استایلروزمره و کاربردی

انواع شلوار زنانه در استایل روزمره را بشناسید + عکس

داشتن یک استایل زیبا و خاص مستلزم داشتن آیتم های شیک و کاربردی است. از طرفی لباس های به کار رفته در یک استایل باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. پس بهتر است برای کمد لباس خود آیتم هایی را تهیه کنید که به راحتی با دیگر لباس ها ست می شوند و برای استایل های مختلف کاربردی هستند. حتما به خوبی می دانید یکی از پرکاربردترین لباس ها برای خانم های ایرانی شلوار است. به جرات می توان گفت شلوار عضو جدا نشدنی در استایل روزمره یک خانم شیک پوش است. از این رو قصد داریم تا امروز و در اینجا شما را با انواع شلوار زنانه که می توانید در استایل های مختلف از آن ها بهره ببرید آشنا کنیم. همچنین در مورد پارچه های مناسب برای دوخت هر شلوار و نحوه ست کردن آن نیز صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

خرید پارچه کرپ مازراتی

انواع شلوارهای زنانه پرطرفدار کدامند؟

هزاران مدل شلوار در دنیای مد و لباس امروزی وجود دارند که شما می توانید بسته به سلیقه خود از آن ها در استایلتان بهره ببرید. اما اینکه کدام یک از این مدل ها فروش بیشتری دارند و برای استایل های روزانه بیشتر استفاده می شوند، سوالی خواهد بود که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند. ما در این قسمت قصد داریم به تمامی سوالات شما در مورد شلوار و نحوه ست کردن آن ها پاسخ دهیم.


بیشتر بخوانید: شلوار پارچه ای زنانه را با چی بپوشیم + عکس


شلوار مام استایل، پرطرفدارترین شلوار زنانه

یکی از پرفروش ترین شلوارها در دنیای امروز، شلوارهای مام استایل هستند. شلوار مام استایل به شلوارهایی گفته می شود که فاق بلندی دارند و کمری شلوار در بالای ناف بسته می شود. همین ویژگی باعث می شود تا بالا تنه شما بهتر و لاغرتر دیده شود. شلوارهای مام استایل در قسمت ران و ساق پا اندکی گشاد هستند. هرچقدر از قسمت کمری به سمت پایین شلوار بیاید، شلوار های مام استایل تنگ تر می شوند. از این رو این شلوارها با شلوارهای راسته تفاوت دارند.

شلوار-مام-استایل،-پرطرفدارترین-شلوار-زنانه

شلوارهای مام استایل را معمولا با پارچه هایی تهیه می کنند که کشسانی ندارند. بیشتر شلوارهای مام استایل موجود در بازار با پارچه جین، پارچه مخمل کبریتی، پارچه کرپ مازراتی و پارچه فاستونی تهیه می شوند. از پارچه کرپ مازراتی و پارچه فاستونی می توانید برای استایل های رسمی و کژوال بهره ببرید. بهتر است شلوار خود را با کتی از همین جنس ست کنید. این استایل می تواند یک ایده فوق العاده برای فصل بهار و ایام عید باشد. برای تکمیل استایل خود می توانید از کتونی یا کفش های پاشنه بلند بهره ببرید. اگر قصد استفاده از شلوارهای مام استایل و جین را دارید بهتر است آن را باید شومیز و کفش های اسپرت و بدون لژ ست کنید.

شلوار زنانه بوت کات، زیبا و رسمی

یکی دیگر از انواع شلوار زنانه که این روزها بر سر زبان ها افتاده، شلوار بوت کات است. شلوار بوت کات به دلیل ظاهر زیبا و متفاوتی که دارد، توانسته است به یکی از پرفروش ترین ها در بین انواع شلوار زنانه تبدیل شود. شلوارهای بوت کات از قسمت کمری تا زانو تنگ هستند. این مدل شلوار از قسمت زانو تا ساق پا به یکباره و با زاویه زیادی گشاد می شوند. جالب است بدانید شلوار بوت کات به دلیل ظاهر زیبایی که دارد برای همه اندام ها مناسب است و می تواند فرم بدن شما را زیباتر و بهتر جلوه دهد. از شلوار بوت کات می توانید در استایل های مختلف و برای مراسم های متفاوت بهره ببرید. بیشترین استفاده از این نوع شلوار زنانه برای استایل های رسمی است. شلوارهای بوت کات را می توانید به راحتی با کت های کوتاه و مانتوهای کتی ست کنید.

شلوار-زنانه-بوت-کات،-زیبا-و-رسمی

برای دوخت شلوار بوت کات، دست شما در انتخاب پارچه باز است. بسته به مکان و استایلی که می خواهید داشته باشید، می توانید جنس پارچه شلوار خود را انتخاب کنید. معمولا شلوارهای بوت کات موجود در بازار از جنس پارچه جین، پارچه کرپ باربی و پارچه کرپ مازراتی هستند. به طور کلی پارچه ای که برای دوخت شلوار بوت کات انتخاب می کنید باید از آهار و ایستایی خوبی برخوردار باشد. پارچه های ریزش دار نمی توانند فرم شلوار شما را به خوبی نشان دهند و باعث به هم ریخته به نظر رسیدن استایل شما می شوند.

خرید پارچه کرپ شلواری

شلوار زنانه راسته، محبوب و دوست داشتنی

در بین انواع شلوار زنانه حتما اسم شلوار راسته نیز به گوش شما خورده است. شلوار راسته از قسمت کمر تا ساق پا به شکل صاف برش می خورد. کافی است این پارچه را بر روی زمین پهن کنید. آنگاه به خوبی متوجه خواهید شد که  بین بالا تنه و پایین تنه شلوار راسته تناسب بسیار خوبی وجود دارد و بالا و پایین شلوار به یک اندازه است. از آنجایی که شلوارهای راسته در هیچ قسمتی تنگ و جذب نیستند برای افراد لاغر به شدت توصیه می شوند. این مدل شلوار می تواند باعث شود تا پاهای شما کمی چاق تر به نظر برسد. پس اگر پاهای توپری دارد بهتر است از دوخت این مدل شلوار صرف نظر کنید.

شلوار-زنانه-راسته،-محبوب-و-دوست-داشتنی

از شلوارهای راسته بیشتر برای دوخت ست های کت و شلوار مجلسی استفاده می شود. حتما به خوبی می دانید که برای دوخت کت و شلوارهای زنانه از پارچه جین، پارچه مخمل، پارچه کرپ کنزو، پارچه کرپ مازراتی و پارچه کرپ باربی به فراوانی استفاده می شود. طراحان لباس از این پارچه ها بیشتر برای استایل های مجلسی استفاده می کنند. اگر قصد دارید استایل شما رسمی تر به نظر برسد بهتر است به سراغ پارچه گاباردین و پارچه فاستونی بروید. این پارچه ها در عین حال که ایستایی خوبی دارند، می توانند خط اتوی شلوار شما را نیز به خوبی حفظ کنند. ظاهر رسمی و متفاوت پارچه فاستونی برای شلوارهای اداری و جلسات رسمی یک گزینه ایدئال است.

شلوار پلیسه، مناسب خانم های جسور

اگر به استایل های متفاوت و خاص علاقه دارید، این قسمت برای شما است. یکی از شلوارهای پر طرفدار در بین انواع شلوار زنانه که این روزها بر سر زبان های افتاده، شلوار پلیسه است. شلوار پلیسه ظاهر مجلسی و متفاوتی نسبت به دیگر انواع شلوار زنانه دارد. از این شلوار می توانید در استایل های روزمره، ملاقات های دوستانه، مراسم های خودمانی و غیره بهره ببرید. از آن جایی که این شلوارها به شکل اورسایز طراحی می شوند ممکن است کمی باعث چاق به نظر رسیدن شما شوند. پس بهتر است برای ست کردن این شلوارها از کفش های پاشنه بلند و میخی استفاده کنید. شلوارهای پلیسه را می توانید به شکل راسته و یا خمره ای بدوزید. اما دوخت این مدل شلوار به شکل جذب امکان پذیر نیست. اگر این شلوار را به شکل جذب تهیه کنید، باعث باز شدن و خراب شدن پلیسه ها می شود.

شلوار-پلیسه،-مناسب-خانم-های-جسور

برای دوخت شلوارهای پلیسه باید از پارچه هایی استفاده کنید که ظرافت بالایی دارند. پلیسه ای که بر روی پارچه های ضخیم ایجاد شود دوام چندانی ندارد و به سرعت باز می شوند. یکی از پارچه هایی که برای دوخت این مدل شلوار به فراوانی استفاده می شود پارچه ساتن ال ایکس است. این پارچه با توجه به ظرافت بی نظیری که دارد می تواند از فرم پلیسه های ایجاد شده به خوبی محافظت کند. از طرفی ریزش دار بودن این پارچه از چاق به نظر رسیدن شما جلوگیری می کند. پارچه کرپ مازراتی نیز یکی دیگر از پارچه هایی است که می توانید برای دوخت شلوارهای پلیسه از آن ها بهره ببرید.

شلوارهای بگ و نیم بگ، کاربردی و ضروری

شلوارهای بگ و نیم بگ نیز دو مدل محبوب دیگر در بین انواع شلوار زنانه هستند که طرفداران زیادی نیز دارند. به جرات می توان گفت این دو مدل شلوار را در کمد لباس خانم های جوان و دختران شیک پوش، می توانید به راحتی پیدا کنید. راحتی این دو مدل شلوار از نکات مثبت آن ها محسوب می شود. در روزهای گرم سال شلوارهای بگ و نیم بگ فروش بسیار بالایی دارند. این دو مدل شلوار از قسمت کمری تا مچ پا به شکل گشاد و اورسایز طراحی می شوند. شلوارهای نیم بگ گشادی کمتری نسبت به شلوارهای بگ دارند و از کمری برای دوخت آن ها استفاده می شود. اما در شلوارهای بگ بیشتر از کش در قسمت کمری بهره می برند.

شلوارهای-بگ-و-نیم-بگ،-کاربردی-و-ضروری

برای دوخت شلوارهای بگ و نیم بگ شما به پارچه هایی احتیاج دارید که ریزش دار بوده و از آهار کمی برخوردار هستند. پارچه هایی که آهار زیادی دارند، ظاهر خشک و بدی را برای شلوار شما ایجاد می کنند. همچنین دقت داشته باشید پارچه هایی که چروک پذیری زیادی دارند برای استایل های رسمی مناسب نیستند. از پارچه هایی نظیر پارچه جین کاغذی، پارچه ریون، پارچه کرپ باربی، پارچه کتان، پارچه لمه و پارچه نخ می توانید برای دوخت این مدل شلوار بهره ببرید. برای ایجاد گشادی بیشتر در شلوارهایی که کمری دارند، می توانید از پیلی در قسمت کمری استفاده کنید. این مدل از شلوار را می توانید با شومیزهای بلند و مانتوهای کتی کوتاه به راحتی ست کنید. برای کفش نیز بهتر است از کفش های لژدار یا پاشنه متوسط بهره ببرید.

قیمت پارچه کرپ مازراتی

شلوار زنانه پیلی دار، ظاهری متفاوت و جذاب

اگر برای خرید شلوار به فروشگاه های لباس مراجعه کنید، می توانید به راحتی در بین انواع شلوار زنانه، شلوارهای پیلی دار را نیز پیدا کنید. شلوار پیلی دار یکی از شلوارهای محبوب و مشترک در بین خانم ها و آقایان است. شلوار پیلی دار در بین انواع شلوار زنانه سبکی رسمی و کلاسیک دارد. از این رو می توانید از آن برای استفاده روزمره، جلسات اداری و قرارهای کاری بهره ببرید. پیلی های در این مدل شلوار بیشتر در قسمت کمری طراحی و دوخت می شوند. اما بسته به سلیقه خود می توانید از آن ها در قسمت ساق شلوار نیز بهره ببرید. جالب است بدانید پیلی ها انواع متفاوتی دارند. برای پیلی شلوار می توانید از پیلی های بزرگ یا کوچک بهره ببرید. یکی از محبوب ترین مدل پیلی در بین خانم ها پیلی های انگلیسی هستند. این مدل پیلی به سمت زیپ طراحی می شوند.

شلوار-زنانه-پیلی-دار،-ظاهری-متفاوت-و-جذاب

شلوارهای پیلی انگلیسی را می توانید به فراوانی در فیلم ها و سریال های بریتانیایی مشاهده کنید. در کنار شلوارهای پیلی انگلیسی، شلوار پیلی ایتالیایی نیز طرفدار زیادی دارد. در این مدل شلوار برخلاف مدل قبلی پیلی های به سمت جیب و کمری شلوار طراحی می شوند. اگر می خواهید هر دو مدل پیلی را در کنار هم داشته باشید بهتر است پیلی دوقلو را امتحان کنید. در این مدل شلوار در قسمت کمری دو پیلی به سمت هم و در یک قسمت ایجاد می شوند. این مدل پیلی باعث می شود شلوار شما در قسمت کمری کمی گشاد تر و حالت خمره ای پیدا کند. برای دوخت شلوار پیلی دار می توانید از پارچه فاستونی، پارچه گاباردین، پارچه کرپ مازراتی و پارچه کتان بهره ببرید. پارچه های گفته شده اتوپذیری بسیار خوبی دارند و می توانند فرم پیلی ایجاد شده را به خوبی حفظ کنند.

منبع: https://www.nordstrom.com/browse/content/blog/types-of-pants-for-women

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا