پارچه شناسی

با پارچه تور زونیکس و کاربردهای آن آشنا شوید

پارچه تور یکی از مواد بسیار پرکاربرد در دوخت انواع لباس های مجلسی و فانتزی است. این پارچه مشبک را می توان با استفاده از تکنیک بافندگی حلقوی تاری تولید کرد. برای بافت انواع مختلف پارچه های توری از الیاف طبیعی و مصنوعی مختلفی از جمله، پنبه، ابریشم، پلی استر و … استفاده می شود. پارچه تور انواع مختلفی دارد که با توجه به ظاهر و همچنین جنس مواد اولیه به کار رفته در آن ها دسته بندی می شوند. پارچه تور زونیکس یکی از تورهای خاص بازار است.

تور زونیکس با پارچه های توری معمولی تفاوت های زیادی دارد. ظاهر این پارچه ساده و معمولی است اما ایستایی آن بسیار زیاد است. همچنین شبکه ها و مش های موجود روی این پارچه به شکل مربع بوده و آهار روی آن به خوبی در زمان لمس احساس می شود. این پارچه کاربردهای خاصی دارد. زیر سازی لباس عروس های پف دار و همچنین دوخت لباس های خاصی مثل دامن زاک پوزن از جمله کاربردهای خاص این پارچه توری به حساب می آیند. در این مقاله قصد داریم درباره تور زونیکس و کاربردهای آن صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید تور زونیکس

تور زونیکس چیست؟

قبل از اینکه درباره خصوصیات و کاربردهای تور زونیکس صحبت کنیم، بهتر است با ماهیت کلی آن آشنا شویم. زونیکس یک پارچه مش و مشبک است. این پارچه توری در نگاه اول شبیه به همه پارچه های توری موجود در بازار به نظر می رسد. اما در جزئیات با آن ها تفاوت دارد. یکی از تفاوت های عمده این پارچه با تورهای معمولی ایستایی خشک و سطح آهار دار آن است. این پارچه بسیار محکم بوده و زیر دست آن بسیار سخت و زبر است.

hard net fabric

پارچه زونیکس اصلا انعطاف پذیر نیست و برای دوخت لباس هایی که نیاز به ریزش و کشسانی دارند، مناسب نیست. برای تولید این پارچه از الیاف مصنوعی مثل پلی استر استفاده می شود. شما می توانید از این پارچه خاص برای دوخت لباس های فانتزی و مجلسی و همچنین به عنوان خرج کار استفاده کنید. همچنین می توانید برای حجیم کردن دامن لباس عروس و یا دوخت مدل های مختلف دامن زاک پوزن از این تور خاص استفاده کنید.

ویژگی های پارچه زونیکس

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، تور زونیکس یکی از پارچه های خاص موجود در بازار است. این پارچه بسیار نازک بوده و حالت مشبک دارد. ویژگی های منحصر به فرد این پارچه باعث می شود که کاربردهای آن هم تنها به موارد خاصی محدود شوند. برخی از ویژگی های این پارچه عبارتند از:

  • ایستایی خشک و آهار دار؛ تور زونیکس بسیار خشک بوده و ایستایی آن به صورت آهار دار است. این پارچه اصلا انعطاف پذیر نیست و کشسانی و ریزش خاصی در آن دیده نمی شود.
  • زیردست زبر؛ زیردست تور زونیکس بسیار خشک بوده و در برخورد با پوست احساس لطافت و راحتی ندارد.
  • ثبات شستشویی و عدم آبرفت؛ تور زونیکس از الیاف مصنوعی بافته می شود. بنابراین در زمان شستشو هیچ گونه آبرفتی نخواهد داشت. همچنین در شستشوهای متوالی دچار تغییر رنگ نخواهد شد.

تور زونیکس

  • چروک پذیری متوسط؛ یکی دیگر از ویژگی های تور زونیکس، چروک پذیری متوسط و همچنین اتوکشی راحت است. این پارچه در اثر اعمال فشار یا مچاله کردن چروک می شود. این چروک ها با یک اتوی ملایم از بین می روند. همچنین این پارچه در زمان اتوکشی دچار تغییر ابعاد نشده و هیچ گونه اتو رفتی نخواهد داشت.
  • دوام و استحکام؛ پارچه زونیکس بسیار محکم و با دوام است. این پارچه به هیچ عنوان دچار پرزدهی و گلوله شدن نمی شود. بنابراین می توانید برای مدت طولانی از لباس هایی که با تور زونیکس دوخته شده اند استفاده کرده و نگران خراب شدن آن ها نباشید.

بیشتر بخوانید: دامن زاک پوزن چیست و برای چه لباس هایی قابل استفاده است؟


تور زونیکس چه کاربردهایی دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که این تور خاص چه کاربردهایی دارد؟ در نگاه اول شاید کاربردهای زیادی برای این پارچه به نظر شما نرسد. اما می توانید از این پارچه برای کاربردهای خاصی مثل حجم دهی به دامن و یا تزئین لباس های فانتزی و خاص استفاده کنید. در ادامه بعضی از کاربردهای تور زونیکس را بررسی می کنیم.

دوخت دامن زاک پوزن

دامن زاک پوزن یکی از زیباترین دامن های مجلسی موجود در بازار است. این دامن ها به دلیل ویژگی های خاصی مثل برش خاص، ژپون و فنر کشی جذابشان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. دامن زاک پوزن ظاهر حجیم و حالت پف داری دارد. بنابراین تور زونیکس یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت آن به شمار می رود.

دامن زاک پوزن

شما می توانید از رنگ های مختلف تور زونیکس برای دوخت مدل های مختلف دامن زاک پوزن مثل دامن ماکسی، دامن کوتاه، دامن های چند لایه زاک پوزن و دامن های پشت بلند استفاده کنید. همچنین می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه نگار رنگ های متنوع تور زونیکس را مشاهده و خریداری کنید.

خرید پارچه تور زونیکس

دوخت لباس عروس با تور زونیکس

یکی دیگر از کاربردهای عمده تور زونیکس دوخت لباس عروس است. از رنگ سفید این تور خاص و زیبا برای دوخت لباس عروس های پرنسسی و پف دار استفاده می شود. این تور هم در قسمت تزئینات لباس عروس و هم برای زیرسازی و حجیم کردن دامن آن بسیار کاربردی است.

لباس عروس با تور زونیکس

حجم دهی به لباس

یکی از کاربردهای اصلی تور زونیکس، حجم دهی و زیرسازی آستین یا دامن های پف دار است. این پارچه به دلیل خشک بودن و ایستایی آهار دارش، به لباس شما حجم خوبی می دهد. همچنین به دلیل ساختار خاصش، زمانی که زیر لایه اصلی لباس قرار می گیرد، حالت پفی خود را از دست نخواهد داد. بنابراین اگر دوست دارید دامن یا آستین هایی حجیم و جذاب داشته باشید، تور زونیکس یک متریال ایدئال برای دوخت آن ها به حساب می آید.

حجم دهی به لباس

 

خرید پارچه تور زونیکس

استفاده از پارچه زونیکس به عنوان خرج کار

یکی دیگر از کاربردهای تور زونیکس، استفاده به عنوان خرج کار است. شما می توانید از این پارچه برای تزئین قسمت های خاصی از لباس خود، مثل یقه یا سر آستین استفاده کنید. همچنین اگر دوست دارید در بخشی از لباس خود از یک تور چین دار با حالت خشک و آهار دار استفاده کنید، تور زونیکس یک پارچه عالی برای شما است.

خرج کار

تور زونیکس را با چه پارچه هایی ترکیب کنیم؟

تور زونیکس یکی از جذاب ترین پارچه ها برای دوخت لباس های مجلسی شکیل و مجلل است. اما این پارچه به تنهایی برای دوخت لباس کافی نبوده و باید با پارچه های دیگری ترکیب شود. شما می توانید این تور را با پارچه های ساده مثل ساتن آمریکایی، استات یا مخمل با رنگ های مختلف ترکیب کنید. همچنین می توانید از این تور در کنار پارچه های مجلسی کار شده ای مثل پارچه پولکی یا لمه استفاده کنید. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به طیف گسترده ای از پارچه های مجلسی برای ترکیب کردن با تور زونیکس دسترسی داشته باشید.

تور زونیکس را با چه پارچه هایی ترکیب کنیم؟

 

چگونه از تور زونیکس مراقبت کنیم؟

تور زونیکس یک پارچه محکم، خشک و با دوام است. اما اگر نکات مربوط به نگهداری و مراقبت از آن را رعایت نکنید، ممکن است به ساختار آن آسیب وارد شود. با توجه به ایستایی خاص پارچه تور زونیکس، پیشنهاد می شود که شستشوی آن را به خشک شویی بسپارید. همچنین اگر قصد دارید که شستشو را در منزل انجام دهید، آن را با دست بشویید و از فشار دادن یا کشیدن بیش از حد پارچه خودداری کنید.

مراقبت از پارچه تور زونیکس

همچنین در هنگام اتو زدن، از دمای خیلی بالای اتو استفاده نکنید. زیرا این پارچه از الیاف مصنوعی تولید شده و دمای بالای اتو ممکن است باعث سوختن و تغییر شکل آن شوند. از آن جایی که ساختار پارچه زونیکس به صورت مشبک است، ممکن است در صورت اعمال کشش دچار پارگی شود. بنابراین مراقب باشید که در حین دوخت و یا در زمان استفاده، پارچه به جایی گیر نکند و کشیده نشود. با رعایت این نکات می توانید برای مدت طولانی با خیال راحت از لباس های دوخته شده با تور زونیکس استفاده کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره پارچه تور زونیکس و کاربردهای آن صحبت کردیم. این پارچه ویژگی های منحصر به فردی از جمله آهار و خشکی زیاد و همچنین زیردست خشک و زبر دارد. از این پارچه می توان برای کاربردهای خاصی مثل دوخت دامن های پف دار و خاص مثل دامن زاک پوزن، حجم دهی به لباس های مجلسی در قسمت آستین و دامن و همچنین به عنوان تزئین و خرج کار در لباس های فانتزی زنانه و دخترانه استفاده کرد.

پارچه زونیکس از الیاف مصنوعی تهیه می شود. بنابراین ساختار آن بسیار محکم و بادوام است. همچنین در زمان شستشو و اتوکشی هیچگونه تغییر شکلی نخواهد داشت. این پارچه انعطاف پذیر نیست. بنابراین به تنهایی برای دوخت لباس مناسب نیست. شما می توانید از پارچه هایی مثل ساتن آمریکایی، مخمل، استات، لمه یا پارچه پولکی ترکیب کرده و لباس های مجلسی جذابی را طراحی کنید. فروشگاه پارچه نگار طیف گسترده ای از پارچه های مجلسی قابل ترکیب با تور زونیکس و همچنین رنگ های مختلفی از این پارچه توری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

منبع: https://sewport.com

4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا