پارچه شناسی

با بهترین پارچه های طرحدار زمستانی آشنا شوید

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که تنوع پارچه در آن بسیار زیاد است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، می توانیم رشد و توسعه صنعت پارچه را نیز به خوبی متوجه شویم. تنوع پارچه ها از یکسو دست ما را در انتخاب پارچه باز می گذارند و می توانیم مطابق میل و سلیقه خود پارچه دلخواه خود را پیدا کنیم. اما از سوی دیگر ممکن است باعث سردرگمی ما بشوند و مجبور شویم زمان زیادی را صرف انتخاب پارچه کنیم. پیدا کردن پارچه مناسب در فصل زمستان یکی از کارهای هیجان انگیز است که، نیاز به دقت بالایی دارد. پارچه های این فصل به دو دسته تقسیم می شوند. پارچه های طرحدار زمستانی و پارچه های ساده زمستانی، که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

خرید پارچه کشمیر

امروز و در اینجا قصد داریم پارچه های طرحدار زمستانی زیبایی که می توانیم از آن ها در استایل خود بهره ببریم را، با هم بررسی کنیم. پس اگر به دنبال پارچه ای زیبا و منحصر به فرد هستید، با ما همراه باشید.

چه پارچه هایی برای فصل زمستان مناسب تر هستند؟

با سرد شدن هوا پارچه های نازک و خنک جای خود را به پارچه های ضخیم و گرم می دهند. پس باید توجه داشته باشید که پارچه انتخابی شما در درجه اول باید گرمای مناسبی داشته باشد. از طرفی پارچه شما باید الیاف مناسب و مرغوبی داشته باشد. پارچه های خشن و نامرغوب می تواند به پوست شما آسیب وارد کند. پس پارچه هایی که مواد اولیه و الیاف مناسبی دارند را الویت خود قرار دهید. کیفیت و ماندگاری پارچه زمستانی شما یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن دقت کنید. از این پارچه ها می توانید سال های زیادی استفاده کنید. در نتیجه انتخاب پارچه در عین حال که کار هیجان انگیزی می تواند باشد، نیازمند دقت و توجه زیادی است. با خواندن این مقاله می توانید راحت تر برای انتخاب پارچه خود تصمیم بگیرید.

چرا باید پارچه های طرحدار زمستانی را انتخاب کنیم؟

سوالی که شاید ذهن شما را مشغول کند این است که، پارچه های طرحدار را انتخاب کنیم یا پارچه های ساده و بدون طرح را اولویت قرار دهیم. پاسخ این سوال در درجه اول به سلیقه و استایل شما برمی گردد. اما باید بدانید که پارچه های طرحدار زمستانی می توانند استایلی شیک و زیبا را برای شما فراهم کنند. همچنین تنوع طرح در آن ها بسیار زیاد است. پس دست شما در انتخاب پارچه باز است. به همین جهت می توانید مطابق سلیقه خود پارچه مورد نظر تان را خریداری کنید. از طرفی اگر شما جزو افرادی هستید که می خواهید از استایل های ساده و همیشگی فاصله بگیرید، بهتر است به سراغ پارچه های طرحدار زمستانی بروید و برای خود یک استایل زیبا و متفاوت را فراهم کنید.

از پارچه های طرحدار زمستانی برای دوخت چه آیتم هایی می توانید استفاده کنید؟

از پارچه های طرحدار زمستانی برای دوخت چه آیتم هایی می توانید استفاده کنید؟

سوال دیگری که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که از پارچه های طرحدار زمستانی برای دوخت چه لباس ها و ایتم هایی می توانیم استفاده کنیم. می توانم این مژده را به شما بدهم که برای دوخت پارچه های طرحدار زمستانی محدودیتی ندارید. شما می توانید مطابق میل و سلیقه خود از پارچه های طرحدار زمستانی در آیتم های مختلف استایلتان استفاده کنید. بیشترین استفاده از این پارچه ها برای دوخت کت، ترنچ کت، هودی و کراپ کت است. اما کاربرد این پارچه ها به همینجا محدود نمی شود. شما می توانید از پارچه های طرحدار زمستانی برای دوخت شلوار، دامن و کلاه نیز استفاده کنید.

پارچه های طرحدار زمستانی محبوب و پرفروش

بعد از متوجه شدن کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد پارچه های طرحدار زمستانی، حال نوبت به معرفی این پارچه ها رسیده است. وقت آن رسیده است در کنار هم پرمخاطب ترین و با کیفیت ترین پارچه های طرحدار زمستانی را بررسی کنیم.

خرید پارچه توییت چهارخونه

پارچه کشمیر چهارخانه، زیبا و منحصر به فرد

به عنوان اولین پارچه، مستقیم به سراغ پارچه کشمیر چهارخانه می رویم. تا با این پارچه زیبا و خاص آشنا شویم. پارچه کشمیر چهارخانه همانطور که از اسمش پیدا است زیر مجموعه پارچه کشمیر است. شاید تصور کنید این پارچه از الیاف پشم تهیه می شود. الیاف پشم از پشم گوسفند ساخته می شود. اما لازم است بدانید الیاف پارچه کشمیر موی بز است. قدمت این پارچه به هزاران سال پیش باز می گردد. پارچه کشمیر چهارخانه به عنوان یک پارچه زمستانی جذاب دارای خصوصیات منحصر به فردی است. به طور مثال، پارچه کشمیر چهارخانه پارچه ای نرم، گرم و با کیفیت است. از اینرو این پارچه طرفدار زیادی در سراسر دنیا دارد.

پارچه های طرحدار زمستانی محبوب و پرفروش

امروزه در اروپا و آسیا به فراوانی از پارچه کشمیر برای تولید پوشاک استفاده می شود. پوشاکی مانند کت، هودی، شلوار، کلاه و مانتو که با پارچه کشمیر چهارخانه تولید شده است را می توانید پشت ویترین مغازه ها ببینید. یکی از دلایل علاقه طراحان لباس به این پارچه، به خاطر خوش دوخت بودن و ایستایی متوسط آن است. خوش دوخت بودن و قابلیت اجرای اکثر مدل ها بر روی پارچه کشمیر چهارخانه از ویژگی های بی نظیر این پارچه است.

پارچه فوتر پرینت، تنوع بالا در طرح و رنگ

پارچه فوتر پرینت زیر مجموعه پارچه فوتر است. این پارچه از الیاف پشمی تهیه شده و در فصل زمستان بیشترین فروش را دارد. پارچه فوتر جزو پارچه های ضخیم بوده و کارشناسان پارچه، فوتر را عایق سرما می دانند. در گذشته این پارچه را به اسم پارچه نمدی می شناختند. امروزه اما در سراسر جهان آن را فوتر می نامند. در بین پارچه های طرحدار زمستانی، پارچه فوتر طرحدار جایگاه ویژه ای دارد. زیبایی، کیفیت، دوام و تنوع بالای این پارچه مخاطب را مجاب می کند تا برای لباس های زمستانی خود از آن استفاده کند. طرح های پارچه فوتر پرینت به روش چاپ دیجیتال بر روی فوتر سفید چاپ می شود. جالب است بدانید پارچه فوتر طرحدار زیر دست نرمی دارد. اما تنخور این پارچه کمی زبر است. پس بهتر است از آسترکشی در زمان دوخت این پارچه استفاده کنید.

طرح های پارچه فوتر پرینت مینیمال و ساده است. پس اگر طرفدار استایل های کلاسیک و کژوال هستید، حتما پارچه فوتر طرحدار را امتحان کنید. زیبایی و دوام بالای پارچه فوتر پرینت بعد از دوخت و استفاده از آن شما را شگفت زده خواهند کرد.

پارچه شانل، انتخاب شیک پسندان

پارچه شانل یکی از معروف ترین ها در بین پارچه های طرحدار زمستانی است. کمتر کسی هست که پارچه شانل را نشناسد و تجربه یک بار استفاده از آن را نداشته باشد. برای دوخت پارچه شانل از نخ طبیعی، پنبه، ابریشم استفاده می شود. اگر از نخ طبیعی برای دوخت این پارچه استفاده نشده باشد، از نخ های مصنوعی مثل آکریلیک و الفین استفاده می شود. تنوع محصولاتی که با این پارچه تولید می شود بسیار زیاد است. زیبایی و بافت برجسته پارچه شانل از ویژگی های منحصر به فرد آن است. کافی است یکبار پارچه شانل را با دست لمس کرده باشید. اگر این تجربه را داشته باشید به خوبی متوجه کرک های نرم روی این پارچه شدید. شاید تصور کنید که بافت پارچه شانل خشن و زبر است. اما جالب است بدانید که پارچه شانل جزو نرم ترین پارچه های طرحدار زمستانی است.

پارچه شانل، انتخاب شیک پسندان

لطافت و نرمی پارچه شانل شما را مجذوب خود خواهد کرد. از طرفی براق ظاهری این پارچه در کنار لطافت و نرمی آن می تواند برای شما یک استایل زیبا و رسمی را فراهم کند. کاربرد پارچه شانل برای تولید لباس بسیار زیاد است. برای تولید کت و دامن، کت و شلوار می توانید از پارچه شانل استفاده کنید و از زیبایی آن در مهمانی ها لذت ببرید.

قیمت پارچه شانل لمه دار

شانل پرینت، بهترین گزینه برای میهمانی ها

پارچه شانل پرینت زیر مجموعه پارچه شانل است و خصوصیاتی مشابه با آن دارد. اما در مواردی این دو پارچه با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال بافت پارچه شانل نرم و منعطف است. این درحالی است که شانل چاپی و طرحدار، بسیار متراکم بوده و از این جهت به پارچه های کنفی شباهت زیادی دارد. چیزی که در پارچه شانل پرینت در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می کند بافت این پارچه است. تار و پود پارچه شانل چاپی به خوبی مشخص است و ظاهر زیبایی را برای این پارچه ایجاد می کند. پارچه شانل پرینت در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید می شود. پس می تواند سلیقه تمامی مخاطبان خود را پوشش دهد.

شانل پرینت، بهترین گزینه برای میهمانی ها

فروش پارچه شانل پرینت در زمستان چندین برابر دیگر فصل های سال است. علت آن نیز کاملا مشخص می باشد. پارچه شانل پرینت با طرح های زیبایی که دارد می تواند یکی از بهترین گزینه های انتخابی شما برای ساخت استایل های کلاسیک و رسمی در روزهای سرد سال باشد. پس اگر برای میهمانی ها و دورهمی های خود به دنبال یک پارچه شیک و زیبا هستید، حتما سری به غرفه پارچه های شانل پرینت بزنید.

خز طرحدار، لوکس و دوست داشتنی

خز طرحدار، لوکس و دوست داشتنی

پارچه خز یکی از پارچه های پرطرفدار است. خزهای طرحدار به دلیل ظاهر زیبا و خاصی که دارند، فروش بیشتری را در زمستان تجربه می کنند. اگر شما نیز تجربه خرید این پارچه را داشته باشید، به خوبی می توانید تایید کنید که، طرح و رنگ پارچه های خز فوق العاده است. ظاهر لوکس و منحصر به فردی که پارچه خز می تواند برای شما فراهم کند، بی نظیر است. در کنار این ظاهر زیبا باید توجه کنید که، پارچه خز شستشوی بخصوصی دارد. پس نمی توانید آن را مانند سایر پارچه های بشوید و باید مواردی را در زمان شستشوی این پارچه مد نظر داشته باشید. از طرفی دوخت پارچه خز تکنیک های بخصوصی دارد که، بهتر است قبل از برش حتما با آن آشنا شوید.

راهنمای شستشوی و نگهداری پارچه های طرحدار زمستانی

راهنمای شستشوی و نگهداری پارچه های طرحدار زمستانی

برای اینکه طول عمر لباس های شما با پارچه های طرحدار زمستانی افزایش یابد، چند نکته را باید حتما مد نظر داشته باشید. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • با آب ولرم لباس خود را بشویید.
  • از شوینده های ملایم برای شستشو استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از سفید کننده استفاده نکنید.
  • قبل از شستشو لکه ها را بر طرف کنید.
  • سعی کنید لباس های خود را با دست بشویید.
  • در صورت استفاده از ماشین لباسشویی، از دور کند آن استفاده کنید.
  • قبل از شستشو با دست، لباس را 10 الی 15 دقیقه در آب ولرم قرار دهید.
  • از چنگ زدن بیش از حد لباس بپرهیزید.
  • لباس خود را به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج شود.
  • پس از شستشو لباس خود را آویزان نکنید.
  • بر روی یک سطح صاف لباس خود را خشک کنید.
  • بعد از خشک شدن در جای خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید.
  • بهتر است لباس های زمستانی خود را برای استفاده در سال بعد تا کرده و در محیطی با تهویه مناسب نگهداری کنید.

مبنع https://www.woolmark.com/care/can-i-wash-wool-in-the-washing-machine/

4.3/5 - (44 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا