استایلبهار و تابستانروزمره و کاربردیمهمانی و مجلسی

کت و شلوار ژاکارد مجلسی و لوکس

هر ساله کت و شلوار رسمی و کژوال ژاکارد در مجموعه های اغلب برندهای فست فشن دیده می شود. این نوع لباس برای موقعیت های مختلف و گروه های سنی متنوع طراحی و تولید می شود. اغلب کت و شلوار های رسمی با پارچه های فاستونی، گاباردین، کرپ و کتان تولید می شوند. این پارچه ها معمولا در طرح ساده، راه راه و چهارخانه برای دوخت کت و شلوار زنانه استفاده می شوند. اما برای داشتن کت و شلوار لوکس و مجلسی و یا کت و شلوار طرحدار کدام پارچه مناسب است؟

کت و شلوار ژاکارد | پارچه نگار

 

جواب این سوال می تواند طیف وسیعی از پارچه ها را در بر گیرد. مانند پارچه کرپ کش طرحدار، پارچه کتان طرحدار، پارچه کرپ مازراتی، کرپ بوگاتی و انواع پارچه ژاکارد. همانطور که می دانید پارچه ژاکارد تنوعی فوق العاده دارد و برای انواع کت و شلوار مجلسی نیز کاربردی و مناسب است. پارچه ژاکارد تافته، ژاکارد ویسکوز، ژاکارد کتان، ژاکارد لمه و ژاکارد شاین از گزینه های عالی برای کت و شلوار لوکس زنانه هستند.

قیمت پارچه ژاکارد

انواع پارچه ژاکارد مناسب کت و شلوار

هر کدام از انواع پارچه ژاکارد با توجه به ویژگی های خاص خود متناسب نوعی از کت و شلوار هستند. به همین خاطر در ادامه به بررسی این پارچه ها و انتخاب بهترین گزینه برای هر مدل کت و شلوار خواهیم پرداخت.

پارچه ژاکارد تافته و کت و شلوار مجلسی

پارچه ژاکارد تافته و کت و شلوار مجلسی

پارچه ژاکارد تافته با ظاهر براق و نیمه براقی که دارد برای دوخت کت و شلوار مجلسی زنانه بسیار چشمگیر و جذاب است. تنوع طرح و نوع این پارچه باعث شده تا درخشندگی و زیبایی را برای استایل شما به ارمغان آورد. پارچه ژاکارد تافته ایستایی آهارداری دارد و اغلب انعطاف پذیری خاصی ندارد. به همین دلیل است که برای طراحی و دوخت کت و شلوار راسته و آزاد مناسب است. هنگام خرید پارچه ژاکارد تافته به عرض و جهت طرح پارچه دقت کنید. برخی از پارچه های ژاکارد تافته طرح های پفکی و نیمه پفکی دارند که برای دختران و زنان جوان بسیار جذاب است.

 

جدیدترین طرحهای پارچه ژاکارد مانتویی را از اینجا ببینید

 

پارچه ژاکارد ویسکوز و استایل کژوال

پارچه ژاکارد ویسکوز و استایل کژوال

پارچه ژاکارد ویسکوز با ظاهر مات و نیمه ماتی که دارد اغلب برای کت و شلوار کژوال مناسب است. طرح های فانتزی، هندسی و انتزاعی این نوع ژاکارد برای استایل کژوال و استفاده روزمره مناسب است. البته پارچه ژاکارد با طرح های گلیمی و سنتی برای کت و شلوار رسمی نیز مناسب و کاربردی است. ایستایی این پارچه غالبا کتی تا آهاردار است و برخی از انواع آن کمی انعطاف پذیر هستند. با اینحال پارچه ژاکارد ویسکوز نیز برای کت و شلوار چسبان مناسب نیست. کت و شلوار اورسایز و غیررسمی بهترین انتخاب برای این مدل پارچه زیبا هستند.

پارچه ژاکارد لمه

پارچه ژاکارد سیملی

پارچه ژاکارد لمه به نوعی از پارچه ژاکارد گفته می شود که در آن از الیاف براق یا فلزی استفاده می شود. درخشش و براق بودن این پارچه به نسب دیگر پارچه های ژاکارد بیشتر است. به همین دلیل است که پارچه لمه برای دوخت کت و شلوار لوکس مناسب است. ایستایی این پارچه آهاردار و خشک است و هیچ انعطافی ندارد. دوخت لباس راسته و آزاد یا اورسایز با این پارچه توصیه می شود.

خرید پارچه ژاکارد مجلسی از پارچه نگار

پارچه ژاکارد کتان و کت و شلوار رسمی

پارچه ژاکارد کتان و کت و شلوار رسمی

پارچه ژاکارد کتان نیز بسیار متنوع است و ویژگی های متنوعی دارد. برخی از انواع این پارچه خاصیت کشسانی دارند و برای دوخت کت وشلوار رسمی و جذب بسیار کارآمد هستند. ظاهر پارچه کتان معمولا مات است و برای همه مدل های کت و شلوار مصرف می شود. برای داشتن استایل کلاسیک استفاده از پارچه ژاکارد کتان پیشنهاد می شود.

پارچه ژاکارد ارگانزا، ترندی و جوان پسند

یکی دیگر از انواع پارچه که برای دوخت کت و شلوار مجلسی ترندی و جدید مناسب است، پارچه ژاکارد ارگانزا است. این پارچه شفاف و بدن نما انتخابی هیجان انگیز برای مهمانی و دورهمی ها است. پارچه ژاکارد ارگانزا با ایستایی آهاردار برای دوخت سیلوئت های اغراق شده و اورسایز گزینه دوست داشتنی است. این پارچه در میان دختران و زنان جوان بسیار پرطرفدار است.


حتما بخوانید: پیراهن ژاکارد مجلسی و معرفی 14 مدل جذاب برای نوروز


نکات مهم دوخت کت و شلوار ژاکارد

پارچه ژاکارد در کنار لوکس و مرغوب بودن، نیاز به رعایت برخی نکات دارد تا ماندگاری طولانی و نتیجه رضایت بخش داشته باشد. اولین نکته را باید هنگام خرید پارچه مدنظر قرار دهید که شامل توجه به عرض پارچه، توجه به جهت طرح پارچه و محاسبه دقیق متراژ مورد نیاز است. نکات بعدی را در طی مراحل الگوسازی، برش و دوخت باید رعایت کرد. در هنگام الگوسازی برای دوخت کت و شلوار به جنس پارچه و انعطاف پذیری و کشسانی آن دقت کنید. همچنین دوخت شلوار جذب و چسبان با اکثر پارچه های ژاکارد توصیه نمی شود.

هنگام برش پارچه های براق و نیمه براق، بهتر است که همه قسمت های الگو را به صورت هم جهت به روی پارچه قرار دهید. این روش از سایه روشن احتمالی لباس جلوگیری می کند و لباس به صورت یکنواخت درخشنده خواهد بود. ثابت کردن الگو به روی پارچه بهتر است بدون سوزن ته گرد و با استفاده وزنه انجام شود. برای علامت زدن الگو به روی پارچه، به جای استفاده از رولت و کاربن، از کوک شل استفاده نمایید. رولت کردن پارچه های حساس مانند پارچه ژاکارد باعث نخکش شدن آن ها می شود.

نکات دوخت انواع ژاکارد

 

برای ایستایی بهتر کت مجلسی و رسمی باید قسمت جلو کت لایی کشی شود. لایی کشی همه پارچه ها بهتر است که پیش از برش الگو انجام گیرد. اگر پارچه ژاکارد کمی لطیف و لخت باشد، پیشنهاد می شود که کل پارچه لایی کشی شود. برای دوخت استفاده از سوزن شماره 14 استفاده شود. فقط برای دوخت پارچه ژاکارد ارگانزا بهتر است که از سوزن شماره 11 استفاده شود. برای اتوکشی پارچه پنبه ای محافظ و اتو بخار فراموش نشود. علاوه بر این به دلیل خشک و آهاردار بودن پارچه ژاکارد باید اتوکشی مخصوص شلوار با دقت انجام شود تا شلوار تنخور خوبی داشته باشد. پارچه ژاکارد لمه تنخوری زبر دارد، پس حتما از آستردوزی برای کت و شلوار بهره ببرید.

برای دیدن مدل های متنوع کت و شلوار رسمی ژاکارد به وبسایت sumissura سری بزنید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا