استایلمهمانی و مجلسی

راهنمای خرید لباس عروس با 10 نکته کاربردی

به طور کلی خانم ها برای خرید لباس شوق و علاقه خاصی دارند. اما این علاقه خاص در هنگام خرید لباس عروس با وسواس همراه می شود. به همین دلیل ممکن است ببینید که یک عروس خانم 6 ماه پیش از شب عروسی در جستجوی لباس عروس است. پروسه انتخاب مدل، انتخاب پارچه، انتخاب مزون و در نهایت اگر لباس شما شخصی دوزی باشد، انتخاب خیاط می تواند بسیار طولانی و طاقت فرسا شود. لباس عروس لباسی است که یک خانم در زمان های مختلف بارها و بارها در مورد آن رویابافی کرده است. تنوع بالای طرح پارچه و مدل لباس عروس نیز از دلایلی است که می تواند پروسه خرید را دشوار کند. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب راهنمای جامعی برای خرید لباس عروس به شما ارائه کنیم.

خرید پارچه ساتن آمریکایی

مطالعه ادامه این مطلب را به همه تازه عروس ها توصیه می کنیم. در بعضی از موارد این نکات کاربردی می تواند در هنگام خرید لباس عقد نیز کاربردی باشد. در نتیجه چه نوعروس هستید چه به عنوان طراح و خیاط در این حیطه فعالیت دارید، مطالعه این راهنمای خرید لباس عروس می تواند برای شما مفید باشد.

10 نکته کاربردی برای خرید لباس عروس

لباس عروس تنها یک لباس زیبا نیست، این لباس زیبا باید ویژگی های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، باید مناسب با فرم اندام شما باشد. نکته دیگر این است که کاملا اندازه باشد تا در هنگام پوشیدن آن احساس خفگی نکنید. وزن لباس نیز باید سبک باشد که بتوانید تمام روز با آن آزادانه فعالیت کنید. در ادامه این مطلب با ذکر 10 نکته مهم و کاربردی، قصد داریم فرآیند خرید لباس عروس را برای شما آسانتر کنیم.

برای خرید لباس عروس، الهام بگیرید

لباس عروس میراندا کر

یکی از ساده ترین راه هایی که بتوانید یک لباس عروس ایدئال پیدا کنید، الهام گرفتن از شخصیت های مشهور و سلبریتی ها است. به راحتی می توانید در مورد لباس عروس بازیگر یا خواننده محبوب خود تحقیق کنید. اگر بازیگری را می شناسید که به آن شباهت دارید، فرآیند الهام گرفتن را برای شما آسان تر می کند. به این صورت که می توانید لباس مناسب خود را بر تن یک فرد معروفی که شبیه شما است، ببینید. معمولا سلبریتی ها با کمک افراد متخصص متعدد اقدام به انتخاب لباس می کنند. در نتیجه می توانید به ساده ترین روش ممکن، بهترین لباس عروسی که مناسب استایل یا سلیقه شماست را پیدا کنید.

مجله های مد، پینترست و شبکه های اجتماعی نیز می توانند به شما در مشاهده مدل های مختلف و الهام گرفتن، کمک کنند. به این ترتیب قبل از مراجعه به مزون های مختلف می توانید با تنوع بی نظیری از مدل های لباس عروس مواجه شوید. این کار به شما کمک می کند قبل از پرو بدانید به چه مدل لباس عروسی علاقمند هستید.

قیمت پارچه ساتن آمریکایی

خود را محدود نکنید

در نکته ابتدایی گفتیم الهام گرفتن و جستجو می تواند سرعت شما را در هنگام خرید لباس عروس افزایش دهد. اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که این جستجوها نباید ذهن شما را محدود کند. بسیاری از خانم ها قبل از مراجعه برای خرید لباس عروس، اصرار دارند تنها یک مدل مناسب آنها است. این اصرار کورکورانه ممکن است شما را از پرو لباس های مختلف منصرف کند. به علاوه، معمولا در مزون های لباس عروس، مشاورانی حضور دارند. این مشاوران می توانند با توجه به سایز و قد شما، ایده های جدیدی داشته باشند. در نتیجه اگر به دنبال پیدا کردن یک لباس عروس خاص و چشمگیر هستید، قبل از پرو چندین مدل، خود را محدود نکنید. زیرا ممکن است با پرو یک مدل دور از ذهن، ناگهان رضایت بیشتری کسب کنید.

برای خرید لباس عروس زود اقدام کنید

دوخت لباس عروس

از آنجایی که لباس عروس می تواند مهمترین آیتم یک عروسی باشد، بهتر است صبورانه اقدام به خرید کنید. اگر قصد داریم لباس عروس خود را بدوزید، حداقل 2 ماه قبل از شب عروسی باید سفارش خود را ثبت کنید. اگر قصد دارید از یک برند یا مزون خاص خرید کنید، شاید نیاز باشد 4 ماه قبل اقدام کنید. زیرا بسیاری از طراحان و مزون های مشهور، نیاز به رزرو وقت از مدت ها قبل دارند. اگر مایلید لباس عروس خود را آماده از بازار بخرید، بهتر است یک ماه زمان برای جستجو در مزون های مختلف در نظر بگیرید.

متناسب با سایز خود خرید کنید

بسیاری از عروس خانم ها تصور می کنند تا روز عروسی لاغرتر خواهند شد. اما ممکن است همیشه همه چیز مطابق برنامه های شما پیش نرود. به همین دلیل بهتر است در هنگام خرید لباس عروس، لباسی متناسب با سایز فعلی خود انتخاب کنید. اگر لباس شما امکان تغییر سایز داشته باشد نیز بد نخواهد بود. به این ترتیب می توانید تا شب عروسی حداقل یک سایز چاق یا لاغرتر شوید. اگر قصد فروش لباس عروس خود را داشته باشید، مدل هایی که قابلیت تغییر سایز دارند، گزینه های بهتری هستند. زیرا می توانید لباس خود را به افرادی که چند سایز بزرگتر از شما هستند نیز بفروشید.

به مد و ترندها توجه کنید

جدیدترین مدل لباس عروس

همانطور که می دانید، لباس عروس ها نیز با توجه به مد و ترندهای روز تغییر می کنند. به طور معمول توصیه می شود در هنگام خرید لباس عروس، مد روز را معیار قرار ندهید. هر چه لباس شما ساده تر باشد، زیبایی آن در طول زمان بیشتر حفظ خواهد شد. اما همه خانم ها محافظه کار نیستند و بسیاری از طرفداران مد مایلند لباسی مطابق با جدیدترین ترندهای روز بر تن کنند. برای این کار باید شخصا تحقیق کنید و جدیدترین لباس های عرضه شده در فشن شوها را بررسی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که برای داشتن یک لباس عروس ترندی به چه مدلی نیاز دارید. به عنوان مثال در سالهای اخیر پَر و پاپیون جزو اکسسوری های ترند لباس عروس محسوب می شدند. برای آشنایی با چند مدل لباس عروس جدید و ترند سال، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید.


پیشنهاد ما: 7 مدل لباس عروس جدید سال 2023 برای طرفداران مد


قبل از خرید لباس عروس، بودجه خود را مشخص کنید

لباس عروس را می توانید در طیف گسترده ای از قیمت ها در بازار پیدا کنید. زیرا برند، جنس پارچه، مدل لباس و حتی مزونی که قصد خرید از آن را دارید می تواند در تعیین قیمت نهایی لباس شما موثر باشد. بر اساس بودجه ای که دارید می توانید دایره جستجوی خود را محدود کنید. به این ترتیب در هنگام خرید بسیاری از مدل ها، برندها و مکان ها حذف می شوند. این کار در نهایت سرعت انتخاب و خرید را برای شما بالا می برد. نکته دیگری که در تعیین بودجه خرید لباس عروس اهمیت دارد، این است که مشخص کنید چه کسی قرار است هزینه لباس را پرداخت کند. این نکته در برنامه ریزی هزینه های عروسی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

یک تم برای عروسی خود در نظر بگیرید

تم رنگی عروسی

برای داشتن یک عروسی ایدئال، بهتر است یک تم در نظر داشته باشید. کلاسیک یا فانتزی؟ حتی می توانید از رنگ ها نیز در جزئیات لباس عروس خود استفاده کنید. در واقع پوشیدن لباس عروس های رنگی با رنگ های پاستلی و روشن جزو ترندهای امسال است. برای تم کلاسیک و رسمی لباس های پرنسسی یا مدل ماهی کاملا مناسب است. برای تم فانتزی جزئیاتی مانند پاپیون های بزرگ یا مروارید می تواند جلوه ای زیبا و دوست داشتنی به لباس شما بدهد. اگر مایلید رنگی برای تم عروسی خود در نظر بگیرید، می توانید پیش از هر چیز آن را به لباس ساقدوش ها اضافه کنید. سپس در گل آرایی و چیدمان میزها رنگ مورد نظر را به کار ببرید. جزئیات لباس داماد، اکسسوری هایی مانند کفش، کیف و گوشواره و تاج آیتم های مناسبی برای رنگ دادن به استایل عروس هستند.

خرید پارچه ساتن آمریکایی درجه یک

جستجو را از فروشگاه های ارزان شروع کنید

برای کاهش هزینه ها و خرید لباس عروس با کمترین هزینه ممکن، بهتر است جستجو را از فروشگاه های ارزان شروع کنید. برای این کار می توانید قبل از مراجعه حضوری تماس بگیرید و در مورد حداقل و حداکثر قیمت لباس های فروشگاه مورد نظر، اطلاعاتی کسب کنید. این کار سرعت شما را در فرآیند انتخاب و خرید بالا می برد. شروع کردن پرو لباس ها از فروشگاه های مقرون بصرفه شانس شما را در کاهش هزینه خرید لباس عروس افزایش می دهد. زیرا ممکن است در یکی از همین فروشگاه ها مدل مورد نظر خود را پیدا کنید.

لباس عروس خود را در سه کلمه توصیف کنید

راهنمای خرید لباس عروس

زمانی که برای خرید لباس عروس به مزون ها مراجعه می کنید، اولین سوال این است که چه مدلی مد نظر دارید. بهتر است پیش از رفتن به بازار، با جستجو در اینترنت مدل مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس آن را در سه کلمه توصیف کنید. به عنوان مثال لباس عروس پرنسسی، براق و دنباله دار شاید کلمات مناسبی برای شما باشند. اگر ساده پوش هستید باید بگویید دنبال لباسی ساده، مینیمال با پارچه ای مات هستید. اینکه بدانید چه نیازهایی دارید در هر خریدی به شما کمک می کند بتوانید در وقت و هزینه های خود به شکل چشمگیری صرفه جویی کنید.

برای خرید لباس عروس یک زمان مشخص تعیین کنید

باید بدانید مراجعه به مزون های مختلف، دیدن لباس و پرو کردن آن زمان بر خواهد بود. تصور اینکه می توانید چندین لباس را در طی زمان 1-2 ساعت پرو کنید، اشتباه است. به همین دلیل توصیه می شود یک روز یا حداقل نصف روز را برای پرو لباس های مختلف اختصاص دهید. به این ترتیب می توانید به چندین مزون مراجعه کرده و چند لباس مختلف را امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند به شکل منسجم تری به دنبال لباس مورد علاقه خود بگردید. در نهایت نیز امکان مقایسه را در کوتاه مدت برای شما فراهم می کند. فراموش نکنید یک دوست صمیمی و هم سلیقه را برای پرو با خود همراه کنید. همراه شما می تواند شما را از زاویه ای متفاوت ببیند. در نتیجه جزئیات یا اشکالاتی که به چشم شما نمی آید را می توانید از نگاه دیگری ببینید.

منبع: https://www.brides.com/gallery/wedding-dress-shopping-tips

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا