استایلبهار و تابستان

پارچه شانتون نخ و جدیدترین مدل های مانتو حجاب

پارچه شانتون نخ یکی از بهترین پارچه های مانتویی است. این پارچه با ویژگی های فوق العاده ای مانند خنک بودن و سبک بودن، برای دوخت مانتو بسیار عالی است. یکی از مزایای این پارچه، عدم چروک پذیری است. در واقع انواع لباس و مانتوهای شانتون نخ چروک پذیری بسیار پایینی دارند و با یک اتو کشی ساده صاف می شوند.

اگر قصد دوخت یک مانتوی با حجاب و زیبای اداری را دارید، می توانید از شانتون نخ استفاده کنید. برای این موقعیت های پارچه شانتون سرمه ای، طوسی، مشکی و قهوه ای پیشنهاد می شوند.

در این مطلب انواع مدل مانتوهای شانتون نخ زیبا را مشاهده می کنید. یکی از بهترین ایده ها برای دوخت مانتوهای شانتون نخ، مانتوهای گلدوزی شده شانتون هستند. خوب است بدانید که پارچه شانتون یکی از بهترین پارچه ها برای گلدوزی است. در نتیجه نگران گلدوزی کردن روی آن نباشید. برای گلدوزی روی این پارچه به رنگ پارچه زمینه دقت کنید. برای گلدوزی از نخ هایی استفاده کنید که روی پارچه شما به خوبی مشخص شوند.

قیمت پارچه شانتون نخ

 

گلدوزی های روی مانتو را نیز به صورت هدفمند انجام دهید. برای مثال روی سر آستین و بالا تنه لباس گلدوزی کنید. همچنین می توانید گلدوزی ها را به صورت قرینه نیز انجام دهید. یکی دیگر از مدل های جذاب و پر طرفدار مانتو با پارچه شانتون نخ دوخت مانتوی زنانه با این پارچه است. به دلیل ماهیت ساده و شیک این پارچه، از آن برای دوخت مانتوهای زنانه استفاده می شود.

پارچه شانتون مشکی را برای دوخت چنین مانتوهایی پیشنهاد می کنیم. در دوخت این مانتوها می توانید از پارچه های طرح دار همرنگ با آن نیز استفاده کنید. در دوخت مانتو با پارچه شانتون نخ با حجاب بهتر است که آن ها را به صورت جلو بسته طراحی کنید.

مانتو حجاب گلدوزی سنتی با پارچه شانتون نخ

یکی از مزایای عالی پارچه شانتون نخ، امکان گلدوزی کردن روی آن است. با این پارچه می توانید یک مانتوی ساده و شیک بدوزید و روی آن گلدوزی کنید. این مدل مانتوهای با حجاب بسیار چشم نواز و زیبا هستند. این مدل مانتوها برای خانم ها جوان و استایل های جوان پسند انتخابی عالی هستند.

در این مدل طراحی لباس به رنگ پارچه و رنگ گلدوزی های روی لباس دقت کنید. مثلا ترکیب رنگی سرمه ای و صورتی ترکیبی زیبا و چشم نواز هستند. پارچه شانتون نخ سرمه ای تهیه کنید و روی آن گلدوزی های صورتی کنید. برگ های سبز نیز می توانند جلوه خوبی روی پارچه سرمه ای داشته باشند.

مانتوی با حجاب گلدوزی سنتی با پارچه شانتون نخ

 

گلدوزی های روی مانتو را به صورت هدفمند انجام دهید. برای مثال قسمت بالا تنه مانتو و سر آستین ها را گلدوزی کنید. قسمت پایین مانتو را به صورت ساده طراحی کنید. دامن این مانتو حالتی چین دار می تواند داشته باشد. در وسط آستین نیز پارچه را چین دهید و حالتی مدل دار برای آن ایجاد کنید. این مدل مانتو با طراحی خاص و زیبایی که دارد می تواند یک مانتوی شیک و مجلسی برای مهمانی باشد.

از آنجایی که قصد دوخت مانتوی با حجاب با پارچه شانتون را دارید بهتر است که آن را به صورت دکمه دار بدوزید. در این استایل از شال یا روسری تک رنگ ساده استفاده کنید؛ زیرا این مانتو، گلدوزی های چشم نواز دارد و اگر از شال یا روسری طرح دار استفاده کنید، استایل شلوغی خواهید داشت.

ایده دوخت مانتو زنانه با پارچه شانتون نخ

یکی دیگر از ایده های جذاب که می توانید با پارچه شانتون نخ اجرا کنید، دوخت مانتوهای شیک و زنانه است. این مدل مانتوها برای خانم های سن بالاتر مناسب هستند. طراحی این مانتو ساده بوده و در برخی از قسمت های مانتو حالتی ریش دار باید ایجاد کنید.

یکی از قسمت های عالی برای مانور دادن روی مانتوهای ساده، روی آستین آن ها می باشد. در این استایل نیز می توانید از بالای مچ تا وسط آن را با پارچه ریش دار بدوزید. آستین های این مانتو حالت مچی باید داشته باشند.

ایده دوخت مانتو زنانه با پارچه شانتون نخ

در میانه مانتو هم این حالت ریش دار را می توانید ایجاد کنید. فقط دقت داشته باشید که از زیر آن از یک پارچه ساده استفاده کنید. این مانتو به صورت بلند دوخته می شود و قد آن تا زیر زانو می آید. این مانتوی زیبا حالتی رسمی و مجلسی دارد و می توانید آن را برای مهمانی های مختلف استفاده کنید.

برای دکمه های این مدل مانتو از دکمه های مخفی استفاده کنید. زیرا دکمه های آشکار برای این مدل مانتوی ریش دار مناسب نیستند؛ دکمه های روی مانتو موجب می شوند که طرح های زیبای روی پارچه به خوبی مشخص نشود. به همین دلیل اگر مانتویی که می دوزید. دارای طرح یا نقش خاصی در وسط آن است بهتر است که از دکمه های مخفی استفاده کنید.

مدل مانتو شانتون مشکی همیشه پرطرفدار

یکی از پرطرفدارترین رنگ های مانتو شانتون نخ مانتوهای شانتون مشکی هستند. این مدل مانتوها بسیار کاربردی هستند و هیچ وقت هم از مد نمی افتند. مانتوی شانتون نخ حالتی رسمی و در عین حال مجلسی دارد. ست کردن لباس های گوناگون با این مدل مانتو نیز در استایل شما راحت خواهد بود. در این بخش نیز یک مدل مانتوی مشکی با پارچه شانتون نخ را می بینیم.

طراحی این مانتو به صورت ترکیبی است. اگر می خواهید با پارچه شانتون نخ یک مانتوی مجلسی و خاص تر بدوزید می توانید از خرج کار و پارچه های ارزشمند زیبا در ترکیب آن استفاده کنید. در این مدل مانتو نیز شاهد چنین موردی هستیم. این مانتوی شانتون مشکی با پارچه طرح دار با طرح های مخمل ترکیب شده است.


مقاله مرتبط: پارچه شانتون نخ و نکات مراقبتی و دوخت آن


مدل مانتوی شانتون مشکی همیشه پرطرفدار

 

از قسمت سر شانه تا وسط این مانتو با پارچه طرح دار خال خالی مخملی دوخته می شود. قسمت پایین مانتو نیز با این پارچه طراحی و دوخته می شود. یکی از جذابیت های این مانتو که باعث مجلسی تر شدن آن شده، استفاده از بندهای منگوله دار است.

یک بند با منگوله مشکی برای این مانتو دوخته می شود و می توانید آن را ببندید. به دلیل به کار رفته شدن این بند، دیگر نیازی به دوخت دکمه ندارید. این مدل بندهای منگوله دار را برای قسمت آستین این مانتو نیز می توانید ایجاد کنید.

یکی دیگر از طراحی های ظریفی که در این مانتو می بینیم استفاده از خرج کار نگین دوزی شده برای دو طرف مانتو است. این نوارهای خرج کار از بالا تا پایین مانتو دوخته می شوند و ظاهر آن را هم مجلسی تر می کنند. این مدل مانتوی شیک و مجلسی برای خانم های جوان و حتی سن بالاتر هم مناسب می باشد. زیرا طراحی آن بسیار جذاب و خاص است و به هر سنی می آید.

خرید پارچه شانتون مانتویی

مدل مانتو شانتون دخترانه

اگر قصد دوخت مانتوی شانتون دخترانه را دارید، مانتوی سبز، بنفش و طوسی شانتون ایده های خوبی هستند. در این مدل مانتوها می توانید از خرج کار استفاده کنید. خرج کار را می توانید برای قسمت هایی مانند اطراف آستین و یقه بدوزید. نوارهای خرج کار هندی نیز برای استفاده در دوخت مانتوهای شانتون مناسب هستند. نوارهای خرج کار در رنگ و طرح های گوناگونی تولید شده اند. رنگ و طرح نوارهای خرج کار را می توانید بر اساس رنگ مانتوی خود انتخاب کنید.

مدل مانتو شانتون دخترانه

نوارهای خرج کار با رنگ های مکمل مانتوی شما ایده خوبی هستند. همچنین می توانید از رنگ های متضاد با رنگ مانتو نیز برای نوار خرج کار استفاده کنید. البته باید دقت کنید که در کنار مانتوی شما زیبا شود.

مانتوهای عروسکی چین دار با پارچه شانتون نخ برای استایل های دخترانه انتخاب مناسبی هستند. در استایل های خود به رنگ کیف و کفشتان نیز دقت کنید. برای مثال رنگ کیف، کفش و شال یا روسری خود را با یکدیگر ست کنید. از رنگ های مکمل با رنگ مانتوی خود برای این آیتم ها می توانید استفاده کنید.

 

مانتویی خاص و زیبا با ترکیبی از پارچه ژاکارد و  پارچه شانتون نخ

از آنجایی که پارچه شانتون نخ یک پارچه ساده و شیک است می توانید آن را با پارچه های طرح دار ترکیب کنید. پارچه ژاکارد که نحوه تولید آن به صورت طرح دار و طرح های خاص و زیبایی را در آن می بینیم، یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه شانتون نخ است. در ترکیب کردن ژاکارد با پارچه شانتون نخ به رنگ طرح های ژاکارد و رنگ پارچه شانتون نخ دقت کنید.

توجه داشته باشید که از پارچه های هماهنگ با پارچه شانتون نخ استفاده کنید. برای مثال پارچه ژاکارد طرح دار باید تناسب رنگی با پارچه شانتون نخ داشته باشد. اگر به طرح های هندسی علاقه دارید می توانید پارچه های ژاکارد هندسی را انتخاب کنید.

پارچه ژاکارد گلدار نیز می تواند ترکیبی عالی و چشم نواز را در استایل شما ایجاد کند. برای دوخت پارچه ترکیبی طرح دار می توانید روی قسمت هایی از بالاتنه مانتو و روی آستین ها از پارچه طرحدار استفاده کنید.

مانتوی شیک و جوان پسند با پارچه شانتون

از چشم نوازترین مدل پارچه های شانتون نخ، مانتوهای شانتون جوان پسندانه است. در این مدل مانتوها با پارچه شانتون مانتوی بلند تا زیر زانو دوخته می شود. ویژگی این مانتو به نواردوزی های روی آن می باشد. روی این مانتوها نوار دوزی با حالت های هندسی زیبایی دوخته شده است. نواردوزی های مشکی با نگین کاری های نقره ای این مانتو را زیباتر کرده اند.

با این مانتو می توانید یک شلوار جذب بپوشید. کفش با پاشنه های نیمه بلند در این استایل ایده خوبی خواهد شد. شال مشکی ساده این استایل را زیباتر کرده اند. از زیر این مانتو یک لباس مشکی ساده بپوشید تا نمای بهتری داشته باشد. کفش مشکی، کیف و شال مشکی برای این تیپ مناسب هستند.

مشاهده رنگبندی پارچه شانتون نخ ساده

 

مدل مانتوی دو رنگ

با پارچه شانتون نخ می توان مانتوهای دو رنگ دوخت. طراحی این مانتو به صورتی است که قسمت بالای آن با پارچه شانتون مشکی دوخته شده و قسمت پایین آن با پارچه شانتون زرشکی دوخته شده است. آستین های این مانتو به صورت پفی و چین دار دوخته می شوند. اطراف این مانتو را می توانید نوار دوزی کنید. یقه گرد برای این مانتو مناسب می باشد.

یک عدد جیب کاربردی برای این مانتو بسیار عالی است. این مانتو را می توانید به صورت دو رنگ با پارچه شانتون نخ مشکی و طوسی و مشکی و زرشکی بدوزید. این مدل مانتو با جذابیت خاص و ظاهر زیبایی که دارد برای استایل های دخترانه انتخابی عالی و شیک می باشد. در این استایل ها از کفش و شال مشکی استفاده کنید. کیف مشکی نیز برای این استایل ایده خوبی خواهد بود.


حتما بخوانید: معرفی 5 پارچه مانتویی ساده و مینیمال


سخن آخر

پارچه شانتون نخ یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع مانتوهای با حجاب دخترانه و زنانه است. اگر قصد دوخت یک مانتوی شیک و رسمی را دارید می توانید از این پارچه استفاده کنید. مانتوهای ساده و بلند شانتون را حتی می توانید به عنوان یک مانتوی زیبای اداری هم استفاده کنید. زیرا این مانتوها اصلا حالت بدن نمایی ندارند و ایستایی فوق العاده ای نیز دارند. در این مطلب با انواع مدل مانتوهای شانتون نخ با حجاب آشنا شدیم.

یکی از مدل های جذاب مانتو زنانه با پارچه شانتون نخ، دوخت یک مانتوی ریش دار با این پارچه است. این مانتو را به صورت ساده بدوزید و روی آستین و وسط آن را به صورت ریش ریش طراحی کنید. این مدل مانتوها برای خانم های مسن مناسب هستند.

پارچه شانتون نخ پارچه ای ساده با بافت های زیبا است. این پارچه با زیبایی خاص و چشم نواز خود می تواند با پارچه های طرح دار ترکیب شود. یکی از بهترین پارچه ها برای ترکیب شدن با آن، پارچه ژاکارد است.

پارچه های ژاکارد با طرح های خاص و چشم نوازی که در خود دارند، در ترکیب با پارچه شانتون نخ عالی می شوند. البته در ترکیب کردن این پارچه ها با یکدیگر باید به تناژ رنگی پارچه ها دقت کنید. همچنین توجه داشته باشید که چه قسمت هایی از مانتو را می خواهید با این پارچه طرح دار بدوزید. برای مثال می توانید بالا تنه و سر آستین را با آن بدوزید.

اگر به طرح های هندسی علاقه دارید به سراغ پارچه ژاکارد با طرح های هندسی بروید. اما فراموش نکنید که پارچه ژاکارد گلدار نیز برای ترکیب شدن با پارچه ساده شانتون بسیار عالی می باشد. یکی دیگر از ایده های عالی برای دوخت مانتوهای شانتون استفاده از نوار خرج کار برای این مدل مانتوها می باشد.

منبع: www.pinterest.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا