استایلپاییز و زمستانروزمره و کاربردی

پارچه موهر و خاص ترین شال های زمستانی

با رسیدن فصل سرما  دیگر باید شال و روسری های نازک را کنار گذاشت چرا که گرمای مورد نیاز را فراهم نمی کنند. در این فصل خانم ها به دنبال شال های گرم تر و ضخیم تر با کیفیتی عالی می گردند. اما مشکل برخی از شال و روسری های ضخیم این است که جنس نرم و لطیفی ندارند و ظرافت کمتری دارند. در این مقاله قصد داریم شال های زمستانه با پارچه موهر را به شما معرفی کنیم.

پارچه موهر یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت شال های زمستانه است. این پارچه ضخیم پشمی، پوششی عالی و گرم برای فصول سرد سال است. تنوع بالای پارچه های موهر امکان دوخت شال های گوناگون زیبای پشمی را به شما می دهد. در این مطلب می خواهیم با انواع شال های موهر خاص و زیبا آشنا شویم.

خرید پارچه موهر پشمی

 

پارچه موهر چیست؟

پارچه موهر یکی از پارچه های پشمی و ضخیم است که برای دوخت لباس های زمستانی به کار می رود. موهر یک نوع پارچه از الیاف طبیعی است که نسبتا جزو پارچه ای گران است. بزرگترین تولیدکنندگان پارچه موهر کشورهای ترکیه، ایالات متحده و آفریقای جنوبی هستند. بیشترین مصرف کنندگان این پارچه کشورهای انگلستان، هلند و بلژیک می باشند. البته از پارچه موهر فقط در صنعت پوشک استفاده نمی شود، بلکه در تولید فرش و مبلمان  و لوازم جانبی نیز استفاده می شود.پارچه موهر چیست؟ | پارچه نگار

احتمالا برایتان این سوال پیش می آید که پارچه موهر چگونه تولید می شود؟ جالب است بدانید که این الیاف از موهای بز به دست می آید. در واقع این موها را جدا می کنند و ناخالصی هاش را از بین می برند. سپس این تار ها برش داده می شوند و به صورت نخ در می آیند.

پارچه موهر از لطافت، نرمی و درخشندگی خاصی برخوردار است. این ویژگی ها این پارچه را به یک پارچه محبوب تبدیل کرده است. الیاف موهر رنگ پذیر و شفاف است و اغلب برای انواع لباس های گران قیمت به کار برده می شود. همچنین موهر را با الیاف دیگر مانند پنبه و کنف ترکیب می کنند و  پارچه های مختلفی به دست میاد.

خصوصیات پارچه موهر

موهر یک فیبر سبک و گرم است که برای لباس های زمستانی همچنین شال و روسری انتخاب بسیار خوبی است. از جمله خصوصیات منحصر به فرد پارچه موهر می توانیم به گرمی، لطافت، استحکام، درخشندگی و جذب رطوبت بالا اشاره کرد.

برای این که تشخیص بدهید پارچه موهر که خریداری کردید اصل و مرغوب است. یک تار از آن را بسوزانید و اگر بوی کز به مشامتان رسید. به معنی مرغوبیت و اصل بودن آن است. البته این روش برای شال و روسری کارساز نیست و فقط هنگام خرید پارچه موهر می‌توان این کار را انجام داد. برای شال و روسری‌ های موهر دقت کنید که این پارچه کشسانی زیادی داشته باشد و همچنین هنگام شست ‌وشو  هیچ گونه تغییر رنگ و آبرفتی نباید داشته باشد.


حتما بخوانید: پارچه سوییت، انتخاب محبوب زمستانی


شال های زمستانی با پارچه موهر

در فصل پاییز و زمستان لازم است که استایل مناسب فصل سرما را انتخاب کنیم و خودمان را گرم نگه داریم. انواع و اقسام شال و روسری ها، در بازار برای فصل پاییز و زمستان عرضه می شوند و هرسال مدل های جدید وارد بازار می شود.

در پاییز و زمستان خانم ها به دنبال یک شال مناسب هستند که گرمای لازم را فراهم کند و در عین حال شیک و زیبا باشد. شال زمستانه با پارچه موهر انتخاب بسیار عالی است چرا که یک الیاف منحصر به فرد است که دارای ویژگی های لازم می باشد. خوشبختانه شال با پارچه موهر را می توانید با اکثر استایل های اسپرت و رسمی ست کنید، فقط کافی است که به هارمونی رنگ ها و جزییات استایلتان دقت کنید. شال زمستانه با پارچه موهر تیپ شما رو جذاب تر می کند و زیبایی خاصی را جلوه می کند.

شال های زمستانی با پارچه موهر

شال های زمستانه با پارچه موهر در بین انواع شال های زمستانه برتری دارد، چون جنس این پارچه به شکلی هست که لطیف و نرم هست و زبر نیست، و از این نظر نسبت به شال های زمستانه ضخیم که زبر هستند انتخاب بهتری است.

قیمت پارچه موهر ترک

 

حتما در خرید شال زمستانه با پارچه موهر دقت کنید که پارچه بدون نخ کش و لک باشد، و توجه داشته باشید که رنگ شال با رنگ پوست تان، مدل و رنگ مو شما و فرم صورت همخونی داشته باشد. شال های زمستانه با پارچه موهر با ضخامت کمتر و سبک تر مناسب فصل پاییز و شال موهر با ضخامت بیشتر که حالت پفکی دارد مناسب فصل زمستان می باشد.

شال موهر برای استایل مینیمال

اگر طرفدار استایل های ساده و مینیمال هستید. پیشنهاد می کنیم که یک شال موهر تک رنگ، یا با رنگ های خنثی تر انتخاب کنید. شالی را انتخاب کنید که رنگ آن با دیگر آیتم های استایل زمستانی تان هارمونی داشته باشد. اگر طرفدار تیپ و استایل شلوغ و رنگی هستید، پیشنهاد می کنیم شال موهر طرح دار انتخاب کنید، مثلا چهارخانه یا راه راه که رنگی رنگی باشد.

شال و روسری های طرح دار را باید با استایل های ساده و اسپرت ست کنید. مثلا برای مانتوهای رنگ خنثی مانند مشکی، سفید یا طوسی، شال های طرح دار موهر انتخاب بسیار مناسبی هستند. البته می توانید مانتو طرح دار را با شال موهر طرح دار ست کنید؛ ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های اصلی مانتو و شال موهر باید یکی باشند.

شال موهر برای استایل مینیمال

فراموش نکنید که انتخاب رنگ و مقدار ضخامت شال زمستانه موهر تاثیر زیادی در استایل شما دارد. اگر علاقه به رنگ های گرم دارید، برای فصل پاییز رنگ های قهوه ای، نارنجی، کرم، زرد و قرمز رنگ های هستند که شال موهر شما را گرم تر جلوه می دهد.

متناسب با فصل تیپ بزنید. یکی از اصول ست کردن شال و روسری با دیگر آیتم های تیپ شما این است که از متریال مناسب فصل برخوردار باشد. برای مثال توصیه نمی شود که با لباس های گرم و زمستانی از شال حریر استفاده کنید.

همچنین نباید یا همراه با شال موهر مانتوی نازک و تابستانی بپوشید. اگر می خواهید شال زمستانه با موهر را به عنوان شال گردن استفاده کنید، ابعاد بزرگتر آن را انتخاب کنید.

نگهداری شال زمستانی

مراقبت از پارچه موهر زحمت زیادی ندارد. گرد و خاک از روی این الیاف به راحتی حذف می شود. بهتر است که شست و شوی شال موهر را به خشک شویی بسپارید. اما اگر تصمیم گرفتید خودتان آن را بشورید، به این موارد دقت کنید. شال زمستانه موهر را با دست بشورید و از آب ولرم استفاده کنید. همچنین از شوینده های متوسط و ضعیف استفاده کنید.

برای آبکشی شال موهر بهتر است از آب سرد با فشار ملایم استفاده کنید. برای خارج کردن آب خیلی آن را نچلانید. استفاده از آب داغ و چلاندن زیاد باعث می شود پارچه کش بیاید و حالت خود را از دست بدهد.

هنگام خوش کردن شال دقت کنید که پارچه موهر را نباید از گیره چوب لباسی آویزان کرد، چون رو لباس جا می ندازد. برای اتوکشی شال موهر حتما از یک لایه محافظ نخی استفاده کنید تا الیاف کرکی از بین نرود.

مشاهده مدلهای پارچه موهر طرحدار

سخن آخر

موهر یک الیاف طبیعی گران قیمت است که سبک، شفاف، لطیف و ضخیم است. شال زمستانه با موهر بی شک و تردید یکی از بهترین انتخاب ها برای شال زمستانه است.

این شال هم زیبایی منحصر به فردی دارد و هم سبک و گرم است. حتما در استایل پاییزه و زمستانه شما به کار می آید. شال زمستانه با موهر را می توانید در تیپ های اسپورت و مجلسی بپوشید. بر طبق سلیقه خودتان رنگش را با اجزای دیگر استایلتان ست کنید.

شال های موهر چهار خونه یکی از جذاب ترین شال های زمستانه هستند. این مدل شال ها را می توانید با پالتوهای فوتر ساده ست کنید و استایلی خاص و زیبا داشته باشید.

منبع: www.etsy.com

5/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا