پارچه شناسی

پارچه کتان لمه و ویژگی های آن

معمولا پارچه کتان با ویژگی مات بودن شناخته می شود. در نتیجه ترکیب نام پارچه کتان لمه می تواند برای شما جدید و جذاب باشد. این پارچه خاص با داشتن بعضی از ویژگی های پارچه کتان، انتخاب خوبی برای دوخت کت و مانتو زنانه است. مهم ترین نکته ای که باید در مورد این پارچه بدانید، دارا بودن مقداری الیاف مصنوعی است. وجود همین الیاف باعث شده است کتان لمه اندکی درخشندگی داشته باشد. به همین دلیل می توانید آن را به عنوان بهترین پارچه برای مانتو عید 1402 در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی ویژگی های این پارچه و ترفندهای دوخت آن بپردازیم. اگر برای مانتو عید به دنبال پارچه جدیدی هستید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

خرید پارچه کتان لمه

پارچه کتان لمه چیست؟

پارچه کتان لمه جزو جدیدترین پارچه های تولید شده در صنعت نساجی است. همانطور که می دانید پارچه کتان با داشتن الیاف کاملا طبیعی، فرم و ایستایی خاص خود را دارد. کتان لمه در نگاه اول شباهت بسیاری با پارچه کتان دارد. اما کافی است از نزدیک تر آن را ببینید و لمس کنید. این پارچه دارای الیاف مصنوعی است. به همین دلیل زمانی که آن را از نزدیک نگاه می کنید، اندکی درخشش دارد. در هنگام لمس نیز می بینید داخل پارچه کاملا نرم و لطیف است. اما سطح رویی آن دارای برجستگی های بسیار ظریفی است که در هنگام لمس به خوبی حس می شوند.

از این پارچه فوق العاده می توانید برای دوخت لباس های مختلفی استفاده نمایید. با توجه به اینکه معمولا پارچه کتان لمه تک رنگ بوده و تنوع رنگی بی نظیری دارد، به راحتی با پارچه های مختلف ترکیب می شود. در نتیجه می توانید آن را به عنوان پارچه ای عالی برای دوخت مانتو روزمره، اداری و مجلسی در نظر بگیرید. اگر قصد دوخت کت، دامن، تاپ و شلوار را نیز دارید، پارچه کتان لمه را فراموش نکنید.

از پارچه کتان لمه برای دوخت چه لباس هایی استفاده می شود؟

شاید با دیدن این پارچه دوست داشتنی، با خود فکر کنید چه لباس های دیگری می توان با آن طراحی کرد. بیشترین کاربرد پارچه کتان لمه برای دوخت مانتو رسمی و مجلسی است. اگر اهل پوشیدن لباس های ساده و شیک هستید، این پارچه می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. مخصوصا اگر به دنبال پارچه ای ساده برای لباس مجلسی هستید. از پارچه کتان لمه می توانید برای دوخت انواع کت و شلوار، کت و دامن، سارافون، پیراهن های میدی و بلیزر استفاده کنید.

از پارچه کتان لمه برای دوخت چه لباس هایی استفاده می شود؟

این پارچه به راحتی با پارچه های طرح دار مانند ژاکارد تافته یا ویسکوز ترکیب می شود. حتی می توانید آن را با پارچه تافته و انواع خرجکار ترکیب کنید. اگر به دنبال پارچه جدید و خاص برای دوخت بلیزر یا جلیقه های ترند سال هیستید، ما کتان لمه را به شما پیشنهاد می کنیم.

آشنایی با ویژگی های پارچه کتان لمه

حالا که کتان لمه را به عنوان پارچه ای برای مانتو عید 1402 در نظر دارید، بد نیست بیشتر با آن آشنا شوید. بررسی ویژگی های این پارچه به شما کمک می کند انتخاب بهتری داشته باشید. علاوه بر این بتوانید از مانتو یا کت خود با پارچه کتان لمه، بیشتر مراقبت کنید.

ظاهر فریبنده پارچه کتان لمه

ظاهر فریبنده پارچه کتان لمه

پیدا کردن پارچه ای شیک و رسمی که سبک و ساده نیز باشد، کار آسانی نیست. به همین دلیل ما برای پارچه مانتو عید 1402، کتان لمه را توصیه می کنیم. این پارچه ساده و در عین حال دوست داشتنی، می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای دوخت مانتو روزمره باشد. درخشش اندک آن نیز ظاهری شیک و خاص به مانتوی رسمی و اداری شما می دهد. برای داشتن مانتو مجلسی با پارچه کتان لمه، می توانید آن را با پارچه های طرح دار مختلفی ترکیب کنید.

بادوام

یکی از ویژگی هایی که یک پارچه به گزینه ای عالی برای استفاده روزمره تبدیل می کند، دوام آن است. پارچه کتان لمه با داشتن الیاف مصنوعی کاملا در برابر تغییر رنگ و بافت مقاوم است. این پارچه دچار رنگ دهی یا پرز دهی نخواهد شد. به همین دلیل می توانید آن را به صورت روزانه بپوشید. در صورت شستشوی مداوم نیز خواهد دید کیفیت و ایستایی روز اول را حفظ می کند.


مقاله مشابه: پارچه کتان لمه و ایده دوخت مانتوهای شیک برای عید 1402


ایستایی فوق العاده

برای انتخاب پارچه مانتویی، ایستایی آن می تواند تاثیر زیادی در استایل شما بگذارد. اگر طرفدار استایل رسمی هستید، کتان لمه با ایستایی کتی برای شما مناسب است. این پارچه به راحتی می تواند یک فرم اداری خاص برای شما بسازد. علاوه بر این، کاملا برای دوخت کت و شلوار زنانه نیز مناسب است. اگر به دنبال پارچه ای برای دوخت پیراهن، تاپ یا شومیز شیک ساده هستید کتان لمه را فراموش نکنید.

چروک پذیری اندک

یکی دیگر از ویژگی هایی که کتان لمه را به گزینه ای عالی برای مانتو مجلسی و اداری تبدیل کرده است، چروک پذیری اندک آن است. چروک شدن لباس پس از چند ساعت باعث می شود ظاهر شما کمی آشفته به نظر برسد. به همین دلیل افراد معمولا برای محیط های رسمی به دنبال پارچه هایی هستند که به سرعت چروک نشوند. این ویژگی باعث شده است کتان لمه برای دوخت انواع کت دامن نیز بسیار مناسب باشد. برای اتو کشی این پارچه تنها به اتو با دمای متوسط نیاز دارید.

قیمت پارچه کتان لمه

بدون نیاز به آستر

پارچه های مجلسی و دارای الیاف لمه معمولا نیاز به آستر کشی دارند. زیرا یا به دلیل داشتن الیاف مصنوعی اندکی زبر هستند یا بسیار نازک به نظر می رسند. پارچه کتان لمه پارچه خاص و جذاب است که برای دوخت آن به آستر نیاز ندارید. این پارچه در سطح رویی شاید دارای برجستگی های ظریفی باشد اما داخل آن کاملا صاف و نرم است. کتان لمه هیچ گونه خارش و یا حساسیتی نیز ایجاد نخواهد کرد.

نگهداری آسان

معمولا خانم ها ترجیح می دهند پارچه را که برای دوخت مانتو انتخاب می کنند، به راحتی شسته شود. کتان لمه به آسانی لک نمی شود و به راحتی نیز قابل شستشو است. می توانید این پارچه را به راحتی در ماشین لباسشویی با یک شوینده ملایم، بشویید. با توجه به دوام رنگ بالای کتان لمه، تنها کافی است از شوینده های سفید کننده استفاده نکنید.

راهنمای خرید پارچه کتان لمه

راهنمای خرید پارچه کتان لمه

اگر قصد خرید کتان لمه را دارید، بد نیست نکاتی را در هنگام خرید به خاطر داشته باشید. این نکات به شما کمک می کنند تجربه خرید بهتری داشته باشید.

به ابعاد پارچه کتان لمه توجه کنید

پارچه کتان لمه معمولا با عرض 5/1 در بازار موجود است. اما به طور دقیق عرض مفید آن در حدود 144 سانتی متر است. به همین دلیل بد نیست در هنگام خرید به ابعاد دقیق پارچه توجه کنید. در نظر داشتن این نکته به شما کمک می کند در هنگام الگو کشی دچار مشکل نشوید.

آبرفت پارچه را در نظر داشته باشید

پارچه های دارای الیاف مصنوعی معمولا دچار آبرفت نمی شوند. اما شستشوی اولیه پارچه راه حمل امنی برای تست این مسئله است. کتان لمه نیز به دلیل داشتن الیاف مصنوعی به طور معمولا آبرفت ندارد. اما در بعضی مدل ها ممکن است دچار اتو رفت شود. اتو رفت این پارچه تقریبا 1 درصد است. یعنی ممکن است در هر 1 متر پارچه، پس از اتو کشی 1 سانتی متر از طول آن کاسته شود. برای حل این مشکل می توانید قبل از برش، کل پارچه را اتو کشی نمایید.

ایستایی پارچه را امتحان کنید

کتان لمه ایستایی متوسطی دارد که باعث می شود برای دوخت انواع کت، مانتو و شلوار مناسب باشد. البته از آن برای دوخت دامن، لباس مجلسی و سارافون نیز می توانید استفاده نمایید. به همین دلیل برای دوخت لباس های کلوش و ریزش دار چندان مناسب نیست. با توجه به اینکه کتان لمه کشسانی نیز ندارد، برای دوخت لباس های کاملا تنگ نیز کاربردی نخواهد بود.

مشاهده رنگبندی پارچه کتان لمه شاین دار

پارچه کتان لمه نیاز به آستر کشی ندارد

یکی از مزایای خرید پارچه کتان لمه این است که نیازی به آستر کشی ندارد. داخل آن کاملا نرم و لطیف بوده و ضخامت متوسطی نیز دارد. به همین دلیل اصلا بدن نما نیست. البته اگر مایل باشید برای دوخت کت های ضخیم از آن استفاده کنید، می توانید آستر کشی انجام دهید. این کار ایستایی لباس شما را بیشتر خواهد کرد.

ویژگی های پارچه کتان لمه طرحدار

پارچه کتان لمه طرحدار یکی از جذاب ترین پارچه ها در عرصه نساجی و فشن می باشد. این پارچه با زمینه براق و خاص لمه و طرح های چاپی با کیفیت ایجاد شده است. با این پارچه می توانید ایده های مختلفی را اجرا کنید. برای مثال دوخت انواع مانتوهای خوش فرم زنانه و دخترانه با این پارچه زیبا امکان پذیر است. از پارچه کتان لمه باید به خوبی مراقبت کنید تا آسیبی نبیند. برای مثال در شست و شوی این پارچه از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده نکنید. یکی از نکات مهم این است که این پارچه ممکن است دارای حدود ۱ درصد اتو رفت باشد.

خرید پارچه کتان لمه طرحدار

لازم به ذکر است که این پارچه فاقد آبرفت است و پیش از دوخت لباس با آن نیازی به آبرفت گیری پارچه ندارید. یکی از ویژگی های عالی پارچه کتان لمه طرحدار، تنوع جذاب و زیبای انواع این پارچه است. در نتیجه این تنوع بالا می توانید از این پارچه در استایل های گوناگون خود استفاده کنید. پارچه کتان لمه دارای مقاومت بالایی می باشد. این پارچه تراکم بالایی نیز دارد. زیر دست کتان لمه طرحدار به صورت معمولی می باشد. در نتیجه لباس های دوخته شده با آن دارای زیر دستی معمولی هستند و نیازی به آستری دوزی ندارید. یکی از ایده های جذاب با این پارچه، ترکیب کردن آن با پارچه های ساده است. با ترکیب کردن این پارچه با سایر پارچه ها می توانید لباس های خارق العاده ای را بدوزید.

یکی از مزایای خرید کتان لمه طرحدار، ضد حساسیت و ضد خارش بودن این پارچه است؛ در نتیجه لباس های کتان لمه را می توانید با خیال راحت بپوشید. ایستایی این پارچه به صورت کتی است‌. به دلیل همین نوع ایستایی می توانید لباس های خوش فرمی مانند کت، بلیزر، مانتو و پیراهن های مجلسی زیبا و فاخر را با این پارچه بدوزید.

مراقبت از پارچه کتان لمه

مراقبت از پارچه کتان لمه

اگر یک مانتو با کتان لمه دارید، می توانید با خاطری آسوده هر روز آن را بپوشید. زیرا این پارچه دوام و کیفیت بالایی دارد. برای مراقبت بیشتر و افزایش طول عمر لباس خود با کتان لمه، نکات زیر را فراموش نکنید.

از شوینده ملایم استفاده کنید

استفاده از شوینده ملایم در طولانی مدت می تواند تضمین کننده دوام لباس شما باشد. کتان لمه در قسمت رویی اندکی برجستگی دارد. اما داخل پارچه کاملا نرم و لطیف است. استفاده از نرم کننده می تواند در حفظ لطافت آن موثر باشد. این پارچه را به هیچ عنوان در معرض سفید کننده ها قرار ندهید.

پشت و رو بشویید

برجستگی های ظریف و اندک سطح این پارچه ممکن است بر اثر شستشوی زیاد دچار اندکی پرزدهی شوند. به همین دلیل می توانید برای حفظ کیفیت سطح پارچه، آن را به صورت پشت و رو بشویید. این کار به شما کمک می کند سطح رویی لباس دچار سایش و تغییر بافت کمتری شود.

با احتیاط اتو کنید

چروک پذیری اندک کتان لمه شما را از اتو کشی هر روزه بی نیاز می کند. اما ممکن است پس از هر شستشو نیاز به اتو کردن آن داشته باشید. برای اتو کشی این پارچه می توانید آن را پشت و رو و از قسمت داخل اتو کنید. استفاده از یک پارچه نخی به عنوان محافظ نیز می تواند آسیب های احتمالی را کاهش دهد.

مراقب ترئینات لباس خود باشید

همانطور که اشاره شد، می توانید کتان را با پارچه های مختلفی ترکیب کنید. به همین دلیل ضروری است که در هنگام شستشو به سایر پارچه های ترکیب شده نیز توجه کنید. اگر لباس شما خرجکار یا سنگ دوزی خاصی دارد، بهتر است قبل از شستشو آنها را جدا کرده و یا لباس خود را با دست بشویید.

4.8/5 - (31 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا