پارچه شناسی

مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

پارچه شانتون نخ مانتویی یکی از زیباترین پارچه های مانتویی بهار با بافت خاص و جذابی است. این پارچه با ویژگی های عالی خود مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. جالب است بدانید که پارچه شانتون نخ جزو پارچه های نخی و کتفی قرار گرفته است. از جمله ویژگی های عالی شانتون نخ باید به تنوع بالا و گسترده این پارچه اشاره کرد.

اگر قصد دوخت یک مانتوی بهاره و خنک را دارید باید به سراغ این پارچه بروید. پارچه شانتون نخ مانتویی بسیار محکم و مقاوم می‌ باشد و در صورت مراقبت درست، می‌تواند برای مدت زمان طولانی استفاده شود. پارچه شانتون نخ مانتویی خنک است و دارای تنفس پذیری بالایی می‌باشد. این ویژگی آن را برای پوشش در فصل تابستان مناسب می‌کند. پارچه شانتون نخ مانتویی در رنگ‌های مختلفی موجود است و می‌توانید برای هر سلیقه ‌ای از آن استفاده کنید.

قیمت پارچه شانتون مانتویی

 

یکی از ویژگی های عالی پارچه شانتون نخ تنوع بالای این پارچه در طرح و رنگ می باشد. در نتیجه این ویژگی با این پارچه می توان ایده های جذاب و گوناگونی را به منصه ظهور رساند. جالب است بانید که شانتون نخ برای چاپ زدن نیز بسیار مناسب می باشد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه این پارچه نیز موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. این پارچه با قیمت مناسب و ماندگاری بالایی که دارد، برای دوخت مانتوهای مختلف استفاده می شود. تنفس پذیری بالای پارچه شانتون نخ شما را از عرق سوز شدن در فصل گرما نجات می دهد. این پارچه دارای وزن سبکی است. به همین دلیل لباس های دوخته شده با آن بسیار سبک و راحت هستند. اگر پوست حساسی دارید و به دنبال پارچه ای مناسب می گردید، پارچه شانتون نخ را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه با مزایا و معایب این پارچه آشنا می شویم.


حتما بخوانید: پارچه شانتون نخ و نکات مراقبتی و دوخت آن


مزایای پارچه شانتون نخ مانتویی

مزایای پارچه شانتون نخ مانتویی | پارچه نگار

در این بخش با مزایای خرید پارچه شانتون آشنا می شویم. این پارچه با مزایای فوق العاده خود گزینه ای عالی برای دوخت مانتو است.

خنک و مناسب برای روزهای گرم

یکی از ویژگی های عالی پارچه شانتون نخ، خنک بودن این پارچه می باشد. در واقع خنک بودن این پارچه موجب شده که بتوانید از آن برای دوخت مانتوهای تابستانی و خنک استفاده کنید. این پارچه با استفاده از الیاف نخی بافته شده است؛ در نتیجه پارچه ای خنک و راحت برای دوخت مانتوهای خنک تابستانی است.

وزن سبک و تنخور راحت

یکی دیگر از مزایای خرید پارچه شانتون نخ وزن سبک این پارچه می باشد. این پارچه با وزن پایینی که دارد می تواند برای دوخت مانتوهای راحت و سبک به کار برده شود.

تنوع گسترده در رنگ

پارچه شانتون نخ دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ های جذاب می باشد. پارچه شانتون نخ با تنوع بالایی که دارد امکان دوخت لباس های جذاب و گوناگون را با رنگ دلخواهتان به شما می دهد. جالب است بدانید که این پارچه برای طراحی های چاپی انتخابی عالی است. همچنین اگر قسد دوخت لباس های ساده و مینیمال را دارید می توانید انواع پارچه شانتون نخ تک رنگ و ساده را انتخاب کنید.

مشاهده رنگهای جذاب پارچه شانتون نخی

 تنفس پذیری پارچه شانتون نخ مانتویی

 تنفس پذیری پارچه شانتون نخ مانتویی

پارچه شانتون نخ با قدرت تنفس پذیری بالای خود انتخابی عالی برای دوخت لباس های تابستانه است. در واقع این پارچه موجب تعریق بیش تر شما در روزهای گر نمی شود. بافت این پارچه به صورت تار و پودی است؛ در نتیجه هوا به راحتی از آن عبور می کند. همچنین در این پارچه الیاف طبیعی به کار رفته شده اند؛ در نتیجه رطوبت را به راحتی جذب می کند.

ماندگاری و دوام بالای پارچه شانتون نخ

یکی از ویژگی های عالی خرید پارچه شانتون نخ، ماندگاری و طول عمر بالای این پارچه می باشد. در حقیقت این ماندگاری و دوام به دلیل وجود الیاف به کار رفته شده در این پارچه هستند. الیاف نخ و پنبه ای که در تولید پارچه شانتون نخ به کار رفته شده اند، دارای دوام بالایی هستند. زمانی که این الیاف طبیعی با مقداری الیاف مصنوعی ترکیب شوند، ماندگاری آن ها نیز بیش تر خواهد شد. این دوام بالا باعث شده که این پارچه در برابر شست و شو و همچنین پرزدهی مقاوم باشد.

 چروک پذیری اندک

ماندگاری و دوام بالای پارچه شانتون نخ

یکی از ویژگی های عالی که هر پارچه می تواند داشته باشد، چروک پذیری کم است. از پارچه های با چروک پذیری کم می توانید برای دوخت انواع لباس های روزمره استفاده کنید. پارچه تابستانی شانتون نخ نسبت به پارچه های نخی دارای مقاومت بالایی در برابر چروک شدن است. این پارچه دارای اتو خور خوبی است. در نتیجه این ویژگی ها از این پارچه می توانید برای دوخت لباس های پرمصرف روزانه استفاده کنید.

مناسب برای پوست های حساس

پارچه شانتون نخی مناسب برای پوست های حساس

پارچه شانتون نخ با خصوصیت ضدحساسیت خود برای افراد با پوست های حساس گزینه ایده آلی است. پارچه شانتون نخ پارچه ای ضد حساسیت است و برای دوخت لباس های خانگی هم مناسب می باشد.

ایستایی عالی

یکی از مهم ترین موارد، ایستایی پارچه می باشد. پارچه شانتون نخ دارای ایستایی متوسطی است و با آن می توانید مانتوهای تابستانی خوش فرمی را بدوزید. به خصوص لباس های دوخته شده با این پارچه، عیوب بدن را به خوبی پوشش می دهند.

نرمی و لطافت

انواع پارچه شانتون نخ مانتویی که از الیاف طبیعی ساخته شده، بسیار نرم و لطیف هستند؛ این ویژگی پارچه شانتون نخ را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است. این پارچه دارای زیر دست و تن خور نرم و لطیفی می باشد. به دلیل لطافت این پارچه از این پارچه می توانید برای دوخت لباس های خنک و راحت استفاده کنید.

قیمت مقرون به صرفه

یکی از ویژگی های عالی که خرید پارچه شانتون نخ را برای افراد لذت بخش کرده، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن می باشد. این پارچه با قیمت مناسبی و ماندگاری که دارد برای دوخت انواع مانتوهای مختلف زنانه و دخترانه بسیار مناسب است.

خرید پارچه شانتون نخ

عدم آبرفت و تغییر رنگ

یکی دیگر از مزایای پارچه شانتون نخ، رنگ ندادن این پارچه می باشد. با خیال راحت می توانید لباس های شانتون نخ خود را بشویید و نگران تغییر رنگ آن ها نباشید. در حالت کلی پارچه شانتون نخ آبرفت ندارد. البته باید به میزان الیاف طبیعی و مصنوعی به کار رفته شده در این پارچه توجه داشته باشد. بهترین روش این است که پیش از برش زدن پارچه آن را چند ساعت در آب ولرم قرار دهید. با این کار لباس شما دچار تغییر سایز نمی شود.

 معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

در ادامه با معایب پارچه شانتون نخ آشنا می شویم. این پارچه با وجود مزایای گوناگونی که دارد دارای معایب اندکی است.

اندازه‌گیری دشوار

پارچه شانتون نخ مانتویی پارچه ای نازک است و ممکن است اندازه‌گیری و برش ‌دهی آن کمی سخت باشد. به همین دلیل در اندازه گیری و برش دادن این پارچه باید دقت بالایی داشته باشید.


مقاله مشابه: معرفی 5 پارچه مانتویی ساده و مینیمال


سخن آخر

به طور کلی، پارچه شانتون نخ مانتویی برای پوشیدن در فصل تابستان مناسب بوده و برای پوست های حساس مناسب است. اما قبل از خرید، بهتر است مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز‌های خود، تصمیم‌گیری کنید.

مزایای این پارچه در مقابل معایب آن بسیار بیش تر هستند و در نتیجه برای دوخت لباس های تابستانه بسیار عالی هستند. پارچه شانتون نخ مانتویی نرم و راحت است. در نتیجه با آن می توانید انواع لباس های تابستانه راحت و خنک را بدوزید. این پارچه با قدرت تنفس پذیری بالای خود برای دوخت لباس های خنک و تنفس پذیر تابستانی بسیار عالی می باشد.

پارچه شانتون نخ مانتویی بسیار سبک و نازک است و به راحتی قابل پوشیدن است. این پارچه به خوبی روی تن می نشیند و حرکت را محدود نمی‌کند.پارچه شانتون نخ مانتویی دارای دوام بالایی است و در صورت مراقبت صحیح، می‌تواند برای مدت زیادی استفاده شود. پارچه شانتون نخ مانتویی دارای طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوعی است که می‌تواند به لباس شما جذابیت و زیبایی بیشتری ببخشد.

شانتون نخ مانتویی از الیاف طبیعی ساخته شده است و به دلیل کیفیت بالای آن، دوام و استحکام بالایی دارد. به طور کلی، پارچه شانتون نخ مانتویی برای پوشیدن در فصل تابستان و برای افراد با پوست های حساس، بسیار مناسب است. اما قبل از خرید، بهتر است مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و با توجه به نیاز‌های خود، تصمیم‌گیری کنید.

پارچه شانتون نخ برای دوخت مانتوهای خنک تابستانی و بهاری بسیار مناسب است. تنوع رنگی این پارچه بسیار گوناگون است و امکان دوخت لباس های گوناگون با رنگ های جذاب و زیبایی را به شما می دهد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه این پارچه نیز موجب شده تا بتوانید با آن ایده های گوناگونی را اجرا کنید.

منبع: sewport.com

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا