استایلپاییز و زمستانشب عید

پارچه کوک دوزی هندی و 6 ایده برای دوخت آن

پوشیدن لباس های رنگی یکی از بهترین راه هایی است که می توانید با آن حال و هوای خود و استایلتان را تغییر دهید. اگر همواره نگاهتان به سوی رنگ های جذاب و لباس های طرح دار است، وقت آن رسیده یک آیتم هیجان انگیز به استایل خود اضافه کنید. پارچه کوک دوزی هندی، بهترین گزینه برای داشتن لباسی متفاوت و استایلی خیره کننده است. این پارچه زیبا و نفیس می تواند بیانگر سلیقه خاص شما باشد. به علاوه، به شما کمک می کند به استایل کژوال و روزمره خود یک آیتم شیک و گرانقیمت اضافه کنید.

خرید پارچه کوک دوزی هندی

 

بعضی از افراد مایلند حسن سلیقه خود را با لباسی که بر تن می کنند به دیگران نشان دهند. پارچه کوک دوزی هندی به شما کمک می کند بتوانید یک اثر هنری را بر تن کنید. این پارچه معمولا دارای نقوش و طرح های پیچیده و خاصی است. کوک دوزی های سطح پارچه که با دست انجام می شود نیز زیبایی آن را دو چندان کرده است. رنگ های متعدد به کار رفته در نقوش این پارچه، نگاه هر کسی را به سمت خود جذب می کند. این پارچه از هر دو طرف قابل استفاده است. در نتیجه می توانید در طراحی لباس های مختلف خلاقیت بیشتری به خرج دهید. در ادامه قصد داریم با بیان ویژگی های این پارچه و لباس هایی که می توانید با آن طراحی کنید، به شما کمک کنیم نهایت استفاده از پارچه کوک دوزی هندی را در استایل خود ببرید.

پارچه کوک دوزی هندی چیست؟

بد نیست قبل از پرداختن به لباس های مختلفی که می توانید با پارچه کوک دوزی هندی بدوزید، کمی درباره آن صحبت کنیم. این پارچه از دو لایه پارچه لینن یا نخ پنبه تولید می شود. معمولا لایه رویی این پارچه دارای نقوش و رنگ های مختلف است. لایه داخلی آن نیز کاملا ساده بوده و معمولا به رنگ زمینه لایه رویی است. دو لایه این پارچه با کوک های ساده و دست دوز به هم متصل می شوند. این کوک ها معمولا به صورت افقی یا عمودی و موازی با هم روی پارچه ایجاد می شوند.

پارچه لینن کوک دوزی هندی | پارچه نگار

پارچه کوک دوزی هندی به صورت قواره ای تولید می شود. در واقع هنگام خرید مشاهده می کنید که هر چهار طرف پارچه با کوک های خاصی، لبه دوزی شده است. قواره این پارچه معمولا با ابعاد 70/2 سانتی متر در طول و 20/2 سانتی متر در عرض، تولید می شود. پارچه کوک دوزی هندی دارای الیاف طبیعی، سبک و کاملا لطیف است. این پارچه در دسته پارچه های پاییزه قرار می گیرد. شما می توانید در روزهای گرم پاییز و اوایل بهار از این پارچه فوق العاده در استایل خود بهره ببرید. در ادامه قصد داریم به شما چند ایده هیجان انگیز برای دوخت پارچه کوک دوزی هندی بدهیم.

پارچه کوک دوزی هندی را با چه پارچه هایی ترکیب کنیم؟

این پارچه را می توانید با پارچه های مختلفی ترکیب کنید. در واقع استفاده از پارچه کوک دوزی به عنوان خرجکار بسیار متداول است. به همین دلیل شناخت پارچه هایی که می توانید با آن ترکیب کنید بسیار کاربردی خواهد بود. اگر به دنبال پارچه ای ساده و مکمل برای ترکیب با پارچه کوک دوزی هستید، انواع پارچه لینن نچرال و لینن هندی بسیار مناسب خواهد بود. برای دوخت لباس های گرم می توانید این پارچه را با پارچه فوتر، پارچه کشمیر و پارچه سوییت ترکیب کنید. این پارچه در کنار پارچه جین کاغذی و کتان کاغذی نیز بسیار زیبا خواهد بود.

مانتو عید با پارچه کوک دوزی هندی

مانتو عید شیکاگر از همین حالا در حال فکر کردن به یک مانتو فوق العاده برای دید و بازدیدهای عید هستید، پارچه کوک دوزی هندی را فراموش نکنید. مانتو یکی از پرطرفدارترین لباس هایی است که با پارچه کوک دوزی تهیه می شود. یکی از دلایلی که طراحان ترجیح می دهند با این پارچه نفیس مانتو بدوزند، جذابیت بالای آن است. اگر این پارچه شلوغ و پر نقش و نگار را در طراحی مانتو استفاده کنید، موفق خواهید شد به بهترین شکل آن را در استایل روزمره خود جای دهید.

مانتو معمولا اصلی ترین آیتم استایل است، چه کوتاه و چه بلند باشد. استفاده از پارچه جذابی مانند پارچه کوک دوزی هندی، به شما کمک می کند نگاه مخاطب را به سمت اصلی ترین آیتم استایل خود جلب کنید. زیرا به راحتی می توانید با انتخاب سایر آیتم ها با رنگ خنثی، مانتوی خود را برجسته تر نمایید. پارچه کوک دوزی هندی کاملا طبیعی بوده و تنفس پذیری بالایی دارد. به همین دلیل پوشیدن آن در تمام طول روز حس خوبی به شما خواهد داد.


مقاله مرتبط: پارچه کوک دوزی هندی و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید


کت زنانه برای محل کار

کت زنانه لینن کوک دوزیکت ها یکی از پرکاربردترین لباس هایی هستند که خانم ها در کمد خود دارند. شما می توانید یک کت مناسب را در محل کار، مهمانی ها و حتی فعالیت های روزمره بر تن کنید. پارچه کوک دوزی هندی با توجه به اینکه دارای الیاف پنبه است، در استایل روزمره بسیار کاربردی خواهد بود. این پارچه سبک به شما کمک می کند در تمام طول روز در محیط کار، شیک و البته راحت باشید. رنگبندی فوق العاده پارچه کوک دوزی به شما این امکان را می دهد که بتوانید آن را با شلوار جین برای حضور در مهمانی های دوستانه بپوشید.

اگر مایلید یک کت مجلسی با این پارچه داشته باشید، بهتر است به سراغ رنگ های تیره یا بژ بروید. برای اینکه به استایل خود حالتی رسمی بدهید، پارچه های دارای طراحی هندسی برای شما مناسب تر است. به طور کلی، طرح های ساده پارچه کوک دوزی برای دوخت لباس های رسمی کاربرد بیشتری دارد. با انتخاب اکسسوری های مناسب مانند کیف و کفش، می توانید به سرعت به یک کت کژوال فرمی شیک و رسمی ببخشید.

وست برای پاییز با پارچه کوک دوزی هندی

جلیقه زنانه سنتیجلیقه یا وست می تواند استایل شما را شیک، راحت و مطابق با مد روز نشان دهد. استفاده از یک پارچه خاص و گرانقیمت مانند پارچه کوک دوزی هندی، جلوه ای کاملا متفاوت به استایل شما می بخشد. یکی از دلایلی که باعث شده است پوشیدن وست یا جلیقه مورد استقبال قرار گیرد، قابلیت اضافه کردن شومیز و انواع لباس های بافتنی به آن است. شما می توانید با انتخاب یک شومیز خاص، سبک استایل خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، شومیزهای آستین چین دار، استایلی سنتی برای شما می سازند. برای استایل مینیمال بهتر است به سراغ شومیزهایی با سر آستین ساده و کلاسیک بروید.

قیمت پارچه لینن کوک دوزی هندی

 

با توجه به اینکه پارچه کوک دوزی هندی در دسته پارچه های پاییزه قرار می گیرد، شما می توانید وست یا جلیقه خود را با لباس های کاموایی ست کنید. یک هودی کاموایی یا پلیور اورسایز به راحتی استایلی متفاوت، مدرن و خاص برای شما می سازد. برای داشتن استایلی رسمی با یک جلیقه دوخته شده با پارچه کوک دوزی، به یک شومیز ابریشمی یا ساتن نیاز خواهید داشت.

نیم تنه کاربردی برای مهمانی

نیم تنه دخترانه نخیاگر به عنوان یک نوجوان نمی دانید چطور می توانید کوک دوزی هندی را به استایل خود اضافه کنید، نیم تنه ها را فراموش نکنید. در سال های گذشته نیم تنه های دوخته شده با پارچه های خاص، جزو ترندها دنیای مد بودند. ترکیب یک نیم تنه کوک دوزی شده با شومیز، می تواند جایگزین خوبی برای مانتو باشد. علاوه بر این، این نیم تنه ها را می توانید در مهمانی های دوستانه به تنهایی بپوشید. ترکیب کردن آن با تی شرت نیز می تواند استایل متفاوتی برای شما بسازد. در نهایت می توانید این لباس های بامزه و کاربردی را به عنوان اکسسوری در نظر گرفته و با لباس های مختلف امتحان کنید.


حتما بخوانید: پارچه لینن و برند های هندی


پانچو برای روزهای بهار

مدل مانتو بهاره

در دنیای خلاقانه مد، پانچوهای دوخته شده با کوک دوزی هندی، یکی از جذاب ترین آیتم های ممکن هستند. اگر به دنبال آیتمی متفاوت هستید تا در آنچه که به طور روزمره می پوشید تغییری ایجاد کنید، می توانید به سراغ پانچوهای طراحی شده با پارچه کوک دوزی بروید. یک پانچو شیک می تواند جایگزین مانتو برای شما باشد. مخصوصا اگر در فصل بهار یا پاییز، به دنبال یک روپوش سبک، گرم و کاربردی هستید. پانچوها را می توانید با لباس های مختلفی ست کنید. این آیتم های خاص با شلوار جین، انواع شلوارهای کتان و حتی لگ قابل ست شدن است.

دیدن همه طرحهای پارچه کوک دوزی هندی

 

خرجکار و اکسسوری های جذاب

خرجکار مانتو کوک دوزیهمانطور که می دانید، کوک دوزی یک انتخاب فوق العاده برای تزئین پارچه های ساده است. در حقیقت یکی از کاربردهای اصلی این پارچه، استفاده از آن به صورت خرجکار است. شما می توانید با انتخاب یک پارچه ساده و اضافه کردن اندکی از پارچه کوک دوزی، یک لباس بسیار شیک و خاص داشته باشید. برای انتخاب رنگ پارچه خرجکار، بهتر است رنگ زمینه پارچه اصلی را در نظر داشته باشید. رنگ هایی که با هم ترکیب می شوند باید متضاد یا مکمل یکدیگر باشند.

دوخت اکسسوری های مختلف با این پارچه نیز می تواند هوشمندانه باشد. معمولا برای دوخت اکسسوری های پارچه ای مانند کمربندهای تزئینی، از پارچه های جذاب و نفیس استفاده می شود. کوک دوزی، می تواند به راحتی رنگ و جزئیات خیره کننده به استایل شما اضافه کند. شما می توانید با دوخت یقه و سرآستین های متحرک، اکسسوری هایی کاربردی برای ترکیب با لباس های مختلف طراحی کنید.

منبع: www.pinterest.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا