اخبارطراحان و برندها

آشنایی با برند لویی ویتون و هر چه باید در مورد آن بدانید

برند لویی ویتون یک خانه مد لوکس فرانسوی است. این مجموعه برای اولین بار توسط لویی ویتون (Louis Vuitton) و در سال 1845 پایه گذاری شد. این برند پیشگام، در مجموعه های جدید خود محصولات تازه و خلاقانه ای را به دنیای مد عرضه می کند. محصولات لویی ویتون از راه های مختلفی به دست مشتریان در سراسر دنیا می رسند. بوتیک های مستقل لویی ویتون، نمایندگان این برند در سراسر جهان و همچنین وب سایت این برند راه هایی هستند که شما می توانید از طریق آن به محصولات لوکس و جذاب لویی ویتون دسترسی داشته باشید.

لویی ویتون یک مجموعه بسیار باارزش است. این مجموعه برای شش سال متوالی از سال 2006 تا 2012 به عنوان باارزش ترین برند لوکس در دنیا انتخاب شده است. علاوه بر این، LVMH هم از شرکت های تابعه لویی ویتون به حساب می آید. این مجموعه یک هلدینگ متخصص در زمینه کالاهای لوکس است. در این مطلب قصد داریم درباره برند لویی ویتون و چیزهایی که باید درباره آن بدانید، صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید پارچه چرم

تاریخچه برند لویی ویتون

لویی ویتون یک برند فرانسوی است که به تولید کالاهای چرمی، لباس و اکسسورهای مد روز مشهور است. این برند در سال 1854 توسط یک طراح مد فرانسوی به نام لویی ویتون، در شهر پاریس، تاسیس شد. لویی ویتون در یک خانواده کارگری در شرق فرانسه متولد شد. وقتی 16 ساله بود خانواده اش را ترک کرد و به دنبال زندگی بهتر به پاریس رفت. او کار خود را با طراحی صندوقچه های سفری برای همسر ناپلئون سوم، امپراتور اوژنی دو مونتیژو آغاز کرد. سپس در 33 سالگی برند خود را افتتاح و محصولات تحسین برانگیزی را به دنیای مد عرضه کرد.

تاریخچه Louis Vuitton

سال های اولیه فعالیت لویی ویتون در عصری آغاز شد که ماشین های بخار، قایق و کالسکه و اسب روش های اصلی سفر بودند. بنابراین مردم برای حمل وسایل خود از صندوقچه ها و یا چمدان های چرمی استفاده می کردند. تلاش های ماهرانه او در ساخت صندوق ها و چمدان های سبک و ضدآب باعث شد که طرفداران زیادی پیدا کند. برند لویی ویتون به دلیل طراحی های برجسته و کیفیت استثنایی اش به یک برند نمادین تبدیل شد. در طی سال های فعالیت این برند افراد مهم و مشهور زیادی از محصولات آن استفاده کردند. این برند در سال 1925 توجه گابریل کوکوشنل را به خود جلب کرد. او یک کیف دستی خاص را به این برند سفارش داد و در دهه 30 میلادی اجازه داد تا به تولید انبوه برسد. بنابراین مسیر برند لویی ویتون برای ساخت کیف دستی های لوکس و خاص آغاز شد.


پیشنهاد ما: 6 مدل شومیز مجلسی با پارچه کرپ حریر گلدار + عکس


لوگوی لویی ویتون

لوگوی لویی ویتون بسیار ساده است. این لوگو از دو حرف لاتین L و V در کنار هم استفاده شده است. امروزه لوگوی LV روی تمام محصولات این برند دیده می شود. اما چه داستانی پشت این لوگو است؟ 32 سال بعد از این که لویی ویتون برای اولین بار چمدان های خاص خود را به بازار معرفی کرد، پسرش ژرژ تصمیم گرفت یک نماد بصری برای این برند طراحی کند. این نماد باعث می شد که محصولات اصل لویی ویتون از محصولات تقلبی قابل تشخیص باشند. بنابراین در سال 1896، او یک مونوگرام با طرح LV تزئین شده با پترن گل را طراحی و معرفی کرد.

Louis Vuitton logo

لوگوی لویی ویتون از زمان طراحی تا الان از شهرت بی نظیری برخوردار بوده است. این لوگو نمادی از پرستیژ، موقعیت بالا و همچنین سرمایه گذاری زیرکانه در زمینه مد است. امروزه لوگوی لویی ویتون ساده تر شده و طراحان هرگونه عناصر غیرضروری را از آن حذف کرده اند. حذف سایر عناصر باعث شده که در هم آمیختگی زیبای دو حرف L و V برجسته تر شود و ظاهر لوگو مدن تر به نظر برسد.

لویی ویتون، بارزش ترین برند لوکس دنیا

لویی ویتون در سال 2020، با ارزش بیش از 51 میلیون دلار، به عنوان ارزشمندترین برند لوکس در جهان معرفی شد. این مجموعه که در 50 کشور دنیا فعالیت می کند، دارای یک شبکه خرده فروشی با بیش از 5000 فروشنده در سراسر جهان است. این فروشندگان در سال 2020 چیزی در حدود 44.7 میلیارد یورو درآمد داشتند.

Louis Vuitton shop

در سال های اخیر، تجارت برند لویی ویتون و سایر برندهای لوکس در آسیا رونق گرفته است. کشورهایی مانند ژاپن، چین، هند و سنگاپور از این برندها استقبال کرده و نمایندگی آن ها را افتتاح کرده اند. اولین فروشگاه برند لویی ویتون در ژاپن، در سال 1918 افتتاح شد و تا سال 2000، ژاپن بیش از نیمی از فروش این برند را به خود اختصاص داد. بررسی ها نشان می دهد که 92 درصد از زنان ژاپنی از کیف دستی های لویی ویتون استفاده می کنند.

استراتژی لویی ویتون برای موفقیت

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه چیزی در طی سال های فعالیت لویی ویتون باعث موفقیت آن شده است؟ استراتژی تجاری برند لویی ویتون برای موفقیت بر سه اصل استوار است. این اصول عبارتند از:

انحصار

لویی ویتون یک برند لوکس و منحصر به فرد است. تخفیف در قیمت ها بخشی از استراتژی این برند نیست. محصولات به طور انحصاری در فروشگاه ها و وب سایت رسمی این برند به فروش می رسند. همچنین حراجی های معروفی مانند بارنبیس و ساتبی، کیف ‌های ارزشمند لویی ویتون و سایر محصولاتی که دارای لوگوی نمادین این برند هستند را به فروش می گذارند.

محصولات انحصاری لویی ویتون

کیفیت

یکی از اصول برند لویی ویتون از زمان تاسیس، کیفیت محصولات دست ساز است. محصولات این شرکت در کارخانه های لویی ویتون واقع در فرانسه، توسط کارگران ماهر ساخته می شوند. این کارگران پیش از شروع کار دوره های آموزشی 18 ماهه تا 2 ساله را می گذرانند.

کیفیت دست دوز محصولات لویی ویتون

ایجاد میل

هدف برند لویی ویتون طراحی یک استراتژی برند با محوریت ایجاد میل در مخاطبان است. اما این برند چگونه میل خرید را در مشتریانش ایجاد می کند؟ این برند 170 ساله از طریق ترکیبی از سنت و نوآوری خلاق، در مشتریان خود میل ایجاد می کند. در حقیقت، مدیران ارشد لویی ویتون همیشه به دنبال آوردن طراحان جدید با ایده های تازه و چشم اندازی منحصر به فرد هستند. آن ها همچنین با مدارس طراحی مد کار می کنند و کارآموزان و طراحان جوان را استخدام می کنند.

همکاری لویی ویتون و برندهای مطرح

یکی دیگر از منابع خلاقیت و نوآوری، همکاری در طراحی است. در طول سال ‌ها، لویی ویتون با بسیاری از طراحان با استعداد همکاری کرده است. از جمله مهم‌ ترین آن ‌ها می ‌توان به تاکاشی موراکامی، برند آمریکایی Supreme، استفان اسپروس و ویرجیل آبلو اشاره کرد.

پرفروش ترین محصول لویی ویتون

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پرفروش ترین محصول برند لویی ویتون چیست؟ بر اساس بررسی های انجام شده، کیف اسپیدی لویی ویتون پرفروش ترین محصول حال حاضر این برند است. این کیف که از انواع مختلف چرم ساخته می شود، به دلیل طراحی کلاسیک و همه کاره اش یکی از اجناس محبوب در بین مشتریان این برند است. کیف اسپیدی در طول سال ها در اندازه ها، مواد و چاپ های مختلف تولید شده، اما شکل نمادین آن بدون تغییر باقی مانده است.

پرفروش ترین محصول لویی ویتون

محبوب ترین پارچه های مورد استفاده در برند لویی ویتون

برند لویی ویتون برای تولید محصولات خود از پارچه های متنوعی استفاده می کند. به صورت کلی این برند برای ساخت کیف های خود از انواع پارچه چرم طبیعی یا وگان استفاده می کند. علاوه بر این، برای تولید لباس های لویی ویتون از پارچه های خاصی که بخشی از آن ها دارای چاپ LV هستند استفاده می شود.

محبوب ترین و پرکاربردترین پارچه های مورد استفاده در برند لویی ویتون

در مجموعه های جدید برند لویی ویتون از پارچه های بسیار باکیفیت و خاصی استفاده می شود. برای مثال از پارچه کرپ برای دوخت انواع کت، شلوار و دامن های لوکس این برند استفاده می شود. همچنین انواع پارچه فوتر،خز، جین و پارچه های تهیه شده از الیاف طبیعی مانند پنبه و ابریشم از جمله پارچه هایی هستند که برای دوخت محصولات لویی ویتون مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید پارچه چرم پالتویی

کدام سلبریتی ها از محصولات لویی ویتون استفاده می کنند؟

از آن جایی که لویی ویتون به عنوان یک برند لوکس در دنیای مد شناخته می شود، طرفداران زیادی در بین افراد مشهور دنیا دارد. کیف ها و چمدان های برند لویی ویتون از سال های دور مورد توجه افراد مشهوری از جمله مایکل، جکسون، لیدی گاگا، آدری هیپبورن، مدونا و … بوده اند. امروزه هم سلبریتی های زیادی از محصولات این برند استفاده می کنند. در ادامه بعضی از سلبریتی های طرفدار برند لویی ویتون را به شما معرفی می کنیم.

سلنا گومز با پالتوی چرم لویی ویتون

سلنا گومز یکی از سلبریتی هایی است که به برندهای لوکس از جمله لویی ویتون علاقه دارد. این خواننده جوان در یکی از استایل های خیابانی خود از یک پالتوی جذاب از لویی ویتون ظاهر شد. سلنا این پالتوی بلند که از پارچه چرم دوخته شده است را با یک شلوار جین آبی و یک بلوز بافت کرم استایل کرده است.

استایل سلنا گومز

سوفی ترنر، سفیر لویی ویتون

سوفی ترنر یکی از چهره های برتر و الهام بخش برند لویی ویتون است. این بازیگر انگلیسی سال ها است که به عنوان سفیر این برند لوکس فعالیت می کند. از جمله زیباترین استایل های سوفی ترنر از لویی ویتون می توان به لباس بلند سفارشی دوخته شده از پارچه ابریشم سفید او اشاره کرد که در بخش هایی از آن از پارچه پولکی استفاده شده است.

استایل سوفی ترنر

او همچنین در یکی از دیگر از استایل های خود از یک کت کوتاه دوخته شده با پارچه توییت از لویی ویتون ظاهر شد. سوفی با پوشیدن این کت با یک شلوار چرم قرمز رنگ یک استایل خیره کننده برای خود طراحی کرده بود.

قیمت پارچه کرپ کنزو ژاپن

کلویی گریس مورتس با استایلی از لویی ویتون

کلویی کریس مورتس هم یکی از سفیرهای قدیمی لویی ویتون است. او در سال های اخیر در مراسم های مختلفی از لباس ها و اکسسوری های این برند استفاده کرده است. یکی از جذاب ترین استایل های کلویی از لویی ویتون یک کت و دامن دوخته شده از پارچه چرم مشکی رنگ است که با یک کیف دستی کلاسیک استایل شده است.

کلویی گریس مورتس با استایلی از لویی ویتون

مگان مارکل در لباسی از برند لویی ویتون

مگان مارکل هم یکی دیگر از سلبریتی های علاقه مند به برند لوکس لویی ویتون است. او در مراسم خیریه Earthshot، یک لباس آف شولدر از این برند را پوشیده بود. این لباس سفید رنگ به صورت اختصاصی توسط نیکلاس گسکیر برای لویی ویتون طراحی شده است.

مگان مارکل

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره برند لویی ویتون و جزئیات آن صحبت کردیم. این برند لوکس حدود 170 سال است که در دنیای مد حضور دارد. صندوقچه ها و چمدان های چرمی اولین محصولات لویی ویتون بودند. این برند مشهور در طی سال های فعالیتش محصولات متنوعی از جمله انواع کیف دستی های چرم، کفش و همچنین لباس های متنوعی را طراحی و به بازار عرضه کرده است.

لویی ویتون از مواد بسیار باکیفیت مثل انواع پارچه چرم، ابریشم، کشمیر و همچنین پارچه های وگان برای تولید محصولاتش استفاده می کند. سلبریتی های زیادی در سراسر دنیا طرفدار برند لویی ویتون هستند. آن ها در مراسم های مختلف از کیف، کفش و لباس های این برند استفاده می کنند. شما می توانید محصولات این برند را به صورت انحصاری از نمایندگان بین المللی و همچنین فروشگاه اینترنتی آن خریداری کنید.

منبع: https://www.richdiamonds.com/inspiration/the-history-of-louis-vuitton

3.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا