استایلبهار و تابستان

پارچه باتیک هندی و 5 مدل لباسی که می توانید بدوزید

در روزهای گرم سال تمامی افراد به خصوص خانم ها به دنبال پارچه های خنک با تهویه مناسب می گردند. در این میان افرادی هستند که زیبایی ظاهری لباس نیز برایشان اهمیت زیادی دارد. برای این دسته از افراد علاوه بر تنفس مناسب پارچه، تنوع و زیبایی طرح و نقش آن نیز اهمیت زیادی دارد. این افراد به دنبال این هستند که، بتوانند با دوخت یک پارچه علاوه بر احساس راحتی، استایل برازنده ای نیز برای خود طراحی کنند. در این میان، پیدا کردن پارچه برای افرادی که به کیفیت و الیاف پارچه نیز اهمیت می دهند، کار سخت تری خواهد بود. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید به شما این مژده را می دهیم که جای هیچ نگرانی نیست. تمامی این خصوصیات را به صورت یکجا در پارچه باتیک هندی می توانید پیدا کنید.

پارچه باتیک هندی از جمله پارچه های زیبا و پرطرفدار در میان مردم سراسر جهان به ویژه آسیا محسوب می شود. سالانه مقدار زیاد و قابل توجه ای از این پارچه در کشورهای هند و اندونزی تولید می شود. در کشور ایران نیز این پارچه در شهر آذربایجان شرقی تولید و در سراسر کشور عرضه می شود. با خرید پارچه باتیک هندی دست شما در طراحی لباس و دوخت آن باز است. به راحتی می توانید انوع لباس ها را با این پارچه طراحی و از زیبایی و راحتی آن لذت ببرید.

آشنایی کوتاه با پارچه باتیک هندی

هنر چاپ باتیک از کشور هند آغاز شده و امروزه بیشترین مقدار تولید پارچه باتیک مربوط به کشور اندونزی است. در این روش از چاپ پارچه، قسمت هایی از پارچه را با واکس می پوشانند تا آن قسمت ها در رنگ رزی پارچه رنگ نگیرد. قسمت هایی که با واکس و موم پوشانده نشده است، مطابق طرح دلخواه تولید کننده رنگ شده و پارچه نقش و نگار مورد نظر را پیدا می کند.

فرآیند تولید پارچه باتیک شامل سه مرحله کلی است:

  • اضافه کردن موم یا واکس مطابق طرح دلخواه به پارچه
  • رنگ رزی پارچه
  • حذف واکس از روی پارچه

بیشتر بدانید: پارچه باتیک هندی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


پیراهن بلند و پرطرفدار

یکی از استایل های پرطرفدار در میان جوانان برای فصل بهار و تابستان پیراهن های بلند و خنک است. در روزهای گرم تابستان پوشیدن پیراهن های گشاد بسیار لذت بخش خواهد بود. از پیراهن های بلند برای استفاده روزانه و مسافرت ها می توانید بهره ببرید. توجه داشته باشید پارچه پیراهن شما باید تهویه خوبی داشته باشد. در روزهای گرم سال شدت تعریق بیشتر خواهد شد، پس توجه به این نکته امری حیاتی است. همچنین اگر تایم طولانی مجبور به پوشیدن لباس هستید باید به الیاف مرغوب پارچه خود نیز توجه داشته باشید.پیراهن باتیک

از پارچه باتیک هندی می توانید برای تهیه یک پیراهن خنک و باکیفیت در روزهای گرم سال استفاده کنید. تهویه مناسب این پارچه باعث می شود تا در دراز مدت احساس بدی نداشته باشید. به همین خاطر به راحتی می توانید تایم طولانی را با این پیراهن سپری کنید. توجه داشته باشید، پارچه پیراهن مستقیما با پوست شما در تماس خواهد بود. الیاف طبیعی موجود در پارچه باتیک هندی از پوست شما به خوبی مراقبت خواهد کرد و از حساسیت و اگزمای پوستی در روزهای گرم سال جلوگیری خواهد کرد. پیراهن های بلند به تنهایی برای شما یک استایل زیبا فراهم خواهند کرد. اما برای طراحی و دیزاین پیراهن خود می توانید از نوارهای تزئینی متناسب با نقش و نگارهای موجود در پارچه خود استفاده کنید. همچنین می توانید پیراهن های خود را به شکل دو تکه که شامل یک پیراهن بلند و یک شنل رویی باشد تهیه کنید.

وست های جذاب و کاربردی

وست نخی باتیک

وست نامی آشنا در میان علاقه مندان به صنعت مد و فشن است. این کلمه در سال های اخیر بسیار به گوش می رسد. در پشت ویترین مغازه ها، روی رگال مزون های لباس انواع وست ها را در طرح ها و رنگ های مختلف پیدا می کنید. این جلیقه های زیبا می توانند یکی از کاربردی ترین اجزا کمد لباس شما باشند. مطمئنا بعد از یک بار امتحان، این آیتم به پایه ثابت استایل شما تبدیل خواهد شد. وست به راحتی می تواند رنگ و بوی تازه ای به ظاهر ساده استایل شما ببخشد. برای ست کردن آن در روزهای گرم سال از شومیز و در روزهای خنک از پولیور می توانید استفاده کنید. اگر به دنبال یک استایل جذاب برای استفاده روزانه خود هستید، وست می تواند انتخاب هیجان انگیزی باشد.

نکته ای که برای انتخاب پارچه باید مد نظر قرار دهید، ایستایی مناسب آن است. برای داشتن یک جلیقه زیبا باید پارچه شما از ایستایی مناسبی برخوردار باشد. پارچه باتیک هندی می تواند به خوبی این انتظار را برآورده کند. وست با پارچه باتیک در عین حال که زیبایی ظاهری بی نظیری دارد، کیفیت و دوام بالایی نیز خواهد داشت. پارچه باتیک از رنگ های مختلفی تشکیل شده است. می توانید متناسب با پارچه از خرجکار نیز در جلیقه خود استفاده کنید. پارچه لینن یا کرپ های نچندان ضخیم می توانند گزینه مناسبی برای ترکیب شدن با پارچه شما باشد. همچنین می توانید برای زیباتر کردن استایل خود از یک کمربند استفاده کنید. ایده طراحی کمربندی همرنگ با شومیز، هم در زیباسازی استایل به شما کمک خواهد کرد و هم باعث ثابت نگه داشتن وست بر روی تن شما خواهد شد.

قیمت پارچه نخی باتیک هندی

مانتوهای کتی و اورسایز پرطرفدار با پارچه باتیک هندی

مانتو کتی با پارچه باتیک هندی

مانتوهای کتی از عناصر اصلی کمد لباس خانم های شیک پوش محسوب می شود. برندهای لباس و مزون های بزرگ بخش اعظمی از تولیدات خود را برای تولید مانتوهای کتی اختصاص می دهند. مانتوهای کتی با یقه های بزرگی مثل آرشال و انگلیسی محبوبیت زیادی بین جوانان دارند. این مدل مانتوها اغلب به صورت اورسایز و گشاد طراحی می شوند. در فصل بهار و برای ایام عید مانتوهای کتی یک آیتم ایدئال محسوب می شود. ویژگی مهم دیگر این مانتوها که مخاطبان زیادی را برای خرید مانتوهای کتی مجاب کرده است، ست شدن راحت و آسان این مانتوها با سایر بخش های استایل است.

در استایل های امروزی مانتوهای کتی نقش بخصوصی دارند. با انتخاب پارچه درست به راحتی می توانید با مانتوهای کتی تغییرات جذابی در استایل خود ایجاد کنید. پارچه ای که برای مانتو خود انتخاب می کنید باید ایستایی مناسبی داشته باشد. لختی بیش از حد پارچه باعث بد فرم ایستادن مانتوی شما خواهد شد. از طرفی ایستایی زیاد پارچه برای مانتوهای کتی باعث زمخت شدن مانتو شما خواهد شد. یکی از پارچه های مناسب برای مانتوهای کتی و اورسایز پارچه باتیک هندی است. پارچه باتیک هندی با ایستایی مناسبی که دارد می تواند یک مانتو کتی جذاب و خوش فرم برای شما فراهم کند. چروک پذیری کمی که پارچه های باتیک دارند باعث می شود تا در مدت زمان طولانی استایل شما خراب نشود و به زیبایی هر چه تمام تر شما را نشان خواهد داد.

پارچه باتیک هندی نقش و نگار زیادی دارد. اگر از این پارچه به تنهایی برای دوخت مانتو خود استفاده می کنید، بهتر است بقیه اجزای استایل خود را ساده و تک رنگ تهیه کنید. ایده جذاب طراحان لباس در خصوص پارچه باتیک هندی استفاده از آن به عنوان خرجکار است. شما نیز به راحتی می توانید این پارچه را با پارچه های دیگر ترکیب کنید و یک مانتو اورسایز جذاب داشته باشید.

خرید آنلاین پارچه باتیک هندی

شومیزهای جذاب با پارچه باتیک هندی

شومیز باتیک هندی

شومیزها یکی از کاربردی ترین آیتم های کمد لباس خانم های شیک پوش محسوب می شوند. امروزه شومیزها به یکی از پرفروش ترین لاین های لباس تبدیل شدند. مطمئنا در کمد لباس شما هم چند شومیز زیبا وجود دارد، که برای استفاده روزانه به سرعت به سراغ آن ها خواهید رفت. زیبایی و در عین حال سادگی شومیزها، برای شما یک استایل کاربردی فراهم خواهد کرد. شومیز را می توانید به تنهایی با یک شلوار جین ست کنید. از شومیزها در کنار مانتو یا وست نیز می توانید بهره ببرید. مسلما برای مانتوهای جلو باز شما احتیاج به یک شومیز زیبا خواهید داشت تا بتوانید استایل خود را تکمیل کنید.

از مهم ترین مواردی که باید برای داشتن یک شومیز مناسب به آن توجه داشته باشید، انتخاب پارچه درست است. استفاده از پارچه های ضخیم و خشک چندان برای دوخت شومیز مناسب نیست. بهتر است از یک پارچه ظریف و خنک برای دوخت شومیز خود استفاده کنید. برای روزهای گرم سال این استایل قطعا به کار شما می آید و از تعریق زیاد جلوگیری می کند. پارچه باتیک هندی یکی از بهترین پارچه ها، برای دوخت شومیز محسوب می شود. لطافت و نازکی این پارچه باعث می شود بر روی تن شما به زیباترین شکل قرار بگیرد. همچنین الیاف طبیعی و مرغوب آن باعث می شود در طی ساعات طولانی و تعریق زیاد لباس شما بوی نامطبوعی نگیرد. با انتخاب پارچه باتیک و بعد از یک بار امتحان این شومیزها، متوجه حسن انتخاب خود خواهید شد.

شلوارهای خنک و کاربردی

شلوار باتیک نخی

برای داشتن یک استایل متفاوت باید خلاقیت به خرج دهید و از آیتم های تکراری فاصله بگیرید. شلوارهای گشاد و خنک یک انتخاب عالی، برای فصل تابستان هستند. راحتی این شلوارها را زمانی متوجه خواهید شد که یکی از آن ها را دوخته و استفاده کنید. شلوارهای گشاد و بگ به راحت می تواند در گرمای تابستان ساعات خوشی را برای شما فراهم کنند. در روزهای گرم سال شدت تعریق افزایش پیدا می کند. پس باید به الیاف و تهویه پارچه توجه ویژه ای داشته باشید. از طرفی باید توجه داشته باشید این شلوارها زمان طولانی از روز با شما همراه خواهند بود.

برای دوخت شلوار مهم ترین قسمت انتخاب پارچه خواهد بود. پارچه انتخابی شما باید دارای مشخصه های منحصر به فردی باشد. مشخصه هایی مثل رنگ های جذاب و زیبا که بتواند برای شما یک استایل رنگی و تابستانی بسازد. از طرفی پارچه هایی که الیاف مصنوعی و بی کیفیتی دارند، برای دوخت این شلوار اصلا توصیه نمی شوند. اما پارچه های مشابه پارچه باتیک هندی که الیاف مرغوب و طبیعی زیادی دارند، گزینه عالی برای دوخت این شلوارهای جذاب هستند. پارچه مناسب و باکیفیت باید بتواند در هوای گرم از پوست شما مراقبت کند و تهویه مناسب داشته باشد. پس الیاف پارچه نقش فوق العاده ای در نتیجه کار شما خواهد داشت. از طرفی پارچه شما باید دارای لختی نسبی باشد، تا بتواند شلوار شما به زیبایی هرچه تمام تر نشان دهد. پارچه باتیک هندی تمامی خصوصیات گفت شده را دارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا