استایلبهار و تابستانروزمره و کاربردی

پارچه شانتون مشکی و مانتو بهاره

پارچه شانتون مشکی در گذشته پارچه ای از جنس ابریشم بوده است که الیاف آن دارای نیم تاب بوده اند. این نیم تاب ها که به صورت برجستگی های نامنظم در سطح پارچه دیده می شوند اسلپ یا اسلاب نام دارد. امروزه پارچه شانتون اغلب با الیاف پلی استر یا ترکیب پلی استر و پنبه، لینن و ابریشم مصنوعی تولید می شود. تار و پود این پارچه تراکم زیادی ندارد و بافت آن به وضوح دیده می شود.

به همین خاطر برخی از انواع پارچه شانتون مشکی پس از برش به سرعت ریش ریش می شوند. این پارچه تنوع بسیار زیادی در نوع الیاف و ضخامت آن، تراکم بافت، ایستایی و ضخامت دارد. اما به طور کلی پارچه شانتون نازک و مناسب دوخت مانتو به شمار می آید. تنوع انواع و رنگ بندی فوق العاده این پارچه در کنار قیمت مقرون به صرفه و ماندگاری بالا، باعث می شود که انتخابی مناسب برای استفاده روزمره باشد. رنگ مشکی به دلیل سهولت در ست کردن با لباس ها و پارچه های مختلف همیشه محبوب و پرطرفدار است. در ادامه مدل های مختلف مانتو شانتون مشکی برای استایل بهاره و تابستانه را خواهیم دید.

قیمت پارچه شانتون مشکی

 

مانتو شانتون مشکی

استایل مینیمال بهاره برای جوانان

استایل مینیمال یکی از استایل های محبوب برای فصل بهار و تابستان است. تعداد لایه های کم، برش و چین کمتر، پیراهن های بلند و جلوبسته از ویژگی های مناسب این استایل برای فصول گرم است. پارچه شانتون نخ مشکی برای دوخت این مدل مانتو بسیار کاربردی است. برای تکمیل استایل مینیمال بهتر است از رنگ مشکی یا طیف خاکستری استفاده شود. کفش های آکسفورد و لوفر برای جوانان استایلی ساده و در عین حال چشم نواز فراهم می کند. ترکیب جوراب های ساقدار با کفش آکسفورد، استایل مینیمال را ترندی و به روز خواهد کرد.

استایل مینیمال

 

انواع مانتو بلند مشکی با پارچه شانتون

تنوع مانتو های بلند در سال های گذشته بسیار زیاد شده است. زیرا مانتو بلند مشکی یکی از گزینه های منتخب خانم ها برای فصل بهار و تابستان است. این سبک از مانتو برای استایل های مختلف و با مدل های متنوع با پارچه شانتون قابل تولید و دوخت است. برای تنوع در پوشش و استایل بهاره خود می توانید از مدل هایی که در تصاویر پایین به آن ها اشاره می کنیم، استفاده کنید.

سیاه و سفید، ترکیبی شیک و کلاسیک

ترکیب رنگ مشکی و سفید یکی از ترکیب های کلاسیک و بی زمان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این ترکیب رنگ شما را بسیار شیک و باوقار نشان می دهد. برای استفاده از این ترکیب رنگ و داشتن استایل بهاره شیک، مانتو شانتون مشکی بلند با یقه برگردان سفید پیشنهادی جذاب و وسوسه کننده است.

ترکیب پارچه سیاه و سفید

خرید پارچه شانتون مشکی از پارچه نگار

مانتو شانتون ترندی بهاره و استایل های متنوع

مانتو بلند ترندی برای علاقه مندان به مد و فشن جزو مناسب ترین گزینه ها است. جیب های بزرگ، زیپ های افقی، یقه های پهن و اورسایز و سیلوئت های اغراق شده برای استایل ترندی این روزها پیشنهاد می شود. مانتو بلند با پارچه شانتون برای استایل های مختلف مانند کژوال، شیک، عربی، ترندی و مجلسی مناسب است. دوخت انواع مدل ها و برش ها بار پارچه شانتون امکان پذیر است.

پارچه شانتون مشکی

مانتو شانتون دکمه خور به شکل امروزی و مدرن

در سال های اخیر پوشیدن مانتوهای دکمه دار چندان محبوب نبوده است. اما برای موقعیت های اداری و نیمه رسمی پوشیدن این مانتوها ضروری است. دوختن مانتو شانتون مشکی بلند با دکمه زیاد در جلو، لباسی شیک و کاربردی برای موقعیت های مختلف در اختیارتان می گذارد. پوشیدن مانتو راسته ساده ممکن است برای همه دلچسب نباشد. برای این افراد دوخت مانتو با فرم و سیلوئت های متفاوت و جدید پیشنهاد می شود. مانتو سمت چپ تصویر پایین انتخابی جدید و جسورانه به عنوان استایل نیمه رسمی یا اداری است.

مانتو دکمه خور


انواع مانتو بلند (عبا) برای استایل بهاره


تزیینات مناسب پارچه شانتون مشکی

همان طور که می دانید روش های متنوعی برای تزیینات لباس وجود دارد. هر پارچه و لباس متناسب با نوع مواد اولیه و کاربرد، نیازمند نوع خاصی از تزیینات است. مانتو شانتون مشکی نیز با توجه به این نکات با گلدوزی، مروارید دوزی، ترکیب با خرج کار و پارچه طرحدار قابل تزیین است.

گلدوزی به روی مانتو شانتون مشکی

لباس ها و پارچه های گلدوزی و سوزندوزی شده از ترندهای محبوب ایرانیان است. برای خانم هایی که علاقه مند به استایل های سنتی و بوهمی هستند، دوخت این مانتو ها گزینه کاربردی به حساب می آیند. پارچه شانتون کنفی و شانتون گونی بافت برای دوخت شبکه دوزی قابل استفاده است. برای سوزندوزی و گلدوزی به روی دیگر مدل های پارچه شانتون، لایی کشی داخل مانتو ضروری است. این گلدوزی ها در قسمت های مختلف مانتو مانند سرشانه، سرآستین و پایین لباس جلوه ای شیک خواهند داشت. همچنین می توان از اپلیکه های موجود در بازار به روی مانتو شانتون استفاده کرد.

گلدوزی پارچه شانتون

مرواریددوزی، تزیینی ساده و راحت

دوخت مروارید های سفید و رنگ روشن به روی پارچه شانتون مشکی جلوه ای جذاب خواهد داشت. این تزیین را می توان به روشی ساده و راحت انجام داد. دوخت پراکنده مروارید ها در قسمت های مختلف مانتو به مهارت خاصی نیاز ندارد. می توان با استفاده از چند مروارید و نخ و سوزن مانتو شانتون مشکی خود را منحصر به فرد کنید. امروزه مروارید های پرچ شده یا پرسی نیز به سهولت و با قیمت مناسب در دسترس هستند. مانتو مرواریددوزی شده هم برای استفاده روزمره و هم به عنوان مانتو مجلسی کاربرد دارد.

مرواریددوزی مانتو شانتون


مقاله مرتبط: پارچه شانتون و معرفی 11 مدل مانتو دخترانه اسپرت


نوار خرج کار یا پارچه طرحدار؟

یکی دیگر از تزیینات رایج برای مانتو ترکیب پارچه شانتون ساده با نوار خرج کار یا پارچه طرحدار است. خوشبختانه پارچه شانتون طرحدار نیز در بازار موجود است. با استفاده از پارچه طرحدار و پارچه شانتون مشکی می توان استایل جذاب و ساده برای بهار و تابستان در نظر گرفت. علاوه بر این نوارهای خرج کار پهن و باریک بسیار متنوعی در خرازی ها دیده می شوند. دوخت نوار خرج کار به روی پارچه شانتون نیز روشی ساده و کاربردی برای تزیین مانتو است. هر دو این روش ها نتیجه فوق العاده به همراه دارد.

قیمت پارچه شانتون ترک

 

تزیین مانتو بهاره

آستین گره ای برای استایل بهاره

آستین گره ای بین سنین مختلف طرفداران زیادی را به خود جدب کرده است. این مدل آستین در کنار مدل کلی مانتو، می تواند استایل کژوال یا نیمه رسمی برای فصول گرم سال فراهم کند. آستین گره ای با استفاده از انواع پارچه شانتون قابل اجرا است و هر کدام نتیجه ای متفاوت و جذاب را در پی خواهد داشت.

آستین گره ای

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا