پارچه شناسیپاییز و زمستان

آشنایی با 6 پارچه ترند پاییز 1401

آشنایی با پارچه ترند پاییز 1401 می تواند راهی برای داشتن استایلی جدید و متفاوت باشد. در سال های اخیر روند نگاه جامعه به صنعت مد تغییر کرده است. افراد در عین اینکه به دنبال مدرنیته و تغییرات بنیادین هستند، آرامش و سکون سبک زندگی کلاسیک را نیز طلب می کنند. به همین دلیل در این سالها ما شاهد ترندهایی هستیم که در عین سادگی یادآور سبک های محبوب کلاسیک هستند. پارچه های ترند پاییز 2022 یا 1401 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آشنایی با این عناصر تعیین کننده در استایل، می تواند به شما در داشتن ظاهری شیک و مطابق مد روز کمک کند. مطالعه این مطلب راهنمای مناسبی برای آشنایی با پارچه های ترند پاییز 1401 و کاربرد آنها در استایل شما است.

پارچه های محبوب پاییز 1401

آشنایی با پارچه های ترند پاییز 2022 می تواند در بهبود استایل شما موثر باشد. به خصوص اگر مایلید یک استایل شخصی منحصر به فرد داشته باشید، آشنایی با این پارچه ها برای شما ضروری است. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی 7 پارچه محبوب پاییز امسال بپردازیم.

خرید پارچه کشمیر چهارخونه

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر یا توییت یکی از جذاب ترین پارچه های ترند پاییز 1401 است. این پارچه معمولا دارای طراحی چهارخانه و شطرنجی است. در واقع مدل های مختلف طراحی این پارچه یکی از فاکتورهای دسته بندی پارچه کشمیر است. همانطور که می دانید، طرح چهارخانه یک طرح پاییزه کلاسیک است. به همین دلیل پارچه کشمیر چهارخونه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس پاییزه محسوب می شود. این پارچه سبک و لطیف تاریخچه ای طولانی دارد و تولید آن به قرن هجدهم باز میگردد. با توجه به مستندات تاریخی، می توان گفت پارچه کشمیر متعلق به فرهنگ اسکاتلندی است.

پارچه پاییزه توییت | فروشگاه پارچه نگار

در تولید این پارچه از الیاف مختلفی مانند اکرلیک، پلی استر و نایلون استفاده می شود. البته در ابتدا پارچه کشمیر با الیاف طبیعی پنبه و پشم تهیه می شد. امروزه نیز این پارچه با الیاف طبیعی طرفداران بیشتر و در نتیجه قیمت بیشتری نیز دارد.   پارچه توییت با توجه به بافت، تنوع رنگ و طرح و وزن کم برای دوخت انواع لباس های روزمره بسیار مناسب به نظر می رسد. شما می توانید از آن برای دوخت کت، شلوار، مانتو پاییزه و انواع شال زنانه استفاده کنید. با استفاده از آستر مناسب، پارچه توییت برای دوخت پالتو نیز مناسب خواهد بود.


مطالعه بیشتر: پارچه کشمیر (پارچه توییت) و ویژگی های آن


پارچه چرم براق

پارچه های چرم جزو هیجان انگیزترین پارچه های ترند پاییز هستند. در واقع اگر طرفدار مد هستید و به دنبال یک پارچه ترند پاییز برای امسال هستید، بد نیست چرم را امتحان کنید. پارچه چرم دوام بالایی دارد و هیچ وقت جلوه خاص و جذاب خود را از دست نمی دهد. البته باید در نظر داشته باشید، پارچه چرم طبیعی در سال های اخیر جای خود را به انواع پارچه های چرم مصنوعی داده است. مهمترین دلیل برای این تغییر در صنعت مد، کمک به محیط زیست و دفاع از حقوق حیوانات است. علاوه بر این، پارچه چرم مصنوعی تنوع بالایی دارد. این تنوع بی نظیر زمینه را برای ابراز خلاقیت های مختلف در حوزه مد، فراهم کرده است.

اور کت چرم براق

پارچه چرم مصنوعی جزو مشتقات نفتی محسوب می شود. البته این پارچه کاربردی و منحصر به فرد شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد. چرم مصنوعی کاملا سبک، زیبا، نرم و عایق رطوبت است. تنوع طرح و رنگ آن نیز باعث شده است در طولانی مدت به یک رقیب جدی برای چرم طبیعی تبدیل شود. در میان پارچه های ترند پاییز امسال، انواع مدل های براق چرم نیز دیده می شود. شما می توانید از این پارچه برای دوخت انواع کت و پالتو استفاده کنید. علاوه بر این برای دوخت شلوار، دامن و دستکش نیز بسیار مناسب است. یک کت با پارچه چرم براق با داشتن اندکی درخشندگی می تواند به خیره کننده ترین آیتم استایل شما تبدیل شود.

پارچه شانل زیباترین پارچه ترند پاییز

پارچه شنل با عنوان پارچه بافت نیز شناخته می شود. این پارچه به طور کلی در دسته پارچه تویید قرار می گیرد. البته به دلیل استفاده بسیار برند شنل از این پارچه، آن را با نام شانل می شناسیم. پارچه شانل بافت شباهت زیادی به پارچه بوکله نیز دارد. مهمترین ویژگی این پارچه بافت تار و پودی و برجسته آن است. این پارچه زیبا و منحصر به فرد، خاص ترین پارچه ترند پاییز است. شما می توانید با الهام گرفتن از طراحی و تولیدات برند شنل، لباس های فوق العاده ای با این پارچه بدوزید.

پارچه شانل بافت، پارچه ترند پاییز

در ابتدا این پارچه با الیاف پشمی تولید می شد. پس از گذشت سالها و با پیشرفت صنعت نساجی انواع الیاف پنبه ای و ابریشمی نیز در تولید این پارچه مورد استفاده قرار گرفت. این روزها پارچه شانل بافت را می توانید با الیاف مصنوعی مانند آکریلیک، پلی‌ استر، ریون و اِلفین نیز در بازار مشاهده کنید. بسته به نوع الیاف به کار رفته و بافت این پارچه، ایستایی پارچه شنل می تواند متفاوت باشد. البته در هر صورت این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت کت های زنانه است. برند شانل از این پارچه برای دوخت انواع کت و دامن و کت و شلوار زنانه استفاده می کند. همانطور که می دانید، این پارچه شیک و دوست داشتنی هرگز قدیمی نشده و تا سالها می تواند آیتم پرکاربرد استایل پاییزی شما باشد.

 

مشاهده جدیدترین طرحهای پارچه شانل مانتویی

پارچه پشمی

پارچه پشمی با تنوع بالا در بافت و رنگ می تواند جذاب ترین پارچه ترند پاییز باشد. این پارچه نرم و دوست داشتنی در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود و می توانید از آن برای دوخت لباس های متنوعی استفاده کنید. همانطور که از نام این پارچه مشخص است، از الیاف پشمی تهیه می شود. البته در سالهای اخیر انواع الیاف مصنوعی نیز برای تولید این پارچه به کار گرفته می شوند. این پارچه های بامزه و کرک دار می توانند بهترین همراه شما در روزهای پاییز و زمستان باشند. در واقع پارچه های پشمی نازک و سبک به عنوان بهترین پارچه ترند پاییز، برای دوخت لباس های کژوال بسیار مناسب هستند.

پارچه پشمی ساده

شما می توانید از پارچه های پشمی برای دوخت انواع هودی، ژاکت، دستکش، کلاه، ساق دست و گوش گیر استفاده نمایید. پارچه های پشمی، به خصوص مواردی که دارای الیاف مصنوعی هستنید دوام بسیاری دارند و به راحتی شستشو می شوند. در نتیجه گزینه مناسبی برای دوخت لباس های روزمره به حساب می آیند. پارچه پشمی معمولا چروک نمی شود و در حقیقت کرک های آن هیچ چروکی را نشان نمی دهند. با اضافه کردن یک آستر مناسب می توانید با این پارچه کتی ضخیم و سبک برای زمستان داشته باشید.


مقاله پیشنهادی: استایل با پارچه شانل به پیشنهاد آنا وینتور ژورنالیست بریتانیایی


پارچه مخمل کبریتی، پارچه ترند پاییز

اگر به دنبال پارچه ای هستید که با آن استایل کلاسیک خود را بسازید، پارچه مخمل کبریتی بهترین است. این پارچه همواره جزو پارچه های ترند پاییز بوده است. در واقع این پارچه کلاسیک با تنوع بالا هر ساله در فصل سرد جایگاه ویژه خود را دارد. پارچه مخمل کبریتی در دسته پارچه های مخملی قرار می گیرد. اما با توجه به تنوع بالا در طرح و رنگ این پارچه، یک دسته مجزا نیز به خود اختصاص داده است. این پارچه لطیف معمولا دارای خطوط برجسته ظریفی از جنس خود پارچه است. به دلیل وجود این خطوط این پارچه را با نام مخمل کبریتی می شناسند.

شومیز پاییزه مخمل کبریتی

 

از پارچه مخمل کبریتی می توانید برای دوخت شلوار، کت، مانتو پاییزه، انواع کت و دامن و سرهمی های زنانه استفاده کنید. این پارچه هرگز قدیمی نشده و به ندرت دچار رنگ دهی می شود. در واقع می توانید یک کت دوخته شده با پارچه مخمل کبریتی را تا سالیان زیادی بپوشید. در هنگام خرید این پارچه به ضخامت پارچه زمینه و خطوط برجسته آن توجه کنید. پارچه مخمل کبریتی با خطوط برجسته بزرگ برای دوخت لباس های فانتزی مانند سرهمی مناسب تر هستند. اگر به دنبال یک شلوار راحت و گرم برای پاییز هستید، این پارچه را فراموش نکنید.

قیمت پارچه کشمیر پالتویی

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

پارچه جناغی یا شاه ماهی (Herringbone) در واقع یک طرح پرطرفدار در پارچه های پاییزه است. این طرح خاص و جذاب بر روی پارچه های مختلفی مانند توییت، شانل، فوتر و حتی بعضی از مدل های پشمی اجرا می شود. در طراحی این پارچه از خطوط اریب، برجسته و برخلاف هم استفاده می شود. اگر با دقت به این پارچه ها نگاه کنید، طرح روی آنها شبیه به تیغ ماهی است. این پارچه در رنگ بندی متنوع در بازار موجود است اما معمولا رنگ خاکستری و مشکی آن طرفداران بیشتری دارد. بد نیست بدانید، زمینه این پارچه معمولا روشن تر از طرح های جناغی روی آن است.

پارچه جناغی شیک ترین پارچه ترند پاییز

از پارچه جناغی به عنوان یک پارچه ترند پاییز می توانید برای دوخت لباس های رسمی استفاده کنید. این پارچه با طرح ساده و دوست داشتنی معمولا برای دوخت کت های بلند، پالتو و مانتوهای اداری استفاده می شود. پارچه جناغی برای دوخت مانتو شلوار اداری و شلوارهای پارچه ای رسمی زنانه نیز بسیار مناسب است. طرح جناغی مانند چهارخانه بسیار محبوب و پرکاربرد است و هرگز قدیمی نمی شود.

منبع: f-trend.com

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا