پارچه شناسیپاییز و زمستان

پارچه کوک دوزی هندی را با چه پارچه هایی ترکیب کنیم؟

حتما تا به حال با پارچه کوک دوزی هندی به عنوان یک پارچه ترند سال، آشنا شدید. این پارچه جذاب با توجه به طرح و الیافی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. معمولا از این پارچه برای دوخت انواع مانتو و وست استفاده می شود. در نتیجه اگر به دنبال یک آیتم متفاوت بهاره یا پاییزه هستید، می توانید به یک وست یا جلیقه جذاب با پارچه کوک دوزی هندی، فکر کنید. این پارچه دارای الیاف نخ و پنبه است. در زمینه آن معمولا از پارچه لینن و وال درجه یک استفاده می شود. به همین دلیل به راحتی با پارچه های مختلف قابل ترکیب شدن است.

خرید پارچه کوک دوزی هندی

 

یکی بیشترین کاربردهای این پارچه، استفاده از آن به عنوان پارچه خرجکار است. همانطور که می توانید یک مانتو دوخته شده با پارچه کوک دوزی هندی را با شلوار جین یا کتان بپوشید، می توانید از انواع جین کاغذی و کتان را نیز به عنوان زمینه ای برای این پارچه استفاده کنید. استفاده از این پارچه به عنوان خرجکار یک روش مقرون بصرفه برای اضافه کردن آن به استایل شما است. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی 6 پارچه فوق العاده برای ترکیب با پارچه کوک دوزی هندی، بپردازیم. اگر نمی دانید این پارچه زیبا با چه لباس یا پارچه های دیگری ست و ترکیب می شود، خواندن این مطلب برای شما الهام بخش خواهد بود.

آشنایی با 6 پارچه فوق العاده برای ترکیب با پارچه کوک دوزی هندی

شناختن پارچه های متناسب با یکدیگر، به شما کمک می کند استایل بهتری داشته باشید. همانطور که توصیه نمی شود شلوار جین را با لباس های مجلسی و سنگدوزی بپوشید، ترکیب پارچه های نخی با پارچه های مجلسی نیز ابدا توصیه نمی شود. در ادامه مطلب با بهترین پارچه هایی که می توانید با پارچه کوک دوزی هندی ترکیب کنید، آشنا خواهید شد.

پارچه لینن نچرال و پارچه کوک دوزی هندی

پارچه لینن نچرال و پارچه کوک دوزی هندی

همانطور که اشاره شد، معمولا برای زمینه پارچه کوک دوزی هندی، از پارچه لینن استفاده می شود. در نتیجه اولین و بهترین گزینه برای ترکیب با آن، پارچه لینن است. البته مایلید یک مانتو یا وست با ایستایی مناسب داشته باشید، پارچه لینن نچرال برای شما مناسب تر خواهد بود. بهتر است پارچه ای که برای ترکیب با پارچه کوک دوزی هندی انتخاب می کنید، از نظر رنگ با رنگ زمینه یا طرح اصلی پارچه، همخوانی داشته باشد. یکی از ویژگی هایی که پارچه لینن نچرال که آن را به گزینه ای ایده آل برای ترکیب با پارچه کوک دوزی کرده است، تنوع رنگ بالای آن است. این پارچه تک رنگ معمولا تنوع رنگ بالایی دارد. در نتیجه هیچ محدودیتی در ترکیب رنگ ها نخواهید داشت.

مدل مانتو دخترانه

پارچه لینن نچرال نسبت به لینن معمولی نرم تر و خنک تر است. در نتیجه برای ترکیب با پارچه کوک دوزی هندی برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. این پارچه دارای الیاف کاملا طبیعی بوده و ایستایی آن نیز نسبت به سایر مدل های لینن، بیشتر است. به همین دلیل برای دوخت انواع کت های بهاره، مانتو و وست پارچه ای مناسب محسوب می شود. البته با توجه به داشتن الیاف کاملا طبیعی، آبرفت و چروک پذیری بیشتری نیز خواهد داشت. برای حل مشکل آبرفت بهتر است هنگام خرید، مقدار بیشتری از این پارچه تهیه کنید. چروک پذیری این پارچه نیز به راحتی با یک اتو کشی ساده و سریع، رفع می شود.


حتما بخوانید: پارچه کوک دوزی هندی و 6 ایده برای دوخت آن


پارچه وال خامه دوزی

یکی از جذاب ترین پارچه هایی که در سالهای اخیر ترند شده، پارچه وال خامه دوزی است. این پارچه خاص با داشتن زمینه ای ساده و طرح های هم رنگ با زمینه، به سرعت مورد توجه طراحان قرار گرفت. همانطور که از نام پارچه مشخص است، زمینه این پارچه از پارچه وال تهیه شده است. این پارچه تمام ویژگی های پارچه وال را دارد. در حقیقت بهترین گزینه برای دوخت مانتو و پیراهن های تابستانی محسوب می شود. با توجه به دارا بودن الیاف نخ و پنبه، یکی از بهترین گزینه ها برای ترکیب با پارچه کوک دوزی هندی نیز خواهد بود.

مانتو تابستانی خامه دوزی

هرچند ممکن است ترکیب دو پارچه ای که دارای طرح و بافت است کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما با اندکی خلاقیت، نتیجه ای فوق العاده خواهید داشت. پارچه وال خامه دوزی بسیار سبک است. در بعضی مدل ها نیز ممکن است به یک آستر نخی نازک نیاز داشته باشد. ایستایی این پارچه با توجه به ضخامت آن در مدل های مختلف، اندک و متوسط است. برای ترکیب آن با پارچه کوک دوزی هندی بهتر است به سراغ رنگ های خنثی بروید. هر چقدر طرح خامه دوزی شده ساده و متراکم باشد، جلوه بیشتری به قسمت های کوک دوزی شده می دهد.

پارچه جین کاغذی و پارچه کوک دوزی هندی

پارچه جین کاغذی و پارچه کوک دوزی هندی

یکی از ویژگی هایی که پارچه کوک دوزی هندی را تبدیل به یک پارچه پرطرفدار و ترند سال کرده است، کاربردی بودن آن است. شما می توانید یک کت یا مانتو با پارچه کوک دوزی را در استایل رسمی و کژوال استفاده کنید. در حقیقت اگر اهل پوشیدن شلوارهای پارچه و کفش پاشنه بلند هستید، یک مانتو کوک دوزی می تواند ظاهری شیک و گرانقیمت  به استایل رسمی شما بدهد. اگر طرفدار پوشیدن شلوار جین و کفش های راحت هستید نیز همچنان یک مانتو کوک دوزی ظاهری متفاوت و خاص به استایل شما خواهد داد.

قیمت پارچه کوک دوزی هندی

مدل مانتو جدید

به همین دلیل یکی از پارچه هایی که می توانید با پارچه کوک دوزی ترکیب کنید، پارچه جین کاغذی است. این پارچه ظاهری شبیه پارچه جین دارد، اما کاملا نازک و سبک است. در تولید این پارچه معمولا از الیاف نخ و اندکی پلی استر استفاده می شود. بعضی از مدل های آن اندکی کشسانی نیز دارند. شما می توانید با ترکیب پارچه ای کلاسیک مانند پارچه کوک دوزی هندی با پارچه ای مدرن مانند جین کاغذی، یک لباس خاص مناسب استایل روزمره داشته باشید. ترکیب این دو پارچه برای طرفداران استایل بوهیمن نیز بسیار مناسب خواهد بود. فراموش نکنید می توانید پارچه کوک دوزی را به صورت تکه دوزی به جین کاغذی اضافه کنید.

پارچه مخمل

پارچه مخمل و ترکیب با پارچه هندی

تا بخش از مطلب سعی کردیم در مورد پارچه های تابستانی و خنکی که می توانید با پارچه کوک دوزی هندی ترکیب کنید، صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم به معرفی 3 پارچه زیبا، لطیف و گرم برای ترکیب کردن با پارچه کوک دوزی بپردازیم. اولین گزینه، پارچه مخمل است. پارچه مخمل در دسته پارچه های پاییزه قرار می گیرد. این پارچه جذاب یکی از قدیمی ترین پارچه های تولید شده در جهان است. البته تا امروز همچنان محبوبیت و جایگاه خود را در صنعت مد حفظ کرده است. همانطور که می دانید، دنیای پارچه های مخمل نیز بسیار متنوع و بی نظیر است. اگر به دنبال پارچه ای نفیس و خاص برای ترکیب با پارچه کوک دوزی هستید ما به شما مخمل های ساده تک رنگ و مخمل کوبیده را پیشنهاد می کنیم.


مقاله مرتبط: پارچه کوک دوزی هندی و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید


مخمل ساده معمولا درخشندگی کمی دارد که در هر حرکت سایه های زیبایی روی لباس ایجاد می کند. این پارچه معمولا ریزش دار است و از الیاف مصنوعی تهیه می شود. با آستر کشی آن می توانید ایستایی آن را تقویت کنید. در مقابل مخمل کوبیده کاملا مات است و پرزهای آن کاملا کوبیده شده است. این پارچه لطافت مخمل معمولی را ندارد و در هنگام لمس حس می کنید در حال لمس کاغذی هستید. ایستایی آن متوسط بوده و کاملا برای دوخت مانتو و کت مناسب است. ترکیب دو پارچه نفیس مخمل و پارچه کوک دوزی هندی، یک لباس گرم و چشمگیر برای شما خواهد ساخت.

پارچه فوتر و پارچه کوک دوزی هندی

پارچه فوتر و پارچه کوک دوزی هندی

پارچه فوتر یکی از پرفروش ترین پارچه های پاییزه است. این پارچه ساده و دوست داشتنی در دسته پارچه های پشمی قرار دارد. هرچند امروزه در تولید آن معمولا از الیاف مصنوعی نیز استفاده می شود. اما همچنان یک فوتر باکیفیت با میزان الیاف پشمی به کار رفته در آن شناخته می شود. یکی از ویژگی هایی که این پارچه را به یک پارچه پرطرفدار تبدیل کرده است، سادگی آن است. این پارچه پشمی گرم در مقایسه با سایر پارچه های پاییزه بسیار سبک و البته ساده و کاربردی است. شما می توانید با این پارچه انواع کت، پالتو، سارافون و دامن را طراحی کنید.

مشاهده جدیدترین طرحهای پارچه کوک دوزی مانتویی

مانتو مجلسی کوک دوزی

سادگی طرح و بافت پارچه فوتر این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید آن را با پارچه کوک دوزی هندی ترکیب کنید. البته برای این کار بهتر است به سراغ فوترهای نازک تر بروید. زیرا این نکته که ضخامت هر دو پارچه باید با هم تناسب داشته باشند، بسیار مهم است. اضافه کردن یک آستر مناسب به این ترکیب، یک کت یا وست گرم مناسب زمستان برای شما می سازد.

پارچه کشمیر (توییت)

پارچه کشمیر (توییت) نیز یکی از پرفروش ترین پارچه های پاییزه محسوب می شود. این پارچه معمولا به دلیل داشتن چهارخانه های متنوع، انتخابی فوق العاده برای دوخت لباس های پاییزه است. به دلیل گرمای مطبوع این پارچه و ضخامت اندک آن، می توان آن را به عنوان یکی از کاربردی ترین پارچه های پاییزه نیز شناخت. از پارچه کشمیر برای دوخت مانتوهای پاییزه، انواع کت، دامن، شلوار و حتی شال و کلاه نیز استفاده می شود. این پارچه دارای الیاف پشمی بوده و بسیار لطیف و سبک است.

مدل مانتو کوک دوزی هندی زمستانی

هرچند این پارچه به دلیل چهارخانه های جذابی که دارد مورد توجه است اما برای ترکیب آن با کوک دوزی، باید به دنبال مدل های ساده و تک رنگ آن باشید. زیرا ترکیب دو الگوی شلوغ چهارخانه با طرح های رنگارنگ پارچه هندی، نتیجه چندان جذابی نخواهد داشت. اما به طور کلی این پارچه گرم، سبک با ضخامت مناسب برای ترکیب با پارچه کوک دوزی گزینه ای ایده آل است.

منبع: masterclass.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا