اخبارطراحان و برندها

نقش پارچه در طراحی های لباس برند هنگامه ارحنه

خانم هنگامه ارحنه، یکی از طراحان خوش ذوق در صنعت مد و لباس ایران هستند. ایشان در همین رشته نیز تحصیلات دانشگاهی دارند. سبک لباس های این بانوی هنرمند، بسیار جوان پسندانه و سرشار از انرژی است. در کالکشن های بهار/تابستان و پائیز/ زمستان برند هنگامه ارحنه، تنوع، روحیه جسور و رهای دوران جوانی موج می زند. هنر این بانوی طراح لباس خوش قریحه در ترکیب رنگ و پارچه و خلق آثاری است که علاوه بر کاربردی بودن، یک جنبه از ذهن هنری زیبای او را به نمایش می گذارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم نگاهی به سبک طراحی های این هنرمند عرصه مد و لباس ایران از جنبه های مختلف بیاندازیم.

استایل و ترند روز در مجموعه‌ های برند هنگامه ارحنه

بیشتر طراحی های لباس برند هنگامه ارحنه از ترند روز پشتیبانی می کند. با این همه، در همه آنها یک عنصر نوآورانه و جدید نیز گنجانده شده است. بیشتر مانتوهای طراحی شده توسط این بانوی هنرمند خلاق، برای استایل های کژوال و اوورسایز مناسب هستند. البته خانم هنگامه ارحنه تنها خود را محدود به این دو سبک نکرده است. در مجموعه های ایشان، انواع مختلفی از پوشش های مجلسی، رسمی و اندامی نیز وجود دارد.

استایل و ترند روز در مجموعه‌ های برند هنگامه ارحنه

طراحی های این بانوی طراح، متناسب با ویژگی های هر فصل انجام شده است. برای فصل تابستان و بهار، لباس های معرفی شده، سبک آزادانه تر و رهاتری دارند. در عوض، کالکشن فصول پاییز و زمستان برند هنگامه ارحنه، کاملاً متناسب با این فصول است و حالت اندامی یا بسته تری دارد.

خرید انواع پارچه ژاکارد

 

ترکیب پارچه پافر و پارچه خز در طراحی پالتو زمستانه

برند هنگامه ارحنه خود را محدود به یک سبک و سلیقه نکرده است. از سبک های شلوغ و چند لایه تا طراحی های ساده در این مجموعه وجود دارد. در واقع، با حتی یک مانتو یا پالتو از کالکشن متنوع خانم ارحنه، می توان با استایل ها و سبک های متفاوتی ظاهر شد.

ترکیب پارچه ساده و پارچه طرحدار برای مانتو

عنصر خلاقیت در طراحی های برند هنگامه ارحنه

عنصر خلاقیت در قسمت های مختلف لباس به چشم می خورد. از لایه های مختلف به کار برده شده در تنه مانتوها تا آستین ها و یقه های طراحی شده، به خوبی می توان به روحیه خلاق و مبتکر این بانوی طراح جوان پی برد. برند هنگامه ارحنه با تزئیناتی مانند سنگ دوزی و جواهر دوزی میانه ای ندارد. چرا که بیشتر، سلیقه بانوان جا افتاده تر است. در عوض، با پارچه های گلدوزی شده (بازاری و سفارشی دوز شده) یا طرح دار و ترکیب آنها با پارچه های ساده و نوارهای تزئینی هنر خود را به نمایش می گذارد.

عنصر خلاقیت در طراحی های برند هنگامه ارحنه

این طراح جوان به خوبی می داند که چه مدلی مناسب چه پارچه ای است. آستین های پفی، عروسکی، ترکیب پارچه و تور، کلوش و مچی فانتزی، روحیه جوان و جوان پسند او را بیشتر نمایان می کند. هنگامه ارحنه با انواع مختلف یقه آشنایی کامل دارد. وی خود را تنها محدود به یک نوع یا شکل یقه نکرده است. هنرمند در طراحی لباس های خود از دل و جان مایه می گذارد. مشخص است که برای طراحی، انتخاب رنگ و پارچه هرکدام از لباس ها ساعت ها وقت گذاشته شده است.

مانتو آستین پفی دخترانه

نقش رنگ ها و طرح ها در طراحی های هنگامه ارحنه

هنر اصلی برند هنگامه ارحنه در ترکیب رنگ و پارچه های مختلف با هم است. در تقریباً همه مانتوها و پالتوهای طراحی شده توسط خانم ارحنه، حضور بیش از یک رنگ برجستگی زیادی دارد. این بانوی طراح لباس، هیچ محدودیتی در استفاده از رنگ و طیف های رنگی برای خود قائل نشده است. با این همه، رنگ های شاد و سرزنده در لباس های او حضور ملموس تری دارند. در بیشتر لباس های عرضه شده توسط برند هنگامه ارحنه، حتی طیف انتخابی از یک رنگ مشخص نیز، با دقت و ظرافت انتخاب شده است. علاوه بر این شاهد انتخاب رنگ بر اساس فصل نیز هستیم.

 

نقش رنگ ها و طرح ها در طراحی های هنگامه ارحنه

مشخص است که خانم هنگامه ارحنه، علاوه بر توجه به ترکیب های رنگی، حساسیت ویژه ای هم بر روی طرح های پارچه های انتخابی خود دارد. طرح های انتخابی، بسیار خاص و در بسیاری موارد منحصر به فرد هستند. عنصر طبیعت در طرح های انتخابی توسط او بسیار پررنگ است. طرح های شاد کارتونی، چهره (که این روزها ترند شده) و عروسکی در برخی لباس های طراحی شده توسط این بانوی هنرمند دیده می شود. مشخص است که او با کودک درون خود در صلح کامل است. دیدن چنین طرح هایی در مجموعه لباس های برند هنگامه ارحنه باعث ایجاد یک حس سرزندگی در بیننده می شود. این هنرمند طراح لباس، علاوه بر طرح های برگرفته از طبیعت و طرح های فانتزی، از طرح های سنتی مانند بته جقه و نقوش ترکمن نیز برای طراحی لباس های خود بهره برده است.

قیمت پارچه ژاکارد ترک مانتویی

 

زیباترین مانتوهای دخترانه

نقش پارچه

خانم ارحنه علاوه بر توجه به ترکیب رنگ ها، در ترکیب پارچه های مختلف با هم نیز دقت بسیاری دارد. علاوه بر این، پارچه ها کاملاً متناسب با ویژگی های فصل ها انتخاب می شوند. در مجموعه لباس های بهاره و تابستانه، شاهد به کارگیری پارچه‌ های نخی مختلف، لینن و لینن سوزن دوزی، انواع کرپ و کرپ ابریشم خنک، ارگانزا، ژاکارد ارگانزا، ژاکارد نخ و دیسکوی براق هستیم.

نقش پارچه در طراحی مانتو


حتما بخوانید: پارچه ژاکارد ارگانزا و ویژگی های آن


برای فصل پاییز و زمستان، از انواع پارچه هایی مانند فوتر، سوییت، پشمی، توئیت، شانل، بارانی، خز، چرم، ژاکارد و بوکله استفاده شده است. در اکثر لباس ها، دست کم دو نوع پارچه متناسب با هم به کار برده شده اند. کنارگیری پارچه ها در کنار هم، کاملاً متناسب با مدل لباس طراحی شده است. این موضوع باعث ایجاد حس تناقض در ذهن بیننده نمی شود.

مانتو های زیبا از برند هنگامه ارحنه

جمع بندی

خانم هنگامه ارحنه برای طراحی لباس، دانش مد و فشن را با سلیقه زیباپسند و هنری خود ترکیب می کند. حاصل این جمع، خلق لباس هایی است که هر روحیه جوان پسندی را به سوی خود جلب می کنند. مدل ها و رنگ های تکراری در کالکشن برند هنگامه ارحنه جایی ندارند. اکثر کالکشن ارحنه، فری سایز هستند. همچنین امکان دوخت سفارشی لباس نیز وجود دارد. از نظر هنگامه ارحنه، برای یک طراح لباس، هیچ شادی و لذتی بیشتر از به مرحله تولید رسیدن طرح هایش نیست. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این بانوی هنرمند ایرانی و کارهایش، به صفحات او در رسانه های اجتماعی وب مراجعه کنید.

منبع: www.instagram.com

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا