پارچه شناسی

بهترین پارچه ها برای دوخت لباس خواب + عکس

لباس خواب امروزه در انواع و اقسام مدل ها و طرح ها ارائه می شود. بعضی از این لباس ها کیفیت لازم را داشته و شما می توانید سالیان سال از آن ها استفاده کنید. اما بعضی دیگر پس از مدتی استفاده دچار خرابی و پرزدهی شده و دیگر قابل استفاده نیستند. در این زمان بهترین کار خرید یک پارچه مرغوب است که بتوانید از کیفیت آن مطمئن باشید. پارچه ای که برای دوخت این آیتم انتخاب می کنید باید مشخصات ویژه ای داشته باشد. برای مثال پارچه های خشن و زبر نمی توانند گزینه های مناسبی برای تهیه لباس خواب باشند. در عوض از پارچه های نرم و لطیف به فراوانی برای دوخت این آیتم استفاده می شوند. در ادامه شما را با بهترین پارچه هایی که می توانید از آن ها برای دوخت لباس خواب استفاده کنید آشنا خواهیم کرد.

پارچه ساتن طرحدار

بهترین پارچه برای دوخت لباس خواب کدام است؟

پارچه های متنوع و زیادی در بازار وجود دارد. از طرفی هر روز به تعداد این پارچه ها و تنوع آن ها افزوده می شود. به همین دلیل ممکن است در زمان انتخاب پارچه برای دوخت لباس خواب دچار سردرگمی و اشتباه شوید. خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای خرید پارچه لباس خواب بهتر تصمیم بگیرید.

پارچه ساتن سیلک یکی از بهترین ها برای لباس خواب

پارچه ساتن سیلک زیر مجموعه ساتن است و در دو نوع طرح دار و ساده تولید می شود. یکی از مشخصات بارز پارچه ساتن سیلک نرمی و لطافت بالای آن است. در بین پارچه های ساتن، ساتن سیلک شاین بیشتری داشته و درخشان است. همین امر پارچه ساتن سیلک را به یک پارچه پرطرفدار و پرفروش تبدیل کرده است. این پارچه نه تنها از لحاظ ظاهری که از لحاظ کیفیت نیز طرفداران زیادی دارد. پارچه ساتن سیلک زیر دست نرم و یکدستی دارد. به همین دلیل در زمان استفاده پوست شما را اذیت نخواهد کرد. ساتن سیلک چروک پذیری بسیار کمی دارد. به همین دلیل بعد از استفاده از لباس خوابی که با این پارچه تهیه شده است، مجبور به اتوکشی نخواهید شد.

ساتن-سیلک-و-زیبایی-منحصر-به-فرد-آن

در کنار ویژگی های گفته شده در نظر داشته باشید که ساتن سیلک ممکن است در زمان دوخت و برش کمی شما را به دردسر بیاندازد. این پارچه ممکن است در زمان برش و دوخت کمی سر خورده و جا به جا شود. پس بهتر است حتما پارچه را بر روی الگو فیکس کنید. با این پارچه می توانید انواع لباس های خواب نظیر روبدوشامبر یا پیراهن و شلوارهای اورسایز و گشاد را تهیه کرده و استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: کاربردهای پاپیون، ترند سال 2024 برای تزئین لباس


لباس خواب های زیبا با پارچه تور گلدار

پارچه تور یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت لباس خواب است. این پارچه بسیار خنک بوده و یک گزینه ایدئال برای شب های تابستان محسوب می شود. پارچه تور در انواع طرح ها و رنگ ها تولید می شود. این پارچه بسیار ظریف بوده و تنفس پذیری بسیار بالایی دارد. به همین دلیل می توان گفت پارچه تور می تواند به خوبی از پوست شما محافظت کند. در نظر داشته باشید که بسیاری از پارچه های تور تخلخل داشته و می تواند از این طریق نیز جریان هوا را به راحتی به سطح پوست شما منتقل کند.

لباس-خواب-های-زیبا-با-پارچه-تور-گلدار

پارچه تور را می توانید برای دوخت لباس خواب به شکل یکدست و یا به عنوان خرجکار استفاده کنید. پارچه تور دوخت بسیار آسانی دارد. این پارچه به راحتی با دیگر پارچه ها نیز ترکیب می شود. در نتیجه می توانید انواع لباس های خواب را با این پارچه دوخته و از آن ها استفاده کنید. پارچه تور بسیار نازک است و ممکن است در اثر اصطکاک و کشیدگی، دچار پارگی شود. در نتیجه بهتر است آن را با سایر پارچه ها ترکیب کرده تا طول عمر لباس شما افزایش یابد.

پارچه حریر گلدار، خنک، ظریف و زیبا

اگر به لباس خواب گلدار و خنک علاقه دارید، بهتر است برای دوخت این آیتم از پارچه حریر استفاده کنید. پارچه حریر یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین پارچه ها برای دوخت لباس های خواب است. این پارچه در دو نوع ساده و گلدار تولید می شود. پارچه حریر گلدار برای خانم هایی که به رنگ های شاد علاقه دارند بسیار مناسب است. این پارچه ضخامت بسیار کمی دارد. از طرفی پارچه حریر بسیار منعطف است. در نتیجه می توانید انواع مدل ها را بسته به سلیقه خود بر روی آن پیاده کنید.

پارچه-حریر-گلدار،-خنک،-ظریف-و-زیبا

از این پارچه می توانید بسته به سلیقه خود برای دوخت روبدوشامبرهای متنوع بهره ببرید. یکی از پرفروش ترین مدل لباس خواب های حریر، روبدوشامبر است. روبدوشامبر به شکل کوتاه یا بلند می تواند طراحی شود. این آیتم می تواند به شکل مجزا و یا به عنوان یک حجاب رویی برای سایر لباس های خواب استفاده شود. پارچه حریر چروک پذیری بسیار کمی دارد. از این رو بعد از استفاده و شستشو نیاز به اتوکشی ندارد. در نظر داشته باشید که پارچه حریر آبرفت ندارد. به همین دلیل نگرانی از بابت کوتاه شدن لباس خود نخواهید داشت. پارچه حریر ثبات رنگی بسیار خوب و طول عمر بالایی دارد. این پارچه به ندرت دچار خرابی و پرزدهی می شود. در نتیجه می توانید از آن سالیان سال استفاده کنید.

قیمت پارچه ساتن طرحدار

وال خامه دوزی و آیتم های بی نظیر با آن

اگر به دنبال یک پارچه زیبا و متفاوت برای دوخت لباس خواب هستید، بهتر است پارچه وال خامه دوزی را امتحان کنید. شاید تصور کنید که از پارچه وال خامه دوزی فقط برای دوخت مانتو، شومیز و پیراهن استفاده می شود. اما جالب است بدانید که شما می توانید از این پارچه برای دوخت لباس های خواب نیز بهره ببرید. وال خامه دوزی کشسانی بسیار کمی دارد. به همین دلیل معمولا از این پارچه برای دوخت لباس های خواب اورسایز استفاده می شود. شما نیز می توانید از پیراهن های دو تکه برای دوخت لباس خواب با پارچه وال خامه دوزی بهره ببرید.

وال-خامه-دوزی-و-آیتم-های-بی-نظیر-با-آن

پارچه وال خامه دوزی سطح برجسته و مشبکی دارد. ظاهر متفاوت این پارچه می تواند برای شما یک لباس خواب شیک و متفاوت را به ارمغان بیاورد. از پارچه هایی نظیر کرپ حریر یا حریر ساده نیز می توانید به عنوان پارچه مکمل در کنار وال خامه دوزی استفاده کنید. این پارچه به ندرت دچار خرابی یا پارگی می شود. در نتیجه می توانید نسبت به کیفیت و طول عمر آن مطمئن باشید.

لباس های خواب دخترانه با پارچه کرپ حریر

پارچه کرپ حریر یکی از معروف ترین پارچه هایی است که در حال حاضر در دنیای نساجی حضور دارد. بسیاری از افراد معتقد هستند که پارچه کرپ حریر نسبت به قیمت آن بسیار ایدئال بوده و خرید آن صرفه اقتصادی دارد. جدای از مقرون به صرفه بودن، پارچه کرپ حریر ویژگی های بی نظیری دارد. همین ویژگی ها آن را به یک پارچه محبوب و پرفروش تبدیل کرده است. از پارچه کرپ حریر در تهیه و دوخت مانتو، شومیز، دامن و لباس خواب به فراوانی استفاده می شود. کرپ حریر در دو نوع طرحدار و ساده تولید می شود. معمولا از نوع طرحدار این پارچه بیشتر در تهیه و تولید شومیز و لباس خواب استفاده می شود.

لباس-های-خواب-زنانه-با-پارچه-کرپ-حریر

همانطور که گفته شد پارچه کرپ حریر ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد. برای مثال این پارچه ریزش دار بوده و می تواند به شما در دوخت مدل لباس خواب هایی که به پارچه های بدون آهار نیاز دارد، کمک زیادی کند. چروک پذیری بسیار ناچیز این پارچه از دیگر ویژگی های مثبت آن محسوب می شود. همانطور که قبلا نیز گفته شد، لطیف بودن پارچه به کار رفته در لباس های خواب اهمیت بسیار زیادی دارد. پارچه کرپ حریر لطافت زیادی دارد. به همین دلیل در زمان استفاده هیچگونه آسیبی به پوست شما وارد نمی کند. با کرپ حریر می توانید انواع لباس خواب های ساده و مدل دار را بدوزید. اگر به استفاده از شومیز و شلوار به عنوان لباس خواب علاقه دارید، پارچه کرپ حریر بهترین گزینه برای شما است.

خرید پارچه ساتن گلدار

لباس خواب زمستانه شیک

مواردی که تا اینجا معرفی شد بیشتر در فصول گرم سال کاربرد دارند. اما برای فصول سرد سال نیز شما می توانید برای خود یک لباس خواب زیبا فراهم کنید. پارچه های زمستانه موجود در بازار معمولا آهار بسیار زیادی دارند. جدای از آهار زیاد این پارچه ها معمولا جنس زبری داشته و زیر دست آن ها صاف و یکدست نیست. به همین دلیل معمولا این پارچه ها نیاز به آسترکشی پیدا می کنند. به خوبی می دانید که برای لباس خواب از آستر کشی استفاده نمی شود. زیرا آستری به خودی خود باعث تعریق بیشتر می شود. در نتیجه باید به سراغ پارچه های زمستانی نرم و لطیف بروید. پارچه مخمل یکی از معروف ترین و محبوب ترین پارچه های زمستانه است. از این پارچه برای تولید لباس خواب های زمستانه به فراوانی استفاده می شود.

لباس-خواب-زمستانه-شیک

اگر پارچه مخمل را از نزدیک لمس کنید به خوبی متوجه نرمی و لطافت این پارچه می شوید. پارچه مخمل را می توانید تقریبا در تمامی فروشگاه های پارچه پیدا کنید. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کیفیت تمامی پارچه های مخمل یکسان نیست. به همین دلیل بهتر است این پارچه را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. پارچه مخمل یک پارچه جذاب و دوست دار پوست شما است. پس می توانید با خیال راحت از آن برای دوخت لباس خواب خود بهره ببرید.

پارچه نخی، بهترین انتخاب برای تابستان

الیاف به کار رفته در لباس خواب اهمیت فوق العاده بالایی دارد. از آنجایی که لباس های خواب زمان طولانی با پوست شما در تماس هستند، باید به جنس پارچه و الیاف به کار رفته در آن توجه زیادی داشته باشید. پارچه نخی به دلیل داشتن الیاف بی نظیر و مرغوب می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای روزهای گرم سال باشد. به خوبی می دانید که در فصول گرم سال شدت تعریق چندین برابر می شود. در نتیجه استفاده از پارچه هایی که الیاف طبیعی ندارند، می تواند باعث ایجاد بوی بد و ناخوشایند بر روی بدن شما بشود.

پارچه-نخی،-بهترین-انتخاب-برای-تابستان

پارچه نخی طرحدار انواع بسیار زیادی دارد. از این پارچه برای دوخت مانتو، شومیز، لباس خانگی و لباس خواب به فراوانی استفاده می شود. در نظر داشته باشید که به علت الیاف طبیعی به کار رفته در این پارچه امکان چروک شدن آن بسیار زیاد است. از طرفی ممکن است پارچه نخی طرحدار کمی آبرفت داشته باشد. در نتیجه بهتر است قبل از دوخت این پارچه از آبرفت آن مطمئن شوید. به طور کلی لباس خواب نخی می تواند یک ظاهر بامزه و فانتزی را برای شما به ارمغان بیاورد.

منبع: https://jingsourcing.com/p/b41-best-fabric-for-pajamas/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا