استایلمهمانی و مجلسی

مانتو مجلسی با پارچه ژاکارد تافته برای نوروز 1401 + عکس

پارچه ژاکارد تافته، یک پارچه با پس زمینه تافته براق یا نیمه براق و طرح های پیچیده هندسی، گل، اسلیمی و … بافته شده بر روی آن است. طرح های پارچه تافته، جزئی از خود پارچه هستند و روی آن چاپ نشده اند. این طرح ها یا به صورت تخت براق هستند و یا برجسته پفکی مانند. پارچه ژاکارد تافته جزء پارچه های خشک و آهاردار است. به همین دلیل ایستایی خوبی روی تن دارد ولی لخت نیست. این روزها استفاده از این پارچه برای لباس های مجلسی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله، هفت مدل مانتو مجلسی با پارچه ژاکارد تافته را به شما معرفی خواهیم کرد.

مانتو مجلسی ژاکارد تافته با آستین های فانتزی

مانتو مجلسی با پارچه ژاکارد تافته | پارچه نگار

پارچه ژاکارد تافته را می توان برای دوخت یک مانتوی مجلسی راسته با آستین های فانتزی به کار برد. خود پارچه علاوه بر طرح های مشخص، زمینه براقی هم دارد. برای همین، برش زیادی لازم ندارد. ضمن اینکه با برش، ممکن است طرح های روی پارچه، درست کنار هم قرار نگیرند. پیشنهاد ما به شما، مانتو ژاکارد تافته راسته جلو باز با آستین فانتزی چاک دار یا با سر آستین های توری است.

برای دیدن طرحهای جدید پارچه ژاکارد تافته کلیک کنید

 

یقه مانتو مجلسی را می توان از خود پارچه یا یک پارچه ساده انتخاب کرد تا نمای طرح دار پارچه ژاکارد جلوه بهتری داشته باشد. البته مانتو ژاکارد تافته بدون یقه هم انتخاب خوبی خواهد بود.

برای آستین های فانتزی می توانید از هر طرح و مدلی استفاده کنید. تنها محدودیت، استفاده از دکمه و وسایل تزئینی چه بر روی تنه مانتو و چه بر روی آستین مانتو است. معمولاً وسایل تزئینی روی پارچه ژاکارد تافته یا جلوه ای ندارند و یا جلوه خیلی کمی ایجاد می کنند. البته این به طرح پارچه ای که انتخاب کرده اید، بستگی دارد.

مانتوهای بلند کتی والنتینو با پارچه ژاکارد تافته

مانتوهای بلند کتی والنتینو

حتماً با خانه مد والنتینو آشنا هستید. این گروه ایتالیایی فعال و مشهور در عرصه مد، حرف های زیادی برای گفتن دارد. به چند مدل مانتوی کتی این گروه که با پارچه ژاکارد تافته دوخته شده اند، توجه کنید.

در پارچه ای که برای این لباس ها انتخاب شده، رنگ های زمینه و گل یکی هستند. در طرح مانتو، بیشتر به برش آن توجه شده است. از این طرح ها ایده بگیرید و یک مانتوی مجلسی زیبا با پارچه ژاکارد تافته برای خود بدوزید.

به رنگ خاص پارچه به کار برده شده هم دقت کنید. رنگ نقره ای و طلایی پارچه، زیبایی طرح و نقش مانتو را دو چندان می کند.

مانتو مجلسی نیمه کلوش با پارچه ژاکارد تافته

مانتو نیمه کلوش با پارچه ژاکارد تافته

مانتو نیمه کلوش، جزء آن دسته از مانتوهای بسیار راحت است. اگر مدل مانتو نیمه کلوش را با پارچه ژاکارد تافته بدوزید، یک مانتوی مجلسی دارید که در عین راحتی، خیره کننده هم هست. برای این مدل مانتو، تقریباً همه طرح های ژاکارد تافته مناسب هستند. این مانتو را می توانید با یک شال مجلسی همرنگ یا متضاد و یک کیف کوچک مجلسی ساده یا با یراق های طلایی یا نقره ای همراه کنید. یک کفش پاشنه بلند، استایل مجلسی شما را کامل خواهد کرد.


حتما بخوانید: چگونه از پارچه ژاکارد برای لباس مجلسی استفاده کنیم؟


مانتو نیمه کلوش، یک انتخاب خوب برای وقتی است که می خواهید مانتوی خود را بعد از رسیدن به مجلس مهمانی در آورید. گشادی مانتو و عقب ایستادن آن باعث می شود که بتوانید به راحتی لباس مهمانی خود را زیر آن بپوشید. پوشیدن این مدل مانتو بر روی لباس های مجلسی بلند، عملاً کار یک شنل را می کند و استایل مهمانی رفتن شما را خراب نمی کند.

مانتو مجلسی طلایی با پارچه ژاکارد تافته

مانتو میدی طلایی

رنگ طلایی همیشه انتخاب خوبی برای مهمانی های عصرگاهی و شبانگاهی بوده و هست. مانتو مجلسی طلایی با پارچه ژاکارد تافته، کفش و کیف مجلسی طلایی، یک استایل درخشان و منحصر به فرد برای شما به ارمغان می آورند. برای زیر مانتو، می توانید از رنگ های طیف شیری، قهوه ای و خود طلایی استفاده کنید. مدلی که در اینجا برای ایده به شما معرفی کرده ایم، متعلق به برند دولچه و گابانا است.

مشاهده پارچه ژاکارد مجلسی

 

سرهمی های بدون آستین، پیراهن کوتاه بدون آستین، بلوز و شلوار یا بلوز و دامن، همگی انتخاب های خوبی برای زیر این مانتو هستند. اگر مهمانی شما در فضای آزاد یا رستوران برگزار می شود و تمایلی به کندن مانتوی خود ندارید، با یک شلوار راسته طلایی رنگ با پارچه تافته ساده، به یک استایل باشکوه و در عین حال مینیمال خواهید رسید.

مانتو مجلسی بلند با پارچه ژاکارد تافته

مانتوهای بلند ژاکارد مخصوص شب عید

مانتو بلند، یک انتخاب کلاسیک برای مانتوی مجلسی است. پارچه ژاکارد تافته، همراه با حفظ این ویژگی، ظاهری باشکوه و چشمگیر به مانتوی شما خواهد داد. این مانتو را می توان به عنوان رویه بر روی پیراهن های مجلسی پوشید. همچنین، می توانید از سرهمی یا بلوز و شلوار مجلسی در زیر این مانتو استفاده کنید.

یقه لباس را می توانید ساده، انگلیسی و آمریکایی پهن یا باریک و یا آرشال انتخاب کنید. این مدل مانتو با ژاکارد تافته می تواند راسته یا کمر باریک با دامن کلوش یا نیمه کلوش دوخته شود. روسری های مجلسی کوچک که زیر یقه جا می گیرند، انتخاب خوبی برای استفاده همراه با این مانتو هستند.

مانتو با خرج کار ژاکارد تافته

مانتو زیبا با خرجکار ژاکارد تافته

پارچه ژاکارد تافته با برق و طرحی که دارد، انتخاب خوبی به‌عنوان خرج کار برای مانتوهای مجلسی است. پارچه تافته ساده را می توان با ژاکارد تافته ترکیب کرد. از این پارچه می توانید برای حاشیه مانتو، آستین مانتو یا قسمتی از جلو یا پشت مانتو استفاده کنید.

در مجالس مهمانی، می توان این مدل مانتوها را به صورت جلو بسته یا جلو باز بر روی سرهمی یا بلوز و شلوار پوشید. به این ترتیب یک استایل مجلسی ساده و در عین حال چشم نواز خواهید داشت.

خرید پارچه ژاکارد طرحدار مناسب خرجکار

 

برعکس این کار را هم می توانید انجام دهید. یعنی از پارچه ساده به عنوان خرج کار برای مانتوی ژاکارد تافته خود استفاده کنید. ترکیب بالاتنه ساده با پایین تنه ژاکارد تافته و بالعکس نیز، انتخاب خوبی برای دوخت مانتوهای مجلسی است.

مانتو و شلوار مجلسی با پارچه ژاکارد تافته

مانتو و شلوار مجلسی با پارچه ژاکارد تافته

مانتو و شلوارهای مجلسی که با پارچه ژاکارد دوخته می شوند را می توانید به صورت جلو بسته یا جلو باز همراه با یک تاپ ساده استفاده کنید. خوبی این مانتو و شلوارها این است که قابلیت پوشیده شدن به صورت جداگانه را دارند.

قد مانتو را می توانید بسته به سلیقه خود انتخاب کنید. با این همه، مانتوهای کتی کوتاه انتخاب بهتری برای این مدل مانتو و شلوار هستند. پارچه ژاکارد تافته ای که بافت همسطحی داشته باشد، گزینه خوبی برای دوخت این مدل مانتو و شلوار مجلسی است.

در این مقاله، هفت مدل مانتو مجلسی با پارچه ژاکارد تافته معرفی شدند. با این همه، مدل های مانتو مجلسی با پارچه ژاکارد تافته تنها به این هفت مدل محدود نمی شوند. چه طرح های شلوغ را بپسندید و چه طرح های ساده تر را، و چه دوست داشته باشید رنگ زمینه و طرح مانتوی شما متفاوت باشند یا یک رنگ؛ پارچه ژاکارد تافته انتخاب خوبی برای دوخت یک مانتوی مجلسی خواهد بود.

 

منابع: www.modaoperandi.com ، www.livingly.com

 

2/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا