استایلبهار و تابستان

مدل مانتو تابستانی با این 5 پارچه زیبا و خنک

در روزهای تابستان یکی از بزرگ ترین دغدغه خانم ها پیدا کردن مانتوهای خنک و در عین حال زیبا است. مانتوهای موجود در بازار اکثرا از الیاف پلاستیک و پلی استر تهیه شدند. این پارچه ها به دلیل داشتن الیاف غیرطبیعی، نمی توانند انتخاب مناسبی برای روزهای گرم سال باشند. به خوبی می دانید که در فصل تابستان میزان تعریق بسیار افزایش می یابد. به همین دلیل اگر الیاف به کار رفته در پارچه مانتو شما طبیعی نباشد، باعث ایجاد بوی بد بر روی مانتو و بدن شما می شود. در نتیجه بهتر است جز مدل مانتو به پارچه آن نیز توجه زیادی داشته باشید. برای داشتن یک مانتو زیبا و باکیفیت بهترین اقدام خرید پارچه و دوخت آن مطابق سلیقه و دلخواه خودتان است. اگر به دنبال یک مدل مانتو تابستانی خاص و زیبا هستید، خواندن این مقاله می تواند کمک زیادی به شما بکند.

خرید پارچه-چرخکاری

بهترین پارچه برای دوخت مانتو تابستانی

شاید برای شما سوال شده باشد که بهترین پارچه برای دوخت مانتو تابستانه و خنک کدام است. برای دریافت پاسخ این سوال بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مدل مانتو تابستانی جدید با پارچه چرخکاری هندی

مانتوهای کتی یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل مانتوهای تابستانی هستند که می توانید در مزون های لباس پیدا کنید. به طور کلی مانتو کتی از نظر خانم ها می تواند یک استایل زیبا، جذاب و در عین حال شیک را برای آن ها به ارمغان آورد. مانتو کتی از آن دسته لباس هایی است که حتما چند نمونه از آن را می توانید در کمد لباس خانم ها پیدا کنید. برای زیباتر شدن و متفاوت کردن مدل مانتو تابستانی خود می توانید از جیب های بزرگ بر روی بدنه مانتوتان بهره ببرید. نواردوزی یکی از تکنیک های محبوب برای زیباتر کردن مانتوهای کتی است. شما می توانید با این کار مرز پارچه ها را مشخص تر کنید. از این تکنیک بیشتر برای پارچه های طرح دار استفاده می شود.

مدل-مانتو-تابستانی-جدید-با-پارچه-چرخکاری-هندی

در بین پارچه های تابستانه باکیفیت نام بعضی از آن ها جدید است. یکی از پارچه هایی که ممکن است در گذشته با آن آشنایی نداشته باشید، پارچه چرخکاری هندی است. خطوط ایجاد شده با این پارچه می تواند اندام و ظاهر شما را بهتر نشان دهد. برای مثال اگر از این خطوط به شکل عمودی استفاده کنید، می تواند شما را لاغرتر و کشیده تر نشان دهد. ویژگی های پارچه چرخکاری هندی به جنس زمینه این پارچه بستگی دارد. لینن چرخکاری یکی از محبوب ترین زیر مجموعه های این پارچه است. لینن چرخکاری آهار و ایستایی لازم برای دوخت مانتوهای کتی را دارد. همچنین این پارچه استحکام بالایی داشته و به راحتی دچار خرابی و پارگی نمی شود. اگر به دنبال یک پارچه خنک با الیاف طبیعی هستید، بهتر است پارچه های نخی چرخکاری را امتحان کنید.


بیشتر بخوانید: پارچه چرخکاری چیست و چه کاربردهایی دارد


مدل مانتو تابستانی دخترانه با پارچه وال خامه دوزی

اگر به دنبال یک مدل مانتو تابستانی فانتزی و دخترانه هستید، این قسمت برای شما است. استایل های فانتزی در روزهای گرم سال به یکی از محبوب ترین استایل ها تبدیل می شود. معمولا در استایل های فانتزی از مدل مانتو تابستانی کوتاه استفاده می شود. در این مدل مانتو تابستانی می توانید از چین های فانتزی استفاده کنید. این چین ها می توانند شما را خوش اندام تر و زیباتر جلوه دهند. یکی دیگر از تکنیک هایی که می توانید برای زیباتر شدن مدل مانتو تابستانی خود به کار ببرید، استفاده از نوارها تزئینی است. این نوارها معمولا در پایین بدنه مانتو و آستین ها استفاده می شوند. برای داشتن یک مدل مانتو تابستانی فانتزی باید به دامن مانتو و آستین ها آن توجه زیادی داشته باشید. آستین های پفکی و چین دار و دامن های کلوش می توانند انتخاب های مناسبی برای خانم های لاغر اندام باشند.

مدل-مانتو-تابستانی-دخترانه-با-پارچه-وال-خامه-دوزی

بعد از انتخاب مدل باید در انتخاب پارچه نیز دقت زیادی داشته باشید. برای دوخت مدل های پفکی شما به پارچه های آهاردار احتیاج دارید. در کنار آهار بالا پارچه شما باید چروک پذیری کمی نیز داشته باشد. در غیر این صورت پارچه به سرعت چروک شده و فرم دامن مانتو و آستین های شما بهم ریخته و نامنظم به نظر می رسد. پارچه وال خامه دوزی یکی از پارچه های محبوب و پرفروش در فصل تابستان است. این پارچه تخلخل زیادی دارد. به همین دلیل می تواند به راحتی جریان هوا را از بیرون به داخل و برعکس منتقل کند. پارچه وال خامه دوزی به دلیل ظاهر مشبکی و جذابی که دارد می تواند برای شما یک استایل جذاب و بی نظیر را فراهم کند.

قیمت پارچه چرخکاری هندی

استایل های تابستانه زیبا با پارچه باتیک

استایل های کژوال در فصل تابستان کاربرد زیادی دارند. خانم های شیک پوش برای استفاده روزانه معمولا این استایل را به دیگر استایل ها ترجیح می دهند. در استایل های کژوال پارچه ها و آیتم ها پرزرق و برق جایگاهی ندارند. برای ساخت یک استایل زیبا در ایام تابستان بهتر است از پارچه های خوش رنگ و لعاب و خنک بهره ببرید. پارچه باتیک یکی از پارچه های پرطرفدار تابستانی است. این پارچه در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شود. پس می توانید مطمئن باشید با هر سلیقه ای که دارید، می توانید پارچه دلخواه خود را در بین پارچه ها باتیک پیدا کنید. این پارچه دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. این پارچه فرآیند تولید بسیار سختی دارد. پارچه باتیک با داشتن بافت مقاومی که دارد می تواند به خوبی در برابر فشار و حرارت مقاومت کرده و خراب نشود.

استایل-های-تابستانه-زیبا-با-پارچه-باتیک

شاید تصور کنید که این پارچه ضخامت زیادی دارد و به همین دلیل می تواند در برابر فشار و حرارت مقاومت کند. اما این تصور اشتباه است. پارچه باتیک ضخامت کمی دارد. به همین دلیل پارچه باتیک جزو پارچه های خنک تابستانی طبقه بندی می شود. اگر به دنبال یک مدل مانتو تابستانی خنک و بادوام هستید، بهتر است این بار پارچه باتیک را امتحان کنید. در پارچه باتیک از رنگ ها و طرح های زیادی استفاده می شود. به همین دلیل معمولا از این پارچه برای دوخت مدل مانتوهای تابستانی کژوال و ساده استفاده می شود.

خرید پارچه باتیک

مدل مانتو تابستانی خنک و راحت با پارچه لینن گلدار

پارچه لینن از جمله پارچه هایی است که اکثر افراد با آن آشنایی داشته و احتمالا یک بار آن را امتحان کردند. فروشندگان پارچه معتقدند پارچه لینن یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین پارچه های موجود در بازار است. پارچه لینن در دو نوع طرح دار و ساده تولید می شود. لینن گلدار نیز به اندازه لینن ساده طرفدار دارد. از این پارچه می توانید به شکل یک دست و یا به عنوان خرجکار بهره ببرید. معمولا از لینن ساده به عنوان پارچه مکمل لینن گلدار در مانتوهای تابستانه استفاده می شود. ظاهر زیبا و جذاب پارچه لینن گلدار می تواند شما را شاداب تر و جسورتر جلوه دهد. پس اگر به دنبال یک مدل مانتو تابستانی شیک و منحصر به فرد هستید، بهتر است این بار پارچه لینن گلدار را امتحان کنید.

مدل-مانتو-تابستانی-خنک-و-راحت-با-پارچه-لینن-گلدار

از پارچه لینن گلدار می توانید برای دوخت انواع مدل ها استفاده کنید. این پارچه بسیار فرم پذیر و خوش دوخت بوده و به شما اجازه دوخت انواع مدل های مانتو تابستانی را می دهد. شومیزهای بلند را می توان به عنوان یک مدل مانتو تابستانی جذاب و زیبا در نظر گرفت. برای دوخت این مدل مانتو تابستانی باید به سراغ پارچه هایی بروید که چروک پذیری بسیار کمی دارند. در غیر این صورت پس از چند ساعت استفاده مانتو شکل اولیه خود را از دست داده و به شدت چروک می شود. پارچه لینن گلدار چروک پذیری بسیار کمی دارد. این پارچه بسیار خنک بوده و ضخامت کمی دارد. در نتیجه در روزهای گرم سال با این پارچه احساس تعریق زیاد نخواهید داشت. برای ایجاد هارمونی و زیباتر شدن استایل خود می توانید از نوارهای تزئینی و مغزی دوزی برای مدل مانتو تابستانی خود بهره ببرید.

استایل های زیبا و شیک با پارچه کتان گیپور

اگر به دنبال یک مدل مانتو رسمی برای جلسات و دیدارهای کاری خود هستید بهتر است این قسمت را حتما مطالعه کنید. برای داشتن یک استایل رسمی در فصل تابستان بهتر است به سراغ پارچه های لوکس و خنک بروید. یکی از پارچه های پرفروش که می تواند در این زمنیه به شما کمک کند، پارچه کتان گیپور است. همانطور که از اسم آن مشخص است، این پارچه ظاهری مشابه پارچه های تور دارد. با این تفاوت که جنس این پارچه از الیاف پنبه است. الیاف پنبه به کار رفته در گیپور کتان تنفس پذیری بالایی را می تواند برای این پارچه فراهم کند. در نتیجه می توانید مطمئن باشید که گیپور کتان جریان هوا را به خوبی از بیرون به داخل و برعکس منتقل خواهد کرد. همچنین تنفس پذیری بالای این پارچه باعث می شود که در صورت تعریق، رطوبت را بر روی پوست خود احساس نکنید.

استایل-های-زیبا-و-شیک-با-پارچه-کتان-گیپور

اگر در فصل تابستان احساس گرمای زیادی دارید، پارچه کتان گیپور انتخاب مناسب تری نسبت به پارچه های دیگر است. این پارچه منافذ زیادی دارد. به همین دلیل می تواند شما را خنک نگه دارد. پارچه کتان گیپور در انواع طرح های مختلف تهیه می شود. بعضی از آن ها منافذ بزرگ تر و بعضی منافذ ریزی دارند. اگر قصد دارید از پارچه هایی با منافذ بزرگ استفاده کنید بهتر است برای آن ها آستری در نظر بگیرید. برای داشتن یک استایل رسمی مانتوهای ساده و بلند می توانند انتخاب مناسبی باشند. اگر قصد دارید از این پارچه برای یک استایل روزانه بهره ببرید، می توانید آستین های پفکی و چیندار را نیز امتحان کنید. پارچه کتان گیپور آهار لازم برای دوخت این مدل آستین ها را دارد.

منبع: https://www.reddit.com/r/sewing/comments/13lfaul/best_comfortablebreathable_fabric_for_hot_weather/?rdt=40975

4.5/5 - (106 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا