استایلشب عیدمهمانی و مجلسی

پارچه ژاکارد و ۵ مدل مانتو جذاب برای نوروز

پارچه ژاکارد جز پارچه های تِرند امسال به حساب می آید. اگر برای روزهای عید هنوز فکری برای مانتو خود نکرده اید پارچه ژاکارد می تواند بهترین و شیک ترین انتخاب باشد. پارچه های ژاکارد به دلیل ظاهر لوکس و آهارداری که دارند برای لباس های مجلسی مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع بسیار زیاد طرح و جنس در این پارچه باعث شده تا برای اکثر لباس ها مناسب باشد. از طرفی طرح و نقوش برجسته پارچه ژاکارد ملاک اصلی زیبایی این پارچه محسوب می شود. با استفاده از پارچه های ژاکارد انواع لباس های جذب، راسته و اور سایز قابل دوختن هستند. در ادامه چند نمونه مانتو زیبا مناسب نوروز را خواهیم دید.

خرید پارچه ژاکارد جدید

سارافون و مانتو رویه ژاکارد

تراکم و بافت پارچه ژاکارد به هیچ عنوان خسته کنننده و سنگین نمی باشد. استفاده طولانی مدت پارچه ژاکارد به هیچ عنوان باعث خستگی نخواهد شد. از طرفی تراکم بافتی مناسب پارچه ژکارد این پارچه را به یک پارچه مناسب برای روزهای بهار تبدیل می کند. ضخامت متوسط و بافت نسبتا متراکم پارچه ژاکارد، آن ها را در گروه پارچه های مناسب فصل بهار و پاییز قرار می دهد. یکی از مدل های جذاب برای مانتو با پارچه ژاکارد مدل مانتو و سارافون می باشد. می توانید سارافون راسته و یا چین داری را با مانتو رویه اور سایز ساده و یا رویه مدل دار و دکمه خور ست کنید.

سارافون و مانتو رویه ژاکارد

 

اگر از طرفداران پر و پا قرص رنگ مشکی هستید نیز می توانید از این استایل برای لباس نوروز خود استفاده کنید. رنگ مشکی باعث لاغرتر نشان دادن شما خواهد شد. تنوع در طرح پارچه ژاکارد بسیار زیاد است، از این رو به هیچ عنوان نگران تکراری بودن مانتوی خود با رنگ مشکی نخواهید بود. جذابیت این مدل لباس با هر ژاکارد ساده و طرحداری خودنمایی می کند.

 


مقاله مرتبط: پارچه ژاکارد ایرانی و نکات خرید آن


مانتویی با برش ها و ظرافت زنانه

در سال های اخیر لباس های اور سایز حرف اول را در میان ترندهای مانتو می زنند. اما لباس های جذب و با برش و چین های ظریف و زنانه نیز همچنان مخاطبین خاص خود را دارند. اگر از طرفداران این مدل ها می باشید به شما پیشنهاد می کنیم مانتو بهار امسال خود را با پارچه ژاکارد و به صورت فیت تن طراحی کنید. می توانید از سبک های فانتزی استفاده کنید. مانتو ژاکارد با بالا تنه جذب و دامن مدل دار بهترین انتخاب است. مانتو هایی با بالاتنه جذب و دکمه خور در کنار پایین تنه ای پیلی دار و آزاد استایلی بسیار زنانه و جذاب به شما می دهند.

به سبب آهاردار بودن پارچه ژاکارد، دامن های کلوشش و فون بهترین انتخاب هستند. این مدل دامن ها با پارچه ژاکارد حالت ایستایی فوق العاده ای پیدا می کنند. نکته فوق العاده این آیتم را می توان مربوط به کمر تنگ و باریک به همراه  آستین های ساده این مانتو ژاکارد دانست. با این انتخاب کمر و بالا تنه شما باریک تر از همیشه به نظر خواهد رسید.

 

مانتو های کلوش، ساده اما دوست داشتنی

مانتو های کلوش نیز از ترند های دوست داشتنی چند سال گذشته است. اگر به مانتوهای پربرش و پرکار تمایل ندارید این سبک مخصوص شما است. این سبک از مانتو برای کسانی که نه طرفدار لباس های جذب هستند و نه تمایلی به پوشیدن لباس اور سایز دارند بسیار مناسب است. این مانتو ها به خاطر سادگی برش و دوختشان زیبایی پارچه را به طور تمام و کمال نشان می دهد. طراحی و دوخت این مانتوها با پارچه ژاکارد به مراتب آسان تر از دو مورد قبل می باشد. پس اگر در طراحی و خیاطی مبتدی هم باشید این مانتوهای زیبا را به پارچه ژاکارد به راحتی می توانید تهیه کنید. برای ایجاد زیبایی و هارمونی میان بدنه و آستین ها بهتر است آستین های مانتو خود را نیز به صورت کلوش در نظر بگیرید.

خرید پارچه ژاکارد مانتویی

 

مانتو اور سایز و بلند با پارچه ژاکارد

مانتو اور سایز و بلند با پارچه ژاکارد

مانتو های بلند و اور سایز در بیشتر استایل های خیابانی این سال ها مشاهده شده است. راحتی این مانتوها باعث شد تا به سرعت در میان دختران و خانم های جوان طرفداران فراوانی پیدا کند. این مانتو ها به سبب سادگی در دوخت  و طراحی نیز در میان طراحان جهانی بسیار محبوب است. تِرند بودن این مانتوها در کنار زیبایی پارچه ژاکارد یک انتخاب هوشمندانه برای مانتو نوروزی شما می باشد. این سبک مانتو باعث می شود تا حتی با پارچه های لوکس و زنانه ای مانند ژاکارد نیز بتوانید لباس هایی کژوال و کاربردی داشته باشید. پارچه ژاکارد طرح دار و رنگی برای این مدل ها بهترین انتخاب می باشند. مدل های جلو باز این مانتو ها با پارچه ژاکارد طرفدار بیشتری دارد. اما اگر راغب باشید می توانید این مانتو ها را با پارچه ژاکارد به صورت جلو دکمه دار نیز طراحی کنید.

لاین های چیندار در میان مانتوهایی با پارچه ژاکارد

لاین های چیندار در میان مانتوهایی با پارچه ژاکارد

یکی از آیتم های زیبا و مناسب قشر جوان مانتوهای فانتزی و خاص می باشد. برش های متنوع و کاربردی در میان پارچه ژاکارد دست شما را برای طراحی های فانتزی باز می گذارد. با ایجاد برش های عمودی و افقی به راحتی می توانید ایده های خود را پیاده سازید. یکی از ایده های یونیک و کار بردی برای مانتو با پارچه ژاکارد، پیاده سازی چین در میان برش ها می باشد. این چین ها را می توانید از پارچه ژاکارد یا پارچه مکمل آن تهیه کنید. ایده مکمل با این لاین های چین خورده آستین های پفی می باشد که در قسمت بعد مفصلا راجب آن گفت و گو می کنیم.


حتما بخوانید: پیراهن ژاکارد مجلسی و معرفی 14 مدل جذاب برای نوروز


آستین های پفی با پارچه ژاکارد

یکی از اِلمان های مهم پارچه ژاکارد که آن را در طراحی ها از پارچه های دیگر جدا میکند آهاردار بودن آن است. آهاردار بودن پارچه ژاکارد آن را برای طراحی اکثر آستین ها مناسب می سازد. به خصوص آستین های پفی و حجم دار که برای دوخت نیاز مند یک پارچه آهاردار و خشک می باشد. اگر شما هم طرفدار این آستین ها می باشید و برای مانتو عید امسال خرید نکرده اید، پارچه ژاکارد را امتحان کنید. به شما اطمینان می دهیم که از این انتخاب پشیمان نخواهید شد.

آستین های پفی با پارچه ژاکارد

از مدل های مانتو موجود در تصویر می توانید ایده بگیرید. آستین هایی که از قسمت سر شانه به صورت حجیم و پیلی دار طراحی می شوند برای دختر خانم های شیک پوش و سخت پسند بهترین انتخاب هستند. می توانید برای جمع شدن این آستین ها در پایین آن از مچی های پهن بهره ببرید. اگر آستین با پف کمتر بخواهید، می توانید آستین های خود را از قسمت آرنج برش دهید. سپس فقط برای قسمت پایین آن مدل پفدار را در نظر بگیرید. این آستین نیز جز آستین های پر طرفدار و زیبا می باشد، که نسبت به آستین قبلی به مقدار پارچه ژاکارد کمتری احتیاج دارد.

پاپیون با پارچه ژاکارد

پاپیون با پارچه ژاکارد

اغلب طراحان لباس تمایل دارن بدنه مانتوها با پارچه ژاکارد را به صورت ساده طراحی کنند. از این رو برای زیباسازی مانتو خود به سراغ آستین ها می روند. مدل آستین بعدی که بسیار شیک و زیبا می باشد، آستین های پاپیون دار است. طراحی و دوخت پاپیون با پارچه ژکارد بسیار هیجان انگیز است. پارچه ژاکارد به سبب خشک بودن فرم پاپیون را به خوبی نشان می دهد. همچنین از دِفرمه شدن آن در طول زمان جلوگیری می کند. پس اگر به دنبال یک ایده جذاب و همیشه زیبا برای آستین های خود می گردید آستین های پاپیون دار با پارچه ژاکارد یک گزینه ایده آل است. از طرفی از این پپریون ها در بدنه مانتو به سلیقه خودتان می توانید استفاده کنید.

در ادامه دو مدل از آستین های جذاب پاپیون دار را قصد داریم تا با شما بررسی کنیم. می توانید برای طراحی آستین های خود یک برش در قسمت آرنج در نظر بگیرید. قسمت پایین را به صورت لنگی طراحی کنید و برای مرز بین آن ها از پاپیون استفاده کنید. این آستین در عین زیبایی بسیار راحت خوش دوخت می باشد.

مانتوهای پاستیلی با پارچه ژاکارد

مانتوهای پاستیلی با پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد علاوه بر تنوع بالا در رنگ، از تنوع فوق العاده در طرح نیز بهره مند می باشد. از این رو دست شما در انتخاب پارچه ژاکارد مطلوب باز است. به جرأت می توان گفت با کمی جست و جو پارچه ژاکارد مورد نظر خود را می توانید انتخاب کنید. از میان این همه رنگ، رنگ های پاستیلی و روشن پارچه ژاکارد طرفداران زیادی دارد. بهتر است شما هم اینبار به سراغ رنگ های روشن و پاستیلی پارچه ژاکارد بروید. این رنگ ها شما را شاداب تر و سر زنده نشان خواهد داد. پس اگر همیشه منتظر یک فرصت برای داشتن یک مانتوی خوش رنگ بوده اید، عید امسال همان روز معود است. جای یک مانتو خوش رنگ پاستیلی با پارچه ژاکارد در کمد هر خانمی خالی می باشد.

ترکیب پارچه ژاکارد با پارچه های دیگر

مانتوهای بهاره امسال می توانند با طراحی خلاقانه ای همراه باشند. یکی از این ایده ها ترکیب پارچه  ژاکارد با پارچه هایی مانند حریر یا ساتن استو می توانید بدنه مانتو خورد را از پارچه ژاکارد در نظر بگیرید. اما برای آستین های آن به سراغ پارچه حریر بروید. طراحی یک مانتو پاستیلی صورتی با دامن فون بسیار جذاب است. حال اگر آستین های این مانتو را با حریر سفید به صورت پرچین و پف دار در نظر بگیرید این جذابیت چند برابر می شود. اگر پارچه حریر شما کمی آهاردار باشد برای این آستین ها مناسب تر خواهد بود.

ترکیب پارچه ژاکارد با پارچه های دیگر

همچنین می توانید مانتو بهاره خود را به شکل بلند طراحی کنید و آستین های آن را تماماً از حریر آهاردار یا اورگانزا در نظر بگرید. برای ایجاد هارمونی بیشتر می توانید برای قسمت سر آستین ها از مچی های با پارچه ژاکارد استفاده کنید. بهتر است رنگ پارچه حریر یا ارگانزای خود را متناسب با پارچه ژاکارد خود انتخاب کنید. انتخاب رنگ زمینه یا طرح های موجود در پارچه ژاکارد، خوش سلیقگی طراح را به رخ می کشد.

 

قیمت پارچه ژاکارد پفکی

 

مانتو با آستین های والان دار

بهتر است در طراحی مانتو با پارچه ژاکارد نهایت خلاقیت خود را نشان دهید. طرفداران مد و فشن آگاه به زیبایی مانتوهای شنل دار هستند. این مانتوها که دارای یک والان کوتاه یا بلند از قسمت سر شانه ها می باشند در میان قشر جوان طرفداران زیادی دارد. پارچه ژاکارد یک پارچه ایده آل برای طراحی این شنل ها محسوب می شوند. آهاردار بودن و خشک بودن ذاتی پارچه ژاکارد زیبایی این شنل ها را به بهترین شکل به رخ می کشد.

می توانید والان مانتو خود را به صورت کامل تا پشت مانتو خود طراحی کنید. اما اگر فکر می کنید که این کار باعث گرم شدن مانتو شما می شود، بهتر است آنرا به شکل کوتاه و در قسمت  آستین ها در نظر بگیرید.

مانتوهای تمام کلوش با آستین های ژورنالی

مانتوهای تمام کلوش با آستین های ژورنالی

و اما افتخار آخرین قسمت این مقاله به مانتوهای فانتزی تمام کلوش تعلق می گیرد. ژاکارد را اگر به صورت کلوش در نظر بگیرید حالت اور سایز و جذاب پیدا خواهد کرد. از طرفی ژاکارد به علت حالت ایستایی بی نظیری که دارد، موج های دامن مانتوی شما را به بهترین شکل نشان می دهد. برای قسمت آستین های خود علاوه بر مدل های قبلی گفته شده از پیلی های بزرگ نیز می توانید استفاده کنید. طراحی چند پیلی بزرگ بر روی سر شانه ها یا از قسمت آرنج به بعد با پارچه ژاکارد یک گزینه ی ایده آل است.

 

منبع: img.nody.ir

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا