ترفند دوخت

کاربردهای پاپیون، ترند سال 2024 برای تزئین لباس

استفاده از اکسسوری تاثیر بسیار زیادی در زیباتر دیده شدن لباس دارد. حتی خانم هایی که به استایل های کژوال علاقه داشته باشند هم دوست دارند لباسشان تزئینات زیبا و مناسبی داشته باشد. اکسسوری های زیادی در بازار موجود است که شما می توانید بسته به سلیقه خود از آن ها در لباستان بهره ببرید. اما در بعضی موارد این اکسسوری ها تکراری بوده یا از دید شما زیبایی لازم را ندارند. یکی از آیتم های زیبا و جذابی که می توانید از آن برای زیباتر دیده شدن لباس خود استفاده کنید، پاپیون است. طراحان اروپایی از جمله افرادی هستند که به استفاده از این آیتم در طراحی هایشان علاقه زیادی نشان می دهند. پاپیون از قرن 17 و 18 میلادی در کشور فرانسه به عنوان یک اکسسوری لباس برای آقایان معرفی شد. امروزه از این آیتم بیشتر در استایل خانم ها استفاده می شود.

پارچه ساتن آمریکایی

از پاپیون در چه زمینه هایی می توان استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد در گذشته از پاپیون به جای کراوات و به عنوان یک اکسسوری در استایل آقایان استفاده می کردند. اما امروزه طیف استفاده از این آیتم بسیار وسیع تر شده است. از پاپیون می توانید در طراحی زیورآلات، اکسسوری مو و اکسسوری لباس بهره ببرید. در ادامه با کاربردهای این آیتم جذاب بیشتر آشنا خواهیم شد.

پاپیون، یک اکسسوری شیک برای مو

یکی از کاربردهای مهم و محبوب پاپیون، استفاده از آن به عنوان اکسسوری مو است. شما می توانید از این آیتم خاص برای کش مو، گیره سر و توربان بهره ببرید. ویژگی مهم برای اکسسوری های روزانه مو، فانتزی بودن آن ها است. به بیانی در این وسایل و اکسسوری ها معمولا از آیتم هایی استفاده می شود که ظاهری بامزه و زیبا دارند. اگر بخواهید از این اکسسوری ها برای استایل های مجلسی نیز بهره ببرید باز هم می توانید از پاپیون استفاده کنید. کافی است از مروارید یا سنگ های تزئینی برای تزئین آن کمک بگیرید.

پاپیون،-یک-اکسسوری-شیک-برای-مو

مو یکی از قسمت های مهم استایل بوده و سلامت آن تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن ظاهر خانم ها دارد. به همین دلیل بهتر است از اکسسوری ها و وسایل مرغوب برای مو استفاده شود. شما می توانید به جای استفاده از اکسسوری های آماده و بعضا بی کیفیت موجود در بازار خودتان دست به کار شوید. برای این کار کافی است از یک پارچه باکیفیت برای دوخت پاپیون استفاده کنید. دوخت این آیتم زیبا بسیار راحت بوده و نیاز به مهارت بالایی ندارد. پارچه مخمل یکی از پارچه های مناسب برای این کار است. این پارچه لطافت زیادی دارد. پس می توانید مطمئن باشید موخوره ای در موهای شما ایجاد نمی کند. پارچه ساتن یکی دیگر از پارچه های باکیفیت برای این کار است. این پارچه به راحتی دچار پرزدهی نمی شود. از پارچه تور نیز می توانید برای دوخت تور سر عروس پاپیونی استفاده کنید.


پیشنهاد ویژه: 6 مدل لباس کوتاه مجلسی 2024 + عکس


پیراهن های زیبا با پاپیون های بزرگ

استفاده از پیراهن برای مراسم های مهم بیشترین طرفدار را دارد. معمولا خانم ها ترجیح می دهند از این پیراهن ها در مهمانی هایی مثل عروسی یا نامزدی ها استفاده کنند. اگر به دنبال یک پیراهن خاص و متفاوت هستید، بهتر است این قسمت از مقاله را از دست ندهید. برای داشتن یک پیراهن مجلسی خاص و متفاوت باید به سراغ آیتم هایی بروید که ترند باشند. به عبارتی آیتم ها و مدل های تکراری نمی توانند گزینه های مناسبی برای شما محسوب شوند. یکی از چیزهایی که می تواند لباس شما و استایلتان را از سایرین متفاوت کند، استفاده از اکسسوری های بزرگ است. پاپیون بزرگ یکی از گزینه های مناسب برای تغییر استایل شما است. از این پاپیون های بزرگ می توانید در قسمت یقه، کمر یا سرشانه ها استفاده کنید.

پیراهن-های-زیبا-با-پاپیون-های-بزرگ

از آنجایی که این آیتم، قسمت اعظمی از پیراهن شما را شکل می دهد، می تواند به خوبی توجه مخاطب را به این قسمت از پیراهنتان جذب کند. به همین دلیل بهتر است از پارچه هایی شیک و باکیفیت برای دوخت آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که پارچه انتخابی شما باید آهاردار و خشک باشد. در غیر این صورت نمی تواند فرم پاپیون لباستان را به خوبی نشان دهد. پارچه ساتن آمریکایی ایستایی لازم برای لباس های مجلسی را دارد. از طرفی این پارچه آهار بالایی داشته و می توانید با آن فرم دلخواه خود را بر روی پارچه ایجاد کنید. پارچه ارگانزا نیز آهار بسیار بالایی دارد. این پارچه با فرم پذیری بالایی که دارد اجازه طراحی کردن پاپیون های بزرگ را به شما می دهد.

تاپ و دامن های عروسکی دخترانه

اگر به دنبال یک استایل عروسکی و دخترانه هستید، دامن می تواند کمک زیادی در این زمینه به شما بکند. دامن های عروسکی ظاهر فانتزی و جذابی دارند. به همین دلیل می توانند برای شما یک استایل دخترانه و شیک را فراهم کنند. در کنار دامن بسته به سلیقه خود می توانید از تاپ یا شومیز استفاده کنید. بهتر است برای این استایل از کت صرف نظر کرده و یا از کت های کراپ بهره ببرید. یکی از آیتم هایی که می تواند برای شما یک استایل متفاوت و شیک را فراهم کند، تاپ های کراپ با پاپیون های بزرگ است. این تاپ ها را اگر از رو به رو نگاه کنید تنها یک پاپیون بزرگ می بینید. اما در اصل یک پاپیون بزرگ بر روی بدنه اصلی کراپ تاپ دوخته شده است.

تاپ-و-دامن-های-عروسکی-دخترانه

حتما به خوبی می دانید که پارچه های لخت و ریزش دار نمی توانند فرم زیبایی را برای این مدل تاپ ایجاد کنند. این پارچه ها به سرعت بر روی هم چین خورده و شکل ابتدایی خود را از دست می دهند. در عوض شما می توانید از از پارچه هایی مثل تور یا حریر شیشه ای برای دوخت این مدل تاپ و دامن استفاده کنید. این دو پارچه آهار زیادی دارند. به همین دلیل برای دوخت دامن های عروسکی و پاپیون های تزئینی بسیار مناسب هستند. در نظر داشته باشید که پارچه تور و پارچه حریر شیشه ای بدن نما هستند. پس بهتر است از آسترکشی برای آن ها استفاده کنید. از پارچه ساتن ال ایکس می توانید برای آسترکشی بهره ببرید. این پارچه می تواند پف دامن و فرم پاپیون لباس شما را زیباتر جلوه دهد.

قیمت پارچه ساتن مجلسی

زیورآلات فانتزی

زیورآلات تاثیر بسیار زیادی در زیباتر به نظر رسیدن شما و استایلتان دارد. اکسسوری های زیادی در بازار وجود دارد که ممکن است در زمان خرید آن ها احساس کنید همه آن ها را قبلا امتحان کرده و جذابیت زیادی برایتان ندارند. در این مواقع معمولا خانم ها به دنبال یک اکسسوری خاص و متفاوت هستند. پاپیون می تواند همان آیتمی باشد که به دنبال آن هستید. برای این کار می توانید از زیورآلات قدیمی و کنار گذاشته خود استفاده کنید. برای مثال می توانید یک پاپیون کوچک تهیه کرده و آن را به گوشواره ها و یا گردنبندهای قدیمی خود وصل کنید.

اکسسوری-های-فانتزی

برای ساخت این اکسسوری ها و زیورآلات کوچک به پارچه هایی منعطف و فرم پذیر نیاز دارید. پارچه های پف دار و خشک برای طراحی این اکسسوری ها چندان مناسب نیستند. پارچه حریر یکی از بهترین گزینه ها برای این کار است. این پارچه ظرافت و انعطاف بی نظیری دارد. به همین دلیل می توانید فرم دلخواه خود را بر روی پارچه پیاده کنید. اگر قصد دارید از پارچه های خشک برای ساخت این اکسسوری ها استفاده کنید، بهتر است اندازه آن ها را کوچک در نظر بگیرید.

پیراهن های کوتاه فانتزی با یقه های پاپیونی

پیراهن های کوتاه فانتزی یکی از پرفروش ترین محصولات در مزون های لباس هستند. طراحان لباس معتقدند تنوع بالا در این پیراهن ها آن ها را به یک لباس محبوب در بین خانم ها تبدیل کرده است. دسته بندی پیراهن های کوتاه به پیراهن های کوتاه فانتزی، مجلسی کژوال و خانگی تقسیم می شود. در این بین پیراهن های فانتزی جایگاه ویژه ای دارند. معمولا چیزی که در این پیراهن ها توجه مخاطب را به خود جلب می کند، طراحی آن ها است. عموما در پیراهن های کوتاه فانتزی یک آیتم برجسته وجود دارد. این ویژگی باعث می شود توجه مخاطب به آن قسمت از لباس جلب شود. از آنجایی که در پیراهن های کوتاه فانتزی پارچه های سلطنتی و اکسسوری های پرزرق و برق جایگاهی ندارد، بهتر است از آیتم های ساده تری مثل پاپیون برای زیباتر ساختن پیراهن خود استفاده کنید.

پیراهن-های-کوتاه-فانتزی-با-یقه-های-پاپیونی

همانطور که گفته شد طراحان لباس برای تهیه و تولید این پیراهن ها به سراغ پارچه های سلطنتی و گران قیمت نمی روند. آن ها می کوشند با هزینه های کم یک پیراهن فانتزی زیبا تولید کنند. اگر قصد دارید پاپیون شما ظاهری خشک به خود بگیرد، پارچه انتخابی شما باید از آهار بالایی برخوردار باشد. در این موارد شما می توانید از پارچه ای مثل ساتن آمریکایی استفاده کنید. پارچه ساتن آمریکایی آهار بالایی داشته و چروک پذیری آن کم است. به همین دلیل در بلند مدت شکل خود را به خوبی حفظ خواهد کرد. اما اگر به پیراهن هایی با با یقه های اسکی و کرواتی علاقه دارید، بهتر است پارچه کرپ حریر را امتحان کنید. این پارچه آهار بسیار کمی دارد و امکان ایجاد گره پاپیونی بر روی گردن را برای شما فراهم می کند.

خرید پارچه ساتن مات

استفاده از پاپیون در سرشانه ها

یکی دیگر از قسمت های لباس که می توانید از پاپیون در آنجا استفاده کنید، سر شانه است. اگر به پیراهن های یقه رومی علاقه دارید، این قسمت برای شما است. پیراهن های یقه رومی به شکل یک طرفه طراحی می شوند. به همین دلیل شما می توانید تنها برای یک طرف از یقه خود طراحی و ایده پردازی کنید. پس باید نهایت خوش سیلقگی خود را به کار ببرید. برای آنکه توجه مخاطب به این قسمت از لباس شما جلب شود، می توانید از اکسسوری ها یا پاپیون های بزرگ در این قسمت استفاده کنید. ممکن است تصور کنید اکسسوری ها کمی تکراری هستند. در این صورت بهتر است بدون تردید به سراغ طراحی پاپیون های بزرگ بروید.

استفاده-از-پاپیون-در-سرشانه-ها

اگر از پارچه های ریزش دار استفاده کنید، پاپیون شما در قسمت سرشانه ها شکل شل و وارفته ای خواهد داشت. به همین دلیل ممکن است ظاهر بهم ریخته و نامرتبی را برای شما ایجاد کند. پس بهتر است از پارچه های آهارداری مثل ژاکارد یا ساتن آمریکایی استفاده کنید. پارچه ژاکارد تنوع بسیار بالایی دارد. اگر به پارچه های شاین دار علاقه ندارید، بهتر است پارچه ژاکارد ترک را امتحان کنید. پارچه ساتن آمریکایی برخلاف پارچه ژاکارد ترک کمی شاین دار است. چروک پذیری این پارچه کمی بیشتر بوده و ممکن است در قسمت هایی که اصطکاک وجود دارد، کمی چروک شود.

منبع: https://www.dillards.com/search-term/bow+dress/women-dresses-gowns?facet=dil_shipinternational:Y

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا