پارچه شناسی

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟

اگر می خواهید استایلی ترندی و جذاب را در فصل پاییز و زمستان تجربه کنید بهتر است که به سراغ پارچه هایی مثل پارچه کشمیر بروید. شاید ندانید که پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟

پارچه کشمیر یکی از انواع پارچه زمستانه و پاییزه به شمار می آید. این پارچه با طرح و رنگ های متنوعی که دارد برای دوخت لباس های پاییزه و زمستانه گرم انتخاب خوبی به شمار می آید.

خرید پارچه کشمیر | پارچه نگار

پارچه کشمیر یا همان پارچه توییت برای استایل هایی با سبک کلاسیک نیز انتخابی عالی است. با این پارچه می توانید انواع پالتوهای بلند کلاسیک را بدوزید. پارچه چهارخونه توییت که یکی از پارچه هایی است که همیشه طرفدار دارد و هیچوقت دمده نمی شود. پارچه کشمیر برای دوخت انواع لباس های گرم مانند کت کوتاه و بلند، پالتوهای بلند و کوتاه، کت و دامن، دامن تک، کت و شلوار و … مناسب است.

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟

پارچه کشمیر نوعی پارچه با قدمت طولانی است. این پارچه به دلیل ویژگی های عالی که دارد یکی از محبوب ترین پارچه است. پارچه پشمی کشمیر برای دوخت لباس های گرم مناسب می باشد. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع لباس های زمستانه و پاییزه استفاده کنید. پارچه محبوب کشمیر به دلیل الیاف و ضخامت بالایی که دارد می تواند برای دوخت لباس های گرم به کار برده شود. در ادامه با الیاف موجود در این پارچه و سایر ویژگی های آن آشنا می شویم.

 

الیاف پارچه توییت

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟ برای پاسخ به این سوال باید الیاف موجود در این پارچه را بشناسید.

یکی از مواردی که باعث می شود پارچه کشمیر برای دوخت لباس های گرم مناسب باشد، الیاف به کار رفته در آن هستند. در ادامه الیاف موجود در این پارچه گرم را بررسی می کنیم. پارچه زمستانه کشمیر (توییت) از الیافی نظیر الیاف پنبه، کشمیر، اکریلیک، پلی استر، پشم، ویسکوز ریون و نایلون تولید می شود. برای مقاومت پارچه توییت در برابر آب و رطوبت، این پارچه از الیافی مانند پشم و کشمیر ساخته می شود. همچنین ممکن است در بافت این پارچه زمستانه از الیاف مرینوس نیز استفاده شود که باعث شده پارچه کشمیر به پارچه ای نرم و لطیف تبدیل شود.

الیاف پارچه توییت

به دلیل الیاف به کار رفته شده در پارچه کشمیر از آن می توانید برای دوخت لباس های گرم پاییزه و زمستانی استفاده کنید. الیاف پشم و کشمیر دارای ماندگاری بالایی هستند؛ به همین دلیل می توانید از پارچه کشمیر با چنین الیافی در هوای بسیار سرد کمک بگیرید.


حتما بخوانید: پارچه کشمیر و 5 مدل لباس با حجاب شیک زمستانی


پاسخ سوال پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟ با بررسی ضخامت

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟ برای جواب دادن به این سوال بهتر است که به ضخامت این پارچه دقت کنید.

بر اساس الیاف و تراکم بافت آن ها، ضخامت پارچه توییت مشخص می شود. برای مثال پارچه کشمیر چهارخونه نوعی پارچه زمستانه ظریف و منعطف است. این نوع پارچه دارای ضخامتی متوسط است. الیاف پشمی به کار رفته شده در پارچه کشمیر آن را برای فصل سرد سال مناسب کرده اند.

قیمت پارچه کشمیر چهارخونه

 

در صورتی که می خواهید لباس شما گرمای بیش تری داشته باشد می توانید در دوخت آن از لایه آستری هم استفاده کنید. پارچه های کشمیر با ضخامت کم تر برای دوخت لباس های گرم پاییزه مانند انواع کت های پاییزه مناسب هستند. اما پارچه زمستانه کشمیر با ضخامت بالا برای دوخت لباس های بسیار گرم زمستانه انتخابی عالی خواهند بود.

نگاهی به کاربردهای پارچه کشمیر در فصل زمستان

جالب است بدانید که در ابتدا پارچه توییت یا کشمیر برای دوخت لباس های غیر رسمی و مخصوص شکار، تیراندازی و ماهیگیری استفاده می شده است. اما با گذشت زمان و خلاقیت هایی که در عرصه مد و فشن اتفاق افتاده این پارچه کاربردهای بسیار بیشتری نیز پیدا کرده است.

نگاهی به کاربردهای پارچه کشمیر در فصل زمستان

برای مثال می توانید از پارچه کشمیر در دوخت انواع لباس های گرم مانند کت، جلیقه، لباس های بیرون از خانه زنانه مانند پالتو، سارافون، دامن، پالتو، کت و شلوار و … استفاده کنید. با این پارچه می توانید لباس های خود را با سبک های کلاسیک و کژوال بدوزید. با خرید پارچه کشمیر باکیفیت بالا می توانید یک لباس کاربردی با آن بدوزید و آن را تا سال های سال بپوشید.

 روش های مراقبتی از پارچه کشمیر برای طول عمر بیشتر

خوب است که با روش های مراقبت و نگهداری از پارچه کشمیر آشنا شوید. زیرا با رعایت این موارد لباس های شما طول عمر بیشتری خواهند داشت.

یکی از نکات مهم و کاربردی این است که لباس های کشمیر و پشمی را از رخت آویز، آویزان نکنید. زیرا این کار باعث کش آمدن و بد فرم شدن لباستان می شود. بهترین راه این است که لباس های پشمی تان را تا کنید و در درون کاور قرار دهید. با این روش گرد و غبار هم روی لباستان نمی نشیند. سپس می توانید لباستان را درون کمد یا کشو بگذارید.

ترفندهای شست و شو

دقت کنید که برای شست و شوی پارچه توییت نباید دمای آب در درجه بالا و گرم باشد. زیرا آب گرم باعث شل شدن و همچنین چروک شدن لباس های پشمی تان می شود. بهترین دمای آب برای شست و شوی لباس های کشمیر دمای بین 25 تا 40 درجه سانتی گراد است. برای شست و شوی پارچه کشمیر می توانید از ماشین لباسشویی یا خشک کن چرخشی استفاده کنید.

اگر قصد شست و شوی لباس های کشمیر با ماشین لباسشویی را دارید حتما ماشین لباسشویی را در تنظیمات شست و شوی لباس های پشمی قرار دهید. در انتخاب شوینده نیز باید دقت زیادی کنید. از شوینده های ملایم فاقد سفید کننده برای شست و شوی لباس های پشمی استفاده کنید.

 روش کاربردی خشک کردن پارچه کشمیر

برای خشک کردن پارچه و لباس های توییت می توانید آن را روی سطحی صاف قرار دهید تا خشک شود. دقت داشته باشید که تابش مستقیم نور خورشید باعث آسیب رساندن به بافت های پارچه می شود. به همین دلیل آن را در فضایی که سایه است باید قرار دهید.

همچنین برای خشک کردن لباس های کشمیر می توانید از خشک کن چرخشی هم استفاده کنید. اما دقت کنید که خشک کن های چرخشی باعث چروک شدن زیاد لباس می شوند. برای خشک کردن لباس های پشمی با اتو باید آن را بین دو لایه پارچه پنبه ای محافظ بگذارید. سپس می توانید آن را با دمای متوسط اتو خشک کنید.

 نکات مهم در خرید پارچه کشمیر که باید بدانید!

در هنگام خرید پارچه کشمیر به این نکته توجه کنید که پارچه کشمیر با الیاف پشم و کشمیر طبیعی دارای قیمت و کیفیت بالاتری هستند. در زمان خرید پارچه کشمیر به دوام نخ ها توجه داشته باشید. می توانید یکی از الیاف کناری پارچه را محکم بکشید؛ در صورتی که به راحتی پاره شود یعنی الیاف پارچه بی کیفیت است.

در هنگام خرید پارچه کشمیر به تراکم پارچه نیز توجه کنید. پارچه توییت با تراکم بیشتر دارای کیفیت و ماندگاری بالاتری است. پارچه های متراکم تر کشمیر برای دوخت لباس های گرم تر مناسب تر هستند.

خرید پارچه کشمیر پالتویی

موارد اساسی در دوخت پارچه کشمیر

برای دوخت پارچه کشمیر می توانید از سوزن شماره 16 و 18 استفاده کنید. دقت داشته باشید که پارچه پشمی چهارخونه و کشمیر دارای ایستایی متوسطی هستند.

برای تن خور بهتر این پارچه ها می توانید آن ها را لایی کشی کنید. برای یک دوخت عالی و تمیز بهتر است که از چراخ خیاطی صنعتی استفاده کنید. زیرا دوخت پارچه ضخیم کشمیر با چراخ خیاطی خانگی کار سختی است. پس از برش پارچه آن را سریعا سر دوز بزنید تا ریش ریش نشود.

پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟ پاییز یا زمستان؟

پارچه کشمیر برای هر دو فصل زمستان و پاییز قابل استفاده است. برای انتخاب پارچه مناسب باید به الیاف و ضخامت آن توجه کنید. پارچه های متراکم تر دارای گرمای بیشتری هستند و برای زمستان پیشنهاد می شوند. پارچه کشمیر با ضخامت کمتر برای فصل پاییز مناسب است.

سخن آخر

اگر نمی دانید که پارچه کشمیر مناسب چه فصلی است؟ مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم. پارچه کشمیر یا پارچه توییت یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس های پاییزه و زمستانه است. این پارچه دارای ضخامت متوسط تا بالایی بوده و بر اساس ضخامت آن می توانید لباس های پاییزه و زمستانه دلخواه خود را بدوزید.

پارچه کشمیر با طرح های گوناگونی که دارد، برای افراد با سلایق گوناگون مناسب است. یکی از پرطرفدارترین طرح های پارچه کشمیر طرح چهارخونه آن است. پارچه کشمیر چهارخونه همیشه مد است و طرفداران زیادی دارد. این پارچه برای دوخت لباس های زمستانه و پاییزه با سبک کلاسیک فوق العاده می شود. با پارچه کشمیر می توانید ایده های زمستانه و پاییزه زیادی را اجرا کنید. برای مثال با این پارچه می توانید انواع کت، دامن، پالتو و … را بدوزید.

منبع: https://www.luellafashion.com/why-wear-cashmere-in-winter

5/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا