روش های مراقبتی از پارچه

آموزش روش صحیح شست و شوی پارچه سیلک

شست و شوی پارچه سیلک یکی از نکات مهمی است که اغلب خانم ها باید بدانند. زیرا پارچه سیلک پارچه بسیار ظریف و حساسی هست که نیاز به مراقبت و شست و شوی خاص خود دارد. به همین دلیل بهتر است از فروشنده پارچه در مورد شیوه های مناسب شست و شو و نگهداری آن سوال کنید. مطمئنا فروشندگان پارچه اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان می گذارند. اما اگر امکان سوال پرسیدن فراهم نبود خواندن این مطلب برایتان مفید خواهد بود.


مرتبط با مقاله: آبکشی و اتوکشی پارچه سیلک


تنوع بی نظیر پارچه سیلک

تست پارچه قبل از شست و شو

قسمت کوچکی از پارچه سیلک را برش زده و برای تست از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همیشه اولین شست و شو را به صورت تکی انجام دهید، مخصوصا پارچه های با رنگ تیره که امکان پس دادن رنگ وجود دارد. پارچه سیلک تست خود را در آب گرم قرار دهید تا ببنید که رنگ پس می دهد یا نه. سپس آن را به سطح پارچه سفید رنگی بکشید تا از پس ندادن رنگ مطمئن شوید. اگر پارچه رنگ پس نداد آماده اید تا بقیه مراحل شست و شو را انجام دهید. اما اگر رنگ پس داد باید از خشکشویی برای شست و شوی پارچه سیلک خود استفاده کنید.

به هیچ عنوان از مایع سفید کننده برای این پارچه استفاده نکنید، زیرا مایع سفید کننده به بافت پارچه سیلک آسیب وارد می کند و موجب سوراخ شدن آن می شود.

مرحله بعدی، تست پارچه با آب گرم و مایع یا پودر شوینده است. پس از شستن پارچه سیلک خود در ترکیب آب و مایع، اجازه دهید تا خشک شود. پس از آن اطمینان حاصل کنید که لکه های سفید روی پارچه باقی نمانده باشد. توجه داشته باشید که از پودر شوینده برای پارچه های حساس استفاده کنید. همچنین به هیچ عنوان از مایع سفید کننده برای پارچه سیلک استفاده نکنید.

شست و شوی دستی 

بعد از تست شست و شوی پارچه سیلک، می توانید آن را در تشت پر از آب ولرم یا آب سرد بشویید. پارچه یا لباس سیلک خود را درون تشت قرار دهید و تکان دهید. از چنگ زدن و سابیدن پارچه سیلک خیس خودداری کنید. زیرا پارچه سیلک در حالت خیس، بسیار حساس تر از حالت خشک است. اگر لکه ای روی پارچه سیلک وجود دارد بهتر است که نوک انگشت را به روی آن بکشید تا تمیز شود. بهتر است که این پارچه را به مدت ۳۰ دقیقه در تشت آب بگذارید تا خیس بخورد.از تکان دادن مدام آن در تشت آب بپرهیزید.

مشاهده انواع پارچه سیلک

شست و شوی ماشینی 

اگر قصد ریسک کردن دارید و می خواهید که پارچه یا لباس سیلک خود را با ماشین لباسشویی بشویید، بهتر است که از حالت شست و شوی مناسب پارچه های حساس استفاده کنید. می توانید از کیسه ها و یا کیف های شست و شوی لباس زیر نیز استفاده کنید تا آسیبی به پارچه تان نرسد. سعی کنید پارچه یا لباس سیلک خود را به صورت جداگانه، نه با حالت معمول شست و شوی لباس ها، بشویید. بلافاصله پس از اتمام شست و شو پارچه یا لباس سیلک خود را از ماشین لباسشویی خارج کرده . اجازه ندهید که پارچه شسته شده طولانی مدت در لباسشویی بماند.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا