استایلروزمره و کاربردی

با پر فروش ترین طرح های پارچه ژاکارد مانتویی آشنا شوید + ایده استایل 

مانتو پوششی است که خانم های ایرانی به صورت روزمره در محیط های مختلف از آن استفاده می کنند. امروزه پارچه های متنوعی برای دوخت مانتو در بازار وجود دارند. یک پارچه مناسب برای مانتو علاوه بر کیفیت بالا و راحتی پوشش باید طرح و رنگ زیبایی هم داشته باشد. اگر پارچه مانتویی مطابق با آخرین ترندهای دنیای مد باشد، استایل شما هم خاص و منحصر به فرد خواهد بود. یکی از پارچه های مانتویی که امروزه در بازار طرفداران زیادی دارد، پارچه ژاکارد مانتویی است.

پارچه ژاکارد مظهر زیبایی و ظرافت بوده و برای دوخت انواع مانتوهای رسمی، کژوال و مجلسی بسیار مناسب است. در این مطلب قصد داریم درباره پرفروش ترین طرح های پارچه ژاکارد مانتویی صحبت کنیم. همچنین استایل هایی که می توانید با این پارچه ها طراحی کنید، بررسی خواهیم کرد، پس تا انتها همراه ما باشید. 

پارچه ژاکارد مانتویی چیست؟

وقتی صحبت از دوخت مانتو می شود، پارچه های خاصی وجود دارند که به دلیل ظاهر مجلل و تطبیق پذیری خوب طرفداران زیادی در دنیای مد دارند. یکی از پرفروش ترین پارچه های مانتویی موجود در بازار پارچه ژاکارد است. به طور کلی، ژاکارد پارچه ای است که طرح بافت آن بسیار پیچیده است. تمام نقش هایی که روی پارچه ژاکارد مشاهده می شوند، در ساختمان بافت آن قرار دارند و اثری از چاپ یا گلدوزی روی آن دیده نمی شود. این پارچه‌ ها اغلب از ترکیبی از الیاف مختلف مانند ابریشم، پنبه یا مواد مصنوعی ساخته می ‌شوند. بنابراین دست طراحان برای خلق مدل های مختلف مانتو با این پارچه باز است.

پارچه ژاکارد مانتویی چیست؟

 برای اینکه یک پارچه ژاکارد مناسب دوخت مانتو باشد باید ویژگی های خاصی داشته باشد. برای مثال ظاهر خشک و آهاردار، دوام و استحکام بالا خصوصیاتی هستند که از یک پارچه مانتویی انتظار داریم. همچنین از آن جایی که مانتو پوششی است که به صورت روزانه استفاده می شود، پارچه مناسب آن باید راحتی پوشش بالا و چروک پذیری کمی داشته باشد. پارچه های ژاکارد به دلیل استحکام بالا، تنفس پذیری خوب، راحتی، طرح و نقش های جذاب و منحصر به فرد و مواردی از این دست، به یک گزینه بسیار جذاب برای مصرف کنندگان تبدیل شده اند.


پیشنهاد خواندنی: با پارچه شلواری گاباردین بیشتر آشنا شوید + 5 مدل شلوار زنانه


پرفروش ترین طرح های پارچه ژاکارد مانتویی 

بدون شک پارچه ژاکارد یکی از جذاب ترین پارچه های مانتویی بازار است. این پارچه از الیاف طبیعی و مصنوعی در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شود و طراحان و مصرف کنندگان را مجذوب خود کرده است. برای این که یک پارچه ژاکارد در دسته پرفروش ترین ها قرار بگیرد، باید از نظر طراحی ظاهری و ویژگی های ساختاری به نیازهای خریداران پاسخ دهد. در ادامه بعضی از طرح های پرفروش پارچه ژاکاردپرفروش ترین طرح های پارچه ژاکارد مانتویی  را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین می توانید از طریق وب سایت پارچه نگار به انواع مختلف پارچه های ژاکارد مانتویی دسترسی پیدا کنید. 

با پارچه ژاکارد مانتویی گلدار، یک استایل جذاب و شاد طراحی کنید

با پارچه ژاکارد مانتویی گلدار، یک استایل جذاب و شاد طراحی کنید

یکی از طرح های پرفروش پارچه ژاکارد مانتویی، ژاکارد گلدار است. طرح های طبیعی و جذابی که در بافت پارچه ژاکارد گلدار استفاده می شود، آن را برای دوخت انواع مانتوی مجلسی مناسب می کند. از ژاکارد گلدار می توانید برای دوخت انواع کت کوتاه و مانتوهای کوتاه یا بلند در فصل بهار استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از کت یا مانتوی ژاکارد گلدار استفاده می کنید، بقیه بخش های استایل خود را ساده انتخاب کنید تا استایلی شیک و مرتب داشته باشید. همچنین می توانید همراه با مانتو گلدار خود از شال یا کمربند همرنگ با نقش آن استفاده کنید. 

قیمت پارچه ژاکارد مانتویی ترک

ژاکارد داماسک، یک انتخاب شیک و لوکس 

ژاکارد داماسک یکی از طرح های پرفروش پارچه ژاکارد مانتویی است که به صورت دو رو بافته می شود. برای بافت این پارچه از الیافی مثل ابریشم، پنبه، لینن، ویسکوز و… استفاده می شود. این پارچه به دلیل داشتن ویژگی هایی از جمله ایستایی مطلوب، نرمی و لطافت، استحکام بالا و همچنین سطح نیمه براق و مات کاربردهای زیادی دارد. نکته جالبی که درباره این پارچه وجود دارد، این است اغلب به صورت تک رنگ یا مونوکروم تولید می شوند.

بنابراین اگر قصد دوخت یک مانتو جذاب با پارچه ژاکارد داماسک را دارید، بهتر است در طراحی آن عناصری مثل آستین فانتزی، یقه ایستاده و همچنین دامن کلوش یا نیمه کلوش را به کار ببرید. علاوه بر این می توانید پارچه ژاکارد داماسک را همراه با خرج کارهایی با رنگ های دیگر ترکیب کنید. مثلا در بخش های خاصی از مانتو مثل یقه، سرآستین یا پیش لباس از پارچه هایی با رنگ مکمل استفاده کنید.

با پارچه ژاکارد مانتویی هندسی یک استایل کژوال و راحت بسازید

با پارچه ژاکارد مانتویی هندسی یک استایل کژوال و راحت بسازید

ژاکارد هندسی یکی دیگر از طرح های ژاکارد پرفروش در بازار است. طرح بافت این پارچه ها از اشکال هندسی مختلف مثل مربع، دایره، مثلث و… تشکیل شده است. شما می توانید از این پارچه هم به صورت تکی و هم به صورت ترکیبی با پارچه های ساده استفاده کنید. ژاکارد هندسی برای دوخت انواع مانتوی کژوال و روزمره مناسب بوده و استایل شما را زیباتر می کند. علاوه بر این، ترکیب پارچه ژاکارد هندسی با پارچه هایی مثل کرپ مازراتی، استایل شما را رسمی تر نشان می دهد. 

ژاکارد پتینه، انتخابی خاص و چشمگیر 

پارچه پتینه هم یکی از طرح های پرطرفدار و پرفروش پارچه ژاکارد مانتویی است. پتینه طرحی شیک و منحصر به فرد است که بیشتر برای مهمانی ها و فضاهای رسمی کاربرد دارد. ظاهر پارچه ژاکارد پتینه آهار دار است و ایستایی مطلوبی دارد، بنابراین می توانید از این پارچه برای دوخت انواع مانتوی کتی استفاده کنید. در بافت پارچه ژاکارد پتینه از الیاف ویسکوز برای زمینه و از نخ های سیم برای ایجاد طرح و نقش های روی آن استفاده می شود. ضخامت این پارچه متوسط بوده و برای دوخت مانتوهای مجلسی بلند با برش آزاد، یکی از بهترین گزینه ها است. 

ژاکارد پتینه، انتخابی خاص و چشمگیر 

از آن جایی که در طراحی این پارچه از طرح بافت های شلوغ تری استفاده شده، پیشنهاد می شود که سایر بخش های استایل خود را مینیمال و ساده انتخاب کنید تا ظاهرتان آشفته به نظر نرسد. همچنین می توانید ژاکارد پتینه را همراه با پارچه های ساده استفاده کنید و مانتوهای ترکیبی و جذابی بدوزید. ترکیب کردن پارچه ژاکارد پتینه با پارچه های ساده و خنثی به شما کمک می کند که یک استایل کژوال شیک طراحی کنید. 

خرید پارچه ژاکارد مانتویی طرحدار

سخن پایانی

همان طور که دیدید در این مطلب درباره پرفروش ترین طرح های پارچه ژاکارد مانتویی صحبت کردیم. اغلب خانم های ایرانی از مانتو به عنوان یک پوشش همیشگی استفاده می کنند. بنابراین انتخاب پارچه مناسب برای آن اهمیت زیادی دارد. ژاکارد یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین پارچه های مانتویی است. از این پارچه برای دوخت مانتوهای مجلسی، کژوال و رسمی استفاده می شود.

هر کدام از طرح های مختلف پارچه ژاکارد برای طراحی یک استایل خاص مناسب هستند. به عنوان مثال اگر می خواهید یک استایل مجلسی زیبا و لوکس داشته باشید، از پارچه ژاکارد گلدار یا پتینه استفاده کنید. همچنین برای طراحی یک استایل کژوال روزمره، داماسک و یا هندسی یک انتخاب عالی برای شما خواهند بود. از آنجایی که خانم ها به انوع پارچه ژاکارد علاقه زیادی نشان می دهند، به تولیدکنندگان مانتو زنانه توصیه می کنیم از کار با این پارچه پرفروش غافل نشوند. شما به عنوان یک تولیدکننده پوشاک زنانه می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه نگار طرح های مختلف پارچه ژاکارد مانتویی را مشاهده و به صورت عمده خریداری کنید. برای خرید عمده پارچه ژاکارد مانتویی، اینجا کلیک کنید.

منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/jacquard-explained

4.6/5 - (44 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا