پارچه شناسی

با 7 پارچه شلواری زنانه پرکاربرد آشنا شوید

شلوار در استایل خانم ها نقش مهمی دارد. چیزی که باعث می شود مانتو، شومیز یا کت شما زیباتر به نظر برسد شلواری است که با آن ست می کنید. در دنیای مد و فشن امروز، انواع و اقسام شلوارها وجود دارد. هر کدام از آن ها برای یک استایل کاربرد دارند. بسته به سایر آیتم های استایل خود می توانید شلوار مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب مدل شلوار چیزی که بسیار اهمیت دارد پارچه شلوار شما است. پارچه شلواری زنانه نیز انواع متفاوتی دارد. هر پارچه ای برای یک مدل و یک استایل مناسب است. ویژگی های متفاوت این پارچه ها باعث می شود کاربرد متفاوتی نیز داشته باشند. اگر شما نیز قصد دارید با انواع مدل شلوارها و انواع پارچه شلواری زنانه آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

خرید پارچه گاباردین

چه چیزی یک پارچه شلواری زنانه را برای دوخت شلوار مناسب می کند؟

قبل از اینکه شروع به دوخت شلوار کنید باید پارچه آن را به دقت انتخاب کرده باشید. ویژگی های بخصوصی باید در پارچه شلواری زنانه شما وجود داشته باشد، که مطمئن باشید بعد از دوخت یک شلوار زیبا، شیک و باکیفیت تحویل خواهید گرفت. در ادامه این ویژگی ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

زیبای ظاهری اولین قدم برای انتخاب پارچه شلواری زنانه

در قدم اول چیزی که برای یک پارچه شلواری زنانه بسیار مهم است زیبایی ظاهری آن است. زیبایی پارچه به تنوع بالا و بافت آن بستگی دارد. پس در قدم اول سعی کنید پارچه ای با کیفیت انتخاب کنید که تنوع رنگی بالایی داشته باشد.

کیفیت و دوام بالا ویژگی بسیار مهم پارچه شلواری زنانه

کیفیت پارچه تاثیر زیادی در انتخاب ما خواهد داشت. شلوار ما در طول روز اصطکاک زیادی را با سطوح تجربه می کند. از طرفی میزان کشیدگی در بعضی قسمت های آن بسیار زیاد است. پس باید کیفیت پارچه شلواری ما بالا باشد تا بتواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

ایستایی مناسب

همانطور که گفته شد شلوارها انواع متفاوتی دارند. بسته به مدل شلوار بعضی از آن ها نیاز به پارچه ای دارند که ایستایی بالایی دارد. این دسته از پارچه ها باید آهار بالایی داشته و از بافت محکمی برخودار باشند. البته پارچه شلواری زنانه ای که لخت و ریزش دار است برای دوخت مدل های گشاد بسیار پرکاربرد خواهد بود.

راحتی دوخت و شستشو

خوش دوخت بودن پارچه یک ویژگی مهم برای پارچه تلقی می شود. پارچه هایی که دوخت سختی دارند و برای مدل های مختلف کاربرد ندارند، خریدار زیادی را به خود جذب نمی کنند. یکی دیگر از عواملی که یک پارچه شلواری ایدئال به آن احتیاج دارد، راحتی در شستشو است. تصور کنید یک شلوار را چند ساعت به تن دارید. مطمئنا مجبور به شستشوی آن خواهید شد. حال اگر پارچه شما به راحتی شسته نشود و کثیفی را در خود نگهدارد مطمئنا باعث نارضایتی شما خواهد شد.


پیشنهاد خواندنی: 6 مدل دامن با پارچه پشمی برای استایل پاییزه


چروک پذیری بسیار کم پارچه شلواری زنانه

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید یک پارچه شلواری زنانه باید به آن توجه داشته باشید، چروک پذیری کم پارچه انتخابی شما است. پارچه شلوار از قسمت فاق و زانو در معرض چروک شدن است. اگر پارچه انتخابی شما چروک پذیری بالایی داشته باشد مطمئنا ظاهر زیبایی ایجاد نخواهد کرد و به سرعت مجبور به تعویض آن خواهید شد تا استایل شما را بهم نریزد.

کشسانی مناسب

مسلما وزن شما همیشه ثابت نخواهد ماند. ممکن است بعد از دوخت شلوار وزن شما تغییر کند و کمی چاق شوید. اگر پارچه شما از کشسانی مناسبی برخوردار باشد این مشکل تا حدودی حل خواه شد. از طرفی برای دوخت مدل های جذب و تنگ، کشسانی پارچه یکی از ویژگی های ضروری آن محسوب خواهد شد.

انواع پارچه شلواری زنانه که می تواند انتخاب شما باشد

بعد از اینکه با ویژگی های مهم یک پارچه شلواری زنانه ایدئال آشنا شدید، حال نوبت به این سوال می رسد که کدام یک از پارچه ها این ویژگی ها را دارند. از طرفی باید در نظر داشت که هر کدام از پارچه ها برای دوخت یکسری از مدل ها استفاده می شود. پس نمیتوان از تمام آنها برای دوخت همه مدل ها استفاده کرد. در این قسمت قصد داریم شما را با پارچه های شلواری پرکاربرد آشنا کنیم. این پارچه ها بیشترین استفاده را برای دوخت شلوار در صنعت مد و فشن دارند.

گاباردین، یک پارچه شلواری زنانه همه چیز تمام

گاباردین، یک پارچه شلواری زنانه همه چیز تمام

پارچه گاباردین یکی از پارچه هایی است که می تواند انتخاب هر خانم شیک پوشی برای دوخت شلوار باشد. این پارچه زیر دست لطیفی مانند ابریشم دارد و در زمان پوشیدن حس راحتی زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. الیاف متراکم این پارچه باعث می شود تا جذب آب بالایی داشته باشد و از تعریق بیش از حد شما جلوگیری کند. از دیگر ویژگی های این پارچه چروک پذیری بسیار کم آن است. پارچه کتان گاباردین مقاوم و با دوام است همچنین دوخت و برش آسانی دارد. پارچه گاباردین ویژگی معروفی در میان پارچه ها دارد. این ویژگی چیزی نیست جز مقاومت در برابر سایش و پارگی، بله درست است پارچه گاباردین می تواند به خوبی در مقابل خرابی و اصطکاک مقاومت کند. از این پارچه می توانید برای دوخت مدل های رسمی و اداری استفاده کنید.

قیمت پارچه شلواری گاباردین

پارچه شانتون انتخاب شیک پسندان

پارچه شانتون انتخاب شیک پسندان

پارچه شانتون انواع متفاوتی دارد. شانتون نخی، کرپ شانتون و شانتون کره ای همگی زیر مجموعه پارچه شانتون می باشند. این پارچه قیمت بسیار مناسبی دارد و در رنگ و طرح های مختلفی تولید می شود. از این رو دست شما برای انتخاب پارچه شلواری زنانه ای که مد نظر دارید باز است. رنگ ثابت بودن و عدم آبرفت و اتورفت از دیگر ویژگی های این پارچه است که به شدت مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است. پارچه شانتون از الیاف متنوعی مثل ابریشم، پلی استر و اکریلیک تهیه می شود. تاروپود این پارچه به شکل برجسته است و زیبایی ظاهری فوق العاده ای دارد. از این پارچه جذاب برای دوخت بسیاری از مدل های شلوار می توانید استفاده کنید. دوخت مدل های راسته و کوتاه برای یک استایل اسپرت و یا مدل های بگ و نیم بگ برای استایل های کژوال، می تواند انتخاب شما باشد.

پارچه لینن برای دوخت شلوار تابستانی

پارچه لینن برای دوخت شلوار تابستانی

پارچه لینن در دسته پارچه های کتان قرار می گیرد. به خوبی می دانیم که پارچه کتان به سبب اینکه از الیاف طبیعی تهیه می شود از بوی بد و نامطبوع جلوگیری می کند. پس لینن می تواند یک پارچه شلواری فوق العاده برای روزهای گرم تابستان باشد. از پارچه لینن برای دوخت شلوارهای زنانه و اسپرت می توانید بهره ببرید. همچنین از این پارچه می توانید برای دوخت دامن شلواری و شلوار بگ نیز استفاده کنید. به دلیل اینکه پارچه لینن از کشسانی کمی برخوردار است، بهتر است از آن برای مدل های جذب استفاده نکنید. توجه داشته باشید به دلیل آبرفت کمی که این پارچه دارد، حتما قبل از دوخت از آبرفت آن اطمینان حاصل کنید.

جین کش، یک پارچه شلواری زنانه پرکاربرد

جین کش، یک پارچه شلواری زنانه پرکاربرد

به خوبی می دانیم که بیشترین مدل های شلوار موجود در بازار از پارچه جین تهیه می شود. علت ان استقبال بی نظیر مردم و خصوصیات منحصر به فرد این پارچه است. پارچه جین آبرفت و اتورفت بسیار کمی دارد. از طرفی به همه ما ثابت شده است که جین یک پارچه بسیار بادوام است. پس می تواند یک انتخاب ایدئال برای پارچه شلواری زنانه باشد. با وجود نازک بودن، پارچه جین کش زاپ پذیری خوبی دارد. همانطور که از اسم این پارچه پیدا است دارای کشسانی ایدئالی می باشد. برای دوخت مدل های اسکینی و جذب، استفاده از جین کش خیلی بهتر از جین معمولی است. از پارچه جین کش برای دوخت مدل هایی غیر رسمی مثل چسبان و اسکینی، جاگر یا اسلش، مام، استایل، بگ و شش جیب می توانید استفاده کنید.

کرپ، انتخابی منحصر به فرد برای استایل های رسمی

شلوار کرپ

پارچه کرپ انواع متفاوتی دارد. از این پارچه برای دوخت آیتم های مختلفی استفاده می شود. یکی از مواردی که با پارچه کرپ دوخته می شود و طرفداران زیادی دارد شلوارهای کرپ است. پارچه کرپ از لحاظ کیفیت و ماندگاری زبانزد است. از طرفی ایستایی بی نظیر این پارچه آن را برای شلوارهای رسمی به یک گزینه ایدئال تبدیل کرده است. اگر برای دوخت شلوار زنانه به پارچه ای احتیاج دارید که ایستایی و بافت متراکی داشته باشد، پارچه کرپ مازراتی می تواند یک گزینه ایدئال برای شما باشد. می توانید از پارچه کرپ برای دوخت مدل های راسته، دم پا و مام استایل استفاده کنید.

خرید پارچه فاستونی ساده

پارچه فاستونی، پارچه شلواری زنانه پرطرفدار این روزها

شلوار فاستونی

پارچه فاستونی از الیاف پشم و پلی استر تهیه می شود. این پارچه تراکم های متفاوتی دارد اما به طور کلی جز پارچه هایی محسوب می شود که ایستایی بی نظیری دارد. پارچه فاستونی در طرح ها رنگ های متفاوت تولید می شود. استحکام بالای این پارچه باعث می شود تا دوام و ماندگاری مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید که پارچه فاستونی تنفس پذیری بالایی دارد و در روزهای گرم سال شما را خنک نگه می دارد. یکی دیگر از ویژگی های فاستونی که آن را به یک پارچه شلواری زنانه ایدئال تبدیل می کند چروک پذیری کم آن است. از این پارچه برای دوخت مدل های رسمی، مثل راسته و دم پا می توانید استفاده کنید.

پارچه پلی ویسکون

پارچه پلی ویسکون

پارچه پلی ویسکون از الیاف کتان تهیه می شود و به همین خاطر می تواند محافظ مناسبی برای پوست شما باشد. با لمس پارچه پلی ویسکون متوجه نازکی آن خواهید شد، پس می تواند به یکی از گزینه های پارچه شلواری زنانه شما در تابستان تبدیل شود. کیفیت بالای این پارچه و رنگ ثابت بودن آن یکی از دلایلی است که پارچه پلی ویسکون را در بین خانم های محبوب کرده است. تمامی کسانی که از این پارچه استفاده کردند می توانند این موضوع را تصدیق کنند که در طی استفاده مداوم، شستشو و اتوکشی از کیفیت این پارچه کم نخواهد شد. پس شما نیز می توانید این پارچه را برای دوخت شلوار امتحان کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. از پارچه پلی ویسکون برای دوخت مدل های مام استایل و کوتاه می توانید بهره ببرید.

منبع: https://sewguide.com/best-fabrics-to-sew-pants

4.5/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا