استایلبهار و تابستانروزمره و کاربردی

پارچه لینن سوزن دوزی را با این 6 پارچه ترکیب کنید

با شروع روزهای گرم بهار و تابستان جستجو برای پیدا کردن خنک ترین پارچه ها آغاز می شود. معمولا خانم ها در پیدا کردن یک پارچه خنک، سبک و زیبا دچار مشکل می شوند. اما پارچه لینن سوزن دوزی به عنوان ترند امسال، به سادگی این مشکل را رفع کرده است. این پارچه زیبا با زمینه ای از جنس لینن، بهترین گزینه برای دوخت مانتوهای تابستانی محسوب می شود. این پارچه تنوع فوق العاده ای در طرح و رنگ دارد. این تنوع به شما این امکان را می دهد که بتوانید با آن انواع مانتو و پیراهن های تابستانی را طراحی کنید. علاوه بر این، لینن طرحدار به راحتی با پارچه های مختلف ترکیب می شود. این ویژگی شما را برای خلق طرح های خلاقانه آزاد می گذارد.

در واقع می توان گفت این پارچه گزینه ای مناسب برای استفاده به عنوان خرجکار است. شما می توانید از این پارچه به طور کامل برای دوخت کت و مانتوهای کتی استفاده کنید. اما اگر به لباس های ساده و تک رنگ علاقه دارید، می توانید تنها از این پارچه برای تزئین لباس خود استفاده نمایید. اگر مایلید بیشتر با پارچه لینن سوزن دوزی و پارچه هایی که می توانید با آن ترکیب کنید بیشتر آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید پارچه لینن سوزن دوزی هندی

 

با پارچه لینن سوزن دوزی آشنا شوید

برای آشنایی کامل با پارچه لینن سوزن دوزی، باید به تاریخچه پارچه لینن اشاره کرد. لینن قدیمی ترین پارچه ای است که توسط انسان ها و با استفاده از الیاف طبیعی تولید شده است. شواهد نشان می دهد این پارچه 10000 سال پیش در مصر به عنوان پارچه ای پرمصرف مورد توجه بوده است. این پارچه در گذشته کاملا به صورت دستی و سنتی تولید می شد. به این صورت که پنبه کاشته شده و سپس برداشت و طی فرآیندی کاملا دستی تبدیل به الیاف نخ می شد. سپس این الیاف که چندان ظریف هم نبودند با فرمی تار و پودی در کنار هم قرار می گرفتند. شاید به همین دلیل تا امروز این پارچه همچنان شکل کنفی طور خود را حفظ کرده است. همانطور که از نام پارچه لینن سوزن دوزی پیداست، سطح آن با سوزن دوزی های زیبایی، تزئین می شود.

پارچه لینن سوزندوزی

سوزن دوزی نیز یکی از قدیمی ترین هنرهای دستی تاریخ است. زنان خانه دار در گذشته برای تزئین پارچه های ساده موجود، به گلدوزی و سوزن دوزی متوسل می شدند. به این ترتیب پارچه های متنوع برای دوخت لباس های مختلف تهیه می کردند. امروزه در تولید پارچه لینن سوزن دوزی از تکنیک ها و الیاف مختلفی استفاده می شود. انواع پولک، آینه، نخ های ابریشم و نخ های لمه در فرآیند این سوزن دوزی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه امروزه لینن با کیفیت و ویژگی های جذاب گذشته و ظاهری لوکس و نفیس در دسترس همگان قرار دارد. سوزن دوزی های این پارچه شیک و خاص معمولا به صورت دستی انجام می شود. اگر طرفدار استایل سنتی، کژوال و حتی لوکس و رسمی هستید، مدل های متنوع این پارچه می تواند برای شما مناسب باشد.


مقاله مشابه: انواع مدل مانتو با پارچه لینن طرح دار


6 پارچه جذاب برای ترکیب پارچه لینن سوزن دوزی

اگر پارچه لینن سوزن دوزی برای شما بیش از اندازه شلوغ است، می توانید آن را با پارچه های ساده و تک رنگ ترکیب کنید. این کار باعث می شود نتیجه نهایی جذاب تری داشته باشید. در لیست زیر به بهترین پارچه هایی که می توانید با لینن سوزن دوزی ست کنید پرداخته شده است. انتخاب هر یک از این پارچه می تواند به راحتی استایلی متفاوتی برای شما بسازد.

پارچه لینن سوزن دوزی و لینن ساده

6 پارچه جذاب برای ترکیب پارچه لینن سوزن دوزی

به طور معمول، توصیه می شود پارچه لینن سوزن دوزی را با لینن ساده ترکیب کنید. این ترکیب ایدئال ترین ترکیب ممکن برای دوخت مانتوی تابستانی است. همانطور که می دانید، لینن تنفس پذیری بالایی دارد. در نتیجه اگر به دنبال یک مانتوی خنک هستید، این پارچه بهترین گزینه شما خواهد بود. میزان چروک پذیری لینن نیز متوسط بوده و به همین دلیل در طول روز نگران چروک شدن لباس خود نخواهید بود. علاوه بر این، با توجه به جنس یکسان این دو پارچه، از نظر نگهداری و شستشو نیز دچار مشکل نخواهید شد. در هنگام ترکیب این دو پارچه، توصیه می شود رنگ های متناسب انتخاب کنید. رنگ زمینه یکسان در هر دو پارچه می تواند انتخابی مناسب و محتاطانه برای شما باشد.

پارچه شانتون نخ

پارچه شانتون نخ یکی از محبوب ترین پارچه های تابستان است. این پارچه از نظر بافت و زیر دستی که دارد، کاملا شبیه لینن است. در نتیجه یکی از بهترین گزینه ها برای ترکیب با پارچه لینن سوزن دوزی محسوب می شود. در بافت پارچه شانتون نخ الیاف به صورت تار و پودی در کنار هم قرار می گیرند. این الیاف برجسته فرمی کنفی شکل به پارچه می دهد. البته بر خلاف پارچه لینن، شانتون دارای درصد اندکی الیاف مصنوعی است. به همین دلیل در هنگام لمس در مقایسه با لینن، اندکی برجسته و زبر است. این پارچه به دلیل شکل بافتی که دارد، کاملا خنک و سبک است. به ندرت چروک شده و به آسانی نیز اتو کشی می شود. در نتیجه می توانید با خیالی آسوده از آن در استایل روزمره خود و در ترکیب با لینن سوزن دوزی استفاده نمایید.

قیمت پارچه لینن سوزندوزی

 

پارچه کتان لمه با پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه کتان لمه با پارچه لینن سوزن دوزی

پارچه کتان همواره طرفداران خود را دارد. در واقع اگر بتوان یک پارچه نخی را با پارچه لینن مقایسه کرد، پارچه کتان است. پارچه کتان لمه یکی از شیک ترین و متفاوت ترین مدل های کتان است که می توانید در بازار پیدا کنید. این پارچه که تمام ویژگی های کتان را دارد. علاوه بر این با داشتن الیاف لمه درخشندگی خاصی نیز بر روی آن دیده می شود. در نتیجه یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در استایل کژوال و نیمه رسمی به حساب می آید. با توجه به این ویژگی ها، می توان گفت کتان لمه یکی از مناسب ترین گزینه ها برای ترکیب با پارچه لینن سوزن دوزی است. هر دو این پارچه ها از الیاف طبیعی تولید شدند. از نظر لطافت و ایستایی نیز کاملا به هم نزدیک هستند. درخشش اندک کتان لمه و زیبایی الیاف سوزن دوزی می تواند لباسی منحصر به فرد برای شما بسازد.


حتما بخوانید: پارچه لینن سوزن دوزی و ویژگی های آن


پارچه پوپلین

مانتو دخترانه سوزن دوزی

پارچه نخی دیگری که می توانید با پارچه لینن سوزن دوزی ترکیب کنید، پوپلین است. این پارچه ساده و سبک یکی دیگر از پارچه های تابستانی است که برای دوخت انواع مانتو و پیراهن به کار می رود. پارچه پوپلین از نظر ویژگی های مختلف، شباهت بسیار به لینن دارد. اما اصلی ترین تفاوت آن با پارچه لینن در تراکم و ایستایی پارچه است. پارچه پوپلین کاملا نرم و لطیف بوده و از الیاف طبیعی تولید می شود. این پارچه تنفس پذیری بالا و چروک پذیری اندکی دارد. در نتیجه به راحتی با لینن سوزن دوزی ست می شود. ایستایی متوسط این پارچه به شما کمک می کند تا با آن شومیز و کت های تابستانی جذابی طراحی کنید. الهام گرفتن از رنگ های پارچه سوزن دوزی برای انتخاب رنگ پارچه پوپلین می تواند روشی هوشمندانه برای ترکیب این دو پارچه با هم باشد.

پارچه ژاکارد پلیسه

در سالهای اخیر پارچه ژاکارد به پرفروش ترین پارچه بازار تبدیل شده است. ویژگی های بی نظیر این پارچه باعث شده طرفداران بسیاری پیدا کند. تنوع بالای آن نیز نظر طراحان را به خود جلب کرده است. اگر در میان خانواده گسترده ژاکارد به دنبال پارچه ای برای ترکیب با پارچه لینن سوزن دوزی هستید، ما به شما پارچه ژاکارد پلیسه را توصیه می کنیم. این پارچه یکی ساده ترین و شیک ترین مدل های ژاکارد است. شما می توانید از آن برای دوخت مانتو و پیراهن های کوتاه اورسایز استفاده کنید. بد نیست بدانید این پارچه فرم پلیسه شکل ندارد. اما بر روی آن برجستگی های وجود دارد که باعث شده با نام ژاکارد پلیسه شناخته شود. زیر دست این پارچه کاملا لطیف، اندکی براق و برجسته است. این پارچه ژاکارد ساده به آسانی با لینن سوزن دوزی ترکیب شده و جلوه ای متفاوت به استایل شما می دهد.

پارچه وال

مدل مانتو جدید

کاملا قابل تصور است که در لیست پارچه های تابستانی که می توانید با پارچه لینن سوزن دوزی ترکیب کنید، پارچه وال هم قرار داشته باشد. پارچه وال اولین گزینه ای است که خانم ها برای دوخت مانتو تابستانی از آن استفاده می کنند. در نتیجه می توانید با خیالی آسوده آن را با مدل های متنوع لینن سوزن دوزی ست کنید. وال خنک ترین و سبک ترین پارچه نخی است که می توانید در بازار بیابید. این پارچه مدل های مختلفی دارد اما توصیه می شود از مدل های ساده و تک رنگ آن برای ترکیب با پارچه سوزن دوزی استفاده کنید. دوام بالا و ثبات رنگ این پارچه ویژگی فوق العاده ای است که باعث می شود کاملا برای استفاده روزمره مناسب باشد. این پارچه ظریف و لطیف ضد حساسیت بوده و می تواند بهترین لباس شما در تابستان باشد.

خرید پارچه لینن هندی

 

4 نکته برای مراقبت از پارچه لینن سوزن دوزی

به طور کلی پارچه های نخی مانند لینن، دوام بالایی دارند. اما با در نظر داشتن نکات زیر می توانید طول عمر این پارچه های کاربردی را افزایش دهید.

برای پارچه لینن سوزن دوزی از شوینده ملایم استفاده کنید

پارچه های نخی به طور کلی ثبات رنگ بالایی دارند. اگر آنها را به دقت لکه گیری کنید، نیازی به استفاده از شوینده های قوی نیز نخواهد بود. هر گونه سفید کننده و لکه بر قوی ممکن است به رنگ این پارچه ها آسیب بزند.

به تنهایی بشویید

سطح پارچه لینن سوزن دوزی به دلیل تزئیناتی که دارد، حساس است. به همین دلیل توصیه می شود حتما آن را به تنهایی درون لباسشویی قرار دهید. زیرا ممکن است زیپ یا دکمه سایر لباس ها به سوزن دوزی های پارچه آسیب برساند.

لباس را پشت و رو کنید

یکی از بهترین ترفندهایی که در هنگام شستشوی پارچه لینن سوزن دوزی می توانید به کار بگیرید، پشت و رو کردن لباس است. با این ترفند از میزان اصطکاک این پارچه با سایر لباس ها می کاهید. حتی می توانید با همین شکل آن را درون کمد قرار دهید تا برخورد کمتری با لباس های دیگر داشته باشد.

زیاد اتو کشی نکنید

الیاف لمه یا پولک و آینه های به کار رفته در پارچه لینن سوزن دوزی اندکی حساس است. برای مراقبت بیشتر سعی کنید تا حد ممکن این پارچه را اتو کشی نکنید. برای اتو کشی با آسیب کمتر می توانید پارچه را پشت و رو کنید. علاوه بر این، یک پارچه نخی به عنوان محافظ نیز می تواند بسیار کاربردی باشد.

منبع: masterclass.com

3.9/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا