پارچه شناسی

آشنایی با 5 پارچه مناسب فصل گرم و ویژگی های آن

برای سپری کردن روزهای بهار و تابستان به لباس هایی دوخته شده با پارچه های مناسب فصل گرم نیاز دارید. سپری کردن زمان زیر کولر و نوشیدن نوشیدنی های خنک تنها تا حدی در کاهش دما تاثیر دارند. برای گذراندن اوقات خوش در منزل و محیط باز در روزهای گرم نیاز به لباس های مناسب با پارچه های خنک دارید. اگر مایلید برای روزهای بهار و تابستان پیش رو مانتو یا پیراهن های خنک بدوزید، بد نیست با بهترین پارچه های مناسب این فصل آشنا شوید. در ادامه این مطلب می توانید با 5 پارچه مناسب فصل گرم و ویژگی های آنها آشنا شوید.

خرید آنلاین پارچه لینن

کتان، متنوع ترین پارچه مناسب فصل گرم

پارچه کتان یکی از قدیمی ترین پارچه های مورد استفاده بشر است. تنفس پذیری بالا، جذب رطوبت، وزن کم و دوام بالا ویژگی های مهمی است که این پارچه را تبدیل به یک پارچه فوق العاده برای فصل گرم کرده است. این پارچه معمولا از الیاف گرفته شده از گل پنبه تولید می شود. پارچه کتان بهترین و کاربردی ترین پارچه مناسب فصل گرم است. شما می توانید در میان تنوع بی نظیر این پارچه در نهایت مدل مورد نظر خود را بیابید.

کتان، متنوع ترین پارچه مناسب فصل گرم

کیفیت پارچه کتان را خلوص آن تعیین می کند. هر چه میزان الیاف طبیعی به کار رفته در آن بیشتر باشد، دوام و قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. از مدل های مختلف پارچه کتان با ضخامت های مختلف می توانید برای دوخت لباس های متنوعی استفاده کنید. این پارچه مناسب دوخت مانتو، شومیز، دامن، پیراهن های خانگی و حتی پیراهن های نیمه رسمی است.

بهتر است قبل از خرید این پارچه مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. تنوع پارچه کتان فوق العاده است و ممکن است حین خرید این پارچه مناسب فصل گرم، دچار سردرگمی شوید. پارچه کتان کش، کتان کاغذی، کتان کریستال، کتان نخ، کتان شاین و کتان سوزن دوزی شده تنها چند مدل پرکاربرد این پارچه هستند. اگر به دنبال پارچه مناسب فصل گرم برای دوخت مانتو هستید، پارچه کتان کاغذی گزینه ی خوبی محسوب می شود. کتان کریستان نیز برای دوخت مانتو و شومیز بسیار کاربردی است. با استفاده از پارچه کتان سوزن دوزی شده می توانید پیراهن های ساحلی خنک و زیبایی بدوزید.

لینن، محبوب ترین پارچه مناسب فصل گرم

لینن هم مانند پارچه های کتان از الیاف پنبه تولید می شود. البته این دو پارچه خنک تابستانی با یکدیگر تفاوت های عمده ای در بافت، ظاهر و لطافت دارند. به عنوان مثال پارچه کتانی در نسبت با پارچه لینن اندکی کشسانی دارد. پارچه لینن زیر دستی برجسته تر نسبت به کتان دارد و البته دوام آن هم از کتان بیشتر است.

لینن، محبوب ترین پارچه تابستانی | پارچه نگار

همانطور که اشاره شد پارچه لینن، محبوب ترین پارچه مناسب فصل گرم است. این پارچه لطیف و سبک به راحتی هوا را از خود عبور می دهد. تنفس پذیری بالایی دارد و در تماس با پوست بدن به شما حس خوبی می دهد. از این پارچه می توانید برای دوخت مانتو، شلوار، دامن، شومیز و انواع لباس های خانگی و پیراهن های نیمه رسمی استفاده کنید.

قیمت پارچه لینن نچرال

 

پارچه لینن به عنوان یک پارچه مناسب فصل گرم، تنوع بسیاری دارد. تنوع طرح و رنگ بالای این پارچه به شما این امکان را می دهد که لباس های زیبا و جذابی با آن طراحی کنید. اگر به دنبال یک پارچه مناسب برای ترکیب با لینن هستید بهتر است به سراغ پارچه های نخی ساده بروید.

پارچه جین کاغذی مناسب استایل نوجوانان

پارچه چمبری یا جین کاغذی یک پارچه مناسب فصل گرم برای طرفداران جین است. این پارچه سبک و لطیف شبیه به پارچه جین است اما از آن بسیار نازک تر است. در واقع اگر عاشق لباس های جین هستید اما در روزهای گرم تابستان نمی توانید آنها را تحمل کنید، جین کاغذی راه حل مشکل شما است. این پارچه در طیف رنگی متنوعی در بازار موجود است. بعضی از مدل های آن حتی دارای طرح های چاپی و یا گلدوزی هستند.

پارچه جین کاغذی مناسب استایل نوجوانان

این پارچه به دلیل شکل ظاهری و تنفس پذیری بالا به عنوان یک پارچه مناسب فصل گرم شناخته شده است. جین کاغذی سبک و لطیف است اما نیاز به آسترکشی ندارد. چروک پذیری آن هم متوسط است اما به راحتی اتو می شود. از این پارچه می توانید برای دوخت شومیز، مانتو، شلوارهای گشاد، دامن جین و حتی کت های سبک استفاده کنید. با اندکی خلاقیت و اضافه کردن خرجکار می توانید لباس های جذاب و خیره کننده ای با این پارچه بدوزید.

پارچه جین کاغذی برای دوخت تاپ، سرهمی مناسب کودکان و بزرگسالان هم مناسب است. اگر به دنبال پارچه ای برای ست کردن با آن هستید، می توانید لینن و و پارچه های نخی طرحدار را امتحان کنید.


حتما بخوانید: پارچه جین کاغذی و انواع استایل های اسپرت دخترانه


پارچه کشباف مناسب لباس راحتی

یک پارچه مناسب فصل گرم که نرم و انعطاف پذیر باشد، پارچه کشباف است. پارچه های کشباف پنبه ای بسیار خنک و لطیف هستند. این پارچه در گذشته از پشم مرینوس که یک پشم اعلا بود، تولید می شد. امروزه با پیشرفت صنعت نساجی پارچه های کشباف مانند تریکو از ترکیب الیاف پشم، پنبه و الیاف مصنوعی تولید می شوند. این پارچه معمولا برای تولید تی شرت های زنانه و مردانه کاربرد دارد. در بعضی از مدل های پیراهن راحتی زنانه و شلوارهای لگ نیز از این پارچه جذاب و نرم استفاده می شود.

پارچه کشباف مناسب لباس راحتی

حتما مدل های متنوع این پارچه را در بازار مشاهده کرده اید. پارچه کشباف پنبه ای مانند تریکو برای دوخت لباس خواب هم مناسب است. این پارچه مناسب فصل گرم، به خوبی رطوبت بدن را جذب می کند. تنفس پذیری بالا و دوام آن نیز از دیگر دلایل محبوبیت آن است. به دلیل چروک پذیری اندک و عدم نیاز به اتو کشی این پارچه برای دوخت لباس های کژوال و خانگی ایده آل محسوب می شود. شما می توانید به دفعات به راحتی این پارچه را درون لباسشویی قرار دهید و همچنان با کیفیت روز اول از آن استفاده کنید.

ابریشم، مناسب فصل گرم و مهمانی های رسمی

ابریشم نیز به عنوان یک پارچه مناسب فصل گرم و طبیعی بسیار پر طرفدار است. این پارچه با توجه به الیاف طبیعی آن تقریبا گران قیمت محسوب می شود. پارچه ابریشم گزینه ای فوق العاده برای دوخت لباس های گران قیمت، سبک و خنک است. هر چه میزان الیاف غیر طبیعی در این پارچه کمتر باشد، کیفیت و تنفس پذیری آن بالاتر خواهد بود.

ابریشم، مناسب مهمانی های رسمی

البته بد نیست بدانید این پارچه به اندازه ی پارچه های نخی رطوبت را به خود جذب نمی کند. ویژگی هایی مانند سبکی، نازکی و لطافت ابریشم است که آن را به یک پارچه مناسب فصل گرم تبدیل کرده است. از این پارچه می توانید برای دوخت پیراهن های کژوال و نیمه رسمی استفاده کنید. انواع شومیزهای ابریشمی نیز مناسب استفاده در مراسم رسمی است. مانتوهای اورسایز ابریشم در سال های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده اند. ترکیب تاپ و شومیزهای نخی با دامن ابریشم هم می تواند استایل خاصی برای شما بسازد.

خرید پارچه ابریشم کوک دوزی هندی

 

فراموش نکنید که پارچه های مناسب فصل گرم نیاز به شستشوی و مراقبت بیشتری دارند. این پارچه ها بیشتر با پوست شما در تماس هستند در نتیجه بهتر است از الیاف طبیعی تولید شده باشند. علاوه بر این یک پارچه مناسب فصل گرم در معرض تعریق بیشتری قرار دارد و باید به طور مداوم شستشو شود. بهتر است قبل از اولین شستشو راهنمای شستن این مدل پارچه ها را مطالعه کنید. این پارچه های سبک و خنک معمولا دوام بالایی دارند اما شما می توانید با نگهداری صحیح، عمر مفید آنها را افزایش دهید.

منبع: www.elle.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا