پارچه شناسی

مقایسه قیمت پارچه لینن ساده و لینن سوزن دوزی

وقتی صحبت از پارچه‌ می ‌شود، پارچه لینن با الیاف طبیعی و عالی خود از دیرباز به دلیل دوام، قابلیت تنفس و جذابیت بی‌انتها شهرت داشته است. لینن پارچه ای همه کاره است که کاربردهای مختلفی در دوخت انواع لباس، منسوجات خانگی و اثاثیه یا لوازم داخلی دارد. از انواع پارچه لینن می توان به پارچه لینن ساده و لینن سوزن دوزی اشاره کرد. در این مطلب به مقایسه دقیق قیمت پارچه لینن ساده و قیمت پارچه لینن سوزن دوزی می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا بر اساس نیازها و بودجه خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. پارچه لینن ساده و لینن سوزن دوزی دارای قیمت های متفاوتی هستند؛ این تفاوت در قیمت پارچه ها به دلیل نحوه تولید، کیفیت پارچه، متراژ مورد نیاز، کیفیت نخ به کار برده شده و … است.

نحوه تولید پارچه لینن سوزن دوزی شده بسیار پیچیده است؛ این پارچه با زحمت زیادی تولید می شود. به همین دلیل قیمت پارچه لینن سوزن دوزی از قیمت پارچه لینن ساده بیش تر است.

خرید پارچه لینن گلدوزی

یکی دیگر از مواردی که در قیمت این دو پارچه تاثیر گذار است، زمان خرید آن ها است. مثلا ممکن است این پارچه ها در تخفیفات فصلی تخفیف بخورند و بتوانید آن ها را با قیمت پایین تری تهیه کنید. البته احتمال تخفیف خوردن پارچه های لینن ساده بیش تر است. زیرا انواع پارچه لینن سوزن دوزی دارای شیوه تولید سخت و زمان بری هستند و قیمت آن ها بر اساس نحوه تولید آن ها تعیین می شود.

اگر قصد خرید عمده پارچه لینن سوزن دوزی یا لینن ساده را دارید می توانید آن ها را با قیمت های پایین تری تهیه کنید. پیش از خرید این پارچه به صورت عمده با کارشناسان متخصص فروش تماس بگیرید تا از قیمت عمده آن ها اطلاع حاصل کنید.

پارچه لینن ساده

قیمت پارچه لینن ساده

پارچه لینن ساده، از الیاف طبیعی لینن بدون هیچ گونه تزئینات اضافی بافته شده است. انتخاب پارچه لینن ساده برای دوخت لباس یک انتخاب کلاسیک برای کسانی است که می خواهند استایلی شیک و مینیمال داشته باشند. پارچه لینن ساده معمولاً در وزن ‌ها و بافت ‌های مختلف موجود است و کاربردهای گوناگونی در دوخت انواع لباس، شلوار، مانتو، شومیز، پیراهن، تاپ و … دارد.

پارچه لینن سوزن دوزی

از سوی دیگر، پارچه لینن سوزن دوزی شده، زیبایی لینن را با گنجاندن طرح های سوزن دوزی پیچیده و تزئینی روی پارچه، به سطح بالاتری می برد. سوزن دوزی های زیبا و خاص، ظرافت و پیچیدگی را به پارچه لینن ساده اضافه کرده اند.

قیمت پارچه لینن سوزن دوزیپارچه لینن سوزن دوزی شده طراحی خاص و بسیار جذابی دارد که می توانید از آن حتی در دوخت لوازم جانبی و سایر منسوجات هم استفاده کنید. سوزن دوزی های روی این پارچه شامل انواع الگوهای گل های ظریف تا نقوش پیچیده می شوند.


حتما بخوانید: پارچه لینن سوزن دوزی و ویژگی های آن


عوامل موثر بر قیمت پارچه لینن ساده و پارچه لینن سوزن دوزی

در ادامه این مطلب به بررسی عوامل مهم در تفاوت و تعیین قیمت پارچه لینن سوزن دوزی و پارچه لینن ساده می پردازیم. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت این دو پارچه، کیفیت پارچه آن ها است. پارچه لینن درجه یک مرغوب از بهترین الیاف تولید می شود و این عامل در تعیین قیمت آن ها تاثیرگذار است.

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت این دو پارچه نحوه تولید آن ها است. لینن سوزن دوزی با زحمت زیادی تولید می شود و طبیعتا قیمت بیشتری هم دارد. در تولید لینن سوزن دوزی از اکسسوری های جانبی استفاده می شود. به همین دلیل این پارچه ممکن است قیمت بیش تری نسبت به نمونه های ساده تر داشته باشد. کیفیت نخ به کار رفته شده در تولید این پارچه ها نیز در تعیین قیمت آن ها تاثیر گذار است. پارچه لینن با کیفیت بالاتر و با نخ های با کیفیت تر دارای قیمت بیش تری نسبت به نمونه های معمولی تر است.

کیفیت متریال

عوامل موثر بر قیمت پارچه لینن ساده و پارچه لینن سوزن دوزییکی از عوامل موثر در تغییر قیمت پارچه لینن ساده و قیمت پارچه لینن سوزن دوزی شده، کیفیت پارچه لینن است. این پارچه ها  می توانند دارای کیفیت های گوناگونی باشند. پارچه لینن با کیفیت بالاتر معمولاً از الیاف درجه یک و ظریف ساخته می‌شوند؛ این پارچه های باکیفیت به دلیل دوام، و لطافتی که دارند گران‌تر هستند.

پیچیدگی سوزن دوزی

پیچیدگی سوزن دوزیپیچیدگی سوزن دوزی به طور قابل توجهی بر قیمت لینن سوزن دوزی شده تأثیر می گذارد. طرح های استادانه ای که برای تولید به زمان، مهارت و نخ بیشتری نیاز دارند، عموماً قیمت بیشتری نسبت به الگوهای ساده تر دارند. در نتیجه یکی از عوامل مهم در تفاوت قیمت پارچه لینن سوزن دوزی شده و لینن ساده، سوزن دوزی های خاص و جذاب روی لینن سوزن دوزی است.

خرید پارچه لینن ساده

 تکنیک تولید

روشی که برای ایجاد سوزن دوزی استفاده می شود نیز بر قیمت تمام شده تأثیر می گذارد. پارچه لینن دست‌دوزی معمولاً گران ‌تر از نمونه ‌های ماشین‌دوزی است، زیرا برای تولید آن فرایند پیچیده تر و دقت بالاتری لازم است.

 برند و تقاضای بازار

برند و تقاضای بازار می تواند بر قیمت پارچه لینن نیز همانند هر محصول دیگری تاثیرگذار باشد. در صورتی که قصد خرید از یک برند محبوب و به نام را داشته باشید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ در حالی که مارک ‌های معمولی تر ممکن است گزینه ‌های مقرون ‌به ‌صرفه‌تری ارائه دهند.

محدوده قیمت و تغییرات

محدوده قیمت پارچه لینن ساده و پارچه لینن سوزن دوزی شده می تواند به طور گسترده ای بر اساس عوامل ذکر شده متفاوت باشد. به عنوان یک تخمین تقریبی، قیمت پارچه لینن ساده بسته به کیفیت و بافت آن از قیمت های پایین شروع شده و بالاتر می روند. در مقابل، پارچه لینن سوزن دوزی شده از قیمت های بالاتری شروع می شوند و نمونه های پیچیده تر آن نیز قیمت بیش تری خواهند داشت.

تعیین ارزش برای پول

هنگام مقایسه قیمت لینن ساده با پارچه لینن سوزن دوزی شده، بسیار مهم است که نیازهای خاص و کاربرد مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه برای لباس های روزمره یا منسوجات معمولی خانه هستید. پارچه لینن ساده انتخاب بهتری بوده و انتخاب مقرون به صرفه ای نیز می باشد.

با این حال، اگر خواهان یک پارچه خاص، لباس‌های آراسته، یا دوخت منسوجات دکوری منزل پیچیده هستید. سرمایه‌گذاری روی پارچه لینن سوزن دوزی شده می‌تواند ایده جذابی برای شما باشد.

گزینه‌های طراحی

پارچه لینن ساده طیف گسترده‌ای از رنگ‌های یکدست و بافت‌های ظریف را ارائه می‌دهد. در حالی که پارچه لینن سوزن دوزی شده طیف وسیعی از گزینه‌ های طراحی با نقوش، الگوها و تزیینات مختلف را ارائه می ‌دهد. این مورد نیز یکی از عوامل تعیین کننده در تعیین قیمت لینن ساده و قیمت پارچه لینن سوزن دوزی است.

طرح های خاص و چشمنواز

پارچه لینن سوزن دوزی شده دارای طرح و سوزن دوزی های ظریف و جذابی است. با این پارچه می توانید لباس های سنتی و خاص، و انواع لباس های جذاب و چشم نواز پر کار و زیبا را بدزوید.

قیمت پارچه لینن سوزن دوزی شده

 

تخفیف های دوره ای در قیمت پارچه لینن

فروشگاه های پارچه فروشی معتبر به صورت فصلی روی پارچه های لینن تخفیف می گذارند. اگر قصد خرید پارچه لینن با قیمت پایین تر را دارید می توانید از تخفیف های فصلی استفاده کنید. البته باید در نطر داشته باشید که در این تخفیف های فصلی دیگر مکن است تنوع بالایی در رنگ بندی پارچه ها وجود نداشته باشد.

اکسسوری ها به کار رفته شده در پارچه

در تولید پارچه لینن سوزن دوزی شده ممکن است از اکسسوری های جانبی مانند انواع سنگ دوزی، پولک، مهره و … استفاده شود. به دلیل استفاده از اکسسوری های جانبی ممکن است قیمت لینن سوزن دوزی بیش تر باشد.


پیشنهاد مطالعه: انواع مدل مانتو با پارچه لینن طرح دار


زحمت های انجام شده

پارچه لینن دست دوزی شامل صنعتگری ماهر و کار فشرده است که در نتیجه قیمت های بالاتری نسبت به گزینه های ماشین دوزی و ساده دارد.

محل تولید

قیمت ها ممکن است بسته به محل تولید متفاوت باشد. زیرا هزینه های نیروی کار و هزینه های سربار می تواند در مناطق یا کشورها متفاوت باشد.

کیفیت نخ

کیفیت نخ های سوزن دوزی به کار رفته در پارچه لینن سوزن دوزی شده می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. نخ‌ های با کیفیت‌ تر ممکن است گران‌تر باشند، اما دوام و ثبات رنگ بهتری دارند.

انحصار برند در قیمت پارچه لینن

برخی از برندهای لوکس پارچه های لینن سوزن دوزی شده را به عنوان بخشی از مجموعه های انحصاری خود ارائه می دهند. این برندها به دلیل شهرت و انحصاری که دارند این پارچه را با قیمت بیش تری عرضه می کنند.

عرض پارچه

عرض پارچه می تواند بر قیمت هر  متر آن تأثیر بگذارد. پارچه های پهن تر ممکن است به دلیل افزایش مواد استفاده شده در طول تولید، هزینه بیشتری داشته باشند.

رقابت در بازار

سطح رقابت در بازار پارچه لینن می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد. تامین کنندگان و تولیدکنندگان متعدد ممکن است منجر به قیمت گذاری رقابتی تر شوند.

سفارش انبوه

اگر به مقدار قابل توجهی پارچه لینن نیاز دارید، مستقیماً با تامین کنندگان تماس بگیرید. تا در مورد تخفیف عمده یا قیمت عمده فروشی مذاکره کنید.

هزینه لوازم جانبی

هنگام در نظر گرفتن پارچه لینن سوزن دوزی شده. لوازم جانبی یا تزئینات اضافی که ممکن است برای تکمیل طرح مورد نیاز باشد را در نظر بگیرید. زیرا این می تواند بر هزینه کلی تأثیر بگذارد.

روند و تأثیر مد بر قیمت پارچه لینن

روند مد و محبوبیت پارچه لینن دوزی در بازار می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد، به خصوص اگر طرح ها یا نقوش خاصی تقاضای زیادی داشته باشند.

ترجیح شخصی

در نهایت، ترجیح شخصی شما و ارزشی که برای زیبایی شناسی و منحصر به فرد بودن پارچه لینن سوزن دوزی شده قائل هستید. نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد توجیه قیمت بالاتر خواهد داشت.

در حالی که قیمت یک فاکتور اساسی در خرید پارچه است. اما اولویت بندی کیفیت، دوام و کیفیت نخ های به کار رفته شده در پارچه نیز اهمیت دارند.به همین دلیل پارچه لینن سوزن دوزی با کیفیت با نخ های با کیفیت و مقاوم از قیمت بیش تری برخوردار هستند.

در مجموع قیمت پارچه لینن ساده و پارچه لینن سوزن دوزی بسته به عواملی مانند کیفیت مواد، پیچیدگی سوزن دوزی بستگی دارد. همچنین قیمت این پارچه بر اساس تکنیک تولید، برند و تقاضای بازار نیز متفاوت می باشد.

پارچه لینن ساده به طور کلی گزینه ای مقرون به صرفه تر از لینن سوزن دوزی است. در حالی که پارچه لینن سوزن دوزی شده برای کسانی که به دنبال طرح های پیچیده و زیبایی شناسی هستند، مناسب است.

سخن آخر

یکی از ترندی ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس های تابستانه و بهاره خنک و زیبا پارچه لینن است. پارچه لینن در انواع گوناگونی مانند لینن سوزن دوزی، لینن طرح دار و لینن ساده در بازار عرضه شده اند. این پارچه ها امروزه در طراحی بسیاری از لباس های گوناگون به کار برده می شوند. طرفدران بسیاری هم دارند. یکی از موارد مهم که در هنگام خرید پارچه لینن باید به آن توجه کنید، قیمت این پارچه است.

جالب است بدانید که قیمت پارچه لینن سوزن دوزی و لینن ساده با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت در قیمت پارچه لینن ساده و لینن سوزن دوزی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در این مطلب آن ها را بررسی کردیم. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت این دو پارچه کیفیت پارچه و الیاف به کار برده شده در آن ها است.

در صورتی که پارچه لینن با از الیاف مرغوب و درجه یک تهیه شده باشد. قیمت بیش تری از نمونه های معمولی تر خواهد داشت. یکی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش قیمت لینن سوزن دوزی شده. سوزن دوزی های هنرمندانه و زیبای روی آن است. روش تولید لینن سوزن دوزی بسیار هنرمندانه و پیچیده است و به زحمت زیادی نیاز دارد. همچنین ممکن است در ولید این مدل پارچه از جزئیاتی مانند انواع پولک، سنگ و … استفاده شود که باعث افزایش قیمت این پارچه می شود.

یکی دیگر از موارد مهم در تعیین قیمت این پارچه کیفیت نخ به کار برده شده در آن ها است. لازم به ذکر است که برخی از برندهای محبوب، پارچه های خود را با قیمت های بالاتری ارائه می دهند. در نهایت پیشنهاد می کنیم که خرید پارچه لینن ساده و لینن سوزن دوزی را از فروشگاهی معتبر تهیه کنید.

منبع: https://www.linenclub.com/fabric

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا