استایلروزمره و کاربردی

۷ مدل پارچه مانتو دانشجویی + ایده استایل دانشجویی

خانم ها و دختران خوش پوش در تمام موقعیت ها به تیپ و استایل خود اهمیت زیادی می دهند. به عبارتی از نظر این افراد خوش پوش بودن فقط مختص به مهمانی ها نیست. یکی از مکان هایی که دختران جوان برای حضور در آن به استایل خود توجه زیادی دارند، دانشگاه است. استایل های دانشجویی زیادی را این روزها در صفحات مجازی می بینید، که می توانید از آن ها الگوبرداری کنید. اما ممکن است در انتخاب جنس پارچه دچار مشکل شوید. در دنیای امروز پارچه های زیادی در بازار عرضه می شود. انتخاب درست پارچه در میان این همه تنوع کمی دشوار است. اگر قصد دارید، اقدام به خرید پارچه مانتو دانشجویی کنید، با ما همراه باشید تا پارچه های مناسب و کاربردی را در کنار هم بررسی کنیم. بعد از خواندن این مقاله مطمئنا راحت تر می توانید برای خرید پارچه مانتو دانشجویی خود، اقدام کنید.

خرید پارچه بارونی

قبل از خرید پارچه مانتو دانشجویی چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

قبل از خرید پارچه مانتو دانشجویی باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید. با دانستن این نکات متوجه می شوید به چه پارچه ای احتیاج دارید و چه پارچه ای با چه ویژگی هایی، نیاز شما را مرتفع می کند. در ادامه این نکات را با هم بررسی می کنیم.

قدم اول، رنگ پارچه مانتو دانشجویی

قیمت پارچه لینن

در قدم اول باید در نظر داشته باید برای خرید یک پارچه مانتو دانشجویی چه رنگی را مد نظر دارید. انتخاب رنگ کاملا بستگی به نظر شخصی شما دارد، اما بعضی از رنگ ها برای مانتو دانشجویی کاربرد بیشتری دارند. به طور مثلا، رنگ های مشکی و سرمه ای و به طور کلی پارچه هایی با رنگ ختثی، بیشترین کاربرد را برای دوخت مانتوهای دانشجویی دارند. هرچقدر پارچه شما ساده تر باشد و رنگ خنثی تری داشته باشد ست کردن آن با سایر آیتم های استایلتان راحت تر خواهد بود.


پیشنهاد ما: استایل زنانه با هودی هایی از جنس دورس + 30 ایده برای پوشیدن هودی


طرح پارچه و نقش مهمش در استایل دانشجویی

پارچه های ساده و بدون طرح، بیشترین کاربرد را برای مانتوهای دانشجویی دارند. از طرفی می توانید از این مانتو در استایل های مختلفی استفاده کنید. اگر در فکر خرید مانتویی طرحدار هستید، بهتر است به سراغ طرح های مینیمال و ساده تر بروید. طرح های بزرگ و پرزرق و برق استایل شما را از استایل های اسپرت به سمت مجلسی می برند، همانطور که می دانید این استایل های برای محیط های اداری و رسمی مثل دانشگاه کاربردی ندارد.

توجه به بافت پارچه مانتو دانشجویی، نکته مهم و ضروری

پارچه فوتر ترک اورجینال

بعد از انتخاب رنگ و طرح نوبت به انتخاب بافت پارچه می رسد. در زمان تصمیم گیری برای خرید پارچه مانتو دانشجویی باید در نظر داشته باشید که این مانتو را برای استفاده در چه فصلی می خواهید. اگر در فصل پاییز و زمستان قصد دارید از مانتو خود استفاده کنید، بهتر است به سراغ پارچه های ضخیم و گرم بالا بروید. اما اگر برای روزهای گرم سال و فصل بهار و تابستان قصد دوخت مانتو دانشجوی دارید، بهتر است از اقدام به خرید پارچه های ظریف و خنک کنید.

توجه به ایستایی پارچه مانتو دانشجویی

در زمان خرید باید به ایستایی پارچه مورد نظر خود نیز توجه داشته باشید. پارچه ها به دو دسته آهار دارد و ریزش دار تقسیم می شوند. هر کدام از این دسته ها برای یکسری از مدل ها کاربرد دارند. پس در زمان خرید پارچه مانتوی دانشجویی خود به ایستایی پارچه نیز توجه داشته باشید. اگر مدل مانتوی دانشجویی شما لخت و ریزش دار است به سراغ پارچه های لخت و ظریف بروید. اما اگر طرفدار مدل هایی با ایستایی بالا دارید، اقدام به خرید پارچه هایی با آهار بالا و به اصطلاح خشک تر کنید.

متراژ پارچه مانتو دانشجویی با توجه به مدل آن

بعد از اینکه رنگ، طرح، بافت و ایستایی پارچه خود را انتخاب کردید، باید متراژ دقیق پارچه ای که می خواهید خریداری کنید را بدانید. مقدار پارچه ای که احتیاج دارید به چند عامل بستگی دارد. بسته به مدل مانتویی که مد نظر دارید، مقدار پارچه شما متفاوت است. از طرفی باید در نظر داشته باشید که پارچه انتخابی شما آبرفت و اتورفت، دارد یا ندارد. اگر پارچه مورد نظر شما آبرفت یا اتورفت داشته باشد، باید مقدار بیشتری از آن پارچه را تهیه کنید، تا بعد شستشو و اتوکشی از مساحت پارچه شما کم نشود.

انواع استایل دانشجویی و معرفی پارچه های مناسب با آن

متوجه شدیم استایل های متفاوت و مدل های مانتوی مختلف نیاز به پارچه های متفاوتی دارند. در این قسمت قصد داریم ضمن معرفی انواع پارچه مانتو دانشجویی شما را با استایل های دانشجویی مناسب با این پارچه های نیز آشنا کنید.

استایل دانشجویی جذاب با پارچه جین

پارچه-مانتو-دانشجویی-جین

یکی از پرطرفدارترین مدل های پارچه مانتو دانشجویی، پارچه جین است. پارچه جین انواع مختلفی دارد. از پارچه های نازک با ضخامت کم گرفته، تا پارچه های ضخیم و پاییزه، همگی در غرفه پارچه های جین پیدا می شود. پارچه جین در گروه پارچه هایی با آهار متوسط تا بالا قرار می گیرد. پارچه جین برای مدل مانتوهای اور سایز بسیار مناسب است. مانتوهای راسته با یقه مردانه یکی از پرفروش ترین ها برای استایل های دانشجویی هستند. برای افزایش گرمای این مانتوهای می توانید آن را با پارچه پشمی آسترکشی کنید. برای ست کردن این مانتوهای جین می توانید از شلوارهای جین یا کتان بهره ببرید. در صورت انتخاب پارچه جین، به عنوان پارچه مانتو دانشجویی، از کوله های جین نیز می توانید بهره ببرید. کفش اسپرت بهترین گزینه برای ست کردن با مانتوهای جین در استایل دانشجویی است.

لینن، پارچه مانتو دانشجویی پرفروش

لینن،-پارچه-مانتو-دانشجویی-پرفروش

یکی از پارچه هایی که در روزهای گرم سال مخاطب زیادی دارد، پارچه لینن است. برای استایل های دانشجویی نیز پارچه لینن کاربرد زیادی دارد. به دلیل ظریف بودن بافت این پارچه، احساس گرما نخواهید داشت. همچنین قدرت تنفس پذیری پارچه لینن بسیار زیاد است. به همین دلیل از تعریق زیاد و ایجاد بوی بد جلوگیری می کند. اگر مجبور هستید ساعات طولانی را در دانشگاه سپری کنید، پارچه لینن بهترین انتخاب برای شما است. لختی این پارچه مناسب مدل های فانتزی و ریزش دار بوده و دست شما را در دوخت مانتو باز می گذارد. مانتو لینن خود را می توانید با یک شلوار جین و کفش اسپرت ست کنید و از شیکی استایل دانشجویی خود لذت ببرید.

چرم و استایل متفاوت دانشجویی

چرم-و-استایل-متفاوت-دانشجویی

پارچه چرم ظاهر لوکس و فاخری دارد. به همین دلیل می تواند برای شما یک استایل دانشجویی منحصر به فرد را ایجاد کند. می توانید از این پارچه برای دوخت وست استفاده کنید و آن را با یک پولیور یا بافت سفید ست کنید. پارچه چرم جزو پارچه های لخت و منعطف است. پس می توانید انواع مدل ها را بر روی آن پیاده کنید. بعد از پوشیدن پارچه چرم گرمای مطلوبی را احساس خواهید کرد. اما اگر می خواهید گرمای وست شما بیشتر شود بهتر است از آسترکشی برای آن بهره ببرید. برای آیتم کفش می توانید از کفش های اسپرت و یا نیم بوت بسته به سلیقه خود استفاده کنید.

قیمت پارچه توییت چهارخونه

کشمیر، پارچه همه پسند

کشمیر،-پارچه-همه-پسند

اگر به دنبال مانتوهای طرح دار، با رنگ های مختلف می گردید، بهتر است مستقیما به سراغ غرفه پارچه های کشمیر بروید. پارچه کشمیر با طرح ها و رنگ های منحصر به فردی که دارد، می تواند برای شما یک استایل هنری زیبا فراهم کند. طرح و رنگ پارچه های کشمیر بسیار متنوع است و مطمئنا می توانید مطابق سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. اگر پارچه مانتو دانشجویی خود را از جنس کشمیر انتخاب کردید، بهتر است سایر آیتم های استایل خود را ساده و تک رنگ در نظر بگیرید. با این کار استایل شما شیک تر جلوه می کند و توجه مخاطب شما به سمت مانتویتان جلب خواهد شد. از شلوارهای جین یا کتان مشکی در کنار یک جفت نیم بوت چرم استفاده کرده و برای خود یک استایل زیبا و خاص را فراهم کنید.

استایل دانشجویی پرطرفدار با پارچه کرپ

پارچه-مانتو-دانشجویی-پرطرفدار-با-پارچه-کرپ

پارچه کرپ دیگر نیازی به معرفی ندارد. حتی اگر در زمینه پارچه شناسی اطلاعات کمی داشته باشید بازهم احتمالا چندین بار نام پارچه کرپ را شنیدید. کرپ یکی از پرطرفدار ترین ها برای پارچه مانتو دانشجویی است. در روزهای بهاری و اوایل پاییز که هوا کمی خنک است، اما نمی توانید از پارچه های خیلی گرم استفاده کنید، پارچه کرپ به عنوان یک پارچه مانتو دانشجویی زیبا به کمک شما می آید. کافی است یکبار از این پارچه زیبا و متنوع در استایل خود استفاده کنید تا به خوبی متوجه کیفیت بالا و ظاهر زیبای آن بشوید. پارچه کرپ جز پارچه های فاخر است و ظاهر متفاوتی را برای شما فراهم می کنید. کت های اورسایز و ترند این روزها نیز با پارچه کرپ قابل اجرا است. همچنین می توانید از ترنچ کت ها و مانتوهای بلند کرپ نیز در استایل دانشجویی خود استفاده کنید.

فوتر، زیبا و دوست داشتنی

پارچه-مانتو-دانشجویی-فوتر

اگر به دنبال استایل خاص و متفاوتی برای روزهای پاییز و زمستان هستید، می توانید مانتوهای فوتر را امتحان کنید. پارچه فوتر ظاهر شیک و متفاوتی نسبت به سایر پارچه های دارد. در عین زیبایی، ست کردن این مانتوها نیز کار بسیار راحتی است. از آنجایی که قد این مانتوها بلند است، مشکلی در انتخاب شلوار نخواهید داشت. برای قسمت کفش نیز می توانید بسته به سلیقه خود از کفش های اسپرت یا نیم بوت در استایل خود استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید از کت های اورسایز کوتاه در استایل دانشجویی خود استفاده کنید، باز هم پارچه فوتر به کمک شما می آید. به راحتی می توانید با این پارچه زیبا یک مانتو کتی خاص و گرم را برای خود بدوزید.

خرید پارچه فوتر کوبیده

روزهای بارانی سال با مانتوهای کتان زارا

روزهای-بارانی-سال-با-مانتوهای-کتان-زارا

روزهای بارانی که قصد رفتن به دانشگاه را دارید، انتخاب لباس برای شما ممکن است سخت باشد. شما باید لباسی بپوشید که بتواند شما را از نفوذ آب حفظ کرده و زیبایی استایل شما را تضمین کند. در این موارد مانتو با پارچه کتان زارا، یک انتخاب طلایی برای شما محسوب می شود. پارچه کتان زارا در عین زیبایی و کیفیت بالایی که دارد، ضد آب است. این پارچه از نفوذ باران و برف به درون لباس شما جلوگیری می کند. پارچه کتان زارا به خودی خود گرمای مطلوبی دارد، اما اگر قصد دارید گرمای آن را افزایش دهید بهتر است برای آن از آسترکشی استفاده کنید. پارچه کتان زارا را می توانید برای دوخت بیشتر مدل ها به کار ببرید. برای مثال، مانتوهای کتی، شومیزهای جلو بسته، ترنچ کت ها و غیره همگی با پارچه کتان زارا قابل اجرا هستند.

منبع: https://www.pinterest.com/pin/275564070943065202/

4.8/5 - (35 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا