استایلروزمره و کاربردی

با پارچه شلواری گاباردین بیشتر آشنا شوید + 5 مدل شلوار زنانه

در این دنیای متنوع پارچه، بعضی از آن ها طرفداران بیشتری دارند. ممکن است بارها اسم این پارچه ها به گوشتان خورده باشد. در این بین تعدادی از پارچه ها به علت کاربرد ویژه و بخصوصی که دارند، در میان مردم شناخته شدند. برای مثال پارچه گاباردین، یکی از پارچه هایی است که به احتمال زیاد اسم آن به گوشتان خورده است. اما جدای از اسم پارچه، عبارتی که بسیار می شنویم پارچه شلواری گاباردین است. به علت کاربرد زیادی که این پارچه برای تولید شلوار دارد، اکثریت افراد آن را پارچه شلواری گاباردین می شناسند. از این پارچه استفاده های دیگری نیز می شود که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد. پس اگر دوست دارید با یک پارچه شلواری خاص و چندین مدل شلوار گاباردین آشنا شوید با ما همراه باشید.

خرید پارچه گاباردین

تاریخچه پارچه گاباردین

پارچه های مختلفی در صنعت پوشاک و نساجی استفاده می شود. این پارچه ها با توجه به منطقه ای که مردم از آن استفاده می کنند، ارزش پیدا می کند. در واقع، بسته به آب و هوا و سلیقه مردم آن منطقه، نحوه استفاده از این پارچه متفاوت است. پارچه گاباردین برای اولین بار توسط طراح مد، توماس باربری در سال 1888 معرفی شد. این پارچه در گذشته به عنوان پارچه ای مقاوم در برابر باران شناخته می شد.

پارچه گاباردین چیست؟

پارچه گاباردین یک پارچه جناغی بادوام و فشرده است. ظاهر این پارچه به کج راه بودن، از سایر پارچه ها متمایز می شود. پارچه گاباردین ظاهری درخشنده دارد که توجه مخاطب را در نگاه اول به خود جلب می کند. در ادامه با ویژگی های این پارچه بیشتر آشنا خواهیم شد.

الیاف پارچه شلواری گاباردین

پارچه گاباردین امروزه به فراوانی استفاده می شود. پس لازم است الیاف آن را بشناسید تا بتوانید برای انتخاب آن بهتر تصمیم بگیرید. این پارچه از پشم ظریف و پنبه تولید می شود. از آنجایی که مواد تشکیل دهنده این پارچه بادوام است، پارچه ایجاد شده نیز دارای استحکام و دوام بالایی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: با پارچه بافت و دنیای پارچه های بافتنی بیشتر آشنا شوید


بافت پارچه شلواری گاباردین

بافت-پارچه-شلوار-گاباردین

بافت پارچه شلواری گاباردین متراکم و فشرده است. همچنین از آنجایی که پارچه شلواری گاباردین به شکل جناغی بافته می شود تار و پود آن نیز متراکم تر خواهد بود. پس می توان گفت پارچه شلواری گاباردین تا حد زیادی نفوذ ناپذیر و ضد آب است.

ویژگی هایی که پارچه شلواری گاباردین را متمایز می کند

پارچه شلواری گاباردین یکی از معروف ترین پارچه ها در سراسر جهان است. اکثریت مردم این پارچه را به دلیل ساختار تقریبا ضد آب آن می شناسند. علاوه بر این، یک ویژگی مشخص دیگری که پارچه گاباردین دارد دوام و انعطاف پذیری بالای آن است. روی پارچه های گاباردین رنگرزی انجام می شود و این پارچه رنگبندی کاملی دارد. این پارچه به طور کلی با الیافی مانند پنبه، پشم، تنسل و پلی استر تولید می شود.

نگهداری از پارچه شلواری گاباردین

پارچه گاباردین یکی از پارچه هایی است که نیاز به نگهداری سختی ندارد. این پارچه به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد نگهداری آسانی نیز دارد. اما برای افزایش دوام آن بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید سال های سال از آن استفاده کنید.

  • با آب گرم پارچه خود را بشویید.
  • از شوینده های قوی و سفید کننده ها استفاده نکنید.
  • بهترین روش شستشوی پارچه گاباردین، استفاده از خشکشویی است.
  • پارچه گاباردین را می توانید با ماشین لباسشویی بشویید.
  • ماشین لباسشویی را روی برنامه شستشوی پارچه های پشمی قرار دهید.
  • پارچه گاباردین بافت متراکمی دار و به راحتی کثیف نمی شود، پس از شستشوی زیاد آن خودداری کنید.
  • با استفاده از یک دستمال تمیز و نم دار می توانید سطح پارچه خود را تمیز کنید.
  • بعد از شستشو آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، تا از کیفیت رنگ پارچه شما کم نشود.
  • با درجه حرارت کم اتوکشی کنید.

سوالات متداول

ویژگی-های-پارچه-شلواری-گاباردین

قبل از خرید پارچه گاباردین ممکن است سوالاتی برای شما ایجاد شود. بهتر است این قسمت را مطالعه کنید، تا بتوانید در زمان خرید بهتر تصمیم بگیرید.

آیا پارچه شلواری گاباردین باعث تعریق شما می شود؟

پارچه گاباردین پارچه ای با الیاف مرغوب و دوست دارد پوست بدن شما است. الیاف پشم و پنبه تصفیه شده و ظریفی که در این پارچه به کار رفته است، یکی از دلایل معروفیت این پارچه است. پارچه نهایی تولید شده ضخیم و محکم است و از آن برای تولید شلوارهای گاباردین استفاده می شود. به طور کلی لباس های تولید شده با این پارچه معمولا مناسب روزهای خنک سال هستند. بیشترین استفاده از این شلوارها مربوط به فصل بهار و پاییز است. این پارچه می تواند عرق را از پوست شما به بیرون منتقل کند، به عبارتی تنفس پذیری پارچه شلواری گاباردین ایدئال است. اما به دلیل ساختار ضخیم، لباس های دوخته شده با آن در تابستان استفاده چندانی ندارند.

پارچه گاباردین برای چه مصارفی مورد استفاده قرار می گیرد؟

پارچه گارباردین بیشترین استفاده را برای تولید پوشاک دارد. از این پارچه برای تولید کت، شلوار، سارافون و لباس های ورزشی استفاده زیادی می شود. به طور کلی به دلیل دوام بالای این پارچه، بیشترین استفاده از آن برای تولید محصولاتی است که نیاز به دوام بالا دارند. همانطور که می دانید یکی از لباس هایی که به سرعت خراب می شود و کیفیت خود را از دست می دهد، شلوارهای روزمره هستند. از این رو برای تولید شلوار باید از پارچه های با دوام استفاده شود. یکی از بهترین پارچه ها برای تولید شلوار، پارچه شلواری گاباردین است.

آیا گاباردین انعطاف پذیر است؟

پارچه شلواری گاباردین به دلیل بافت ضخیم آن شناخته شده است و انعطاف پذیر نیست. از آنجایی که بافت این پارچه متراکم و سخت است، عموم جامعه نیز این پارچه را به عنوان یک پارچه انعطاف ناپذیری می شناسند. به طور کلی می توان پارچه شلواری گاباردین را جزو پارچه های آهاردار طبقه بندی کرد.

آیا هنگام شستن آب رفت دارد؟

بافت پارچه گاباردین متراکم است و الیاف آن به صورت فشرده بافته می شود. به همین دلیل این پارچه بعد از شستشو آبرفت ندارد و کوتاه نمی شود. لباس های دوخته شده با پارچه گاباردین بعد از شستشو در ماشین لباسشویی ممکن است جمع شوند. اما بعد از خشک شدن و اتوکشی به شکل اولیه خود باز می گردند.

مشاهده رنگبندی پارچه شلواری گاباردین

آیا پارچه گاباردین شما را گرم نگه می دارد؟

اکثر افراد جامعه این پارچه را به دلیل ضخامت و بافت فشرده آن می شناسند. از آن جایی که این ویژگی ها باعث می شود هوای سرد به درون لباس شما نفوذ نکند، می توان گفت پارچه گاباردین یکی از پارچه هایی است که می تواند شما را نسبتا گرم نگهدارد. به همین دلیل اکثریت افراد ترجیح می دهند از این پارچه در روزهای خنک و سرد سال استفاده کنند.

آیا گاباردین چروک می شود؟

پارچه شلواری گاباردین نیز مانند سایر پارچه های کج راه و جناغی، تمایل به چروک شدن دارد. اما این پارچه اتوپذیری سریعی دارد و به راحتی چروک های آن برطرف می شود. جالب است بدانید چروک های روی این پارچه ریز و سطحی است. پس پارچه شلواری گاباردین را می توانید به راحتی استفاده کنید و نگرانی از بابت چروک شدن آن نداشته باشید. در ادامه 5 مدل شلوار با پارچه گاباردین را با هم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید مطابق سلیقه و استایل خود، مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

5 مدل شلوار گاباردین زنانه پرطرفدار

بعد از آشنایی کامل با ویژگی های این پارچه، متوجه اهمیت این پارچه و استفاده زیاد آن برای تولید شلوار شدید. حال وقت آن رسیده است تا با محبوب ترین مدل های شوار گاباردین آشنا شوید.

شلوارهای بگ و نیم بگ همیشه محبوب گاباردین

شلوارهای-بگ-و-نیم-بگ-همیشه-محبوب-گاباردین

یکی از پرطرفدارترین مدل های شلوار در بین خانم های جوان، شلوارهای تمام بگ و نیم بگ هستند. این شلوارها می توانند در استایل های روزمره کاربرد زیادی داشته باشند. به دلیل اورسایز بودن و گشادی این شلوارها، راحتی زیادی را در زمان پوشیدن آن ها تجربه خواهید کرد. اما باید توجه داشته باشید که برای دوخت این شلوارها، پارچه نقش مهمی دارد. پارچه انتخابی شما باید ایستایی مناسبی داشته باشد. از این رو یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت شلوارهای بگ، پارچه گاباردین است. آهار پارچه شلواری گاباردین باعث خوش فرم ایستادن شلوار شما می شود.

شلوارهای دم پا گشاد زیبا با گاباردین

شلوارهای-دم-پا-گشاد-زیبا-با-گاباردین

اگر طرفدار استایل های رسمی باشید، حتما در بین لباس های خود چند شلوار دم پا گشاد دارید. این شلوارها می توانند در کنار کت های کوتاه، ظاهر رسمی و شیکی را برای شما فراهم کنند. از آن جایی که در شلوارهای دم پا گشاد، قسمت ران شلوار تنگ و قسمت پایین شلوار گشاد در نظر گرفته می شود، از پارچه های بخصوصی برای دوخت آن ها استفاده می شود. پارچه شلوار شما باید مقاومت بالایی داشته باشد تا از ناحیه ران ها دچار پارگی نشود. از طرفی باید آهار مناسبی داشته باشد تا بتواند پایین شلوار شما را خوش فرم تر نشان دهد. پارچه شلواری گاباردین، پارچه ای محکم است که آهار بالایی دارد. پس برای دوخت مدل شلوارهای دمپا گشاد می تواند گزینه مناسبی باشد.

قیمت پارچه گاباردین مشکی

شلوارهای راسته و جذاب گاباردین

شلوارهای-راسته-و-جذاب-گاباردین

یکی از پرکابردترین مدل های شلوار، شلوارهای راسته هستند. این شلوارهای در استایل های کژوال کاربرد زیادی دارند.  شلوارهای راسته را می توانید با کت، شومیز و مانتو خود ست کنید و برای خود یک استایل ساده اما جذاب را به ارمغان آورید. نکته مهم برای دوخت شلوارهای راسته انتخاب پارچه آن ها است. همانطور که می دانید پارچه شلوار شما از قسمت زانو در معرض چروک شدن است. از آن جایی که این شلوارها در این قسمت تنگ هستند، شانس چروک شدن بیشتری دارند. پس پارچه انتخابی شما باید چروک پذیری کمی داشته باشد. یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت شلوارهای راسته، پارچه شلواری گاباردین است. همانطور که قبلا گفته شد این پارچه تراکم بالایی دارد، به همین خاطر چروک پذیری آن بسیار کم و ناچیز است.

شلوارهای پیله دار دوست داشتنی گاباردین

شلوارهای-پیله-دار-دوست-داشتنی-گاباردین

اگر به استایل های کلاسیک دهه 60 علاقه داشته باشید، این آیتم برای شما است. آیتم پرکابردی که در استایل های کلاسیک می توانید پیدا کنید، شلوارهای پیله دار هستند. در قسمت کمری این شلوارها، می توانید بسته به سلیقه خود چند پیله بدوزید. این شلوارها را می توانید در کنار کراپ کت و شومیز استفاده کنید و از زیبایی استایل خود لذت ببرید. فرم پذیری پارچه و قابل اجرا بودن پیله بر روی آن نکته مهمی است که باید آن دقت کنید. پارچه شلواری گاباردین یکی از پارچه های پرکاربرد برای دوخت شلوارهای پیله دار است. اگر یک بار از این پارچه برای دوخت این مدل شلوار استفاده کرده باشید می توانید تصدیق کنید که فرم پیله ها با این پارچه بعد از دوخت، فوق العاده خواهد بود.

شلوارهای چاکدار و ترند با پارچه گاباردین

شلوارهای-چاکدار-و-ترند- با-پارچه-گاباردین

اگر طرفدار و پیگیر آخرین ترندهای دنیای مد باشید، می دانید که یکی از جدیدترین آن ها شلوارهای چاکدار هستند. شلوارهای چاکدار امروزه برای استفاده روزانه و مراسم های رسمی کاربرد زیادی دارند. از شلوارهای چاکدار برای استایل های کژوال و اسپرت می توانید استفاده کنید. اگر تمایل دارید این شلوارها را خودتان بدوزید، بهتر است پارچه شلواری گاباردین را انتخاب کنید. این پارچه جزو پارچه های خوش دوخت است و در زمان دوخت شما را به دردسر نمی اندازد.

منبع: https://buyfromturkey.co/all-about-gabardine-fabric/

4.1/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا