اخبارطراحان و برندها

برند فندی (fendi) و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید

فندی (Fendi)، یکی از برندهای لاکچری مد ایتالیایی است که در سال 1925 تاسیس شد. این برند طیف گسترده ای از محصولات شیک و منحصر به فرد را به دنیای مد عرضه می کند. این مجموعه مشهور همواره به سمت نوآوری پیش می رود و به دلیل خلاقیت و نوآوری هایش شناخته شده است. برند فندی به تبدیل طرح های خارق العاده و استثنایی مشهور است. لباس های زنانه، مدل های مختلف کیف و لوازم جانبی از جمله محصولات فندی هستند. در این مقاله قصد داریم درباره برند فندی و محصولات آن صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه سیلک

تاریخچه برند فندی

به گزارش سایت رسمی شرکت فندی، ادل و ادواردو فندی این برند را در سال 1925 در شهر رم تاسیس کردند. برند فندی از همان ابتدا به دلیل لوکس بودن محصولاتش شناخته شده بود. این برند ابتدا با ساخت محصولات چرمی شروع به کار کرد و امروز هم به خاطر آن ها مشهور است. این تجارت خانوادگی از ابتدا، با ادل، ادواردو و پنج دخترشان شروع به کار کرد. آن ها در ابتدا بیشتر کارها، از ایده پردازی گرفته تا کمک به فروش کالاهای جدید را بر عهده داشتند.

خواهران فندی

برند فندی در دهه 1980 تحولات عظیمی را تجربه کرد. در این دهه محصولات فندی در بوتیک های سراسر دنیا فروخته می شدند و طرفداران زیادی داشتند. یکی از کارهای دیگری که برند فندی در دهه 1980 انجام داد، طراحی لباس هایی برای اداره پلیس رم بود. همچنین اولین فروشگاه فندی در ایالات متحده در اواخر این دهه و در شهر نیویورک ظاهر شد. در این دهه ایفای نقش نسل سوم زنان خانواده فندی در این تجارت شروع شد. آن ها به طراحی و تولید محصولات جدید و گسترش بیشتر این تجارت وسیع کمک زیادی کردند. امروزه هم طراحان و مدیران فندی دائما طرح های جدید و خلاقانه ای را به دنیای مد عرضه می کنند. آن ها همچنین به ریشه های ایتالیایی خود هم وفادار هستند.


پیشنهاد خواندنی: بررسی استایل امل کلونی، همسر جورج کلونی


لوگوی برند فندی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دو حرف F موجود در لوگوی برند فندی چه معنایی دارند؟ دو حرف F رو به روی هم در لوگوی این برند لوکس مخفف Fun Fur هستند. این عبارت به معنی خز مصنوعی است که به عنوان یکی از اولین محصولات این برند شناخته شده بود. این لوگو را کارل لاگرفلد خلق کرد. او همچنین به عنوان یک مدیر خلاق برای بازسازی کسب و کار فندی معرفی شد. خواهران فندی از لاگرفلد خواستند یک لوگوی مدرن برای این برند ارائه دهد. چند ثانیه تمام چیزی بود که او برای ایجاد لوگویی که همه ما امروز می شناسیم نیاز داشت.

لوگوی برند فندی

او این دو حرف را ترسیم کرد و طرح خود را ارائه کرد. لوگوی این برند در ابتدا روی ساک های مسافرتی دوخته شده با پارچه ژاکارد، در رنگ های قهوه ای و مشکی به بازار معرفی شد. بعد از مدتی، لوگوی فندی به سرعت روی همه چیز از کیف گرفته تا لباس های راحتی قرار گرفت. در طول سال ها، این لوگو بارها مجددا طراحی شد و رنگ آن تغییر کرد اما در ماهیت آن هیچ تغییری ایجاد نشده است.

فندی، یک برند بسیار با ارزش

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که ارزش برند فندی چقدر است؟ فندی برند لوکسی است که طرفداران خاص خود را دارد. اگرچه فندی در ابتدا به عنوان یک برند خانوادگی مطرح شد، اما سال های بعد پیشرفت های زیادی کرد و به یک مجموعه بزرگ تبدیل شد.

فروشگاه فندی

ارزش برند فندی سال به سال به طور پیوسته در حال افزایش است. در ژانویه 2022، ارزش این برند حدود 6.3 میلیارد یورو بود. بنابراین اگر بخواهید برترین برندهای مد لوکس را فهرست کنید، فندی قطعا یکی از آن ها خواهد بود.

پرکاربردترین پارچه ها مورد استفاده در برند فندی؟

به نظر شما برند فندی بیشتر از چه پارچه هایی در تولیدات خود استفاده می کند؟ کارشناسان برند فندی به طور پیوسته در حال تحقیق در زمینه پارچه های خلاقانه بوده اند تا بتوانند محصولات زیبا و در عین حال پایداری را تولید کنند. این مجموعه از پارچه هایی استفاده می کند که اثرات زیست محیطی کمی داشته و کمترین آسیب را به افراد و محیط زیست وارد می کنند. به همین دلیل پارچه های نخی پنبه ای یکی از اصلی ترین مواد اولیه این برند به شمار می روند.

شال سیلک fendi

علاوه بر این پارچه های ساخته شده از الیاف بازیافتی، مثل پارچه ویسکوز و همچنین پارچه های ابریشمی از جمله مواد اولیه اصلی برند فندی به شمار می روند. یکی از محصولات پرطرفدار فندی که با استفاده از الیاف طبیعی ساخته شده، شال سرژه موجود در مجموعه پاییز و زمستان 22-23 است. این شال به صورت 100 درصد با استفاده از ابریشم ارگانیک تولید شده و طرفداران زیادی هم دارد.

قیمت پارچه ساتن سیلک ابریشم

پرفروش ترین محصول برند فندی

بعد از آشنایی با تاریخچه و روند رشد برند فندی، خوب است که با پرفروش ترین محصول این مجموعه آشنا شویم. به طور کلی، فندی طیف گسترده ای از محصولات از جمله انواع لباس، کیف، کفش و لوازم جانبی را به بازار عرضه می کند. در بین این موارد، از بعضی محصولات استقبال ویژه ای می شود و طرفداران زیادی را به خود جذب می کنند. برند فندی در ابتدا به خاطر محصولات چرم و همچنین محصولات ساخته شده از خز شناخته شده بود. امروزه هم پرفروش ترین محصولات این برند را کیف های دستی تشکیل می دهند. وقتی که صحبت از برندهای لوکس می شود، هیچ مجموعه ای وجود ندارد که کیف های شکیل و زیبایی مثل فندی تولید کند. کیف دوشی Baguette محبوب ترین محصول این برند به شمار می رود که قیمت بسیار بالایی هم دارد.

Baguette Fendi

نمونه اولیه این محصول از دهه 90 به بازار عرضه شده است. در طول سال های متوالی سبک ها، رنگ ها و اندازه های جدید این کیف در هر فصل ارائه می شوند. قیمت این مدل کیف از 2290 دلار شروع شده و در استایل های مختلف به صورت دوشی، کراس بادی، کلاچ و … قابل استفاده خواهد بود.

کدام سلبریتی ها از محصولات فندی استفاده می کنند؟

فندی یکی از برندهای مورد علاقه سلبریتی ها است. شما ممکن است در عکس های افراد معروف، بارها و بارها لباس ها و یا کیف های این برند را دیده باشید. سیلویا ونتورینی فندی، نوه بنیانگذار این برند، معتقد است که افراد مشهور به دلیل کیفیت بالا همراه با راحتی و جلوه لوکس محصولات این مجموعه، طرفدار آن هستند. بنابراین برای این که یک استایل به یاد ماندنی در مراسم ها و فرش قرمزها داشته باشند، روی محصولات فندی حساب ویژه ای باز می کنند. در ادامه برخی از سلبریتی هایی که از برند فندی استفاده می کنند را به شما معرفی خواهیم کرد.

جیجی حدید، مدل برند فندی

جیجی حدید یکی از مدل های مطرح دنیای مد است. این مدل در فشن شوهای فندی حضور دارد و لباس های این برند را نمایش می دهد. همچنین به صورت روزمره هم از لباس های فندی استفاده می کند.

پریانکا چوپرا مدل fendi

پریانکا چوپرا، طرفدار محصولات فندی

سلبریتی های زیادی در فرش قرمزها از لباس های فندی استفاده می کنند. پریانکا چوپرا یکی از این هنرپیشه ها است که هم در مراسم های خاص و هم در استایل های خیابانی خود از محصولات این مجموعه استفاده می کند. همچنین این سلبریتی از کیف های فندی هم در استایل خود استفاده می کند.

پریانکا چوپرا در لباس های fendi

خرید پارچه ساتن سیلک

جنیفر لوپز، با یک استایل زمستانه از فندی

جنیفر لوپز هم یکی دیگر از سلبریتی های خوش استایلی است که از محصولات فندی استفاده می کند. این بازیگر بارها با لباس ها و اکسسوری های این برند لوکس دیده شده است. یکی از محصولات کلاسیک فندی پالتو خز با پترن لوگوی این مجموعه است. جنیفر لوپز در یکی از استایل های خود از این پالتو در کنار دامن و کت کرم استفاده کرده است.

جنیفر لوپز با پالتو خر fendi

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره برند فندی صحبت کردیم. فندی 98 سال پیش به عنوان یک برند خانوادگی توسط یک زوج ایتالیایی تاسیس شد. در ادامه نیز توسط فرزندان و نوه های آن ها اداره شد و به مرور پیشرفت زیادی داشت. این برند و به طرح ها و محصولات خلاقانه و لوکس خود مشهور است. فندی در ابتدا به تولید محصولاتی با خز و چرم پرداخت و به خاطر آن ها شهرت زیادی کسب کرد. امروزه نیز به خاطر تولید محصولات چرمی از جمله انواع کیف و همچنین لباس های مختلف شهرت زیادی دارد.

برند فندی همواره در تلاش است که از مواد اولیه طبیعی و دوستدار محیط زیست در تولیدات خود استفاده کند. پارچه های پنبه ای، ابریشمی و ویسکوز از جمله اصلی ترین مواد اولیه محصولات فندی به شمار می روند. همچنین سلبریتی های زیادی در سراسر دنیا به محصولات لوکس فندی علاقه دارند. بنابراین همواره در مراسم های مختلف و فرش قرمزها از محصولات این برند استفاده می کنند.

منبع: https://www.instyle.com

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا