ترفند دوختروش های مراقبتی از پارچه

پارچه شانتون نخ و نکات مراقبتی و دوخت آن

پارچه شانتون نخ یکی از بهترین پارچه های مانتویی است. این پارچه بهاره بسیار کاربردی و محبوب است. یکی از بهترین مزایای این پارچه، تنوع بالای آن می باشد. حتی با این پارچه می توانید مانتوهای تابستانی عالی و چشم نواز هم بدوزید. وزن سبک لباس های شانتون موجب شده که افراد زیادی از آن استقبال کنند.

به دلیل وزن سبک، مانتوهای شانتون نخ بسیار راحت هستند. تنوع در بافت و رنگ این پارچه بسیار زیاد است. به همین دلیل با آن می توانید ایده های جذاب و شگفت انگیزی را در طراحی لباس اجرا کنید. پارچه شانتون نخ پارچه مناسب گلدوزی به شمار می آید.

این پارچه نکات مراقبتی خاصی ندارد و به راحتی می توانید آن را در ماشین لباس شویی قرار دهید. فقط دقت داشته باشید که شوینده های حاوی سفید کننده برای شست و شوی لباس شما مناسب نیستند. این مدل شوینده ها باعث بور شدن لباس های شما می شوند. برای دوخت این پارچه از سوزن نو استفاده کنید. سوزن مناسب دوخت این پارچه همانند سوزن های مناسب برای پارچه نخی می باشد.

برای برش الگوهای پارچه از قیچی تیز استفاده کنید؛ زیرا قیچی کند به بافت پارچه آسیب می زند. این پارچه بسیار کم چروک است. بهترین زمان اتو کشی آن زمانی است که شسته شده و نم دار است. برای اتو کشی آن بهتر است که از یک لایه محافظ استفاده کنید.

قیمت پارچه شانتون نخ

 

همچنین پیشنهاد می کنیم که لباستان را به صورت پشت و رو کنید. دمای مناسب اتو برای اتو کشیدن این پارچه نیز دمای ملایم است. زیرا به سرعت و به راحتی صاف می شود. برای خشک کردن آن هم می توانید لباس ها را در هوای آزاد قرار دهید. در ادامه با سایر ویژگی های این پارچه کاربردی و فوق العاده آشنا می شویم.

آشنایی بیش تر با پارچه شانتون نخ

در این بخش می خواهیم با شانتون نخ بیش تر آشنا شویم. زیر دست این پارچه به صورت نرم و لطیف است. مواد به کار رفته شده در تولید این پارچه الیافی مانند الیاف پلی استر و ویسکوز می باشند. به دلیل به کار بردن این الیاف در بافت شانتون نخ، این پارچه دوام بالایی پیدا کرده است.

آشنایی با پارچه شانتون نخ | پارچه نگار

در تولید شانتون نخ، میزان زیادی از الیاف طبیعی وجود دارد. پارچه های مناسب فصل تابستان نیز پارچه هایی هستند که در آن ها الیاف طبیعی به کار رفته باشد. شانتون نخ هم که با این ویژگی تولید شده می تواند در تولید انواع لباس های بهاره و تابستانه خنک به کار رفته شود. از دیگر ویژگی های این پارچه باید به حس تنفس پذیری و خنک بودن آن اشاره کرد. بافت های این پارچه به صورت تار و پودی هستند.

 

اگر به این پارچه نگاه کنید، بافت آن شبیه به پارچه های لینن و کنفی می باشد. به هر میزان که الیاف مصنوعی کمتری در تولید این پارچه به کار رفته باشند، برای روزهای گرم تر مناسب تر هستند. لازم به ذکر است که پارچه شانتون نخ مناسب فصل پاییز، مواردی هستند که در آن ها درصد بالایی از الیاف مصنوعی به کار رفته شده باشد.

 نکات اساسی در دوخت پارچه شانتون نخ

پارچه شانتون نخ از خوش دوخت ترین پارچه ها به شمار می آید. این پارچه به راحتی دوخته می شود و خیاط را اذیت نمی کند. البته باز هم در ادامه ترفندهایی را برای دوخت راحت تر این پارچه بیان می کنیم.


حتما بخوانید: پارچه شانتون مشکی و مانتو بهاره


 بررسی آبرفت

پارچه شانتون نخ بر اساس الیاف مصنوعی و طبیعی که در بافت خود دارد ممکن است آبرفت داشته باشد. به همین دلیل در هنگام خرید باید از فروشنده آبرفت داشتن یا نداشتن و میزان آبرفت را بپرسید.

اگر پارچه آبرفت داشت پیش از برش آن، چند ساعت آن را در آب ولرم بگذارید تا خیس بخورد. با این کار دوختی مطمئن و عالی خواهید داشت. همچنین لباس پس از دوخت دچار تغییر سایز نخواهد شد.

 از بین بردن چروک های پارچه پیش از دوخت

نکات اتوکشی پارچه شانتون نخ

پارچه شانتون پارچه ای کم چروک است. اگر پارچه شما چروک شده بود، پیش از دوخت باید چروک های آن را از بین ببرید. با این کار الگو کشیدن برای شما راحت تر و دقیق تر خواهد بود.

خرید پارچه شانتون نخ ساده

 استفاده از قیچی تیز

برای برش و دوخت پارچه شانتون نخ یک قیچی تیز تهیه کنید. شانتون نخ دارای بافت خاصی است؛ اگر آن را با قیچی کند برش بزنید، آسیب می بیند. به همین دلیل با برش زدن آن با قیچی تیز، برش زدن شما بسیار تمیز خواهد بود و به بهترین نحو انجام می شود.

پیش از برش زدن الگوها آن ها را با سوزن ته گرد به پارچه سنجاق کنید. با این کار تسلط شما روی برش زدن با قیچی نیز بیش تر خواهد شد.

استفاده از سوزن مناسب

سوزن مناسب برای دوخت لباس های شانتون، سوزن سایز متوسط است. این سوزن دقیقا همان سوزنی است که برای دوخت لباس های نخی هم به کار برده می شود. برای دوخت لباس خود سوزن نو بخرید؛ چرا که سوزن در اثر استفاده کند می شود و بافت پارچه شما را دچار آسیب می کند.

ترفند اساسی با پاک دوزی پارچه شانتون نخ

ترفند اساسی با پاک دوزی پارچه شانتون نخ

زمانی که پارچه شانتون نخ را برش می زنید، لبه های آن حالتی ریش ریش پیدا می کنند. به همین دلیل باید خیلی سریع آن را پاک دوزی کنید. با سر دوز زدن شانتون نخ، درزهای لباس شما آسیبی نمی بینند. در نتیجه پارچه طول عمر بیش تری خواهد داشت.

ترفندهای نگهداری از پارچه شانتون نخ

پارچه شانتون نخ پارچه ای مقاوم است. این پارچه شرایط خاصی برای نگهداری ندارد. البته در ادامه نکاتی را برای افزایش طول عمر آن بیان می کنیم.

قیمت پارچه شانتون مانتویی

نکات شست و شو

  • بهتر است که لباس های شانتون نخ را با استفاده از شوینده ملایم و بدون آنزیم استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم که از پودرهای ماشین لباس شویی حاوی سفید کننده استفاده نکنید. زیرا لباس شما بور می شود.
  • لباس های شانتون نخ را می توانید به راحتی در ماشین لباس شویی قرار دهید.
  • پیش از شست و شوی لباس آن را به صورت پشت و رو کنید.
  • بهتر است که لباس را به تنهایی در ماشین لباس شویی بگذارید.
  • دمای مناسب آب برای شست و شوی شانتون نخ، دمای پایین و ولرم می باشد.

نکات اتو کشی و خشک کردن

  • لزومی برای سپردن لباس های شانتون نخ به خشک شویی ندارید. می توانید از هوای آزاد برای خشک کردن آن استفاده کنید.
  • لباس شانتون نخ را به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید؛ زیرا لباس بور می شود.
  • پارچه شانتون نخ پارچه ای کم چروک است. زمانی که لباس را از ماشین لباس شویی در آورده اید بهترین زمان برای اتو کشی است.
  • پیش از اتو کشی لباس را به صورت پشت و رو کنید.
  • در اتو کشی پارچه شانتون چاپی بهتر است که از لایه محافظ پنبه ای استفاده کنید.

پیشنهاد ما: پارچه شانتون و معرفی 11 مدل مانتو دخترانه اسپرت


 سخن آخر

پارچه شانتون نخ یکی از پارچه های چشم نواز و کاربردی است که مورد توجه بسیاری از طراحان و خیاطان قرار گرفته است. این پارچه با ویژگی های عالی و قیمت مناسبی که دارد، بسیار پرطرفدار است. با آن می توانید انواع مانتو، دامن، شومیز، تونیک و غیره را بدوزید. در بافت شانتون نخ مقادیری از الیاف طبیعی پنبه به کار رفته شده است. به دلیل وجود این الیاف، این پارچه خنک است.

حس تنفس پذیری عالی یکی دیگر از مزایای شانتون نخ به شمار می آید. به همین دلیل به راحتی می توانید لباس های مناسب فصل تابستان را با آن بدوزید. این پارچه دارای زیر دستی نرم و لطیف است. ایستایی آن به صورت متوسط است به همین دلیل برای دوخت مانتو عالی می باشد.

انواع رنگ های مختلف شانتون نخ را می توانید در بازار پیدا کنید. این پارچه دارای تنوع رنگی بالایی می باشد؛ به همین دلیل به راحتی می توانید لباس مورد علاقه خود را با آن بدوزید. پارچه شانتون در برابر حرارت تا حدی مقاوم است. به همین دلیل برای چاپ زدن بسیار مناسب است. پارچه های چاپی شانتون در طرح و سبک های گوناگونی وجود دارد. بر اساس سلیقه خود می توانید بهترین آن ها را انتخاب کنید.

یکی از بهترین مزایایی که می توانیم برای این پارچه نام ببریم، کم چروک بودن آن است. لباس های شانتون نخ به ندرت چروک می شوند. بهترین زمان برای اتو کشی آن ها پس از شست و شوی آن ها می باشد. زمانی که این پارچه نم دار است می توانید آن را اتو کنید. استفاده از پارچه محافظ را فراموش نکنید. همچنین دمای اتو را نیز در درجه ملایم قرار دهید. برای خشک کردن لباس های شانتون نخ می توانید آن ها را در هوای آزاد به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

منبع: www.kff.de

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا