پارچه شناسی

معرفی 4 پارچه شب یلدا و ایده دوخت آن ها

شب یلدا یکی از مهمترین جشن های ایرانی است که معمولا به بهترین شکل ممکن برگزار می شود. خانواده ها در این شب زیبا در کنار هم جمع شده تا اوقات خود را به مصاحبت و شادی سپری کنند. در خانواده های مختلف این شب به صورت های گوناگونی جشن گرفته می شود. برای بعضی از خانواده ها مراسمی ساده و بی تکلف است. اما افراد زیادی ترجیح می دهند شب یلدا را با یک مهمونی شلوغ و خاص سپری کنند. اگر مایلید در شب یلدا در هر جمعی بدرخشید، باید استایل منحصر به فرد خود را داشته باشید. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب به معرفی چند پارچه شب یلدا بپردازیم. اگر مایلید به بهترین شکل برای یلدا آماده شوید، با ما همراه باشید.

شب یلدا چی بپوشیم؟

معمولا توصیه می شود در شب یلدا ترکیبی از رنگ های قرمز و سبز بپوشید. این رنگ ها از میوه های پرطرفدار سفره شب یلدا یا همان شب چله الهام گرفته شده است. بسیاری از طراحان پارچه و لباس برای این شب فرخنده ایرانی، پارچه های مخصوص طراحی کردند. در حقیقت معمولا افراد تصور می کنند پارچه شب یلدا، همان پارچه های طرحدار است. پارچه شب یلدا معمولا با طرح انار و هندوانه شناخته می شود. اگر اهل پوشیدن لباس های فانتزی باشید، این پارچه ها برای شما مناسب خواهند بود. اما متاسفانه این مدل پارچه ها تنها برای یک بار استفاده مناسب هستند.

به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب در مورد چند پارچه شب یلدا متفاوت و کاربردی صحبت کنیم. همانطور که اشاره شد، برای لباس شب یلدا معمولا رنگ های سبز و قرمز توصیه می شود. شما می توانید با انتخاب پارچه های مناسب با این رنگ ها، لباس هایی شیک برای مهمانی یلدای خود داشته باشید. علاوه بر این، این لباس ها تنها محدود به یک مهمانی نخواهند بود. شما می توانید پارچه های شب یلدا معرفی شده در این مطلب را به دفعات و اشکال مختلف در استایل روزمره و رسمی خود استفاده نمایید. مهم تر اینکه، در معرفی این پارچه ها ما برای طرفداران استایل کژوال و ساده پوش نیز گزینه های وسوسه انگیزی داریم. برای آشنایی با چندین پارچه شب یلدا و بهترین رنگ هایی که می توانید در این شب بپوشید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.


حتما بخوانید: پارچه مخمل و ویژگی های آن


معرفی 4 پارچه فوق العاده برای شب یلدا

اجازه دهید بدون مقدمه چینی به سراغ 4 دسته پارچه ایده آل به عنوان پارچه شب یلدا برویم. این پارچه ها نه تنها در شب یلدا بلکه در تمام مناسبت ها می توانند استایلی جذاب و دوست داشتنی برای شما بسازند.

پارچه مخمل، لطیف و دوست داشتنی

اجازه دهید معرفی پارچه شب یلدا را با مخمل شروع کنیم. این پارچه نفیس و دوست داشتنی که در دسته پارچه های کلاسیک قرار می گیرد. مخمل دسته بندی بسیار متنوعی دارد. شما می توانید از مدل های مختلف این پارچه در استایل های متنوعی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید مطمئن باشید لباس مخمل شما هرگز قدیمی نمی شود. در ادامه قصد داریم سه مدل پارچه مخمل را به عنوان پارچه شب یلدا بررسی کنیم.

قیمت پارچه مخمل ساده کشی

پارچه مخمل ساده، پارچه شب یلدا

مخمل ونوس قرمز برای پارچه شب یلدا

مخمل کش ساده را می توانید به عنوان یک پارچه نفیس در میان پارچه های شب یلدا در نظر بگیرید. این مدل از پارچه مخمل را به نوعروسان و خانم های جوان برای لباس های رسمی و مجلسی توصیه می کنیم. این پارچه ساده و تک رنگ، درخشش خیره کننده ای دارد. هر رنگ از این پارچه می تواند فوق العاده جذاب باشد. برای استفاده از این پارچه به عنوان پارچه شب یلدا، شما تنها به یک دامن سبز یا تاپ قرمز با این پارچه نیاز دارید. اگر به دنبال یک لباس مجلسی فوق العاده هستید، مخمل ساده می تواند در نهایت سادگی شما را تبدیل به یک الماس درخشان کند. این پارچه برای دوخت لباس های ساده و کژوال نیز مناسب است.

پارچه مخمل کبریتی

این مدل از پارچه مخمل برای طرفداران استایل کژوال و دختران نوجوان بسیار مناسب است. اگر ترجیح می دهید یک شلوار بگ، مام استایل و بوت کات داشته باشید و آن را با یک شومیز یا تی شرت ست کنید، مخمل کبریتی بهترین پارچه برای شما خواهد بود. اگر تمایلی به پوشیدن رنگ های تم شب یلدا ندارید، می توانید به سراغ رنگ های پاییزی بروید. یک کت، سارافون و یا دامن با مخمل کبریتی به رنگ های قهوه ای یا خردلی، به استایل شما حال و هوای پاییزی می دهد. به همین دلیل می توانید این پارچه با رنگ های بژ و گرم را به عنوان پارچه شب یلدا به استایل خود اضافه کنید. مدل های بیشتر این پارچه دوست داشتنی را در مجموعه پارچه های شب یلدا پارچه نگار ببینید.

خرید پارچه مخمل سوزن دوزی هندی

پارچه مخمل سوزن دوزی برای شب یلدا

پارچه مخمل سوزن دوزی سنتیهمانطور که گفته شد، دنیای متنوع پارچه مخمل برای هر سن و سلیقه ای مناسب است. پارچه مخمل سوزن دوزی برای خانم های جوان و میانسالی که به دنبال پارچه ای شیک و متفاوت هستند، فوق العاده خواهد بود. این پارچه گرانقیمت و نفیس بهترین انتخاب برای اضافه کردن رنگ های چشمگیر به استایل شما است. مخمل سوزن دوزی با داشتن طرح های اسلیمی با الیاف درخشان، گزینه ای لوکس به عنوان پارچه شب یلدا شما خواهد بود. از این پارچه می توانید برای دوخت کت و وست استفاده نمایید.


پیشنهاد ما: پارچه مخمل سوزن دوزی و ایده دوخت مانتوهای خاص و زیبا


پارچه ژاکارد، درخشان و لوکس

یکی دیگر از پارچه هایی که با تنوع بی نظیر خود شما را برای شب یلدا آماده خواهد کرد، پارچه ژاکارد است. این پارچه نیز مانند مخمل با تنوعی که دارد می تواند در هر جمعی شما را تبدیل به شمع محفل کند.

پارچه ژاکارد تافته، بهترین پارچه شب یلدا

پارچه ژاکارد تافته، بهترین پارچه شب یلدااز میان رنگ های فوق العاده پارچه تافته، یک ترکیب رنگ عالی برای یلدای شما پیدا کردیم. این ترکیب رنگ فوق العاده می تواند یک پارچه شب یلدا حیرت انگیز باشد. همانطور که می دانید، انواع پارچه ژاکارد دارای الیاف لمه هستند. ترکیب رنگ بژ طلایی و زرشکی می تواند یک استایل خیره کننده برای شما بسازد. همانطور که مشاهده می کنید، رنگ قرمز همچون دانه های انار بر زمینه روشن این پارچه ها خودنمایی می کند. این پارچه برای دوخت پیراهن های مجلسی کوتاه و بلند بسیار عالی است.

پارچه ژاکارد ارگانزا

پارچه ژاکارد ارگانزاژاکارد ارگانزا در دسته پارچه های توری قرار می گیرد. اگر به دنبال یک حریر زیبا با گل های برجسته و خاص هستید، ژاکارد ارگانزا بهترین گزینه شما خواهد بود. از مدل های گلدار و رنگ های مشکی و قرمز این پارچه می توانید به عنوان پارچه شب یلدا استفاده کنید. این پارچه برای دوخت پیراهن های مجلسی فانتزی و عروسکی فوق العاده است. یک پیراهن مجلسی با این پارچه هرگز قدیمی نشده و می تواند بیانگر سلیقه خاص شما باشد. توصیه می شود این پارچه شب یلدا زیبا و چشم نواز را از دست ندهید.

پارچه تافته، سنتی و خاص

پارچه تافته، سنتی و خاصمعمولا پارچه های سنتی با طرح های اسلیمی نیز می توانند جزو انتخاب های شما برای لباس باشند. به همین دلیل می توانید پارچه تافته را نیز به عنوان پارچه شب یلدا در نظر بگیرید. تنوع طرح های پارچه تافته فوق العاده است. در میان این طرح ها می توانید طرح کاشی های اسلیمی و نقاشی های مینیاتوری را نیز پیدا کنید. یک دامن یا شومیز با چنین طرحی می تواند استایل منحصر به فرد شما را برای یلدا تکمیل کند. این استایل برای مهمانی خانوادگی و صمیمانه فوق العاده خواهد بود.

خرید پارچه شنل پاییزه

پارچه شانل، شیک و مدرن برای شب یلدا

معرفی پارچه شانل به عنوان پارچه شب یلدا را در انتهای لیست قرار دادیم تا بتوانیم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. پارچه شانل با داشتن بافتی تار و پودی و برجسته، یکی از جدیدترین ترندهای سال محسوب می شود. اگر به دنبال پارچه ای ساده و خاص هستید، شانل می تواند تمام انتظارات شما را برطرف کند. از این پارچه معمولا برای دوخت کت و دامن زنانه استفاده می شود. اگر مایلید در مهمانی شب یلدا استایلی رسمی و خیره کننده داشته باشید، پارچه شانل با رنگ های بژ برای شما مناسب است. اگر به دنبال آیتمی فانتزی با این پارچه هستید، از چهارخانه های رنگارنگ پارچه شانل غافل نشوید.

پارچه شانل، شیک و مدرن | پارچه شب یلدااین پارچه هم برای نوعروسان شیک پوش و هم برای خانم های میانسال، مناسب است. تنها کافی است رنگ و مدل مناسب خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید، یک لباس دوخته شده با این پارچه هرگز قدیمی نمی شود. در حقیقت می توانید این پارچه را به عنوان پارچه شب یلدا تهیه کنید اما تا سالها از زیبایی آن بهره ببرید.

در نهایت فراموش نکنید شب یلدا فرصتی برای بیشتر کنار هم بودن است. استایل شما می تواند در اعتماد به نفس و تاثیری که بر دیگران می گذارید موثر باشد. اما شما مقید به رعایت یک رنگ یا لباس خاص نیستید. این تشریفات و انتخاب دقیق لباس ها تنها فرصتی است که بتوانید لحظات خود را هیجان انگیزتر کنید. اگر به رنگ های قرمز یا سبز علاقه ندارید، می توانید مشکی و سایر رنگ های خنثی را در نظر داشته باشید. در پایان، شادی آن چیزی است که به عنوان اصل و اساس در خاطره ها می ماند. طرح های متنوع تری از این پارچه را می توانید در مجموعه پارچه های شب یلدا پارچه نگار مشاهده نمایید.

منبع: www.pinterest.com

4.9/5 - (50 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا