استایلمهمانی و مجلسی

دامن زاک پوزن چیست و برای چه لباس هایی قابل استفاده است؟

دامن یکی از لباس های پرطرفدار بین خانم های شیک پوش است. از مدل های مختلف دامن برای طراحی استایل های کژوال و مجلسی استفاده می شود. دامن زاک پوزن یکی از دامن های مجلسی جذاب و پرطرفدار است. نامگذاری این دامن به دلیل طراحی آن به وسیله زاک پوزن طراح لباس مشهور آمریکایی، صورت گرفته است. این دامن را می توان با پارچه های مختلفی از جمله ساتن آمریکایی، کرپ مازراتی، ژاکارد، ارگانزا، تور زونیکس و … دوخت. در این مطلب قصد داریم درباره مدل های مختلف دامن زاک پوزن و لباس هایی که می توان با آن دوخت، صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

خرید تور زونیکس

زاک پوزن کیست و چرا مشهور است؟

زاک پوزن (Zac Posen)، یک طراح مد آمریکایی است که بیشتر به خاطر لباس های شب و لباس های کوکتل پر زرق و برق شهرت دارد. او در سال 1980 متولد شد و از همان ابتدای نوجوانی به طراحی مد و فشن علاقه زیادی داشت. زاک هنر طراحی لباس را از سن 16 سالگی و با ثبت نام در مدرسه خصوصی پارسونز شروع کرد. او همچنین در سال 1996 یک دوره کارآموزی دو ساله را در موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن گذراند. پس از گذشت این دوره، زاک یک دوره کارآموزی دیگر را هم در خانه مد نیکول میلر گذراند.

Zac Posen

در سال 1999 پوزن از مدرسه هنر طراحی فارغ التحصیل شد و به عنوان دستیار طراحی برای خانه مد Tocca شروع به کار کرد. در همان سال زاک وارد دوره طراحی لباس زنانه در کالج هنر و طراحی سنترال سنت مارتینز در دانشگاه هنر لندن شد. این طراح در سال 2000، زمانی که نائومی کمبل، سوپر مدل مشهور، یکی از لباس های طراحی شده توسط او را درخواست کرد به شهرت رسید. همچنین در سال بعد یکی از لباس‌ های او، برای نمایش در نمایشگاه Curvaceous در موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن انتخاب شد.


بیشتر بخوانید: کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) که بود و چه تاثیری بر دنیای مد داشت


دامن زاک پوزن چیست؟

دامن های زاک پوزن یکی از مشهورترین تولیدات برند این طراح مشهور هستند. این دامن زیبا به دلیل ویژگی های منحصر به فردی مثل برش خاص، فنر کشی و ژپون جذابی که دارد مورد توجه علاقه مندان به دنیای مد و لباس است. در واقع علت مشهور شدن زاک پوزن در ایران، دامن هایی با چین های درشت و منظم و همچنین ساختار لایه لایه است.

Zac Posen skirt

از این دامن بیشتر برای دوخت لباس عروس و لباس های مجلسی پرکار و خاص استفاده می شود. زمانی که یک لباس مجلسی دامن زاک پوزن داشته باشد، بالا تنه آن به صورت چسبان طراحی می شود. این دامن جدید و جذاب برای افرادی که پایین تنه درشتی دارند بسیار مناسب است. شما می توانید از پارچه های مختلف برای دوخت انواع مختلف این دامن استفاده کرده و زیبایی و جذابیت آن ها لذت ببرید.

انواع دامن زاک پوزن

دامن زاک پوزن انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها برای دوخت یک مدل لباس خاص کاربرد دارند. به طور کلی، این دامن ها را می توان به صورت ماکسی، مینی و میدی دوخت. همچنین دامن های پشت بلند و لایه لایه مدل هایی هستند که برای طراحی لباس های مجلسی بسیار شیک و خاص استفاده می شوند. در ادامه انواع مختلف این دامن را به شما معرفی خواهیم کرد.

قیمت تور زونیکس

دامن کوتاه

دامن زاک پوزن کوتاه یکی از پرطرفدارترین دامن های مجلسی موجود در بازار است. این دامن را می توان با استفاده از پارچه های مختلف دوخت. وقتی که در لباسی از دامن زاک پوزن کوتاه استفاده شود، بالاتنه می تواند به صورت آف شولدر و یا دکلته باشد. شما می توانید این دامن را با پارچه هایی که ریزش آن ها به صورت خشک و آهار دار است بدوزید.

دامن کوتاه

 

دامن میدی

دامن زاک پوزن یکی از دامن هایی است که با قدهای متنوع دوخته می شود. بنابراین، این دامن را می توان به فرم میدی هم تولید کرد. دامن میدی را می توان با بالاتنه جذب با آستین های حلقه ای یا کوتاه ترکیب کرد. با استفاده از این دامن می توان لباس های مجلسی خاص و مطابق با سلیقه خانم های جوان طراحی کرد.

دامن میدی

دامن ماکسی

یکی از جذاب ترین انواع دامن زاک پوزن، دامن ماکسی است. از این دامن بیشتر برای دوخت لباس عروس استفاده می شود. لباس عروس های دوخته شده با این دامن بسیار جذاب و لوکس هستند. در برخی موارد از پارچه های توری و دانتل برای جذاب تر شدن این دامن استفاده می شود. علاوه بر لباس عروس، لباس های مجلسی ماکسی دوخته شده با این دامن نیز بسیار جذاب هستند. این لباس ها طرفداران زیادی دارند و توسط سلبریتی ها در مراسم های مختلف هم استفاده می شوند.

دامن زاک پوزن بلند

دامن پشت بلند

یکی دیگر از جذاب ترین مدل های دامن زاک پوزن، دامن پشت بلند است. این دامن ها در بخش جلویی کوتاه و در پشت بلندتر هستند. همچنین در کناره ها حالت مایل داشته و یک جلوه جذاب و فانتزی را به دامن شما می دهند. از این دامن ها برای طراحی لباس های مجلسی دخترانه و جوان پسندانه استفاده می شود.

دامن پشت بلند

دامن ماهی

یکی دیگر از دامن های جذابی که می توان به این سبک دوخت، دامن ماهی است. در این مدل، لباس از بالا تا پایین جذب بوده و در پایین دامن با چین های منظم و پف دار به لباس اضافه می شود. از این دامن، سلبریتی های زیادی در مجالس و مهمانی ها مهم استفاده کردند.

دامن ماهی

خرید تور زونیکس

دامن زاک پوزن چند طبقه

یکی دیگر از جذاب ترین مدل های دامن زاک پوزن، دامن چند طبقه است. این دامن ها چین های منظم و پف بسیار جذابی دارند و برای دوخت لباس های مجلسی و لباس عروس های پرنسسی استفاده می شود. استفاده از دامن های چند طبقه زاک پوزن در طراحی، یک جلوه بسیار شیک و فانتزی به لباس های شما خواهد داد.

دامن زاک پوزن چند طبقه

پارچه های مناسب برای دوخت دامن زاک پوزن

این دامن را می توان با پارچه های مختلفی طراحی کرد. به طور کلی، برای دوخت این دامن باید از پارچه هایی با ایستایی خشک و آهار دار استفاده کرد. بنابراین، پارچه هایی از جمله ساتن آمریکایی، کرپ مازراتی و ژاکارد از جمله مناسب ترین پارچه ها برای دوخت این دامن به شمار می روند.

پارچه های مناسب برای دوخت دامن زاک پوزن

همچنین برای دوخت دامن های زاک پوزن چند طبقه و چند لایه می توان از پارچه های دانتل، ارگانزا و تور زونیکس استفاده کرد. پارچه زونیکس حالت شفاف و آهار بالایی دارد که همراهی آن با پارچه هایی مثل ساتن و کرپ جلوه بسیار شیک و جذابی را ایجاد می کند. شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی پارچه نگار به پارچه های جذاب و مناسب برای دوخت این دامن جذاب دسترسی داشته باشید.

دامن زاک پوزن در چه لباس هایی استفاده می شود؟

از دامن زاک پوزن برای دوخت لباس های مختلفی استفاده می شود. اما این دامن به صورت عمده برای دوخت لباس های مجلسی و لباس شب استفاده می شود. لباس های مجلسی دوخته شده با این دامن، عمدتا بالاتنه جذب دارند. همچنین آستین های آن ها به صورت ساده و بدون مدل خاصی دوخته می شوند. در واقع در این لباس ها، دامن بخش اصلی و جالب توجه است. بنابراین در این دامن ها از پارچه های توری و دانتل برای تزئین استفاده می شود.

دامن زاک پوزن در چه لباس هایی استفاده می شود؟

علاوه بر لباس های مجلسی معمولی، از این دامن ها برای دوخت لباس عروس های خاص و لوکس نیز استفاده می شود. این لباس عروس ها بیشتر حالت پرنسسی و پف دار دارند. بنابراین این لباس عروس ها بسیار خاص و جذاب خواهند بود. همچنین این دامن ها به صورت تکی هم با انواع شومیز، تاپ و کراپ تاپ قابل استفاده هستند. شما می توانید این دامن ها را با انواع کت جذب مجلسی و کراپ کت های ژاکارد مجلسی ست کنید.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره دامن زاک پوزن و لباس هایی که می توان با آن دوخت صحبت کردیم. به طور کلی این دامن به دلیل مدل و فرم خاصی که دارند بسیار جذاب هستند. اسم این مدل برگرفته از نام طراح آن است. در حقیقت زاک پوزن طراح لباس آمریکایی است که مجموعه های لباس مجلسی، کژوال و اسپرت مختلفی را طراحی کرده است. این طراح برجسته به دلیل طراحی این مدل دامن جذاب در ایران شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

دامن های زاک پوزن را می توان با پارچه های متنوعی طراحی کرد. هر پارچه ای که ایستایی آهار دار و خشکی دارد برای دوخت این دامن بسیار مناسب هستند. همچنین از انواع تورها هم برای ترکیب با پارچه های ساده و دوخت این مدل دامن استفاده می شود. به عنوان مثال تور زونیکس یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت این دامن لوکس به شمار می رود. شما می توانید از این مدل دامن برای طراحی لباس های مجلسی جذاب و فانتزی استفاده کنید. همچنین می توانید از دامن زاک پوزن تک همراه با مدل های مختلف شومیز، تاپ و کت هم استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی پارچه نگار پارچه های مختلف مناسب برای دوخت این دامن فانتزی را در اختیار شما قرار می دهد.

منبع: https://fashionelite.com/profile/zac-posen/

2.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا