پارچه شناسی

پارچه ساده مجلسی و استایل های دخترانه جذاب

از مهم ترین مواردی که یک مهمانی، عروسی، تولد یا هر مجلس شادی دیگری را برای ما خاطره انگیز می کند، لباس مناسب و چشم نوازی است که در آن مراسم به تن کرده ایم. در این بین انتخاب پارچه درست برای لباس مجلسی از موارد حائز اهمیت است. برای در نظر گرفتن پارچه مجلسی مناسب، لازم است به سن افراد نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. برای نمونه انتخاب پارچه های مجلسی زنانه، برای دوخت لباس مجلسی دخترانه انتخاب شایسته ای نیست. در این مطلب به صورت تخصصی به معرفی پارچه ساده مجلسی برای دوخت لباس های مجلسی دخترانه می پردازیم.

معرفی انواع پارچه ساده مجلسی دخترانه

اگر قصد دوخت یک لباس مجلسی دخترانه شیک و در عین حال ساده را دارید، پارچه های زیر را به خاطر بسپرید. پارچه تافته ساده، پارچه ارگانزا، پارچه کرپ، پارچه حریر و پارچه سیلک از جمله این پارچه های مجلسی هستند. در ادامه به معرفی و بررسی پارچه های مذکور می پردازیم و مدل های گوناگونی را نیز پیش روی شما می گذاریم.

پارچه ساده مجلسی تافته

یکی از محبوب ترین و زیباترین انواع پارچه ساده مجلسی که در دوخت انواع لباس های مجلسی و لباس های شب، کاربرد فراوانی دارد، پارچه تافته است. انواع مختلف دیگری از پارچه تافته نیز وجود دارند؛ مانند پارچه ژاکارد تافته که برای دوخت لباس های مجلسی زنانه پیشنهاد می شوند. اما اگر قصد دوخت لباس مجلسی دخترانه با پارچه مجلسی ساده را دارید، پارچه تافته ساده گزینه مناسبی است.

پارچه مجلسی ساده تافته | پارچه نگار

این پارچه آن 6چنان محبوب گشته که طراحان برندهای معروفی همچون کوکو شانل و کریستین دیور برای طراحی برخی از لباس های خود از آن استفاده می کنند.

ویژگی های پارچه تافته

شایان ذکر است که پارچه تافته از الیافی هچون ابریشم، پلی‌استر و نایلون و برخی الیاف دیگر تولید می شود. از دیگر ویژگی های این پارچه حالت خشکی و وزن سبک آن است. بافت به کار رفته شده در پارچه تافته، بافتی ساده و محکم می باشد.

نکته جالب توجه در خصوص پارچه تافته، پیچ خوردن نخ های این پارچه در زمان بافت آن ها است. این خصوصیت پارچه تافته موجب شده که شاهد ساختاری سفت و محکم در این پارچه باشیم. نوع بافت پارچه تافته، تعیین کننده ایستایی آن نیز می باشد. این پارچه مجلسی دارای ایستایی آهار دار و خشک است.

خرید پارچه ساده مجلسی

پارچه تافته، خشک و در عین حال لطیف

در دوخت لباس مجلسی با پارچه تافته توجه داشته باشید که این پارچه برای دوخت لباس هایی که به انعطاف نیاز دارند، توصیه نمی شود. زیرا پارچه تافته، در درون بافت خود دارای کشش نیست. با پارچه تافته امکان دوخت انواع لباس مجلسی زیبا با ساختارهای خشک وجود دارد. این ویژگی پارچه تافته باعث شده که این پارچه با گذشت زمان، تغییر شکل ندهد.

پارچه های تافته با این وجود که خشک هستند و بافت به کار رفته در آن ها بسیار پایدار و مقاوم است، از انواع پارچه های ظریف و حساس نیز محسوب می شوند. پارچه های تافته که از رنگرزی نیز برخوردار شده اند، دارای سطحی لطیف و نرم می باشند. در نگهداری این پارچه ها باید دقت کنید که به جای نوک تیزی برخورد نکنند و در کنار اقلام تیز، قرار نگیرند.

استایل های هندی جذاب با پارچه تافته

پیراهن هندی با پارچه تافته

خوب است بدانید که پارچه تافته همواره یکی از محبوب ترین انواع پارچه در استایل هندی محسوب می شود. لباس های سبک هندی نیز امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. بنابراین اگر دوست دارید لباسی ساده و زیبا به سبک هندی ها بپوشید، پارچه تافته گزینه بسیار مناسبی است.

در این استایل معمولا لباس های با قد بلند، استفاده می شود. در واقع لباس هایی که حتی از شدت بلندی، روی آن ها با سطح زمین مماس است. در این نوع از استایل بهتر است یقه لباس به صورت گرد دوخته شود. همچنین استفاده از خرج کارهای ظریف و زیبا روی لباس، جذاب به نظر می رسد.

روی آستین لباس های تافته با سبک هندی می توانید مانور دهید و آستین هایی همچون آستین کلوش را برای این گونه لباس ها بدوزید.

در این تیپ بهتر است از اکسسوری های سنتی استفاده کنید؛ برای نمونه استفاده از گوشواره میخی برای استایل یاد شده، اصلا ایده جالبی نیست و در عوض می توانید از گوشواره های آویز دار و شلوغ تر استفاده کنید. یک ایده جالب دیگر، استفاده از انگشترهای بزرگ و طرح دار به عنوان اکسسوری است.


مقاله مشابه: پارچه تافته و پیراهن های اور سایز


استایل های خاص دخترانه با پارچه ساده مجلسی دخترانه تافته

استایل دخترانه زیبا با پارچه تافته | پارچه نگار

از آنجایی که پارچه تافته پارچه ای ساده و زیبا است در نتیجه می توانید با حاشیه دوزی های خاص آن، خالق استایلی متفاوت باشید. برای نمونه در این استایل بهتر است پارچه تافته را برای لباس مجلسی دخترانه ساده در نظر داشته باشید. سپس در بخش پائینی یا آستین های آن از خرج کارهای ظریف یا گلدوزی استفاده کنید.

این استایل نیز برگرفته شده از سبک هندی می باشد. یقه مناسب برای چنین لباسی، یقه گرد است. اگر در این استایل از گوشواره پرکار و سنتی استفاده می کنید، دیگر نیازی به استفاده از گردنبند وجود ندارد؛ زیرا استایل شما شلوغ خواهد شد و از سادگی به دور می شود. در عوض با انتخاب یک انگشتر نگین دار، استایل جذاب تری خواهید داشت.

پارچه ساده مجلسی ارگانزا؛ خاص و دخترانه

پارچه ساده مجلسی ارگانزا

اگر بخواهیم یکی از دخترانه ترین پارچه ها را معرفی کنیم، پارچه ارگانزا از اولین مواردی است که به ذهن خطور می کند. در خصوص ویژگی های ای پارچه باید بگوئیم که پارچه ارگانزا، سبک وزن، براق و نازک است. به دلیل بافت خاص و زیبای پارچه ارگانزا از این پارچه در دوخت انواع لباس شب، استفاده می شود.

یکی از خصوصیات این پارچه، حساسیت بالای آن است؛ از این رو در طی استفاده از آن، دقت کنید که به جایی گیر نکند و آسیب نبیند. از دیگر ویژگی های این پارچه باید به چروک پذیری آن، اشاره داشته باشیم. سبک و خنک بودن از بهترین مزایای این پارچه مجلسی است. این پارچه براق با انعکاس بالایی که از نور دارد، می تواند بهترین گزینه برای درخشیدن شما در میهمانی ها باشد. پارچه ارگانزا یکی دیگر از انواع پارچه ساده مجلسی چشم نوازی است که می توانید با آن لباس های مجلسی گوناگونی را بدوزید.


حتما بخوانبد: انواع مدل بلوز های مناسب با پارچه ارگانزا ساده


شومیز های مجلسی دخترانه با پارچه ارگانزا

شومیز مجلسی ارگانزا

با پارچه ارگانزا می توانید استایل های متفاوتی داشته باشید. برای نمونه این امکان برای شما وجود دارد که یک یک شومیز کوتاه ارگانزای مشکی بدوزید و آن را با یک دامن شیری رنگ به تن کنید. استفاده از یک صندل طلایی، تکمیل کننده این استایل است. دامن ارگانزا،  انتخابی خاص در استایل های دخترانه است.

پیراهن های چین دار دخترانه کوتاه

پیراهن کوتاه دخترانه ارگانزا

یک نمونه دیگر از استایل های خاصی که می توانید با پارچه ارگانزا داشته باشید، دوخت پیراهن چین دار با این پارچه است. برای داشتن چنین استایلی از پارچه ارگانزای ساده صورتی می توانید استفاده کنید. در بخش های بالای چانه، می توانید چین ایجاد کنید. یقه این لباس نیز بهتر است به صورت یقه هفت باشد. در چنین استایلی، قد آستین لباس را بلند در نظر بگیرید. قد کل پیراهن در چنین استایلی تا روی زانو است. استفاده از یک جوراب شلواری سفید که تا زیر زانو کشیده شده باشد، انتخاب مناسبی برای تکمیل این استایل زیبای دخترانه می باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید پارچه ساده مجلسی ارگانزا، استایلی بی نظیر و ساده را به وجود آورده که با گذشت زمان نیز از مد نمی افتد.

برای خرید پارچه ارگانزا از پارچه نگار کلیک کنید

پیراهن های بلند دخترانه با پارچه ارگانزا و پاشنه بلند

پیراهن بلند دخترانه

یک استایل جالب توجه دیگر با پارچه ارگانزا، دوخت پیراهن های بلند دخترانه است. در چنین استایلی، قد پیراهن را تا زیر زانو در نظر بگیرید. رنگ صورتی، رنگی ملیح و زیبایی است که در این استایل انتخاب شده است. این پیراهن بلند، دارای چین های ظریفی می باشد.

می توانید از دکمه های طلایی یا کرمی در این استایل استفاده کنید. پوشیدن یک پاشنه بلند که پیراهن روی آن بیفتد، مکمل خوبی در این استایل شیک و ساده دخترانه خواهد بود.

پیراهن کوتاه دخترانه با پارچه ارگانزا و کتونی

پیراهن کوتاه ارگانزا با کفش کتانی

اگر می خواهید استایلی منحصر به فرد، شیک و ساده داشته باشید، ایده این استایل به شما کمک می کند. در چنین استایلی می توانید از پارچه صورتی کم رنگ برای دوخت پیراهن خود استفاده کنید.

قد پیراهن را تا زیر زانو در نظر بگیرید. در دوخت این پیراهن می توانید از یک پاپیون برای بستن آن که نقش کمربند را نیز ایفا می کند، استفاده کنید. آستین های این پیراهن باید بلند باشند؛ ولی می توانید طراحی آستین ها و یقه لباس را به صورت بدن نما در نظر بگیرید. این پیراهن خاص را می توانید با یک کتونی تمام سفید، ست کنید.

پارچه ساده مجلسی کرپ

پارچه ساده کرپ

پارچه کرپ یکی پارچه های ظریف زیبای مجلسی است. این پارچه دارای ایستایی لخت می باشد. پارچه کرپ چروک پذیری زیادی ندارد، از این رو به راحتی با دمای پایین اتو، صاف می شود. نرمی و لطافت، سبک بودن و مقاومت در برابر رطوبت از جمله ویژگی های پارچه کرپ است. با پارچه ساده مجلسی کرپ، فرصت دوخت انواع لباس های مجلسی، شومیزهای مجلسی و غیره برای شما وجود دارد.

دخترانه و ساده

پارچه کرپ یکی از پارچه های ساده ودخترانه ای است که دارای ایستایی فوق العاده ای می باشد. این پارچه با حالت طبیعی خود با اینکه هیچ گونه نقش و نگاری ندارد، می تواند استایلی بسیار زیبا را برای شما به وجود بیاورد.

روی یک المان، مانور دهید

خلاقیت در دوخت آستین شومیز

در استایل های دخترانه و ساده با پارچه کرپ، توصیه می شود که روی یک بخش از لباس مانور دهید. برای مثال می توانید شومیز را به صورت ساده بدوزید و آستین های آن را مدل دار در نظر بگیرید. استفاده از یک رنگ متفاوت دیگر برای بخش داخلی آستین، ایده بسیار مناسبی خواهد بود.

همچنین در چنین استایلی می توانید بخش پایینی شومیز را، همراه با پلیسه طراحی کنید. وجود چند پلیسه که باعث زیباتر ایستادن شومیز شود، ایده بسیار جالبی خواهد بود. یقه این لباس را نیز به صورت یقه گرد، طراحی کنید.

پیراهن های بلند کرپ با یقه گرد

یکی از جذاب ترین استایل ها با پارچه کرپ، استفاده از پیراهن های مجلسی دخترانه با قد بلند است. در این استایل می توانید قد لباس را در بالاترین حالت ممکن در نظر بگیرید. استفاده از پارچه آفوایت ساده کرپ برای دوخت این پیراهن پیشنهاد می شود.

پیراهن مجلسی بلند کرپ

مدل دوخت این پیراهن به صورت مدل ماهی است. یقه در نظر گرفته شده برای دوخت این پیراهن باید یقه گرد باشد. در این استایل قد پیراهن تا پایین پا آمده و در نتیجه کفش مشخص نیست؛ استفاده از یک صندل با پاشنه متوسط ایده خوبی برای این استایل است. برای اکسسوری هم می توانید از کیف دستی چرم با رنگ عسلی استفاده کنید؛ زیرا ترکیب آفوایت در کنار عسلی ترکیبی زیبا خواهد بود.

قیمت پارچه ساده برای لباس مجلسی

استایل دخترانه با پیراهن بلند کرپ با یقه قایقی

پیراهن بلند یقه قایقی کرپ

یکی دیگر از استایل های زیبا با پارچه کرپ دوخت پیراهن بلند دخترانه با یقه قایقی می باشد. در چنین استایل های لباس از بخش پائین تا کمی بالای زانو، چاک خورده است. بنابراین صندل یکی از عناصری است که در این استایل خودنمایی می کند. استفاده از صندل های مجلسی بند دار و جلوباز در چنین استایلی زیبا خواهد شد. از آنجایی که یقه لباس در چنین استایلی باز است، لذا می توانید از گردنبندهای شلوغ تر در آن استفاده کنید. پارچه ساده مجلسی کرپ، این استایل را بسیار زیبا، دخترانه و چشم نواز کرده است.


حتما بخوانید: پارچه کرپ حریر طرحدار و پیشنهاد دوخت مانتوهای بهاره


پارچه مجلسی ساده حریر

یکی از زیباترین و ظریف ترین پارچه های مجلسی دخترانه، پارچه حریر است. به دلیل جلوه بصری و بسیار زیبای پارچه حریر از این پارچه در دوخت انواع لباس های مجلسی و زینتی استفاده می شود. پارچه حریر دارای حالت براقی است که در دوخت انواع لباس های مجلسی بسیار زیبا جلوه می کند. حالت بدن نمای پارچه حریر، یکی دیگر از ویژگی های این پارچه است.

پارچه ساده مجلسی حریر

دوخت انواع لباس های مجلسی، شومیز، پیراهن و دامن دخترانه با این پارچه بسیار عالی و زیبا می شود. این پارچه چروک پذیر نیست و همچنین آبرفت نیز ندارد. در ادامه چندین استایل زیبا با پارچه حریر را مورد بررسی قرار می دهیم.

لباس های چین دار دخترانه

اگر به لباس های چین دار و بلند دخترانه علاقه دارید، پارچه حریر یکی از بهترین گزینه ها است. پارچه ساده مجلسی حریر می تواند پیراهن دخترانه چین دار بسیار جذابی را برای شما خلق کند.

دوخت لباس های چین دار با پارچه های بدون طرح حریر، پیشنهاد بهتری است؛ زیرا  خود لباس دارای مدل خاص و زیبایی است و با پارچه ساده بسیار عالی خود نمایی می کند.

در این استایل می توانید از پارچه حریر ساده برای دوخت لباس استفاده کنید. قد این پیراهن مجلسی باید کاملا بلند باشد. این پیراهن چین دار را می توانید با آستین های بلند بدوزید. یقه این لباس را به صورت یقه قایقی یا یقه باز طراحی کنید.

سر شانه این لباس مجلسی باید روی شانه ها بیفتد. از یک گردنبند بسیار ظریف برای اکسسوری این استایل استفاده کنید. در این استایل کفش مشخص نیست و می توانید یک کفش مجلسی با پاشنه متوسط را برای تکمیل این استایل انتخاب کنید.

پیراهن های حریر آستین دار؛ انتخابی مناسب برای قد بلندها

یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب لباس دخترخانم های قد بلند، پیراهن های کوتاه حریر با آستین بلند است. پیراهن های آستین دار حریر، قد را متوازن تر نشان داده و از این رو برای قد بلندها توصیه می شود. در این استایل می توانید، پیراهن خود را با یک نوع یقه بسته انتخاب کنید. قد این پیراهن را می توانید تا بالای زانو در نظر بگیرید و از یک کفش پاشنه بلند در این استایل استفاده کنید.

پیراهن های اسکیتر حریر؛ بهترین گزینه برای بلند قد نشان دادن

اگر در استایل مجلسی خود از پیراهن های اسکیتر حریر استفاده کنید، قد شما بلند تر نشان داده می شود. همانطور که می دانید طراحی پیراهن های اسکیتر به نحوی است که تا بالای زانو قدرت آنها در نظر گرفته شده است و سپس دامن آنها از قسمت کمر گشاد می شود. همچنین در بخش کمر این لباس ها چین می خورند و همین نکته باعث بلندتر دیده شدن قد افراد می شود.

به دلیل طراحی خاص این نوع لباس ها که یقه آنها به دور گردنش پیچیده می شود، بهتر است از گردنبند به عنوان اکسسوری استفاده نکنید و در عوض با یک گوشواره زیبا این استایل را زیباتر کنید. انتخاب یک صندل یا کفش پاشنه بلند نیز در این تیپ کمک شایانی به شما می کند. پارچه ساده مجلسی حریر، انتخابی ایده آل برای دوخت انواع پیراهن های اسکیتر هستند.

استایل مشکی با پارچه حریر

رنگ مشکی یکی از محبوب ترین ها برای انتخاب لباس شب است. دوخت یک پیراهن بلند با پارچه حریر مشکی می توانند استایل فوق العاده ای را برای شما ایجاد کند. در این استایل می توانید از پارچه حریر برای دوخت یک پیراهن بلند مشکی استفاده کنید. این پیراهن با آستین است و قد آن نیز باید بلند باشد؛ از یک کمربند بسیار ظریف می ‌توانید برای جدا کردن بخش دامن و بالای پیراهن استفاده کنید. یک صندلی مشکی می تواند تکمیل کننده این تیپ زیبا باشد.

آستین های خاص و زیبا

پارچه حریر یکی از پارچه هایی است که دست شما را در طراحی آستین های لباس باز گذاشته است. امکان دوخت انواع آستین های کشی، پفی، کلوش، مچی و غیره با این پارچه زیبا و مجلسی وجود دارد. از این رو دست شما در طراحی باز است و بر اساس سلیقه خود می توانید بهترین آن را انتخاب کنید.

پارچه مجلسی ساده سیلک

پارچه مجلسی ساده سیلک

پارچه سیلک یکی از پارچه های درخشنده و زیبا می باشند که دارای ظرافت و زیبایی بسیار بالایی است. این پارچه با ظرافت ویژه ‌ای که دارد ایده مناسبی برای دوخت انواع لباس های مجلسی به شمار می آید.

یکی از بهترین گزینه ها برای لباس شب استفاده از پارچه سیلک است؛ چرا که جذابیت و حالت براق این لباس جلوه بسیار زیبایی را ایجاد می کند. یکی از بهترین ایده ها برای دوخت پارچه سیلک، استفاده از آن برای دوخت انواع لباس های با حجاب و آستین بلند است. در ادامه چند استایل شیک و زیبا با پارچه سیلک را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

استایل های مجلسی رسمی دخترانه

شومیز رسمی با پارچه سیلک

یک استایل بسیار جذاب با پارچه سیلک، دوخت یک شومیز ساده است. این شومیز را می‌توانید با یک شلوار سفید بپوشید. لازم به ذکر است که این شومیز می تواند آستین مچی داشته باشد و استایل رسمی را برای شما ایجاد کند. چنین شومیزی را همراه با دامن نیز می توانید بپوشید.


مقاله مرتبط: آموزش روش صحیح شست و شوی پارچه سیلک


پیراهن های بلند سیلک؛ پوشیده و زیبا

پیراهن پوشیده سیلک

یکی دیگر از استایل های جدید و جذاب با پارچه سیلک، دوخت پیراهن های بلند با آستین بلند است. برای نمونه می توانید یک پیراهن ساده با پارچه سیلک بدوزید. می توانید تنها با به کاربردن یک کمربند به پیراهن سیلک بلند خود، نمایی زیبا بدهید.

از آنجایی که این پارچه خود دارای براقیت خاصی است، با یک کمربند نیز به زیبایی جلوه می کند. پارچه سیلک ایده بسیار مناسب برای خانم هایی است که می خواهند لباس مجلسی پوشیده و در عین حال، زیبا بپوشند. پارچه ساده مجلسی سیلک، یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس های مجلسی دخترانه به شمار می آید.

پیراهن های یک طرفه؛ خالق استایلی متفاوت با پارچه سیلک

اگر می خواهید در مراسم ها متمایز از دیگران باشید، و لباسی منحصر به فرد داشته باشید، دوخت پارچه لباس مجلسی به صورت یک طرفه، بهترین انتخاب است. همراه با پیراهن یک طرفه ساتن می توانید یک صندل مجلسی به پا کنید و استایل خاص خود را خلق کنید.

پارچه ساده مجلسی مخمل ونوس

پارچه مجلسی ساده مخمل ونوس

پارچه مخمل ونوس یکی از زیباترین پارچه های مجلسی است که حتی از تماشا کردن آن نیز لذت می بریم. این پارچه ساده مجلسی، زیبایی و ظرافت را با هم آمیخته است. جالب است بدانید پارچه مخمل ونوس با اینکه از جنس مخمل است، خنک و نازک می باشد. یکی از ویژگی های پارچه مخمل ونوس، حالت کشسانی آن است. از این رو به راحتی می توانید، لباس های مجلسی جذب را با آن بدوزید. راحتی و سبکی از مزایای پارچه مخمل ونوس به حساب می آیند.

خود نمایی زیبای مخمل ونوس در لباس های مجلسی دنباله دار

پارچه مخمل ونوس دارای ظاهر بسیار زیبایی است، بنابراین دوخت لباس های بلند با این پارچه باعث می شود که این زیبایی بیشتر به نمایش گذاشته شود. استایل های جذاب بلند با پارچه ساده مجلسی مخمل ونوس، ایده بسیار خاصی خواهند بود. برای نمونه در این استایل می توانید از پارچه مخمل ونوس زرشکی استفاده کنید. لباس مجلسی خود را به صورت اندامی یا با مدل ماهی طراحی کنید. وجود آستین بلند نیز در این استایل بسیار زیبا خواهد بود. یقه این لباس را می توانید به صورت بسته تر یا گرد در نظر بگیرید.

پیراهن های زیبای دنباله دار مخمل | پارچه نگار

لباس مجلسی را به گونه ای طراحی کنید که پارچه آن حتی دنباله هم داشته باشد؛ چرا که لباس های دنباله دار مجلسی با پارچه مخمل ونوس بسیار جالب توجه هستند. البته دقت کنید که این دنباله در حد متناسبی باشد که سادگی و شیک بودن لباس با یکدیگر رعایت شوند. استفاده از اکسسوری های نقره ای رنگ در این استایل پیشنهاد می شوند. همچنین در این استایل می توانید از یک کفش پاشنه بلند مشکی نیز استفاده کنید.

لباس مجلسی چاک دار بلند با پارچه مخمل ونوس

لباس مجلسی با پارچه مخمل ونوس

یکی دیگر از استایل های زیبا که می توانید با پارچه ساده مجلسی مخمل ونوس داشته باشید، طراحی لباس بلند چاک دار است. برای نمونه رنگ آبی یا سبز ایده بسیار جذابی در این استایل می باشد. در این استایل قد پیراهن را تا تقریبا روی پا در نظر بگیرید. وجود یک صندل مشکی می تواند مکمل خوبی در چنین استایلی باشد. قد این پیراهن بلند است و یقه در نظر گرفته برای آن باز است. بنابراین اگر از یک گردنبند بلند و نازک به عنوان اکسسوری استفاده کنید، استایلی بسیار تماشایی خواهید داشت.

با پارچه ساتن به زیبایی بدخشید

پارچه مجلسی ساده ساتن

پارچه ساتن از دسته پارچه های بسیار زیبا و براق است. درخشندگی و در عین حال حالت زیبای این پارچه، ایده های فراوانی را برای دوخت لباس مجلسی دخترانه پیش روی شما می گذارد. پارچه ساتن آمریکایی یکی از بهترین انواع پارچه ساتن است؛ این پارچه به دلیل برخورداری از آهار فراوان، پارچه ای بسیار مناسب برای دوخت لباس مجلسی شمرده می شود.

استایل زیبا با پیراهن ساتن آمریکایی

پیراهن بلند ساتن آمریکایی

یکی از استایل های زیبا با پارچه ساده مجلسی ساتن، دوخت یک پیراهن آستین کوتاه با قد بلند است. در واقع قد این پیراهن را تا پایین پا در نظر بگیرید. می توانید با خود این پارچه برای آن یک کمربند زیبا بدوزید یا بخش کمر آن را با دوخت، از قسمت بالاتنه، جدا کنید. یقه این لباس می تواند به صورت نیمه بسته باشد که در وسط آن چاک خورده است. در چنین استایلی می توانید از یک کفش پاشنه بلند استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی جدید ترین ایده ها برای ساخت یک استایل منحصر به فرد دخترانه با انواع پارچه ساده مجلسی پرداختیم. گاهی مواقع پیدا کردن یک پیراهن یا لباس مجلسی دخترانه ساده و شیک کار سختی می شود. اما راز و رمزهای داشتن یک استایل شیک و دخترانه مجلسی با پارچه های مناسب این سبک را پیش روی شما گذاشتیم.

انواع پارچه مجلسی ساده که بررسی کردیم عبارتند از: پارچه های مجلسی مخمل ونوس، ساتن، تافته، سیلک، حریر، کرپ و ارگانزا. انتخاب اکسسوری های مناسب با هر استایل نیز از موارد حائز اهمیت برای ایجاد یک استایل زیبا هستند. اگر قصد دوخت لباس های بلند و ساده دخترانه را دارید می توانید از برخی از پارچه های مجلسی همچون مخمل ونوس یا تافته استفاده کنید.

لباس های چین دار دخترانه نیز با پارچه حریر بسیار جذاب می شوند. اگر قصد دوخت یک لباس مجلسی ساده و شیک با حجاب را دارید، پارچه سیلک گزینه ایده آلی خواهد بود. همچنین با پارچه کرپ و حریر می توانید انواع مدل های آستین را بدوزید و از لباس خود لذت ببرید.

 

منبع: www.outfittrends.com

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا