استایلپاییز و زمستانروزمره و کاربردیمهمانی و مجلسی

پارچه شنل بافت و 6 ایده دوخت لباس پاییزه

پارچه شنل بافت با طراحی خاص و خیره کننده یکی از جذاب ترین پارچه های پاییزه محسوب می شود. اگر به دنبال پارچه ای هستید که بتوانید با آن استایل خود را به طور کلی تغییر دهید، پارچه شنل برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این پارچه در طرح پارچه و رنگ، تنوع بسیار زیادی دارد. بافت منحصر به فرد آن نیز نگاه همه را به سمت خود جلب می کند. در نتیجه با انتخاب یک طرح مناسب از این پارچه و اندکی خلاقیت، می توانید یک لباس شیک و جذاب داشته باشید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم چند ایده دوخت لباس پاییزه با پارچه شنل را به شما ارائه کنیم. مطالعه این مطلب برای آشنایی بیشتر با این پارچه و مدل هایی که می توانید با آن لباس بدوزید، بسیار مفید خواهد بود.

آشنایی با پارچه شنل بافت

پارچه شنل بافت (Chanel tweed) به عنوان یک پارچه پرطرفدار برای دوخت لباس های رسمی زنانه شناخته می شود. احتمالا تا به حال حتما با این پارچه یا حداقل نام آن مواجه شدید. یکی از دلایل نامگذاری این پارچه با عنوان شانل، برند شانل است. در واقع این پارچه یکی از پرکاربرترین پارچه ها در طراحی و تولید محصولات کوکو شانل است. این برند لوکس و گران قیمت در طراحی انواع کت و دامن و کت و شلوارهای زنانه خود، از پارچه شنل بافت استفاده می کند.

به طور کلی پارچه شنل بافت، در دسته پارچه های توییت قرار می گیرد. این پارچه بافتی برجسته و تار و پودی دارد. در واقع در هنگام لمس شانل شما می توانید به راحتی الیاف در هم تنیده شده را ببینید و لمس کنید. البته باید گفت، به نظر همین ویژگی این پارچه تا به این حد جذاب کرده است. تاریخچه پارچه بافت به اوایل قرن 19 باز میگردد. در ابتدا برای بافت این پارچه از الیاف پشمی استفاده می کردند. امروزه انواع الیاف مصنوعی مانند اکریلیک و پلی آمید نیز در تولید این پارچه به کار گرفته می شود.

پارچه شنل زیر دستی خشن و حتی گاهی زبر دارد. با توجه به نوع بافت و الیاف به کار رفته در این پارچه، میزان نرمی و لطافت آن متفاوت است. این پارچه در ضخامت و وزن های مختلفی تولید می شود اما به طور کلی برای فصول سرد کاملا مناسب است.

خرید پارچه شانل مانتویی

ایده دوخت لباس پاییزه با پارچه شنل

همانطور که اشاره شد، پارچه شنل یک پارچه محبوب و پرطرفدار پاییزه است. با مدل های مختلف این پارچه می توانید لباس های متنوعی طراحی کنید. علاوه بر این، می توانید مطمئن باشید این پارچه به عنوان یک پارچه کلاسیک، هرگز قدیمی نمی شود. در واقع اگر یک کت زنانه با پارچه شنل بافت دارید، می توانید تا سالیان سال از پوشیدن آن لذت ببرید. اگر مایلید با چند مدل لباس پاییزه دیگر که می توانید با این پارچه بدوزید آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما الهام بخش و مفید خواهد بود.

مانتو پاییزه با پارچه شنل بافت

مانتوهای پاییزه معمولا الگوی ساده ای دارند و با پارچه های ضخیم دوخته می شوند. در واقع هدف از طراحی این مانتوها، پوشیدن یک لباس سبک و اندکی گرم است. پارچه شنل مانتویی برای دوخت مانتو پاییزه می تواند یک انتخاب جذاب و جدید باشد. این پارچه با داشتن بافت خاص و منحصر به فرد، به راحتی یک مانتوی شیک و خاص برای شما می سازد.

مانتو پاییزه با پارچه شنل | فروشگاه پارچه نگار

با توجه به این که پارچه شانل مانتویی پشت و رو ندارد، می توانید خلاقیت های بیشتری در طراحی مانتوهای پاییزه به خرج دهید. مدل های کوتاه و اورسایز مانتو پاییزه با این پارچه، برای خانم های جوان بسیار ایده آل است. اگر به دنبال مانتویی رسمی هستید، می توانید مدل های راسته و بلند را امتحان کنید. برای خانم هایی که طرفدار استایل رسمی و مانتوهای کتی هستند، این پارچه می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

 


مقاله پیشنهادی: پارچه شانل (پارچه بافت) و ویژگی های آن


 

شلوار با پارچه شنل

شلوارهای پاییزه خاص می توانند آیتم اصلی استایل شما باشند. در واقع اگر مایلید تغییراتی در استایل خود ایجاد کنید و به دنبال یک آیتم چشمگیر می گردید، یک شلوار خاص می تواند نمایانگر سلیقه جزئی نگر شما باشد. شلوارهای دوخته شده با پارچه شنل بافت انتخاب مناسبی برای پاییز هستند. در طراحی این پارچه گرم و سبک از الیاف مختلف و رنگ های متنوع استفاده می شود. به همین دلیل شلوار شنل، نقش یک آیتم طرح دار و خیره کننده را در استایل شما خواهد داشت.

شلوار پاییزه ضخیم

این پارچه برای دوخت انواع شلوارهای واید لگ، بوت کات و اسلیم فیت مناسب است. با انتخاب یک رنگ و بافت مناسب، می توانید شلواری گرم و جذاب برای روزهای پاییز داشته باشید. اگر پایین تنه شما ظریف و باریک است، از پارچه شنل با طرح های شلوغ و درشت غافل نشوید. در مقابل، اگر در قسمت پایین تنه دچار اضافه وزن هستید، رنگ های تیره، طرح های ساده و مدل های کاملا فیت بدن برای شما مناسب تر است.

پانچو

یکی از هیجان انگیز ترین لباس های ترند پاییز امسال، پانچوها هستند. پانچو لباسی راحت، آزاد و سبک است که با پارچه های ضخیم برای فصل پاییز دوخته می شود. این لباس با فرم شال مانند خود، برای طرفداران استایل کژوال بهترین انتخاب است. شما می توانید به راحتی در تمام طول روز از پانچو سبک و گرم خود در منزل و بیرون از منزل لذت ببرید. پارچه شنل بافت یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت پانچو است. فرم بافت مانند این پارچه به زیبایی پانچوهای ساده می افزاید.مدل دوخت پانچو

اگر به دنبال یک آیتم خاص، رسمی و کلاسیک هستید می توانید شنل را نیز امتحان کنید. شنل های زنانه در واقع مدل های رسمی تر پانچو هستند. شنل های تولید شده توسط برند کوکو شانل با این پارچه، یکی از پرفروش ترین محصولات این برند محسوب می شوند. شما می توانید شنل ها را در استایل رسمی و مهمانی های شبانه بپوشید. برای تکمیل استایل خود با پانچو یا شنل، به بوت های بلند نیاز دارید.

 

مشاهده جدیدترین طرحهای پارچه شانل ترک

 

کت اسپرت و مجلسی

پارچه بافت با توجه به نخی که در آن به کار رفته، می تواند ایستایی متفاوتی داشته باشد. معمولا این پارچه با الیاف درشت ایستایی بیشتری دارد و برای دوخت لباس های رسمی مانند کت و دامن بسیار مناسب است. مدل های مختلف شنل با پارچه های ظریف معمولا ایستایی کمتری دارند. از این مدل شنل برای دوخت دامن و کت های اسپرت استفاده می شود.

کت مجلسی با پارچه شنل بافت

تنوع مدل های کتی که می توانید با پارچه شنل بدوزید، بی نهایت است. با توجه به سلیقه، سن و کاربرد می توانید انواع کت های بلند، نیم تنه، اسپرت و مجلسی را با این پارچه طراحی کنید. فراموش نکنید پارچه شنل بافت را می توانید با انواع حریر، تورهای اشکی و حتی مخمل و پارچه های کتان و ساتن ترکیب کنید. در واقع این پارچه هم می تواند یک استایل کاملا رسمی و مجلسی برای شما بسازد، هم استایلی کژوال و دخترانه به شما بدهد.

 


حتما بخوانید: استایل با پارچه شانل به پیشنهاد آنا وینتور ژورنالیست بریتانیایی


 

شومیز زنانه

معمولا تصور نمی شود که بتوان با پارچه شنل شومیز زنانه دوخت. باید بدانید این تصور اشتباه است و با اندکی خلاقیت می توانید شومیزهای زنانه زیبایی با این پارچه طراحی کنید. اگر در هنگام خرید به ضخامت و الیاف این پارچه توجه کنید، خواهید دید این پارچه سبک و لطیف برای دوخت شومیز کاملا مناسب است. این پارچه معمولا کاملا نرم و لطیف است و اگر از الیاف زبر تولید نشده باشد، نیاز به آستر کشی ندارد و حس خوبی روی پوست ایجاد می کند.

شومیز زنانه پاییزی

برای دوخت شومیز با پارچه شنل بهتر است به سراغ مدل های ساده بروید. این پارچه با توجه به نوع بافتی که دارد، ممکن است به سرعت نخ کش شده و آسیب ببیند. ایجاد برش های متعدد، الگوهای مدل دار و جا دکمه شاید فرآیند دوخت این پارچه را برای شما دشوار کند. مدل های جلو بسته با یقه های بلند مانند یقه اسکی، برای استفاده از این پارچه به عنوان شومیز بسیار ایده آل است. شومیزهای بلند علاوه بر گرمای بیشتر، گزینه خوبی برای استفاده به جای مانتو هستند.

 

خرید پارچه شنل با تنوع بی نظیر

 

پیراهن مجلسی با پارچه شنل بافت

همانطور که قبلا اشاره شد، پارچه شنل بافت پارچه ای ایده آل برای دوخت لباس های رسمی است. لباس های مجلسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این پارچه چروک پذیری بسیار کمی دارد و برای دوخت لباس های مجلسی بسیار جذاب است. برای خانم های میانسال و طرفدار استایل کاملا رسمی، پیراهن های ماکسی توصیه می شود. انواع پیراهن های کوتاه میدی نیز با این پارچه فوق العاده قابل طراحی و دوخت است. برای داشتن یک لباس مجلسی خاص و متفاوت با این پارچه، از ترکیب آن با حریر غافل نشوید.

پیراهن مجلسی زنانه

در واقع ترکیب یک پارچه نازک و ظریف با این پارچه ضخیم و بافت دار، استایل خاصی برای شما می سازد. مخصوصا در مدل هایی که دامن های کلوش دارند. برای تنوع می توانید از این پارچه به عنوان خرجکار نیز در طراحی لباس مجلسی استفاده کنید. اضافه کردن دکمه و یا زنجیرهای طلایی به عنوان اکسسوری روی پارچه شنل می تواند ایده خلاقانه ای باشد.

منبع: threadsmonthly.com

3.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا